Jump to content
Sign in to follow this  
taong_mapagbiro

Crm125R - probleme carb .

Recommended Posts

Acum 34 minute, Baxxter a spus:

Are dreptate colegul de mai sus, ai verificat toba? Cimpoiul puțin probabil să se înfunde pentru că se încinge dar finala se îmbâcsește de ulei nears. Efectul exact ce descrii tu este. Încearcă fara toba finala și vezi ce zice.

 

Intrebare serioasa, daca asta ar fi problema, de ce s-ar manifesta doar dupa o anumita perioada in care functioneaza bine? Nu ar trebui sa se comporte la fel indiferent de timpul de functionare? Nu neg ca nu ar fi de aici problema, dar nu inteleg care ar fi fenomenul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In toba se face un smecleu gros de ulei. Ca o păcură.  Posibil cand se încălzește toba sa se lichefieze jegul ala si sa obtureze mai tare evacuarea.

E de verifcat. La 2t se întâmplă mizerii din astea.

 

Power valve are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are PW si intra cam dupa 7k 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...adică ar fi posibil sa nu mai deschida dupa un timp, si din cauza asta sa nu mai urce in ture?

 

Hai ca ai de verificat 😂😂

 

Daca am înțeles bine,  motocicleta porneste, merge o vreme normal apoi nu se mai tureaza peste 5k rpm. Fiind motor 2t, eu as verifica in primul rand tot ce ține de admisie si evacuare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Printre picaturi , o sa o iau la puricat electrica-admisie-evacuare , si o sa va tin la curent de evolutie .

Multumesc pt sugestii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit ceva identic acum vreo 9 ani, am vandut motorul, omul s-a plimbat cu el o zi si apoi au inceput sa se iveasca problemele: cum accelera, cum se ineca motorul, dadea cu rateuri in toba (era 4T, la alea asa se intampla). Eu, sa intru-n pamant ca i-am vandut omului o petarda.

Dupa 3-4 zile de chin s-a descoperit buba: masa de pe cadru era asigurata de un papuc prins de un surub. Surubul se desfiletase destul de mult de la vibratii si papucul juca imediat ce bagai mana-n gaz si taia scanteia la bujie. La ralanti nu avea nicio problema, ca nu vibra motocicleta asa de mult.

Nu zic ca de aici ar fi......dar e de verificat suruburile slabite de oriunde de pe motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 08.04.2020 la 7:40, Tzitzicat a spus:

Nu stiu cum sa pun un pdf

 

 

 

Pe https://pdf2jpg.net/ poți transforma pdful în poze. 

 

Edited by _Raul_

Share this post


Link to post
Share on other sites
La ‎08‎.‎04‎.‎2020 la 20:30, taong_mapagbiro a spus:

A mers cca 45 min foarte bi e ...si a decedat iarasi  cu aceleasi simptome ....zici ca ramane fara benzina cand o turezi peste 5k , cu diferenta ca acu nu a mai pornit ...dar nici nu am i sistat pt ca eram prea obosit .

Asta pare a fi simptom de lipsa de energie suficienta in scanteie.

Fie un scurt-circuit la cald in bobina de aprindere, fie defect din CDI, fie de la o infasurare sau contact din generator. Sau chiar cititorul de aprindere cu "figuri". 

Presupun ca bujia este una cu cifra termica corecta.

Din ce zici apare numai la cald, pe la 5.000 r/m, constant, dupa incalzire, cu simptom bujie uda. Carburatorul nu se poate goli de benzina, repetat, cu limitare exact pe la turatia asta (5k), indiferent de treapta si de sarcina. Si daca ar fi asa - nu ai gasi si bujie uda, ci uscata.

 

 

La ‎07‎.‎04‎.‎2020 la 19:41, taong_mapagbiro a spus:

In toata treaba asta ...mereu am bujia uda

 

Normal, din moment ce lipsesc din scantei. Sau poate ai doar un buton "killer" atins de soc, dupa ce ai "lasat-o jos".

