Sari la conținut

Sfaturi pentru achizitionare Enduro


Jakeobs
 Share

Postări Recomandate

Salut! As avea nevoie de putin ajutor pentru a-mi achizitiona un enduro... Am cerut ceva sfaturi dar nu am fost destul de lamurit, ideea este ca bugetul meu este de 1500-1800 de euro maxim... Am vorbit cu cineva care este in lumea asta "enduro" de ceva timp si mi a spus din start sa evit cross urile.. Pentru ca bugetul meu este unul mic, (sunt constient de chestia asta)  nu am preferinte catre o anumita marca... Intrebarea mea pentru voi este care sunt modelele de motociclete pentru enduro dintre care as putea alege?  cel pe care  l am intrebat mi a spus de ktm exc, total de acord :)), doar ca as vrea sa stiu si ce alte variante as avea, as vrea sa stiu.. Yamaha yz, honda cr, kawa kx, suzuki rm, astea se incadreaza toate la cross? As vrea doar 2t, am avut deja o aprilia 2t 125.. Asa ca vreau sa raman la 2t pentru ca am inteles ca si intretinerea este mai ieftina, eu  fiind elev, in curand student! Multumesc anticipat si astept cateva modele dintre care as putea alege!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand yz250 as putea spune sa.ti iei unu ca e misto dar bugetul tau nu se incadreaza decat la rable , la bugetul tau te.as sfatuii sa iei o honda cr250 in 2t , is mult mai multe , se gasesc piese fara probleme si la 1800 euro ar trebuii sa iei chiar una fainuta, posibil sa te incadrezi in 1500 ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

TTR 250, DR 350), Honda XR 400), Suzuki DRZ 400E (slabe sanse). 

 

1 oră în urmă, Jakeobs a spus:

Deci sa inteleg ca si yz ul se incadreaza la enduro?

 Asta ar fi intrebarea mea, ce modele se incadreaza la enduro

 

 

Yamaha YZ, Honda CR, Suzuki RM si chiar si unele Kawa KX sunt motocross. 

Dpmdv singurul domeniu in care as folosi motocross-urile (in afara de pista de MX) este supermoto-ul dupa conversia specifica. 

Poti face enduro cu un motocross, cum poti face adventure si cu un touring, dar...

O sa fie multi care o sa ma contrazica, dar eu cred ca felul cum este etajata cutia si suspensiile de MX or sa te oboseasca serios in enduro. 

Dar...cand ai bugetul mentionat, te faci frate si cu dracu`. Prin a te face frate cu necuratul eu inteleg ca o sa te bucuri la o achizitie ieftina si o sa ajungi sa schimbi jumate din motocicleta, ducand bugetul la final spre 2000 si. 

 

Vezi ca este pe aici pe undeva ascuns prin cine stie ce cotloane un topic despre motociclete de mx folosite la enduro, cu foarte multe pareri pertinente de la oameni care au facut asta acum multi ani, cand veniturile in RO erau cum erau. 

Enduro 2T in banii respectivi nu este exclus, dar o sa ai ceva de purecat internetul.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei enduro , deci instalatie electrica , pornire buton , s.a.m.d. in 1800 euro , eu iti urez succes :DD si n.o zic cu rautate , ce vrei tu nu exista , clasa 250 enduro e poate cea mai cautata si la inceput de sezon , n,ai cum ...

 

 

Editat de sbk750
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Sunt elevi viitor studenti si... elevi viitori studenti posesori de motor 2T de enduro.

Luind-o cu primii pasi - un set de gume pe la 100 de euro, un lant pe la 100/150, un set de placute pe la 100 de lei. 

Dupa 3-4 iesiri gumele si placutele sunt gata. Daca te dai. Daca te plimbi, nu ai nevoie de 2T.

Un lant se duce pe sezon. Daca ai noroc sau daca mergi la plimbare. Unii mai fac peteceli si pun lanturi fara ringuri de la magazine de feronerie (no comment), care sunt cam la 1/4 de pret. 

Intretinerea la 2T (ca la orice hard enduro) este la nr de ore. La 2T dupa x ore schimbi pistonul. 

Nu mai intru in servisare suspensii, toate accesoriile ca sa il protejezi de pietre (mai ales toba), schimbat plastice distruse, manete rupte, poate si ghidoane.

Cand vine vb de muzicuta si reglaje... iarasi no comment, eu am abandonat un topic pe tema asta fiindca la un  moment dat m-a pierdut din mers nivelul tehnic al discutiilor. 

