Jump to content
The_Sin_Eater

o noua jucarie....

Recommended Posts

Sa ma laud, sa nu ma laud....?

 

Ma laud, ce mama dreq! ...ca e "once in a lifetime".... :rock:

 

Dupa patania cu accidentul de acum 2 ani, am renuntat la mobrit. Am gasit o noo pasiune, respectiv off-road-ul, si am vandut "utilajul". Da, stiu, acum o sa-mi sara in cap motociclistii tru, ca asa e un forum de mobre, nu de conserve. 

 

Si ce? ....Cui nu-i place, sa nu citeasca! :blbl:

 

Cum ziceam, am vandut utilajul, si cum vis-a-vis de bani exista o zicala veche: mai bine la duci dorul, decat sa le duci grija, am decis sa luam o masina care va fi folosita exclusiv in off-road.

Probabil stiti ca momentam mai facem iesiri in muntii patriei cu un "Prafos" nou si nepreparat. Cum ne place comportamentul masinii autohtone in off, si dupa cateva luni de cautari, googalit, intrebat, comparat etc....am decis sa luam un....ati ghicit tot un "Prafos".

 

uite asta: 20200612_111430.thumb.jpg.10b6d6e96572ad48e87a37780ccff940.jpg 20200612_111435.thumb.jpg.46a08a0dbe0a657078c7f4cbb9a8cf2d.jpg 20200612_111450.thumb.jpg.306ea7231d2a5fb30851157be2409fa8.jpg 20200612_111454.thumb.jpg.47e11a0174e122f65a92eca8af5e975f.jpg

 

Masina e stock, dar va primi cam tot ce trebuie pentru offroad: kit de inaltare +5.5 cm, anvelope A/T, troliu, bara metalica, race cip, scuturi pentru motor, cutie, diferential, rezervor, si alte mici rahatele necesare. 

 

Acum sa va povestesc cu  "alinierea planetelor, once in a lifetime".

Totul a inceput acum 2 ani jumate cand a aparut Duster 100  (primele 100 de Dustere model nou) si am primit de la Dacoserv o instiintare vis-a-vis de chestia asta. Am mers, am vazut, ne-a placut, dar na belea: nu aveam bani de avans. Am facut repejor niste calcule si am decis sa apelam la serviciul celor de la Dacoserv - "vehicule de ocazie" prin care duci masina veche, ei ti-o evalueaza si primesti banii. A fost putin diferit pentru ca noul Duster nu intra la ofertele de buy-back. In fine...sa mergem mai departe.

 

Un "baeat" de acolo din reprezentanta, care stia foarte bine masina (totul fusese facut in reprezentanta) ne-a propus sa o cumpere el, in loc s-o dam la Dacoserv. Bun, zis si facut. Vandut masina, luat banii, dat avans si primit noul Duster. "Baeatul" de nota 10, chiar ne-a lasat masina inca vreo 3 saptamani pana a venit cea noua.

 

Acum, de vreo 2-3 luni, ne tot roade pasiunea pentru offroad si am inceput sa cautam masina. vroiam ceva mic, fasnet, usor de inretinut, etc., etc. Ne orientasem catre un Jimny sau Vitara, ne utiasem si pe la Mudster, etc., dar cum inca nu dadusem mobretul, nu am facut nimic palpabil in acest sens. Cum saptamana trecuta am vandut moto, am avut un fel de scurtcircuit (a se citi revelatie/inspiratie/mana divina)si am pus mana pe telefon si l-am sunat pe "baeat" sa-l intreb daca nu cumva vrea sa vanda masina luata de la noi acum 2,5 ani. SOC!!! da' SOC fratilor...omu' a zis scurt si raspicat DA!

 

Asadar, azi am batut palma si iata cum am rascumparat masina. Si acum scuip in san si imi fac cruce pentru ca nu-mi vine sa cred....

 

Cateva date tehnice: masina e "tzipla, boss" :rolleyes:

 

87k km, istoric service, model Laureate, 1.5 dci 110 caluti, 4x4, ne lovita, ne vopsita, ne nimic.  

Omu' i-a pus jante de aliaj si geamuri fumurii omologate si a facut cu ea vreo 20k km. 

 

A....poze si etapele transformarii...in episoadele viitoare!

