Sari la conținut

Reglare ambreiaj Mobra 50 Super


Postări Recomandate

Salut! Nu mai stiu exact cum scrie in manualul Mobrei, daca reglajul ambreiajului se face la rece, sau cu motorul cald. Mai precis cu cutia de viteze calda. Ideea este ca ambreiajul este multidisc si functioneaza imersat in ulei, odata cu intreaga cutie de viteze. Atunci cand cutia de viteze este rece si uleiul din ea este tot rece si deci mai vascos. In aceasta situatie (rece) nu va exista niciodata o debreiere completa din cauza uleiului gros care antreneaza placile de ambreiaj intre ele. Aceasta se traduce printr-un harait si o tendinta de "plecare din loc" atunci cand vrei sa pornesti si cuplezi treapta 1 de viteza. Cu motoreta aflata in mers, vitezele se schimba apoi normal. Dupa ce cutia de viteze se incalzeste,uleiul din ea devine mai fluid si fenomenul pe care l-am descris mai sus nu se mai petrece la plecarea de pe loc.

Prin urmare, probabil ca tu ai reglat ambreiajul "la rece" si l-ai strans excesiv, practic a fost partial debreiat, de aceea iti patineaza pedala de pornire. Incearca sa faci reglajul cu cutia de viteze calda. Nu e cazul sa strangi prea mult ambreiajul, putin harait la pornirea de pe loc cu cutia de viteze rece este normal.

Spor! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve! Ar trebui sa-mi dai mai multe date despre motoreta. Stii ceva despre istoricul ei? Este nepornita, nefolosita de mult timp? Sigur ca este bine sa-i schimbi uleiul din cutie, mai ales daca nu ai idee cand a mai fost schimbat si mai ales ce tip de ulei are in ea. Da, poti sa despici motorul, asta te va ajuta sa vezi exact ce este pe acolo, respectiv starea rulmentilor ambielajului, a semeringurilor de ambielaj, a placilor de ambreiaj, starea pinioanelor, etc. Daca lucrezi cu atentie nu ai motive sa nu o mai poti reasambla.

Fiindca este o operatiune mai laborioasa care nu o faci in mod curent, e bine cu aceasta ocazie sa-i schimbi oricum rulmentii ambielajului si semeringurile. In cutia de viteze,arborii cu pinioane se sprijina la un capat pe rulmenti,iar la celalalt pe bucsi. De regula rulmentii rezista bine fiindca sunt gresati tot timpul de uleiul din cutie, dar bucsile capata joc in timp, asa ca fii atent la ele. In final, spala bine totul cu motorina si ai grija cum refaci garniturile cu care se imbina cele doua capace ale motorului. Foloseste pentru etansare peste garnituri si silicon (rosu sau negru)pentru motoare. Foloseste ulei de transmisie, verifici nivelul cu joja de la busonul de umplere.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, Baxxter said:

Daca cutia funcționează  si nu pierde ulei, de ce ai umbla in ea?

Ai mai desfacut vreodată o cutie de viteze moto?

Poate trebuia sa zic de la inceput ca acum o reconditionez. Nu am mers inca cu ea. Asa ca nu stiu daca schimba bine vitezele. Din cate am incercat pe loc, pot schimba, doar din 2 in 1 merge mai greu. As desface sa vad daca nu e uzura vizibila, ulei, mizerii solidificate samd. Nu pierde ulei. Nu am mai descfacut nici un fel de cutie de viteze pana acum :).

Just now, thvlad said:

Salve! Ar trebui sa-mi dai mai multe date despre motoreta. Stii ceva despre istoricul ei? Este nepornita, nefolosita de mult timp? Sigur ca este bine sa-i schimbi uleiul din cutie, mai ales daca nu ai idee cand a mai fost schimbat si mai ales ce tip de ulei are in ea. Da, poti sa despici motorul, asta te va ajuta sa vezi exact ce este pe acolo, respectiv starea rulmentilor ambielajului, a semeringurilor de ambielaj, a placilor de ambreiaj, starea pinioanelor, etc. Daca lucrezi cu atentie nu ai motive sa nu o mai poti reasambla.