Poti sa faci reparatiile si reglajele (multe pana dibui ce ti se potriveste) si in regim propriu daca esti doxa de mecanica si ai un garaj echipat. 

Putin probabil. 

Marea majoritate a posesorilor de 2T enduro merg la mecanici de motoare si doctori de suspensii. 

 

Dpmdv, hard enduro-ul (1) este un sport si (2) costa. Dar costa. Din calculele mele minim 200 euro pe luna daca vrei sa il faci de la un nivel mediu in sus.

Nu mai luam in calcul echipament serios si masina + remorca. 

 

Da, clar, e no brainer 2T-ul la HE comparativ cu 4T. Mai toata lumea face trecerea, mai devreme sau mai tarziu. 

Si, da, Ktm (alaturi de alte cateva branduri) sunt norma la HE 2T. Normal sa iti zica amicul respectiv Ktm EXC. Asta are multa lume, mecanicii le stiu.

Dar, la ora actuala 2T-ul a trecut pe injectie, tehnologia este radical diferita si mai buna fata de ce vei gasi tu pe piata la 2000 de euro.. deja o dam in filosofii.

 

Pana la HE, cred ca poti sa treci prin faza peisagistica cu japoneze in 4T. Si dupa aceea mai vezi tu. 

Cele de mai sus sunt parerea mea de persoana care a cochetat serios cu HE-ul, documentandu-ma cat am putut de mult atat singur, pe net, cat si discutand cu n oameni. 

Poate ca eu la varsta mea vad lucrurile diferit si as face anumite alegeri, poate tu altele. 

Mai vezi ce zic si altii si concluzia o tragi tu singur. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru pareri! Da, sincer m am gandit la un 4t, doar ca dupa m am gandit ca  in loc de supape, lant de distributie, ax cu came, tacheti... si asa mai departe, as alege un  cilindru cu un piston si un capac, pare mai simplu, si mai usor de intretinut, stiu si eu de intretinerea la nr de ore si asa mai departe.. Eu vreau doar propozitii de genul asta: "Yamaha YZ, Honda CR, Suzuki RM si chiar si unele Kawa KX sunt motocross. " care sunt enduro si care nu, nu ma astept la pornire la buton, nu s absurd, stiu ca o sa fie o coaja, dar pentru veniturile mele si pentru niste iesiri  mai lejere prin padure asta as vrea... O sa  iau la purecat internetul daca e nevoie :)).. dar sincer as fi vrut sa aflu doar diferentele dintre enduro si cross si de ce majoritatea recomanda enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yamaha yz - cross , wr - enduro , km sx - cross exc - enduro , la honda CR cross CRE enduro , la suzuki si kawa nu stiu , pot sa-ti spun ca enduro WR in 2t sau CRE in 2t is extrem de rare , toate enumerate de tine is cross , daca vrei enduro mergi la categoria 4T acolo oferta e mult mai bogata , nu e asa sperietoare sa transformi un YZ in WR , eu l-am facut singur , pui o greutate pe volanta de 370 grame , o poti face si la strung si-o sudezi direct pe rotor , cost 100 lei , schimbi pinionu la vit 3 - 4- - 5 cu unele de pe WR 400 sau 426 in 4T se potrivesc perfect fara nici o modificare , cost 300 - 400 lei , deci cu 500 lei rezolvi problema , poti traii linistit cu roata pe 19 pe spate dar daca tot insisti te costa cam 10 euro o roata de 18 , o vinzi pe aia pe 19 si mai scoti din bani , nu cred ca esti asa avansat sa faci hard enduro sa-ti trebuiasca un ktm pur sange enduro in prima faza nici in faza urmatoare sincer iti zic , iar despre ktm u ri pe injectie deja acolo e chestie de 6 mii euro deci pica din start .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha YZ = motocross, pentru enduro ai doar 4T, adica Yamaha WR

Honda CR = motocross, pentru enduro ai doar 4T, adica Honda CRF250X (atentie, exista si CRF250R care e tot pentru motocross)

Kawa - nu stiu sa existe ceva 2T pentru enduro, doar pentru motocross

Suzuki CR = motocross.

Deci ai optiunea de a achizitiona, in banii astia, un EXC de prin 1998-2000.

 

Totusi, mai sunt cateva motociclete de nisa pe care nimeni nu le-a mentionat, si cu care ti-ai putea face treaba. 