 

 

Sa auzim de bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrei sa pui autoblocant pe duster?  credeam ca se descurca decent si cu open

 

sa pui niste poze din teren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@superbec: da, se descurca decent si cu open, dar in caz de nevoie...fortezi putin electronica atunci cand isi face treaba. Blocantul mecanic e sfant. Daca e ok, ii pun si pe fata. 😎

 

@TWD.Grig: da, ii stiu. La ei o transform. Am fost, am vorbit, mi-au dat oferta. 🤑

 

Cred ca in vreo 3 sapt ies pe coclauri.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cateva luni mi-am luat si eu unul. Nu m-am mai atins de motocicleta de atunci :)

Urmeaza sa-i pun o suspensie mai inalta cand se mai uzeaza asta de pe masina. Un troliu ar fi util ca ies mai mult singur si daca o infig undeva sa stiu ca pot s-o scot fara ajutor.

86322914_2958258450903717_7182934379918786560_o.jpg

97327017_3167144380015122_7098977652001734656_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, The_Sin_Eater a spus:

@superbec

 

@TWD.Grig: da, ii stiu. La ei o transform. Am fost, am vorbit, mi-au dat oferta. 🤑

 

Cred ca in vreo 3 sapt ies pe coclauri.

 

 

Am auzit lucruri numai de bine despre ei. Dacă nu e cu supărare ne poți spune și cât te costă toată jucăria și ce modificări include ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios ce o sa iasa si daca vei constata ca esti limitat de motor (ca si cuplu/putere) si cutia de viteze in anumite situatii.

 

Pe la inceputul anului ma gandeam sa iau SUV cat de cat capabil pe off si de atunci tot dezbat cu gagicamea daca sa fie a doua masina (si atunci as merge clar pe Duster sh) sau sa vindem masina actuala si sa luam ceva mai puternic si confortabil cu care sa umblam peste tot.

 

Recunosc, cu Duster nu am mers, nu stiu cum sta la drum lung ca antifonare/confort, dar am gasit multe firme care inchiriaza Dustere si as putea lua unul pt un weekend, eventual sa-l testez pe un off-road usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TWD.Grig: estimez vreo 11.000 Euro din care masina a fost 5700. Pana nu o sa termin, nu pot sti exact. Evident ca nu ma deranjeaza, si o sa spun tot. 😉

 

@ovi_ice: depinde de asteptari. Noua ne place. Iar diferenta intre modelul 1 si al 2 lea e mare dpdv al confortului. Ca si limitari dpdv offroad, evident ca nefiind un offroader veritabil (cu punti rigide, 3 blocante &shit) se preteaza mai mult la offroad soft si mediu, lucruri la care face fata cu brio. 

Da, cred ca cel mai bine ar fi sa luati Dusterul la un drive test pt weekend. Va propun sa luati ambele variante ca sa vedeti diferentele.

 

A, vis-a-vis de poze....evident ca o sa pun cu el mozolit. 🤣🤣🤣🤣

Acum 1 minut, The_Sin_Eater a spus:

estimez vreo 11.000

 

Probabil multi vor zice ca la banii astia pot lua un Patrol y60-61 direct preparat sau nu mai stiu ce OZN, dar....fiecare cu stolul lui. ...si cu buzunarul lui...😉

@Moșu': sa-l stapanesti cu placere si la cat mai multe aventuri frumose cu el! Cauta prin topicul de excursii in tara sa vezi pe unde am fost cu cel nou nepreparat. 😉

 

@AlexAB: iti dai seama ca acu' o sa intru si eu pe unde intri tu cu BeMWe-u'. Buhahahahahhaaaaa...🤣🤣🤣

 

Am luat notite si de aici si de pe canalul tau. 😈

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru noua jucărie, s-o stăpânești sănătos. Ne vedem pe dealuri.

Si lasă-mi numărul, dacă o scap vreodată în vreo râpă, sper ca pot sa ma bazez pe tine 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, meci Alex.

 

Da, fara probleme, dar sper sa ne auzim sa iesim la mozoleala, nu la rescue :D Ai PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 3 ore, ovi_ice a spus:

Sunt curios ce o sa iasa si daca vei constata ca esti limitat de motor (ca si cuplu/putere) si cutia de viteze in anumite situatii.

 

Pe la inceputul anului ma gandeam sa iau SUV cat de cat capabil pe off si de atunci tot dezbat cu gagicamea daca sa fie a doua masina (si atunci as merge clar pe Duster sh) sau sa vindem masina actuala si sa luam ceva mai puternic si confortabil cu care sa umblam peste tot.

 

Recunosc, cu Duster nu am mers, nu stiu cum sta la drum lung ca antifonare/confort, dar am gasit multe firme care inchiriaza Dustere si as putea lua unul pt un weekend, eventual sa-l testez pe un off-road usor.

