Sari la conținut

La cât timp să schimb uleiul?


VZdarie
 Share

Postări Recomandate

Sa stii ca nu intamplator nu ai primit nici un raspuns pana acum. Sa ai motocicleta, si masina chiar dupa caz, inseamna sa te ingrijesti de ea la un minim de bun simt.

 

Concret, descarca manualul de service, scrie acolo. Da un search pe google, scrie si acolo. Iti e lene? Daca iti e lene atunci renunta la acest hobby. Cat interes ai tu pentru motocicleta aia daca pentru o informatie atat de simpla si cu raspunsul la indemana intrebi pe forum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La enduro se schimba la ore de functionare, nu la numar de kilometri.

Deci se schimba la 15 ore de functionare (dupa ce totalizezi 15 ore de mers cu ea pe coclauri).

Editat de Motorist@
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.04.2020 la 16:06, VZdarie a spus:

Salutare, de curând mi-am cumpărat un Kawasaki Kx250f și nu știu la ce interval de timp să-i schimb uleiul? De menționat că nu fac curse cu el ci ieșiri lejere la padure deci nu-l turez foarte tare.

dupa echivalentul a 5 rezervoare de benzina consumate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Cat timp nu mergi cu ea la +70% din parametrii ei, gen cursa/race. Poti tine uleiul mai mult de 10h. Ca amator imi este greu sa cred ca o tii tu im 13.000rpm in treptele 1 2 3.

Cat timp tu mergi ca hobby la padure pe drum forestier, poti schimba uleiul si la 50h de functionare fara a risca un eventual damage, asta daca sibmotorul tau este in parametrii functionali.

 

Las si eu aici asta pt cei cu "religie" Motul/Bleray etc. Nu critic (nu vreau/nu imi permit), dar totusi vreau sa dau un mic semnal de "open mind", sa nu mai "muscam" orbeste strategii marketing, ce prezinta o situatie de intretinere a unei motociclete ce merge doar la curse cu un pilot de top care scoate "untul" din respectiva motocicleta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
1 oră în urmă, Bigfoot a spus:

Cat timp nu mergi cu ea la +70% din parametrii ei, gen cursa/race. Poti tine uleiul mai mult de 10h. Ca amator imi este greu sa cred ca o tii tu im 13.000rpm in treptele 1 2 3.

Cat timp tu mergi ca hobby la padure pe drum forestier, poti schimba uleiul si la 50h de functionare fara a risca un eventual damage, asta daca sibmotorul tau este in parametrii functionali.

 

Las si eu aici asta pt cei cu "religie" Motul/Bleray etc. Nu critic (nu vreau/nu imi permit), dar totusi vreau sa dau un mic semnal de "open mind", sa nu mai "muscam" orbeste strategii marketing, ce prezinta o situatie de intretinere a unei motociclete ce merge doar la curse cu un pilot de top care scoate "untul" din respectiva motocicleta.

 

 

 

Trecand peste faptul ca dezgropam (amandoi) topicuri cretine de acum 1 an si jumatate, daca tu faci pe statia de amplificare pentru Vegas Romaniac, ori nu te-ai uitat la suficiente filmulete postate de el ori esti pe langa subiect daca iti iei informatii din asemenea surse (most likely).

Ultima oara cand m-am interesat cursele nu se faceau din ajutoare sociale si muncitor este una iar pilot de top este alta. 

Asta este un individ de nivelul lui Belbody, care punea musama intre discurile de la ambreiaj (true story, nu trolling) si tu te-ai gandit sa il dai de exemplu. 

 

Motocicletele vin toate cu manual de utilizare. End of the story. 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, _Raul_ a spus:

 

Trecand peste faptul ca dezgropam (amandoi) topicuri cretine de acum 1 an si jumatate, daca tu faci pe statia de amplificare pentru Vegas Romaniac, ori nu te-ai uitat la suficiente filmulete postate de el ori esti pe langa subiect daca iti iei informatii din asemenea surse (most likely).

Ultima oara cand m-am interesat cursele nu se faceau din ajutoare sociale si muncitor este una iar pilot de top este alta. 

Asta este un individ de nivelul lui Belbody, care punea musama intre discurile de la ambreiaj (true story, nu trolling) si tu te-ai gandit sa il dai de exemplu. 

 

Motocicletele vin toate cu manual de utilizare. End of the story. 

 

 

Daca pe mine ma intereseaza aceasta parte a forumului nu inseamna ca dezgrop un topic.

Daca un "cetatean" a pus o intrebare banala pentru tine asta nu inseamna ca acel "cetatean" este (cuvant urat), sau ma rog, ca intrebarea lui este cretina.

 

Poti sa ai tu toti banii din lume, poate ca nu ai starea mentala sau fizica de a merge sport, poate ca doar te plimbi ca "average Joe", chiar daca tu esti bogat sau nu. Nu se rezuma doar la $. Poate ca iti doresti o motocicleta foarte usoara pe un drum prost si atat, decat sa mergi cu Pegaso XT DR etc.

Cum spuneam mai sus, hai sa fim putin mai open mind sa analizam real, motocicleta nevoile si nivelul nostru de cunostiinte/skill, nu suntem toti ca Toby Price.