 

Una dintre ele e GasGas EC300. Astia de la GasGas au tot avut probleme cu fiabilitatea la motoare, dar au nimerit-o cu modelul EC300 de prin 2008-2010. Ala chiar a fost reusit, ciclistica buna, fiabilitate buna, greutate OK. Si cred ca poti gasi unul pe la 2000 euro, cam atat era pretul acum 3-4 ani cand ma uitam eu dupa ele.

 

A doua varianta ar fi Husqvarna WR250 sau WR300, de prin 2008-2011. E epoca in care Husqvarna a fost detinuta de BMW. Am avut una din 2009, am calarit-o vreo 2 ani si am dat-o acum vreo 4 ani cu 1750 euro. Si stiu ca am stat cu ea ceva vreme la vanzare, deoarece toti se uitau ca la OZN-uri, ziceau ca daca nu-i EXC nu gasesti piese pentru ea.

E mai greu cu piesele, astepti 2-3 saptamani daca iti cade ceva, dar in principiu e un motor fiabil, nu am avut nevoie de prea multe. Ciclistica nu e chiar ca la EXC, se simte ca detinatorul de pe vremea aceea, BMW, nu le prea avea cu partea de hard-enduro, dar e clar peste ce ti-ai putea lua cu aceeasi bani de la EXC. Mult peste un EXC de prin 2000, dar sub un EXC din 2008-2011. Per total, o motocicleta de criza cu care te-ai putea impaca.

 

Poate mai stiu si altii ceva motoare bune, fara pretentii, in bani putini. Mie acum doar astea 2 mi-au venit in cap.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pai ți-am răspuns mai sus.

* Cam toate modelele invocate de tine sunt motocross. Dacă vezi pe net motoare cu plastic în fata (in loc de far) și nici un stop pe spate, cel mai probabil sunt MXuri. Da, sunt destui care dau jos farurile și stopurile de frână la enduro uri și pun plastice de MX fiindcă ii scapă de ceva sute de grame, dar nu chiar toată lumea. 

 

* Ți-am recomandat și sa cauți topicul mai vechi în care tema de ce nu motor de mx la endureala este super epuizata, dar într-un mod cât se poate de pertinent. 

 

Scurt pe doi:

* demarajul la mx trebuie sa fie super violent. Pentru plecare din bloc start, ieșit mai repede din curbe/depășit colegii de pe pista,  boost serios înainte de sărit, etc. La enduro ai nevoie de mers de tractor ca să zic asa. Ai nevoie de tracțiune, recte de o accelerație dozabila. Accelerația violenta specifica mxului = rupere instanta a aderentei. Adică exact opusul nevoilor tale în enduro. În rampa se traduce prin dat peste cap aproape instant dacă nu te știi cu gazul la nivel expert. 

* suspensiile de mx sunt gândite sa amortizeze căzături de la n metri. Ceea ce la enduro nu o sa faci mai niciodată. Acolo ai nevoie de o suspensie elastica, care sa absoarbă perfect denivelările. Fiindcă astfel te dezechilibrezi instant și ești afiș pe primul copac. 

 

Despre masele în mișcare în motor doar o sa îmi dau cu părerea la nivel de amator, dar înclin sa cred ca ansamblul arbore cotit și biela se accelerează respectiv decelereaza mai ușor la mx. Din ce știu din citite, poziția motocicletei de mx se ajustează din accelerare/decelerare, în aer, pentru a putea regla unghiul în care aterizezi. 

 

Honda cr = motocross

Honda crf R = motocross

Honda crf X = enduro

 

Suzuki CR = motocross

Suzuki RM (mai vechi) și RMZ (mai noi) = motocross

Suzuki RMX = enduro (99%)

 

Yamaha tiau spus colegii mai sus diferențele între YZ și WR. 

Kawasaki KX (și KMX parca) motocross. KLX enduro. 

 

Eu zic ca nu am scris prostii deși is de pe telefon și fără posibilitatea de a ma contraverifica înainte de a apasă butonul de postare. Dacă am greșit undeva, please, nu ma jenez dacă am dato de gard. 

 

Întra pe motorcyclespecs.co.za (parca) și ai acolo toate modelele de motociclete ever produse de când lumea și pământul. 

Dai pe model si te uiți la poza. 

Dacă din fabrica are doar un plastic în fata și nu are stop pe coada = motocross. 

Dacă are minim far in fata și stop pe spate = enduro. Modelele mai noi de enduro (dar nu toate) au mai nou și semnalizari.

