Jump to content

Opel AMPERA...un EREV autentic


Recommended Posts

Acum 22 minute, dedant68 a spus:

.Daca te gandesti sa pui remorca dupa masina asta, las-o, o masina premium de 46.000 euro in prima zi,  o pui sa care remorca si motocicleta prin toate coclaurile.  

Exact asta e ideea: o singura masina pentru toate nevoile. Altfel ne luam Nissan Leaf pentru oras si pickup truck  cu motor de 4000 pentru enduro si ne doare la basca. 

 

Cat despre masina premium.....si Prius-ul PHEV e 38.000 nou, cam asta e pretul la plug-in-uri. 

Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, mircea.cazachevici a spus:

Rahatel de Suzuki Ignis 1,3 cu GPL, 4 persoane plus remorca moto, 9% (24 lei/100km). E la fel, nu? Si, daca fac calculul la un autocar cu 40 pasageri, iese si mai putin. Problema la tine e ca tu nu mergi tot timpul cu 7 persoane in masina. Si mai si poluezi grav (culmea, am cam inceput sa ma uit dupa masini pe strada, cand scot o coada de fum negru).

 

Dar aici discutam si noi mai ca hipsterii, cum putem sa ne luam electrice. Sa poluam mai putin si sa si mergem relativ ieftin. Poate-poate fiu-meu, va mai apuca sa-si duca copii la derdelus, nu ne vom transforma cu totul in Sahara.

Evident ca transportul "in comun" este mai eficient - eu vreau sa punctez ca o electrica nu este solutia. 1-2 calatori/autoturism din trafic cam la orice moment al zilei iarsi nu ne ajuta. Mutarea problemei de la pompa la CET iarasi este o solutie falsa.

 

Unde mai pui contributia ta la poluare pana cand produci suma necesara achizitiei unui vehicul electric sau a producatorului pentru a realiza un astfel de model. 

Link to post
Share on other sites

Este o masina joasa, are 14 cm de la praguri la sol si 16 cm in fata...daca nu esti atent o faci praf prin borduri si pietroaie, nu este pentru ce vrei tu. Sunt 4 tutoriale pe You Tube privind Ampera pentru cine este interesat, in plus, Ampera a fost masina anului 2012.  

Acum 16 minute, florinelu07 a spus:

 

Unde mai pui contributia ta la poluare pana cand produci suma necesara achizitiei unui vehicul electric sau a producatorului pentru a realiza un astfel de model. 

 

Poluare exista pentru producerea oricarui bun de consum, si pentru hrana, si aici este imensa....

Concentrarea este acum pe poluare produsa in exploatare, iar aici EV castiga detasat

Link to post
Share on other sites
Acum 52 minute, florinelu07 a spus:

. Mutarea problemei de la pompa la CET iarasi este o solutie falsa.

 

Gresit. Poate acum, aici, in Romania, dar lucrurile evolueaza. Energia regenerabila ar trebui, in 2020, sa atinga pragul de 20% in toata UE. Si sa tot creasca. Productia electricitatii cu ajutorul combustibililor fosili e in descrestere continua. 

 

Iar noi, ca si oameni simpli, putem sa facem diferenta. Putem sa ne luam masini electrice ca sa nu mai respiram atatea noxe. Putem sa ne montam filtre de apa la robinet ca sa nu mai cumparam atata apa plata si sa producem ataTea pet-uri. Putem sa ne montam (cei care avem casa) panouri fotovoltaice si solare pentru incalzirea apei menajere cand e soare. Putem recicla. Putem sa ne instalam aplicatia INSPECTORUL PADURII pe telefon si sa verificam legalitatea oricarui camion de lemne pe langa care trecem.

 

Eu unul anul asta o sa fac diferenta si o sa-mi iau un hibrid.