Care te "intrerupe".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi bobina din aprindere (platou) care genereaza tensiune pentru CDI. Posibil cand se incalzeste sa nu mai aiba scanteie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Baxxter ...am dat toba jos ...asa arata ...si da e cam plina de smecleu 

215708202_WhatsAppImage2020-04-10at08_54_25.thumb.jpeg.f1502000c53fd965c619c643c580dbb7.jpeg

Am desfacut aseara mobra dar eram prea obosit sa mai verific ceva 

In urmatoarele 2 ore verific /curat tot ce pot din electrica 

72172637_WhatsAppImage2020-04-10at08_54.25(2).thumb.jpeg.55454f5b420f89bda33f0e0abc18160f.jpeg1477458785_WhatsAppImage2020-04-10at08_54.26(2).thumb.jpeg.f604aa7bda3e8d0df5a38462db7b0571.jpeg

 

intrebare : la CDI ce pot verifica la rece cu un multimetru ?

Bobina o sa o masor  la rece ...la cald cum verific ???

Daca reusesc sa o pornesc azi o sa verific si incarcarea .

Ce altceva sa mai verific ?

 

Multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa mai desfaci altceva, verifica ferestrele de evacuare de pe cilindru, fiindca au prostul obicei sa se infunde serios...si la ce smac ai pe toba, cred ca si ferestruicile (sau ferestruica) sunt la fel! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La rece bobina are 8.7 ohm   nu e cam mult ?

Acu a pornit ...doar sta doar la ralanti ....cum atingi acceleratia moare si in permanenta uda bujia ..... ( toba o am scoasa )

Totusi tind sa cred ca tot carb este principalul suspect 

Am remarcat ca de fiecare data cand il dau jos si-l scurg de benzina ...il pun porneste imediat ...dupa ...oha ....nici nu stiu ce pana mea sa mai verific la el .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 29 minute, taong_mapagbiro a spus:

La rece bobina are 8.7 ohm   nu e cam mult ?

Acu a pornit ...doar sta doar la ralanti ....cum atingi acceleratia moare si in permanenta uda bujia ..... ( toba o am scoasa )

Totusi tind sa cred ca tot carb este principalul suspect 

Am remarcat ca de fiecare data cand il dau jos si-l scurg de benzina ...il pun porneste imediat ...dupa ...oha ....nici nu stiu ce pana mea sa mai verific la el .

 

 

De ce nu iei un carburator? E pana in 100 de lei unu compatibil. Elimini una dintre posibilele probleme. S-au mai vazut pe forum carburatoare posedate :))

Edited by GoodKat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plutitorul e ok? Sa nu aibă vreo fisura și să nu se mai ridice cum trebuie 😁

 

Iar toba aia e jale. După ce cureți evacuarea cap-coada vei constata că ți-au înviat vreo 2 cai 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, GoodKat a spus:

 

De ce nu iei un carburator? E pana in 100 de lei unu compatibil. Elimini una dintre posibilele probleme. S-au mai vazut pe forum carburatoare posedate :))

Sincer ...as lua dar nu stiu ce ...nu se pune problema de 1-2oo lei . Carburatorul este Dell Orto PHBH FS de 28 ....daca poti sa-mi recomanzi ceva echivalent  ar fi minunat ...daca nu am idee nu ma bag ...tre sa studiez mai bine 

 

Acum 9 minute, Baxxter a spus:

Plutitorul e ok? Sa nu aibă vreo fisura și să nu se mai ridice cum trebuie 😁

 

Iar toba aia e jale. După ce cureți evacuarea cap-coada vei constata că ți-au înviat vreo 2 cai 😎

As fi bucuros sa mearga si cu 5 cai in minus ...oricum eu o exploatrez extrem de soft fata de cat poate ea  

 

Ca rezultate dupa ziua de azi  : dupa ce am curatat absolut toate mufele existente , am scanteie vizibila si puternica si la lumina zilei ( deci nu a fost in van munca )

Am scapat de cateva tiganii cu soricei si alte improvizatii 

In continuare uda bujia 

Nu am putut masura incarcarea daca nu mai sare de  relanti 

 Am mai remarcat ca am niste oringuri duse pe la jiglere , unul dintre ele avea puse chiar 2 !!!  unu peste altul . 

