Sari la conținut

Bătaie la viteze mici


Postări Recomandate

Buna ziua.
Ma intorceam de la Bucuresti la Galati si in Braila, dupa un drum fara nici o problema, cand am iesit de la benzinarie a inceput sa se auda o bataie din partea lantului dinspre cutia de viteze (din acea zona) , la viteze pana in 40 km/h, apoi ori nu se mai aude ori nu mai aud eu de la zgomot. Eu sunt incepator si nu cunosc foarte multe dsr pot compara cu sunetul de la bicicleta cand sarea lanzul unu doua zale pe pinion, dar nu de tot, si dadeai jumatate de cursa in gol, dar la un nivel amplificat de zgomot, fara sa simt ceva in cum trage. La relanti nu se aude nimic, merge absolut normal. Am un Suzuki Bandit din 1998, cumparat in toamna. Ma puteti ajuta cu idei, sfaturi sau orice ?

Multumesc frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Am verificat lantul, este in regula, cel putin asa imi pare dupa cate am inteles din tutoriale si dupa cum il stiam cand la reglat mecanicul. Am verificat si dintii foii de la roata (cred ca asa se numeste), sunt in regula. Idee este ca s-a intamplat efectiv deodata, pana atunci fara nici un zgomot sau problema. Cutia se poate strica asa deodata, fara vreun fel de atentionare inainte? Merci de raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat excat dupa modelul meu. Doar verificat, nu m-am bagat la reglat. Problema este ca imi este putin teama sa merg cu ea pana la vreun service, sa nu stric orice e stricat si mai tare, ca sa nu mai zic de accidente. In concluzie, prima grija trebuie sa fie lantul dat fiind circumstantele. Merci inca o data!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. De, regula slackul-jocul sus jos al lantului, e, intre 3-5cm. Asa ca, pe la mijlocul lui impinge l in sus, apoi in jos, si vezi cati cm ai. Apoi, ce spui tu poate fi si zornait de la, distribuție?! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru nimic. Pinionul de atac se uzează mai repede decât cel mare, așa că ar trebui exclusă fiecare potențială sursă de zgomot.

Cu ocazia asta fă rost de un spray de curățat lanțul, o să te sperii de ce găsești acolo, dacă fostul proprietar nu a umblat de mult.

Uleiul bănuiesc că e la nivel, rulmenții rotilor la fel, iar lanțul nu are zale blocate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maine de dimineata le voi lua pe rand. La prima vedere si la altele vreo 10 de amator, parea in regula lantul, dar o sa il examinez maine mai bine si voi pune rezultatele aici. Uleiul este la nivel. Multumesc frumos pentru indicatii, au fost chiar de mare folosinta pana acum! Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, mai ales că mâine e sărbătoare. Mă rog, dacă nu-i MUSAI urgență, eu nu lucrez când e sărbătoare religioasă (nu intru în detalii).

Dacă nu descoperă sursa și cauza zgomotului, n-ar fi rău să caute un mecanic bun.

 

Jocul lanțului (slack) nu se verifica cu mobra pe cricul lateral sau pe stander? Nu pe cricul central, că bascula stă la minimul posibil.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Sigur nu ti s-a blocat o piatra/surub/cui in anvelopa de pe spate cand ai intrat/iesit in/din benzinarie ? Creste frecventa zgomotului cu viteza de deplasare ? Cam ce frecventa are (in batai pe secunda - sau hertzi) ? 😃

- Face zgomotul in orice viteza mergi cu ea (le poti testa pe toate 1-6 pana la 40 km/h) ?

- Il face si pe cricul central (cu roata spate in aer), pornita si bagata in viteza ?

Editat de shztecker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. am desfacut astazi capacul de la pinionul de atac si pare ca este in regula(nu are nimic sarit,rupt sau altceva vizibil), lantul este in regula(oricum urma sa-l schimb la revenirea in Bucuresti, dar mi se pare ca lantul s- a intins la drumul asta de 250 km, adica nu are acea marja intre 3-5 cm dupa cum mi-ati spus intr-un comentariu. Are undeva la 1-1,5 cm , si stiu ca avea mai mult cand mi-a fost reglat la service.Acum abia il pot misca cu mana. Rotile nu au nimic intrat in

ele,am verificat. Problema ori e de la lantul prea intins,(care se poate intinde la drum lung? Se intampla acest lucru in mod normal?), ori e din cutia de viteze. Din pacate nu am cric central, a fost scos de fostul sau alt proprietar, si nu am , asa ca nu pot verifica ce s-ar putea face pe cricul central. cert este ca nu este nimic in roti. Multumesc anticipat!

 

Atasez o poza cu pinionul de atac

 

 

 

 

 

 

 

 

93974821_278691689813928_5071351349933768704_n.jpg

Editat de Bogdanlupea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lanțul nu se întinde în sensul de a-și micșora jocul, din contră! Poate fi însă uzat/întins inegal și atunci săgeata e mai mare sau mai mică în diferite zone. Service-ul ar fi trebuit să știe că reglajul se face în punctul cu săgeată minimă. 

Dar ce văd eu acolo pare a fi un lanț USCAT, caz în care e f probabil să scoată diferite sunete de protest! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut aceleasi simptome de la un lant uzat inegal. La inceput batea doar la viteze mici apoi facea de ziceam ca se rupe motorul, noroc ca nu eram prea departe de Bucuresti si am venit incet pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdan, fără a mă da superior, cred că știi cum se curăță și unge lanțul. Când îl schimbi, curăță bine zona pinionului de atac, inclusiv tija de la ambreiaj.

Speli cu spray de curățat și perie (sau Kettenmax, dacă ai sau îți iei), sufli cu aer comprimat (dacă ai, dacă nu lași motoreta cu lanțul spre soare), apoi cu spray pentru ungere (cred că știi procedura corectă). Nu pleci direct, lași măcar o jumătate de oră lichidului ca să ajungă unde trebuie și să se usuce. Cred că așa e cu spray, eu nu am folosit niciodată altceva decât ulei de cutie de viteze și ungator (făcut de mine, nu chestii de alea automate, care se poate bloca). Uleiul T90 e recomandat și de DID, vezi pe cutia lanțului.

Caută pe net și procedura corectă pentru reglajul lanțului pentru motorul tău, manualul de service ar fi superb. Dacă nu, măcar cel de utilizare.

1,5 cm este foarte puțin la orice lanț, deci e foarte posibil să ai zale blocate sau porțiuni întinse, adică uzură inegală. Cine știe cum o fi fost întreținut lanțul ăla.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc frumos! Voi tine cont de tot ce mi-ati spus. Totul a fost de foarte mare ajutor si va voi tine la curent cu ce am rezolvat, cat am rezolvat, si/sau daca era defapt o alta problema mai grava. Multumesc inca o data! Sunt recunoscator!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...