Am avut ocazia sa conduc in mai multe reprize un Duster 1, motorul diesel de 110CP, 4x4. Duster 2 este un Duster 1 rafinat, mai ales ca i-au pus tot felul de gadget-uri. Insa mecanic + sasiu, este acelasi lucru.
Pentru banii aia, isi face treaba.
Insa pe mine m-au deranjat:
- cutia

  •  treapta 1 este (doar) pentru off-road, poti sa pleci de pe loc cu a-2-a, oricum daca pleci cu a 1 a trebuie sa schimbi rapid
  • desi are 6 trepte, in a-6-a ai impresia ca esti cu o cutie cu 4 viteze, maxim 5

- ambreiajul - nu stiu daca masina avea o problema (avea 9500km, eu am facut cu ea vreo 2000km), insa dupa 150km ma lua durerea de genunchi, parca era ambreiaj de camion.
Cunosc oameni care spun ca Duster (1) este o masina foarte buna, mai ales pentru drumuri grele si putin off-road. Si sunt convins ca au dreptate.
Cel mai bine este sa gasesti un dealer care sa te lase sa faci un drive-test.

Edited by pierrotlefou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am impuscat moto pentru 4x4...

2 ani si 1/2 inca nu duc dorul mersului pe sosea.

 

Pana la blocant, anvelopele fac >80%  din treaba (aderenta si garda la sol). Aprox 10% o suspensie dedicata (+5cm) te ajuta la flexare.

 

Restul este spre inutil - mai bine schimbi masina.

 

Intre timp, iesi la plimbare.

 

20200613_210646.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Jimny ma orientasem si eu, dar...s-au aliniat planetete (vezi primul post) si am cotit-o spre Prafos. Sunt si alte argumente, dar le dezbatem altadata. 😊

Scuturile sunt bune. In special cel de diferential. Zic asta pentru ca stock, Dacia are 21 cm garda la sol comparativ cu Jimny de 28, parca... Deci chiar cu +5 de la suspensii si +1 de la anvelope, tot e cam joasa.

Race cip-ul este pentru a compensa dimemsiunile si greutatea anvelopelor.

Troliul imi trebuie pentru ca cele mai multe ori iesi doar noi si e bine sa-l ai acolo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu troliu... montat ca sa ma scot eu pe mine, dar nu a fost cazul. Am mutat ceva epave in schimb... si un mar batran.

 

Scut am pe cutia de transfer/reductor ca eete deranj daca strici acolo.

PS. Da un semn daca ai drum pe la BV. Te scot la ceva tura pitoreasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, florinelu07 said:

Pana la blocant, anvelopele fac >80%  din treaba (aderenta si garda la sol). Aprox 10% o suspensie dedicata (+5cm) te ajuta la flexare.

Corect, gumele dedicate te pot scoate cam din orice rahat. Cat despre blocant pe spate pentu o masina cu un sistem primitiv de control al tractiunii, n-are rost, daca il incingi prea tare decupleaza automat spatele pana se raceste cuplajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, The_Sin_Eater a spus:

: estimez vreo 11.000 Euro din care masina a fost 5700.

 

cu bugetul asta poate ii nimeresti un motor de 2.0 td , laguna ceva ...

 

dusterele mi-au placut de cand au aparut, nu inteleg insa imbecilitatea reno de a pune niste motoare atat de mici pe toata gama dacia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt perfect de acord ca gumele sunt foarte importante si stiu ca asa zisa "cutie de transfer" decupleaza cand se incinge, dar blocantul il vreau pentru trecerile încrucișate pe noroi sau zapada. Omu' de la Mudster zice ca lucreaza cu Dacia la o cutie de transfer "pe bune", dar pana acum cu rezultate putine spre deloc.

 

Cât despre motorizari...nici eu nu am habar....:what:

 

Vorbind "in cifre", Jimny are 80 de caluti si 104 Nm la putin peste 1000 de kile, iar Duster-ul are 110 cai si 240 Nm la putin peste 1300 de kile. In plus, cifrele zic ca race cip-ul ridica la 143 cai si 280Nm. Da, stiu, Jimny are cutie de transfer mecanica, etc., dar au fost unele chestii care m-au facut sa dau inapoi de la el (comportamentul pe sosea - sa nu uitam ca din Bukukuresti trebuie sa mergi minim 70-80 km pana la zonele decente de off, gabaritul meu - 189 cm, 90 kile si un picior cu sechele dupa accident, deci comfort diminuat, vechimea si cat de abuzat ar fi putut fi un Jimny - as fi cautat maxim 2005 pt ca dupa, au pus cuplaje vacuumetrice pt cutia de tranfer care au facut probleme si cea mai importanta: fiind fostul nostru Duster si cunoscandu-ne cu cel caruia i-o dadusem, stiam ca nu a fost abuzata).