 

 

Iar exemplul cel mai tare mie mi se pare Londra. Acolo s-a bagat de ceva vreme taxa Firea. Daca ai Plug-In, nu platesti nimic. Daca nu ai, orice traversare a centrului te costa 12 lire, sau 60 lire/zi cu treceri nelimitate. Si se simte, nu mai exista smog. Poti sa respiri in oras, nu te mai inneaca gazele de esapament ca in Bucuresti, desi trec pe langa tine destule masini. Pana si cateva dintre celebrele taxi-uri londoneze au trecut pe modul electric. Asa ca eu ma pregatesc de anul asta, poate se baga pana la urma si la noi taxa, sa fiu pregatit😀.

 

 

 

Acum 52 minute, dedant68 a spus:

 in plus, Ampera a fost masina anului 2012.  

 

 

Declarata de catre cine? Ca si eu am vazut pe o multime de Fiat Panda sticker-ul cu "masina anului 2007". 

Edited by mircea.cazachevici
Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

 ca inca mai strang bani de plug-in.

 

mai bine astepti pana iti permiti plugin sau full ev

 

tocmai ce am mers cateva zile cu hybrid non plugin , yaris 2019 , cel mai mare gunoi inventat, mi-a consumat 10

 

Dacia Spring o sa apara anul viitor , full ev , pret probabil pe la 15k.

 

Urmaresc de cativa ani piata ev , ma intereseaza din considerente pur economice, chestiunile cu poluarea sunt irelevante.

 

ce am observat dupa contactul cu tesla si alte ev's , tesla e un cotetz pentru coafeze , inafara de 0-100 si un range generos e foarte NE-economica , pret/km (vb de achizitie, devalorizare, intretinere, consum)

tesla stie sa faca chestii propulsate electric , nu este un producator de masini premium, se vede foarte usor cu un pic de atentie . practic e un motostivuitor electric (cu care imparte multe componente) cu ambalaj frumos de la distanta .

 

prius si alte non-plug-inuri... gunoaie incredibile , economia se vede doar in mod Taxi ... daca nu faci taxi mai bine mergi cu bicicleta

 

plug in premium, bmw sau mercedes pentru multi sunt practic singura optiune viabila ca masina unica

 

EV-uri "ieftine" leaf, zoe, i3 , foarte bune pentru un segment foarte restrans de populatie cu nevoi bine delimitate , facut piata- naveta pana la 100km/zi , care stau la casa si eventual au  panouri solare

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, mircea.cazachevici a spus:

Gresit. Poate acum, aici, in Romania, dar lucrurile evolueaza. Energia regenerabila ar trebui, in 2020, sa atinga pragul de 20% in toata UE. Si sa tot creasca. Productia electricitatii cu ajutorul combustibililor fosili e in descrestere continua. 

 

Iar noi, ca si oameni simpli, putem sa facem diferenta. Putem sa ne luam masini electrice ca sa nu mai respiram atatea noxe. Putem sa ne montam filtre de apa la robinet ca sa nu mai cumparam atata apa plata si sa producem ataTea pet-uri. Putem sa ne montam (cei care avem casa) panouri fotovoltaice si solare pentru incalzirea apei menajere cand e soare. Putem recicla. Putem sa ne instalam aplicatia INSPECTORUL PADURII pe telefon si sa verificam legalitatea oricarui camion de lemne pe langa care trecem.

 

Eu unul anul asta o sa fac diferenta si o sa-mi iau un hibrid.

 

 

Iar exemplul cel mai tare mie mi se pare Londra. Acolo s-a bagat de ceva vreme taxa Firea. Daca ai Plug-In, nu platesti nimic. Daca nu ai, orice traversare a centrului te costa 12 lire, sau 60 lire/zi cu treceri nelimitate. Si se simte, nu mai exista smog. Poti sa respiri in oras, nu te mai inneaca gazele de esapament ca in Bucuresti, desi trec pe langa tine destule masini. Pana si cateva dintre celebrele taxi-uri londoneze au trecut pe modul electric. Asa ca eu ma pregatesc de anul asta, poate se baga pana la urma si la noi taxa, sa fiu pregatit😀.

 

 

 

Declarata de catre cine? Ca si eu am vazut pe o multime de Fiat Panda sticker-ul cu "masina anului 2007". 

20% din surse regenerabile este departe grav de ce ne trebuie noua.

