Jump to content
Sign in to follow this  
dedant68

Opel AMPERA...un EREV autentic

Recommended Posts

Opel Ampera, 2012,  124.000 km,  propulsie permanent electrica, autonomia acumulatorului este de 90 km vara si 50-60 km iarna( in functie de temp. ext,  climatizarea interioara si stilul condus) . Produs de GM  ca Ampera pentru Europe si Voltec pentru SUA.  Dupa descarcarea acumulatorului, un motor pe benzina antreneaza un generator SINCRON 55 kW care la randul sau alimenteaza un motor sincron cu magneti permanenti de 111kW. Autonomie in continuare inca 500 km. Motorul pe benzina nu incarca acumulatorul, acumulatorul se incarca numai de la sursa de 230V c.a. Acumulator de 16,5 Kw ( 10,5 kW utili) si 355 V, invertor trifazat pentru tensiunile trifazate din statoarele motoarelor electrice si pompa de fluid/ulei - transmisia automata.
Se incarca acasa, dureaza 6 ore PE CHARGER de 10A sau 3,5 ore pe statie de 16A  . Nu este Plug-In, este o tehnologie total diferita fata de PHEV, plug-in are maxim 50 km.  Denumirea este de Extended Range Electric Vehicle /EREV/ Automobil Electric cu Autonomie Extinsa, asa este produs si de General Motors in SUA, dar vandut de Opel pt Europa. Tehnologie putin mai complicata, doua motoare/generatoare electrice pentru ca au functie dubla, un invertor cu doua powertrain module si inca trei module auxiliare, 3 sisteme independente de racire/ incalzire motor benzina, acumulator si invertor) si un alt acumulator de 12V pentru comanda auxiliare si energizare sistem electronic. Oricum tehnologia de pe ea este captivanta.   

$_3.jpg

$_3 (6).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si care-i jmecheria ?...intreb fara rautate ...doar ca noob asa . 

Deci avem un titicar cu baterii , la care adaugam un motor care papa tot de la omv ...

Suntem oarecum limitati la autonomie

Cum cacao reciclam bateriile aferente 

poluarea este majora in procesul fabricarii  bacteriilor si in reciclarea acestora ....deci care este sfaraiala in afara de pretul exorbiatnt ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti din start ANTIELECTRIC😀...

Mai citeste odata.......este proiectat sa se deplaseze preponderent pe ELECTRIC, iti faci un calcul, daca ai zi de zi un parcurs de 50-90 km, esti numai pe electric, motorul pe benzina porneste  rar, oricum are un ciclul si el si porneste prin modulul de secventa. Vrei mai mult de 100 km in ziua aceea, treci pe benzina cu 3,5 % la o masina de 1750kg.

Treaba cu poluare pe reciclarae si ca polueaza mai mult automobilul electric prin tehnologie este o mare vrajeala petrolista.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, dedant68 a spus:

 

Treaba cu poluare pe reciclarae si ca polueaza mai mult automobilul electric prin tehnologie este o mare vrajeala petrolista.  

Aici as putea sa te contrazic , dar nu doresc o polemica . 

Acum 1 minut, dedant68 a spus:

. Vrei mai mult de 100 km in ziua aceea, treci pe benzina cu 3,5 % la o masina de 1750kg.

 

Lancer 2008 , 1.6 , GPL , la un mers absolut decent  intre 80-120 km/h ,incarcat ,  echivalentul in benzina este 3.5 ...sau mai jos daca-mi pun ambitia .

 

Arata-mi te rog gaura aia de la covrig ca eu nu o vad !!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GPL....poluezi si tu cu 15% mai putin decat benzina. Gaz prin masina, verificare ITP, etc. 

Pana in 80 km job-ul zilnic este pur ELECTRIC, si pot fi 100 de zile pe an ELECTRIC. La electric platesti acasa 0,72 lei /kwh, ies la max 30% din valoarea benzinei, iarna cu consumurile mari pe electric. Nu mai vorbesc de confort, lipsa zgomotuilui de motoare, cuplu instant , taxe mici/impozit si altele.  In plus ECO, o picatura de "verdeata" la planeta🙂  Cine va conduce un electric, urmatoarea masina va fi electric, nu exagereaz, dar se lega la 80% 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Interesant, eu caut un hibrid de ceva vreme, chiar PHEV daca-mi permit financiar. Totusi....3,5% benzina? Am citit si eu forumuri pe ici pe colo, se arunca la 7-8% in mod real. Pretul spune destul de mult, Ampera SH pleaca de la 10.000 iar Prius PHEV SH pleaca de la 14.000. 