 

In fine...vom vedea ce va fi si cum se va comporta. 😊

Acum 4 ore, florinelu07 a spus:

Da un semn daca ai drum pe la BV. Te scot la ceva tura pitoreasca

Multumesc de invitatie. In mod sigur o sa venim si in zona aia. Primul drum insa o sa-l facem la cabana Ciucas. Acum vreo 3 sapt nu am putut sa urcam cu Dusterul asta nou cu gume de vara. Ne-am "înecat" ca țiganul cu 500 m inainte de cabana, iar un Duster din 2010 s-a dus pana sus pe A/T-uri. 🤬

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate Jimny-urile 1998-2020 au sistem cuplare planetare prin MRL comandat vacuumatic care este ok daca este servisat ok si exploatat civilizat. La fel si comanda cutiei de transfer de la modelul 2005-2019, unde mecanici competenti capabili sa citeasca o carte service pt Jimny nu gasesti... si se lasa cu inlocuire reductor cu unul din generatie veche.

 

In schim la drum lung este iures - a mea are 86cp... pe Waze doar creste ETA. Spatiu pla... deschizi geamul si scoti bratul pe geam. 

Ture prin Apuseni, unde pe alocuri si Jimny trece daca suge burta:

 

20200614_081209.jpg

20200614_081119.jpg

20200614_081228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 13.06.2020 la 14:47, TWD.Grig a spus:

cât te costă toată jucăria și ce modificări include

 

Acum pot sa dau un raspuns cat de cat mai aproape de realitate: 56.400 lei (~ 11.500 Euro)

Impartiti asa:

- masina: ~27.600 lei

- schimb distributie: ~1700 lei

- echipare off-road: ~ 23.700 lei (3 scuturi: motor+cutie, diferential, rezervor, kit inaltare +5 cm, kit coborare cutie+motor, troliu 8000 lb, suport troliu, diferential spate, race cip, bara metalica, anvelope BFG A/T)

- alte accesorii: ~3.400 lei (statie, kit de recuperare, sufa, cric hi-lift, canistra, etc...)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte misto, ce fac cei de la mudster. Sigur va iesi ce iti doresti. Si cred ca la nivel amator, daca n-ai pretentii de off grav, te vei descurca decent cu dusterul. Sa faci poze si cu transformarea, sau sa le ceri sa faca. Va iesi un jurnal fain :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Adrian.

Da, nivel de amatori si nici nu am pretentii sa "urc". Avand in vedere ca merg doar eu cu doamna cu o singura masina, am decis sa punem cat mai multe pe ea, pentru ca...Doamne fereste!

Am mers si cu Dusterul nepreparat si, cel putin spre Lacul Vulturilor, am cam dat cu burta de bolovani.

 

Da, o sa le spun sa imi faca si sa imi trimita poze. Iti dai seama ca si eu sunt curios/nerabdator. Vineri fac distributia si probabil luni sau marti o duc la ei sa se apuce de modificari. Ei zic ca o rezolva in 10-14 zile.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14.06.2020 la 1:05, superbec a spus:

 

cu bugetul asta poate ii nimeresti un motor de 2.0 td , laguna ceva ...

 

dusterele mi-au placut de cand au aparut, nu inteleg insa imbecilitatea reno de a pune niste motoare atat de mici pe toata gama dacia...

se numeste koleos/xtrail, cutia de duster nu duce prea mult cuplu si nici clientii nu cautau rachete (se vinde in tari cu malus la CO2)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, einstein1984 a spus:

 clientii nu cautau rachete (se vinde in tari cu malus la CO2)

 

nu e vorba de racheta, e vorba de cuplu la rpm cat mai jos unde  cilindreea conteaza, degeaba ai "300 cai si 450 nm la 7000rpm " daca prajesti un ambreiaj sa treci peste o pietricica

 

binenteles era doar o fantezie, sin eateru vrea altceva de la masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit si de ambreiaj.

 

Ei au astea: https://www.mudster.ro/ro/97-ambreiaje

 

Mi-au zis ca la 87k km nu e cazul de schimb avand in vedere la ce va fi folosita masina (off-road soft/mediu). Daca avea 150k km, poate-poate, dar nu e cazul. 

Oricum, masina nu se preteaza la off-road extrem... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 oră în urmă, superbec a spus:

 

nu e vorba de racheta, e vorba de cuplu la rpm cat mai jos unde  cilindreea conteaza, degeaba ai "300 cai si 450 nm la 7000rpm " daca prajesti un ambreiaj sa treci peste o pietricica

 

binenteles era doar o fantezie, sin eateru vrea altceva de la masina

cutia asta in primele 2 trepte nu duce nici cuplul de K9K, are limitare. Asa ca mai bine cutie noua decat motor nou. Apoi daca duce cutie, trebuie sa duca si cuplajul de 4X4....

Edited by einstein1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...