 

Hai ca mai iei un hibrid sau electric pentru uz personal, dar poluatorii rutieri cu cel mai mare potential raman camioanele... 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, dedant68 a spus:

 Comanda motorului se face prin modulul de comanda si putere, pe scurt invertor, dar in cutia aceea sunt mai multe functii printre care si amplificarea de putere.  De aceea un generartor de 55 kw lucreaza cu un motor de 111kw.

Imagine1.png

Imagine2.png

Asta cu amplificarea de putere este cea mai tare chestie pe care am auzit-o.

Sa ne explici si noua mai pe larg cum functioneaza.

Dupa ce ne dai explicatia, o sa dau foc la cartile de fizica.

 

Amplificarea de putere se poate face doar cu aport de energie. Adica pe langa ce vine de la generator, mai pui tu ceva si iese ceva mai mare.

Edited by Silver Arrow
Link to post
Share on other sites

Din punct de vedere al hibridizării

1 Hibrid lent- nu poate propulsa singur automobilul. El are scopul de a porni motorul pe benzină sau diesel, este un ajutor în timpul accelerației motorului termic, asigură frânarea regenerativă și încarcă bateria de acumulatoare în regimul de generator. La un hibrid lent, motorul pe benzină sau diesel funcționează întotdeauna, cu excepția cazului în care automobilul este oprit sau viteza lui este sub aproximativ 8 km /h și urmează să se oprească. Honda Jazz Hybrid, Honda Civic Hybrid și Honda Insight.

2. Total hibrid/Full Hybrid(HEV)

Este o variantă mai avansată față de hibridul lent, aici motorul electric poate să propulseze singur automobilul pe baza energiei de la bateria de acumulatoare, dar mașina are o vizeză limitată până la maximum 50 Km/h și o distanța de parcurs maximum 10 km pe regimul electric. Hibridul full are un motor pe benzină sau diesel, un generator electric, un motor electric, invertor și baterii de acumulatoare.

3. Plug in Hybrid are la fel ca și ”full hybrid” motor cu ardere internă, generator electric, motor electric și baterii de acumulatoare.  Deosebirea este că motorul electric și bateria de acumulatoare sunt de puteri mai mari ca la “full hybrid” pentru că se asigură o autonomie pe modul electric mai mare, de exemplu Toyota Prius generatia a II-a are un range pe electric în jur de 50Km, la fel și Hyundai Ioniq care are bateriile Li-Ion de 8,9 kwh și un motor electric de 45kw.  

4. Automobil electric cu autonomie extinsă ( EREV)  

 Acest tip de hibrid este echipat cu un motor cu ardere interna pe benzina, un generator electric,  motor electric, invertor și baterii de acumulatoare. EREV este proiectat să se deplaseze preponderent ca un automobil electric, iar când energia eletrică din acumulator este consumată, motorul pe benzina pornește și antrenează un generator electric, care la rândul său asigură energie electrică pentru motorul electric care pune în mișcare automobilul. Autonomia EREV este cea mai mare dintre autonomiile hibridelor, ex Opel Ampera și Chevrolet Volt ating autonomia pe electric de 80-90 Km vara, iar combinat cu motorul pe benzină până la 600Km.

Link to post
Share on other sites

Vad comentarii, privind 20% energie verde. Unii cred ca nu stiti cum se produce energia electrica in RO:

Un exemplu, luat la repezeaza de pe net. In medie, undeva pe la 25% pe an e hidro, 25% carbune, 20% nuclear, 20%hidrocarguri, 5% fotovoltaic, 5% eolian. Asa, rotunjit. Deci in RO, 35% din energie provine din surse ce nu mai genereaza direct poluare-doar de la apa, vant si soare.

Certificatele verzi au fost sistate pe eolian, pentru ca zona de sud est a avut un boom enorm, capacitatea de productie in zona a depasit capacitatea de transport. Esential ar fi sa dispara complet productia de energie electrica din carbune. Insa, asta nu se poate face decat cu un plan clar, ce facem cu industria miniera. 