Eu cred ca totusi voi alege Prius-ul. Urat ca dracu, dar fiabil si mai economic decat Ampera.

 

Oricum, nu am inteles anuntul. Pare un anunt de vanzare, cu an de fabricatie, cu kilometraj, cu de toate. O vinzi?

 

P.S. Cum sta cu consumabilele? Acumulatorii? Ce faci daca cedeaza unul? Gasesti la pret decent? La Prius se aude ca s-ar gasi celule separate, schimbi celula cu celula la vreo 200 lei/buc. Nu trebuie sa schimbi tot acumulatorul.

Edited by mircea.cazachevici

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil ca ai dreptate ...in felul tau ...nu te contrazic ...DAR 

Confort ..se refera doar la partea fonica ...pe care unii ca mine chiar o cauta ! ...deci este subiectiva treaba .

Taxele si impozitele ...deocamdata sunt de ras ..le fumez intr-o zi ...deci absolut neimportante 

30% din valoarea benzinei ...poi si cu diferenta de achizitie cum facem  ?...ca o amortizezi dupa ce moare moral agregatul. 

Comoditate : ..poi io alimentez 1 data pe saptamana ...sa stau in fiecare zi  pe ploaie /vant ...sa scot cablu din casa sa incarc ... apoi sa strang ...daca stau la 10 am belit un cal in dodoasca ...nu-i treaba ...totusi majoritatea stau la bloc nu la casa  cu curte si garaj propriu .

Serios vorbind ...electricul inca este fitza ,moft si  nicidecum un must have ....inca nu are justificare economica decat prin prisma marketingului inselator .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu o vand, este achizitie recenta de 1 luna si m-am lipit de ea mult 🤩 Vezi ca Prius este mult in urma fata de Ampera, nu ca vreau sa fac reclama, dar mai verifica. Prius II are autonomia max 50 km vara, iarna undeva la 25 km pe ELECTRIC, in plus, aspectul lasa de dorit, si atentie cu problemele curente pe modulul de incarcare. O Ampera OK este cel putin 14-15.000 euro la sub 150.000 km, eu am adus-o din Olanda unde este patria lor.

3,5 % real la mine pe diagrama energetica 

Oricum, bafta la cumparare!  

De acord, nu iti cumperi electric acum RO daca stai la bloc si sa cobori chargerul pe fereastra, sau sa o duci prin parcari la supermarket dimineata sa o incarci. Nu avem infrastructura pe electric, de aceea inca nu am trecut la pur ELECTRIC, stai agatat si cu frica sa ajungi la urmatoarea statie electrica  sa incarci. Da, daca-i TESLA si cu 500 km, este OK si in RO, dar costa cat un apartament. Acum nu am facut un calcul de amortizare, mai facem lucruri si din alte considerente.

Si mai este un lucru, intretinerea pe electric care este jos de tot fata de un diesel sau benzinar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ma sperie la Prius este folosirea lor intensa ca si taxi-uri. Ai mari sanse sa iei una cu peste 500.000 km. Totusi, asta demonstreaza si fiabilitatea lor, consumul mic, etc.

Ampera sunt folosite ca si taxi-uri in Olanda?

Si revin: ce faci cand cedeaza un acumulator? La o masina de 8 ani te poti astepta la orice.

 

Cat despre Ampera in fata Prius-ului, recunosc, Ampera face plug-in-uri de prin 2012, Toyota de-abia de prin 2014. Dar aici se opreste. Sunt diferite, Ampera e ca BMW i3, propulsata doar electric si cu un generator micut pe benzina sub capota. Prius-ul e propulsat de motorul termic atunci cand te dai la ea sau cand se termina bateriile.

Acum 13 minute, taong_mapagbiro a spus:

...totusi majoritatea stau la bloc nu la casa  cu curte si garaj propriu .

 

 

Interesant in Londra. Prize de plug-in in stalpii de lumina. Cat crezi ca o sa mai dureze pana ajunge si aceasta tehnologie revolutionara si la noi?

