Jump to content

Recommended Posts

Salut. Am un ktm 250 exc, 4t, 2009 si imi intra apa in ulei. Uleiul are o culoare maronie deschisa, am vazut, l-am schimbat ieri si acceasi culoare are. Cred ca pe undeva intra apa. Daca a mai patit cineva m-ar ajuta niste pareri. Multumesc. 

Link to post
Share on other sites

...sau presetupa de la pompa de apa bulita, daca e garnitura de chiulasa arsa face presiune in vasul de expansiune si ar trebui sa bolboroseasca!

 

Link to post
Share on other sites

Nu bolborosește, motorul porneste foarte bine, la buton si pedala, merge, nu se ineaca, nu are absolut nici un simptom. Nu am mai mers cu el decat putin ieri cand i-am schimbat uleiul. Doar culoarea uleiului e diferita atat. A ajuns putin apa in el si s-a diluat cred. O sa desfac si pompa de apa sa vad ce si cum. 

Link to post
Share on other sites

Din mecanica pe care o stiu eu, prin garnitura de chiuloasa trece doar apa, ca sa raceasca cilindrul. Nu trece ulei prin cilindru, deci garnitura de chiuloasa nu e problema aici

Problema la 4T poate fi doar semeringul de la pompa de apa. Adica asta:

https://www.crosshop.eu/Hot-Rods-water-pump-kit-wpk0050_W0QQcodiceZwpk0050QQformatZdettaglioQ145phpQQlinguaZEN?lingua=EN

Pe la pompa de apa e singurul loc unde circuitul de ulei poate intra in contact cu circuitul de apa. Iar apa, fiind sub presiune in instalatie, intra in ulei.

Problema va fi sa cureti apoi, dupa schimbarea garniturii, uleiul contaminat din motor. Ar fi ideal sa ai vreo 3-4 litri de ulei uzat. Bagi ulei uzat, lasi motorul sa mearga 1-2 minute, sa intre in toate locasurie din motor ca sa-l curete pe ala vechi si apoi il scurgi. De-abia dupa 3-4 curatari din astea o sa vezi ca uleiul din motor nu va mai avea tenta cenusie de la apa.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, mircea.cazachevici a spus:

Din mecanica pe care o stiu eu, prin garnitura de chiuloasa... 

Înseamnă că nu știi prea multă! 

1. CHIU-LA-SĂ! 

2. Dacă ajunge lichid de răcire în cilindru va contamina și uleiul

3. La motoarele în 4 timpi cu supape în cap există ungere sub presiune la arborii cu came, rampe de culbutori etc., implicit canale de ungere in chiulasă care trec prin garnitură. Drept că presiunea uleiului e mai mare decât a apei și contaminarea se face de regulă în sens invers, dar uleiul ăla trebuie să se și întoarcă pe undeva în carter și acolo nu mai are presiune. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri, o sa desfac pompa de apa saptamana asta. Uleiul l-am schimbat datorita culorii. Initial am crezut ca a intrat pamant in motor. Am schimbat uleiul, am vazut ca nu e pamant. In cel mai rau caz o sa schimb garnitura de chiuloasa sau ce e de vina. Cand am schimbat uleiul, am facut cu ulei nou o spalare. Am scos uleiul asta maroniu din motor, am bagat 1 l de ulei nou nout si l-am lasat sa mearga 1 min. Dupa am scos si uleiul asta si am bagat 1,2 l cat trebuie. Am mers putin si am vazut ca s-a facut la fel ca precedentul. Recent am patit lucrul asta. Am avut motorul la reparat, am schimbat un intinzator, a fost facuta si o revizie, a fost desfacut, s-a verificat piston, cilindru, distributie, toate fiind perfecte. Ma gandesc sa nu se fi montat cum trebuie garnitura de chiuloasa inapoi. Dar dupa ce l-am luat am mers vreo 14, 15 ore cu el si nu s-a facut uleiul maroniu, deci nu baga apa. Deci am mers vreo luna cu el, totul fiind bine. 