Fiindca este o operatiune mai laborioasa care nu o faci in mod curent, e bine cu aceasta ocazie sa-i schimbi oricum rulmentii ambielajului si semeringurile. In cutia de viteze,arborii cu pinioane se sprijina la un capat pe rulmenti,iar la celalalt pe bucsi. De regula rulmentii rezista bine fiindca sunt gresati tot timpul de uleiul din cutie, dar bucsile capata joc in timp, asa ca fii atent la ele. In final, spala bine totul cu motorina si ai grija cum refaci garniturile cu care se imbina cele doua capace ale motorului. Foloseste pentru etansare peste garnituri si silicon (rosu sau negru)pentru motoare. Foloseste ulei de transmisie, verifici nivelul cu joja de la busonul de umplere.

Numai bine!

Multumesc. Va trebui probabil sa o deschid ca sa imi dau seama ce mi-ai scris :).

 

Poate trebuia sa zic de la inceput ca acum o reconditionez. A fost a parintilor mei. Nu am mers inca cu ea. De mers, stiu ca ultima oara mergea. Am reusit sa o pornesc dupa ce am curatat carburatorul, schimbat toata instalatia electrica, bujia, si reglat aprinderea.

 

Acum eram la capitolul: motorul merge, hai sa dau o tura pana la colt. Din pacate cu ambreiajul asa cum este acum e destul de greu pt. ca moare motorul cand o bag in viteza, sau nu o pot porni - de aia problema mai sus. As vrea sa reglez ralantiul si amestecul dar din cate am inteles cu motorul rece - degeaba. Problema e ca nu pot merge cu ea nici sa incalzesc motorul, nici cutia (ou / gaina).

 

Ce ulei e in ea nu stiu. Mai am o Mobra ca donator de organe, dar as prefera sa pun piese noi daca as stii de la ce Zündapp se potrivesc, ca deastea mai gasesc.

 

Sunt din Timisoara, dar actiunea nu se petrece in RO :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra moare dacă nu o accelerezi când bagi în viteză, nu ştiu cum e cu uleiul ăsta modern, aditivat, dar pe vremea ei trebuia să o turezi niţel înainte de a cupla prima treaptă. Iarna era chiar mai rău de atât, până nu se încălzea erai ca şi fără ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Am inteles, actiunea se petrece la mare distanta. Eu sunt in Bucuresti... Daca erai aici,sau prin apropiere te puteam ajuta direct. Mai este posibil si ca placile de ambreiaj sa fie lipite intre ele din cauza uleiului vechi, sau prost ales (prea gros). Oricum, la Mobra ca si la alte modele asemanatoare ambreiajul decupleaza bine doar cand uleiul este cald in cutie, deci mai subtiat. Asa cum spune si confratele Penetru, la plecarea de pe loc trebuie sa accelerezi considerabil motorul.

Mai exista o varianta: scoate uleiul din cutie pe la busonul de golire, de sub motor. Baga in locul lui niste motorina, aceeasi cantitate cat ulei trebuie, verifici pe joja de la busonul de umplere. Porneste motorul, tine-l turat 2-3 minute chiar daca nu ai inca ralanti si in acest timp actioneaza de mai multe ori succesiv maneta ambreiajului. Motorina ar trebui sa spele uleiul dintre placile ambreiajului si sa-l faca functional. Verifici functionarea ambreiajului mai apoi cu motorul oprit. Cu ocazia asta se spala si cutia de viteze. Daca totul este ok, scurgi apoi motorina din cutie si pui ulei de transmisie.

Daca nu reusesti sa pornesti motorul, fa acelasi lucru cu motorul oprit, dar actionandu-l de mai multe ori cu pedala de pornire. In cazul asta, scoate bujia, ca sa invartesti usor motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e indicat sa folosesti benzina. E prea agresiva. Garniturile teoretic ar trebui sa reziste la ea, dar nu se stie niciodata... E mai indicata motorina, spala bine, e mai unsuroasa si face o semi-gresare cand ai motorul in functiune. Poti incerca si cu o combinatie benzina+motorina : 2 parti motorina si o parte benzina. Da, sa dai raportul cu rezultatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...