Sa vezi atunci cum cautam locuri de parcare pe langa stalpi😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici etse diferenta intre Ampera care este singurul EREV construit si Prius..Motorul asta mic de la Ampera antreneaza un generator de 55kw si acesta genereaza enerhie pe un motor electric de 150 CP, si de aici tractiunea la roti. Acționarea transmisiei este realizată permanent numai de către motorul electric, motorul pe benzină are rol numai de antrenare a generatorului electric, și nu de tracțiune la roți . Un EREV pornește întotdeauna pur electric, cu energia de la baterie dacă acesta are limita minimă de încărcare, apoi se poate seta opțiunea “HOLD”, adică să intre în funcțiune motorul pe benzina, dacă se dorește.    

Autonomia EREV este cea mai mare dintre autonomiile hibridelor, ex Opel Ampera și Chevrolet Volt ating autonomia pe electric de 80-90 Km vara, iar combinat cu motorul pe benzină, până la 600Km.

Te invit la un drive test cu Ampera si apoi sa faci si cu Prius😀 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, mircea.cazachevici a spus:

 

 

Interesant in Londra. Prize de plug-in in stalpii de lumina. Cat crezi ca o sa mai dureze pana ajunge si aceasta tehnologie revolutionara si la noi?

Sa vezi atunci cum cautam locuri de parcare pe langa stalpi😆

poate ai uitat ca in Ro suntem cu 50 de ani in urma ... 🥵

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vin la drive-test. Tu spune inainte, ca eu inca nu m-am hotarat. Vars si eu pe aici ce am citit pe diverse forumuri, ca inca mai strang bani de plug-in.

Autonomia e buna in Bucuresti, oricum as depasi autonomia unui Prius la cat circul. Si de aceea ma tot uitam la diferenta enorma de pret intre plug-in si fara plug-in la Prius, si-mi tot faceam calcule. Interesanta si Ampera. Se incarca la priza normala? Sau trebuie sa-i faci statie? Eu cred ca am numai monofazat la casa.

 

 

Si nu inteleg de ce motorasul ala mic de 1400 de la Ampera nupoate sa incarce bateriile. Adica BMW I3 are undeva la 400cmc motorul pe benzina (alea care au si motor termic) si Ampera cu 1400 nu face ce face BMW-ul? 

Edited by mircea.cazachevici

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, taong_mapagbiro a spus:

poate ai uitat ca in Ro suntem cu 50 de ani in urma ... 🥵

 

 

Este dificil cu reteaua de electrificare, de multe ori  am masurat la priza tensiunea de 191-192 V, chiar si mai putin,  este nevoie de investii in punctele de transformare locale/statii pentru ca daca ai spre ex. 1000 de automobile electrice intr-un oras si vrei sa le incarci pe fast charger de 50kw sau mai mult este jale!! Bine ca noi acum avem in RO in jur de 2300 de auto electrice🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e clar masina pe viata , o mai dai doar gasesti alt hipster mai sarac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mircea, daca te intereseaza info si despre Prius, vezi ca e un forum romanesc in care gasesti cam totul despre masina asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, o sa o dau la un buy-back pe un full electric, cand o sa ma plictsc de ea😀 Toate PHEV se incarca de la statie oras sau acasa cu  charger sau statie. Nu poti cu un motor de 1,6 sa incarci si bateria de cel putin 11 kwh si sa asiguri in acelasi timp si tractiunea la roti, nici pe termic si nici pe electric cu un alt motor,  randamentul  este limitat. La Ampera generatorul de 55kw asigura energie pentru un motor dublu de 111kw/150 CP si  370 Nm cu un motor termic de 83CP , se mai asigura o incarcare limitate prin franare recuperativa de la motorul de 150 cp /electric. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan lucrez in Budapesta si am o masina de firma sa ma deplasez de colo- colo. Prima a fost un Nissan Leaf full electric...130 km reali full electric... am ramas de 3 ori in "pana prostului" ca nu am avut unde sa o incarc. A doua a fost o Toyota CHR Hybrid....o mizerie de masina, nu poti sa faci nici o depasire, te alearga camioanele... simti cand trece de la electric la termic, are un mega "hic" si e super "underpower". Acum am o Corola 1.6 benzina cu care circul dar nu fac mega talente cu ea.