 

image.thumb.png.6b8e0cb9aa5c1623ca641e2290916c4c.png

Si o alta chestie interesanta:

image.thumb.png.1f5d695d4cd591985a70d16cc9ab96ce.png

Link to post
Share on other sites

Acuma omenirea se bucura ca am putea lua energie aparant moca de la soare, de la vant, din ocean etc.

Si cu ea incarcam bateriile electrice la masinutze. Pare o solutie buna. Cel putin pentru moment.

Oare as asa fie si pe termen lung?

 

Intrebarea mea este: totusi cineva a facut un studiu cum va modifica si aceasta treaba mediul inconjurator?

Pentru ca orice schimbare, oricat de mica, intr-un lant al unui ecosistem va produce schimbari unde nu te astepti.

Ecosistemele sunt sisteme cu un echilibru sensibil si orice modificare a unui element produce schimbari in intreg sistemul.

 

Noi oamenii judecam toate schimbarile ca fiind bune sau rele raportandu-ne la noi.

Drept urmare schimbarile nu ne-au interesat decat cand a inceput sa ne doara pe noi.

Pamantului nu-i pasa de noi si va reaseza ecosistemele cum ii este lui bine.

 

Luam un exemplu descoperit destul de recent: cum traieste padurea amazoniana cu nisipul din Sahara.

Cine draqu s-ar fi gandit la asa ceva pina acuma? Nimeni.

Uitati si un filmulet luat la repezeala de pe youtube, care explica fenomenul

 

Ideea este ca legaturile intre diversele ecosisteme de pe Pamant este atat de subtila incat noua ne scapa.

Si cand ne prindem este prea tarziu (evident pentru oameni).

 

Orice centrala eoliana ia energie din vant, drept urmare miscarile maselor de aer vor fi afectate.

Orice centrala solara ia din energia care ar trebui sa incalzeasca un petic de pamant.

Veti spune ca mult prea putin, si aveti dreptate.

Dar pe de-o parte noi nu stim inca cum se modifica ecosistemul chiar si cu o mica modificare a vantului sau a temperaturii unui peticel de pamant, iar pe de alta parte foamea de energie va fi tot mai mare si drept urmare si modificarile in ecosistem vor fi mai mari.

 

Stiu ca aceasta problema pare hilara, dar ganditi-va ca si la nasterea automobilului problema poluarii si a resurselor de petrol se puneau la fel: facem un pic de fum iar petrol e cacalau.

Si dupa 100 de ani iata unde s-a ajuns.

Link to post
Share on other sites

Si eu in tutorialele pe Up Electricity  mele incerc sa sa demonstrez ca....

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, florinelu07 a spus:

 Mutarea problemei de la pompa la CET iarasi este o solutie falsa.

 

U

eu prefer sa polueze termocentrala isalnita la tara decat un golf 4 diesel sub nasul meu in oras. CETurile din oras merg pe gaz, infinit mai curat ca motorina. Deci e o solutie!

Link to post
Share on other sites

@einstein1984  pai cam asta este conceptul cu masina electrica: facem centrale electrice pe baza de combustibili fosili, undeva departe de noi, de ex. in Africa. Apoi aducem curentul prin sarma in Europa si incarcam masinutzele noastre electrice si Eco, iar UE va fi curata si fara fum.

Link to post
Share on other sites

doar ca nu se transporta curentul chiar asa.... SI ca avem centrale hidro si eoliene si nucleare(ma rg francezii le inchid pe astea, poate ne facem noi inca 2 reactoare la cernavoda)

P.S; ai mild hibrid, hibrid (paralele sau serie) plug in hibird (care are si priza de incarare a bateriei din exterior), si electric cu range extender care odata bateria prajita merge mai incet cu energia furnizata dintr-un termic cu generator dedicat... 

  Nu mai incerca sa reinventezi apa calda

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

 

 

Orice centrala eoliana ia energie din vant, drept urmare miscarile maselor de aer vor fi afectate.

mai documenteaza-te un pic, informatia e pe net, impactul eolienelor e absolut insignifiant

 

Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

Orice centrala solara ia din energia care ar trebui sa incalzeasca un petic de pamant.

cu solarul la fel, nu incalzesti petecul de pamant, incalzesc 1000 de muieri tigaile pe plita , caldura/energia tot pe pamant se disipa. 