Exista foarte mult snobism atat ca "superioritate" (eu merg cu Motorex/Motul pt ca imi permit) cat si ca "trend" (pt ca la Romaniacs se foloseste Motorex/Motul).

 

Eu am studiat problema in detaliu, ceva background tehnic prin prisma jobului/domeniului m-a ajutat, poti folosi ulei auto in motoare de moto, cat timp nu au aditivi antifrictiune.

Adica toate uleiurile API SL/SM si unele API SN (atentie aici). Cele API SN cu aditivi antifrictiune vor avea un efect imediat si anume vor patina ambreiajul (multidisc in baie de ulei) din primele secunde de folosinta. Efectul "negativ" fiind instant si nu valabil in timp. Ii pui ceva API SL/SM merge fara probleme.

Un ulei auto (nu alea ECO/Energy saver) este superior unui ulei moto.

Imi permit sa spun asta si din practica nu doar din "teorie". Folosind ulei auto in XT660Z Pegaso 650 si mai multe 450-uri de ani de zile, nimic nu s-a stricat, folosind mai ales 450-urile in temperaturile din Iulie-August prin paduri in urcari abrupte cat si la circuit de motocross, evident hobby nu pro "level".

 

Stiu o sa arunce multi cu pietre acum sa zica ca domneee la 450cc am 13000rpm la auto am 4500-6000rpm si uita ca alea au turbo care sta constant incins nu gluma la turatii de 10x-15x mai mari decat la un rahat de 450cc cu 13000rpm, care atinge din cand in cand 13000rpm, in fuctie de cine o foloseste.

Ma rog aici sunt sigur ca se vor gasi deontologi care ma vor judeca ca fiind "neinspirat" sau ca "nu imi permit" Motul/Motorex/Belray/Gucci/Prada/Dior. Asa e la noi la romani. Atat s-a putut.

Ca veni vorba.

Va urez la multi ani dragi romani!

Hai sa fim mai deschisi la cap si mai putin pusi pe arogante, cearta si "basini" odata ce avem "10lei in plus" fata de altul!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Bigfoot a spus:

Daca pe mine ma intereseaza aceasta parte a forumului nu inseamna ca dezgrop un topic.

Daca a trecut un an si jumatate si pe cel care a pus intrebarea nu il mai intereseaza (nu a mai intrat pe forum de atunci), atunci dezgropi un topic. Sunt zeci de topicuri despre schimbat uleiul, asta chiar nu avea nevoie de continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

* Ai fi fost de n ori mai castigat si mai respectat daca ai fi deschis topicul tau si explicai acolo ce si cum ai studiat si ai facut.

Sa dezgropi unul vechi de 1 an jumate este (1) bizar sau (2) ma intreb care este adevaratul motiv din spatele altruismului.  

 

* Cand recomanzi un continut, te asociezi cu el. Vegas este un gigi alifie si ca motociclist si ca om. Si spun asta dupa ce am vazut multe din filmuletele lui, ca pe vremea aia ma batea gandul intre Wr450 si variantele de 350 de la Ktm si Husqy. 

Cand a dat foamea peste el in SUA a venit in Romania sa isi faca rk medical si posta filmulete in engleza, la o audienta internationala, despre cat de rahan e in tara lui (pe la Suceava?). Ca motociclist, este o maimuta cu un Wr (sau Yzf?) care bananaieste in linie dreapta pe langa satul lui. Pilot, mers in regim extrem, experienta - mai zi o data? 

Cand tu creditezi un asemenea caracter, ma face sa imi pun iar intrebari. De data asta despre (1) daca realizezi cui cresti vizibilitatea si (2) care sunt de fapt cunostiintele tale moto? Ma rog, asta cu pct 2, mi-ai inlaturat dubiile de mult. 

 

* Nimic despre #sarakie pana acum, ca nu asta era argumentul (hashtag logica de inginer).

Dar daca vrei, il tratam si pe asta. Saracia nu iti deschide orizonturile mintii. Poate unul singur - ala cand te decizi ca asa nu se mai poate. 

Eu am intalnit putini oameni saraci cu experienta foarte vasta in domeniul meu de interes - motocicletele.  Cu exceptia mecanicii. E un fapt, nu motiv de segregare. De la un mega pasionat (nu posesor) cu 10 casti si 15 perechi de incaltaminte moto ai 1000% sanse sa afli pareri mai oneste si pertinente decat de la un milog gen Pavlin sau alte zeci de vloggeri ca el care asteapta si ei o pomana cat de mica ca niste caini cu priaprism. 

 

* Revenind la subiectul topicului. Fabricantul iti da cu motocicleta un manual de intretinere. Orice posesor/motociclist are unul. Acolo zice asa - ulei xWy, cu API whatever, la cati km + un grafic cu tipul de ulei per temperatura ambientala.

Eu nu am auzit de om care a respectat pagina asta si caruia sa ii fi ajuns motocicleta o epava.

Daca ai un minim de simt mecanic, bagi aceleasi specificatii de la n branduri, vezi cum reactioneaza si decizi pe mai departe. Si iar nu are legatura cu banii, dar na...

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...