Am mers cu Ampera, sunt o gramada pe aici (care e faza  cu banda aia neagra la baza geamurilor? Le da mai multi cai? au cele mai mici geamuri din ce am condus pana acum) nu mi-a parut mai diferita de Prius (Pomenea un coleg de taxiuri- ultima data cand am mers cu un taxi era Prius si avea 800.000 de km in bord cu o medie de 4.6l/km...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

indiferent de marketingul lu GM este un PHEV serie....

  insa cum poate alimenta un generator de 55 kW un motor de 111kW nu inteleg... poti sa ai si motor de locmotiva daca nu primeste mai mult de 50kW de la generator ca baterie e moartade 50 kW trage

Edited by einstein1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am simtit ca pierd din vizibilitate din cauza geamurilor, parbrizul este destul de generos, iar pentru spate ai o buna vizibilitate prin banda aceea neagra din exterior, dar transparenta din interior. Banda neagra pe lateral face parte din caroserie, este un compozit lucios de calitate. Practic nu se simte trecerea de la electric pe benzina, insesizabil.  La peste 1700 kg  se duce de la 0-100km/h in 9 sec, motorul electric isi spune valoare.  Viteza maxima limitata electronic 161 km/h. Sunt Ampera prin Europa cu 350.000 km parcursi pe ELECTRIC, iar capacitatea acumulatorului afectata in jur de 6%. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nenea dedant68, tu ai deschis un topic de lauda iar eu sunt inca in cautare, nehotarat. Marile mele intrebari catre tine sunt urmatoarele:

 

Ce faci in cazul in care se duce un acumulator? Exista varianta acceptabila in Ro? Sau dai juma de masina pe acumulatorul original? Ce alte costuri de intretinere mai exista?

 

Si, cel mai important pentru mine: ai vazut pe undeva carlig de remorcare pentru acest model? La o prima cautare pe net, eu nu am gasit. Ca eu ma cam plimb cu remorca cu motorul de enduro in spate pe la sfarsit de saptamana si e exclus sa iau masina fara posibilitate de tractare.

Edited by mircea.cazachevici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multivan 2.5 TDI... 7,5% cu 7 persoane + bagaje... media orara de viteza 65kmh (mers legal).

 

~6lei ca cap transportat pe 100km... beat this...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rahatel de Suzuki Ignis 1,3 cu GPL, 4 persoane plus remorca moto, 9% (24 lei/100km). E la fel, nu? Si, daca fac calculul la un autocar cu 40 pasageri, iese si mai putin. Problema la tine e ca tu nu mergi tot timpul cu 7 persoane in masina. Si mai si poluezi grav (culmea, am cam inceput sa ma uit dupa masini pe strada, cand scot o coada de fum negru).

 

Dar aici discutam si noi mai ca hipsterii, cum putem sa ne luam electrice. Sa poluam mai putin si sa si mergem relativ ieftin. Poate-poate fiu-meu, va mai apuca sa-si duca copii la derdelus, nu ne vom transforma cu totul in Sahara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 48 minute, einstein1984 a spus:

indiferent de marketingul lu GM este un PHEV serie....

  insa cum poate alimenta un generator de 55 kW un motor de 111kW nu inteleg... poti sa ai si motor de locmotiva daca nu primeste mai mult de 50kW de la generator ca baterie e moartade 50 kW trage

 Comanda motorului se face prin modulul de comanda si putere, pe scurt invertor, dar in cutia aceea sunt mai multe functii printre care si amplificarea de putere.  De aceea un generartor de 55 kw lucreaza cu un motor de 111kw.

Imagine1.png

Imagine2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

amplificarea de putere???? Boss, tu incalci legile fizicii! daca ai generator de 55kW si bateria nu mai ajuta, la roata vei avea 55kW -pierderile mecanice si electrice, nu 111....

Edited by einstein1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma laud, promovez electricul😃 sa vezi ce ma premiaza astia de la GM ca le fac reclama....Daca te gandesti sa pui remorca dupa masina asta, las-o, o masina premium de 46.000 euro in prima zi,  o pui sa care remorca si motocicleta prin toate coclaurile.  Nu stiu daca producatorul prevede cric si remorca, o sa verific.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...