Daca vrei sa mergi și mai departe uitate pe același site și la descrierea roților. 

MX urile au mereu 19 pe spate, în timp ce enduro urile au mereu 18. Axioma. 

 

 

A, da, și mai este Honda CRF L care vine de la legal și este dual sport, enduro peisagistic. 

Nu te interesează decât ca să știi să o eviți. 

Una mai mica de 230 acum câțiva ani și 450L-ul din 2019 încoace. 

 

Și încă un pont:

Da click pe profilul lui @mircea.cazacheviciși cauta printre postările lui mai vechi.

Omul a scris o groaza de info pe topicul ala de mx folosit la enduro. 

Și asa o sa găsești cumva și topicul ala. 

Mai era un tip din București din vechea garda a forumului, vorbim de perioada pana în 2010, care s-a dat cu un Rmz la enduro și care avea multe postări f pertinente cu ce a modificat, dar zău dacă îmi mai aduc aminte numele lui. 

Bătrânețe plete crețe, deh... 

 

 

Și ca să închei ca mi-a înghețat posteriorul la fumat pe o banca uda:

Nu știu dacă am acasă aici unde lucrez (nu sunt în tara) cataloage moto de pe la începutul anilor 2000.

Stiu ca am ceva și știu ca în unele sunt separate mobrele de enduro de cele pt mx. 

Dacă oi avea (slabe șanse, vad când ajung acasa) o sa fac poze la paginile alea și le postez aici, ca să știi clar ce și cum. 

 

Spor. 

 

 

Na plua ca miam adus aminte asta și poate te ajuta:

Yamaha are modelul DT, 2 timpi. Parca de 125 și 200. Enduro pt vremea lor (sfârșitul anilor 90, parca) și f rare, dar na, poate găsești ceva ok. Pe la noi puțin probabil. 

Semănau f tare cu Yamaha TT. Albe cu sa albastra, ca să nu le încurci cu oldtimerele DT din anii 70/80.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ti-am recomandat eu este dual-sport,la fel ca si Suzuki DR 350.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@Christian 1

Cred ca ți s-a întâmplat și ție același lucru ca și mie. 

Sunt 2 topicuri aproape identice, deschise de colegi începători. 

Numai ca unul cauta soft enduro pana în 1200 euro și altul hard enduro 2T pana în 1800-2000 Eu. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, _Raul_ a spus:

@Christian 1

Cred ca ți s-a întâmplat și ție același lucru ca și mie. 

Sunt 2 topicuri aproape identice, deschise de colegi începători. 

Numai ca unul cauta soft enduro pana în 1200 euro și altul hard enduro 2T pana în 1800-2000 Eu. 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Nu am inteles daca a vrut inmatriculata au ba ....ca aici e bai mare . Majoritatea nu au acte .

Doar de plimbari soft/ mediu  - neinmatriculate , un 2T de 125 este absolut suficient pentru oricine si se gasesc destul de multe la preturi decente  ....doar ca trebuiesc cernute .

Se complica treaba / costurile , cand intervin si pretentiile ( inmatriculabile , pornire buton ...etc ) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e adevarat, poti gasi in bani relativ putini o motocicleta decenta, doar sa cauti in marcile de nisa.

 

Uite, una ca asta am vandut si eu acum cativa ani. La fel, inmatriculata la politie, street legal, si destul de OK pentru hard enduro.

https://www.olx.ro/oferta/husqvarna-wr-300-2t-IDdOzGa.html

Pot sa spun ca e o motocicleta fiabila, din epoca cand Husqvarna erau detiniti de BMW. La amortizore nu se descurca ea excelent, adica atunci cand mergeam in gasca prin padure, eu ramaneam tot timpul ultimul, nu puteam sa prind aceeasi viteza ca si cei cu KTM-uri, din cauza ca amortizoarele mele ma cam zgaltaiau in loc sa amortizeze,  dar pe portiuni tehnice chiar era foarte OK.

 

De asemenea, mai e GasGas EC300 din perioada 2009-2011 care a fost facut foarte OK. Uite una:

https://www.olx.ro/oferta/gas-gas-ec-300-2t-2011-IDdJJgn.html#9ab2968cf1

 

Deci, daca chiar cauti, gasesti ceva motociclete si in buget mai mic, pentru inceput. Hai, nu la 1700 euro, dar la 2000 ai sanse sa gasesti ceva absolut decent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...