Edited by Catalin222
Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

Din mecanica pe care o stiu eu, prin garnitura de chiuloasa trece doar apa, ca sa raceasca cilindrul. Nu trece ulei prin cilindru, deci garnitura de chiuloasa nu e problema aici

Daca deasupra chiulasei ai si ceva supape, arbore cu came, etc. si nu este un motor in 2t - atunci acolo va ajunge si ceva ulei, pe circuitul lui. Apa fiind pe circuitul ei.

Daca garnitura plesneste intre cele doua circuite sau se carbonizeaza materialul ...

 

La ‎07‎.‎06‎.‎2020 la 8:47, Catalin222 a spus:

Salut. Am un ktm 250 exc, 4t

 

Oil circ..jpg

Dar la KTM este frecventa deteriorarea a cate ceva.  :cooldown:

https://thumpertalk.com/forums/topic/1306112-new-350-exc-f-oil-pump-failure/

https://thumpertalk.com/forums/topic/928573-water-pump-weeping-04-525exc/

Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, john17 a spus:

Înseamnă că nu știi prea multă! 

 

 

Greseala mea, numai 2T am in cap 🙄. La 4T, intr-adevar, prin chiulasa trece si circuitul de ulei. Poate fi si de acolo problema, pe langa semeringul de la pompa de apa.

 

Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e la KTM, dar la Pegaso si F650 carcasa pompei de apa, intre cele doua simeringuri, are o gaura pentru a lasa sa se scurga uleiul/apa in cazul in care crapa un simering.

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus:

Greseala mea, numai 2T am in cap

Chiar mă miram, parcă îți citisem niste postări competente! 

:peace:

Link to post
Share on other sites
La 08.06.2020 la 21:08, Catalin222 a spus:

 Am avut motorul la reparat, am schimbat un intinzator, a fost facuta si o revizie, a fost desfacut, s-a verificat piston, cilindru, distributie, toate fiind perfecte. Ma gandesc sa nu se fi montat cum trebuie garnitura de chiuloasa inapoi. Dar dupa ce l-am luat am mers vreo 14, 15 ore cu el si nu s-a facut uleiul maroniu, deci nu baga apa. Deci am mers vreo luna cu el, totul fiind bine. 

 

Aici chiar depinde de mecanic. La o desfacere a motorului e obligatoriu sa se schimbe garnitura de chiulasa. A schimbat-o sau a lasat-o tot pe aia ca "las ca merge"? Daca a schimbat-o si a strans suruburile ca la carte, cu cheia dinamometrica, nu ar trebui sa fie de la garnitura, doar de la semeringul de la pompa de apa. Daca a lasat aceeasi garnitura, ai foarte mari sanse sa fie de acolo. O garnitura odata stransa si desfacuta pastreaza unele deformari si nu mai etanseaza la fel de bine.

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca a schimbat garnitura pentru ca imi zicea daca o schimba ca doar nu dadea bani din buzunarul lui si platea el garnitura...Dupa ce am luat-o de la reparat a mers bine, vreo luna, adica ma gandesc ca daca era garnitura pusa prost intra apa mai devreme nu dupa o luna sau cine stie. O sa fac un experiment. Dupa 2 zile apa se va lasa si uleiul o sa arate normal ca nou pentru ca se separa uleiul de apa. O sa scot uleiul, las sa se scurga bine, o intorc pe toate partile. Dupa o sa ii pun niste ulei mai negru, folosit, si daca se face la fel, e clara treaba ca o garnitura e de vina. Oricum poate sa se intample ceva daca uleiul are culoarea aia? Adica stiu ca ungerea nu mai e chiar cum trebuie dar intreb din curiozitate? Poate sa se strice ceva? Oricum nu mai merg cu ea, doar intreb...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...