Garnitura de la shocul de pe carb a fost stransa de un bou si este plata pe jumatate  ....sunt sigur ca nu etansaza si trage aer fals 

Cand vin in bucuresti , il iau cu mine . Intrebarea este : unde gasesc oringuri asa mici ???

                                                                                               : exista service / persoana care poate face carb fara motor?...doar pe banc  ?

Am cautat si pe net un kit de reparatie .....si nu am gasit 

 

 

In limita timpului ...o sa dau si cimpoiul jos sa sa curat tot ...altceva nu prea mai am ce face .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, taong_mapagbiro a spus:

Intrebarea este : unde gasesc oringuri asa mici ???

La brichetele chinezesti, sub ventil, gasesti inele o-ring mici, de 3-5 mm.

Pentru test aprindere, poti folosi o lampa (bec) cu Ne (neon) de la un creion de tensiune sau de la un intrerupator cu lampa Ne, suntat cu o rezistenta de 2-300 Ohm / 1W (altfel se va innegri repede sticla becului).

Lampa (becul) cu rezistenta sunt se monteaza in serie cu fisa de aprindere si va lumina la fiecare scanteie cand caderea de tensiune pe rezistenta depaseste 80-100V.

Eu am asa ceva incorporat in fisa de bachelita clasica (nu din constructie) si "vad" fiecare scanteie.

 

Sau iti construiesti un eclator clasic cu nasture cu 4 gauri ( spatiu 1-2 mm) in serie cu fisa, la vedere.

Asa poti elimina prima variabila a "ecuatiei", scanteia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca acet model de motocicleta merge si fara baterie ?....vechiul KMX mergea fara baterie .

Se pare ca bateria este si ea una din bube .🥵

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arzi CDi-ul

Incearca cu o bujie noua

Cam mare valoarea de la bobina

Parca 3,5 era in manual

Se potriveste o bujie veche de la dacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 58 minute, taong_mapagbiro a spus:

Stie cineva daca acet model de motocicleta merge si fara baterie ?....vechiul KMX mergea fara baterie .

Se pare ca bateria este si ea una din bube .🥵

Din ce an e modelul tau , cred ca stiu pe cineva ce are unul exact ca tine . Poate te ajuta el cu ceva sfaturi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sa-ti spun anul ...pare a fi 94 .

In schimb sigur este jd10...crie pe cadru .

Share this post


Link to post
Share on other sites
La ‎10‎.‎04‎.‎2020 la 11:18, taong_mapagbiro a spus:

La rece bobina are 8.7 ohm   nu e cam mult ?

Este mult prea mult!

La CR125R bobina de inductie are 0,4-0,6 Ohm in primar si 10-16 KOhm la 20 grade Celsius, fara fisa. Cu fisa 14-23 KOhm.

180-280 Ohm pulserul (cititorul), 20-140 Ohm generatorul de aprindere (alternator).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi al meu decalibrat ...o sa iau unu din laborator si o sa masor iarasi dupa paste .

Dar sunt sigur ca bobina nu este originala sau echivalenta ...ci ce a gasit omu care a avut-o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multzam ...descarcat ..dar nu este acelasi lucru cu crm-ul meu 😁

Alt tip de carb ...etc  ...

Oricum ...este bine venit si manualul asta , avand destule in comun .

👍

Apropo...vad ca in manual da rata de ameste cu oloi de 32:1 

Eu am pus cam 20:1...cum influenteaza asta mersul mobrei ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...