 

cat timp lumea e condusa de belbozi nu prea e ceva de facut.

 

ma uit la milioanele de jidani de mlastina care stau zilnic 1-2 ore in blocaje pe autostrazi pentru ca le da statu 19centi/km

nu mai exista nici o sansa pt umanitate, in fiecare saptamana ne calca cate un uragan nou

Link to post
Share on other sites

Salut! Stie cineva cumva,de când va intra in vigoare prima acciza pentru curentul electric de la statiile de incarcare?

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, superbec a spus:

mai documenteaza-te un pic, informatia e pe net, impactul eolienelor e absolut insignifiant

 

cu solarul la fel, nu incalzesti petecul de pamant, incalzesc 1000 de muieri tigaile pe plita , caldura/energia tot pe pamant se disipa. 

 

cat timp lumea e condusa de belbozi nu prea e ceva de facut.

 

ma uit la milioanele de jidani de mlastina care stau zilnic 1-2 ore in blocaje pe autostrazi pentru ca le da statu 19centi/km

nu mai exista nici o sansa pt umanitate, in fiecare saptamana ne calca cate un uragan nou

Sa traiesti coane!

 

Am spus ca sunt de acord ca in acest moment impactul este nesemnificativ.

Da, caldura pina la urma tot pe planeta asta ajunge intr-un fel sau altul. Doar ca nu asa cum ajungea pina acuma.

De ex ai panourile in Baragan si doamna gateste la Suceava iar masina electrica va invartii roata la Baia Mare. Adica mutam caldura din Baragan in  MM si in SV.

Iar aceasta, cu timpul, va aduce niste schimbari. monetan greu de imaginat , daramite de perceput

Despre aceste schimbari ma gandesc eu ca inca nu le-a calculat nimeni si probabil ca nici nu stim cum sa le calculam.

 

Vazusem intr-o zi o emisiune la TV . Discovery, National Geografic ceva de genul asta - in care niste cetateni cu carte multa spuneau ca Europa prin poluarea masiva a pus umarul decisiv la seceta crunta care a lovit Etiopia incepand cu anii 2000 prin faptul ca s-a schimbat traseul unor curenti de aer si nu mai ajunge ploaia pe la maratii aia.

Ca o fi sau nu chiar asa nu stiu, dar argumentele prezentate aratau ca au dreptate cei care au studiat problema.

 

Legat de eoliene incerc si eu un rationament rudimentar: vantul cand sufla are o anumita energie care ii permite sa care diverse chestii pe anumite distante, cum ar fi seminte, praf sau diverse chestii, inclusiv insecte, oua ale acestora etc care contin parti utile unor vietuitoare. Si teoretic vorbind este foarte posibil ca prin eoliene care scot energia din vant,  sa nu mai ajunga pina unde ajungeau inainte ci in alt loc. 

Natura evident ca nu va sta pe loc, si probabil ca animalele si plantele se vor adapta si se vor muta in noile locatii. Uneori asta nu ne deranjeaza pe noi oamenii si atunci zicem ca impactul eolienelor este nesemnificativ sau poate sa ne afecteze viata si atunci ne plangem de impactul lor.

Doar ca treaba cu  impactul noi avem obiceiul sa o judecam strict  punctual si acuma, in ziua de astazi. Ce o fi peste 50 de ani, ni se rupe. Fix cum li se rupea celor din anii '60 cand mai tipau unii cu incalzirea globala. Iata ca acuma incepem sa o simtim pe pielea noastra.

 

Mai tii minte cand s-a pus problema in anii '80 cu codificarea anului in softuri si s-a spus atunci ca mare smecherie, mai este pina in 2000 si o sa o rezolam atunci. Si cand a venit Y2K peste noi a fost buba mare.

Daca se rezolva treaba in anii '80 ar fi costat ceva dar nu prea mult, dar asa a costat economia peste 300 de miliarde USD sau poate mai mult. Pentru ca timpul trece si lumea nu sta in loc, iar ceea ce astazi pare o problema minora peste ani si ani poate devenii una majora.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...