Jump to content

Recommended Posts

Acum 4 ore, The_Sin_Eater a spus:

:10:

Exact la asta m-am gandit si eu... :)

 

Multumesc @einstein1984, dar o sa-mi iau un hi-lift. E ceva mai ieftin si face cam acelasi lucru. :P

 

Ca si accesorii, momentan am asa: Kit de recuperare (sufa copac, sufa standard, 2 ocheti, manusi, scripete), 2 chingi de fixare de 1000 kg fiecare, lopata Lineman, trusa sanitara, extinctor d'ala mare de 2 litri. A....si troliu de 3600 kg.

Urmeaza: cric hi-lift, compresor, 2 walkie-talkie, kit de pana, canistra de 10 l., Trusa scule chei fixe, trusa scule chei inelare, trusa chei tubulare, polizor, bormasina cu acc, mini banc de lucru, generator, pentru sotie - pantofi de schimb, haine de schimb, trusa de farduri - , frigider si aragaz camping , butelie gaz, remorca ...... 🤣  Urmeaza rulota  🤪

 

Sabotii de frana sunt ok. Trebuie reglata frana din cabluri. Mai am de curatat EGR-ul si e cam gata. :D

 

O sa tot vina cheltuieli 😂

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 364
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Scuze @The_Sin_Eaterca mă bag in seamă pe topicul tău, va rog frumos sa mă ajutați cu un sfat:

 

Am un Qashqai Q10 motor diesel 2.0, 4x4 auto și lock (ca la Duster), dar cu AT in 6 trepte. Are rost sa investesc într-o resoftare, kit de înălțare și anvelope corespunzătoare pentru un offroad ușor (forestiere, etc, nimic extrem) sau să îmi văd de drum din cauza cutiei automate?

 

 

 

Erata: J10

Edited by Baxxter
Link to post
Share on other sites

Resoftarea e buna oricum iar cutia nu conteaza daca e automata sau manuala. Ai putea sa-ti iei un set de jante si niste anvelope AT pentru fun. Sau o dai la schimb pe un Grand Cherokee si il modifici pe ala :D

 

 

Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Baxxter said:

Am un Qashqai Q10 motor diesel 2.0, 4x4 auto și lock (ca la Duster), dar cu AT in 6 trepte. Are rost sa investesc într-o resoftare, kit de înălțare și anvelope corespunzătoare pentru un offroad ușor (forestiere, etc, nimic extrem) sau să îmi văd de drum din cauza cutiei automate?

Cutia automata e buna pe urcari, mai ales daca nu face lockup in primele trepte, dar incingi franele pe coborare daca nu ai mod Manual pe cutie. Daca vrei sa faci doar greenlaning e ok Qashqai-ul, daca vrei mai mult schimba masina.  Primul lucru pe care o sa-l botesti la o trecere mai sanatoasa va fi bara fata.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Baxxter a spus:

, etc,

Man ...tine doar de tine si cat esti dispus sa faci cu masina !

 Ca un exemplu de cacao ...eu am un tico modificat oe care-l bag oe unde nu-ti bubuie mintea ...nici aia de la frontiera nu m-au crezut ca am venit cu el pe roti. 

Parerea mea este : ..daca nu te doare inima ..scoate intai untu din masina asa cum este ...si-ti dai singur raspuns la ce nevoi o sa ai . ...si ce modificari sa-i faci .

La o masina nerecunoscuta ca posesoare de capabilitati de off...in afara de opinci nj as baga bani in ea nici sa ma bati 

Edited by taong_mapagbiro
Link to post
Share on other sites

Salut man, si nu-i niciun bai. Vorbim de conserve modificate pentru off, deci... 😊

Vis-a-vis de intrebarile tale, iti spun ce mi s-a spus si mie. Cutia AT e buna mai ales pt începători in ale off-roadului, deci nu ai se ce sa-ti faci griji prea mari. Gandeste-te ca sunt multe Jeep, Land Rover sau Toyota cu cutie AT. Pe de alta parte, si DKW are dreptate cu incinsul franelor, deci trebuie cercetat daca tipul tau de cutie e pretabil.

Resoftarea inseamna implicit modificarea evacuarii, deci costuri suplimentare.

Intr-adevar, niste gume si niste suspensii pentru inceput si apoi mai vezi.

Sfatul meu este sa suni si la cei de la GTC auto sa-i intrebi. Tipii sunt foarte deschisi.

Bafta si sa ne tii la curent.

 

 

Link to post
Share on other sites

Cutiile automate cu convertizor de cuplu sunt cele mai miez pentru off-road, pentru că n-au ambreiaj ca să se strice. Nu știu ce fel de cutie e pe Qashqai. Apropo', transmisia de Duster e preluată de pe Qashqai și nu invers [emoji16]

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, The_Sin_Eater a spus:

Resoftarea inseamna implicit modificarea evacuarii

Deloc, sunt j'de mii de dieseluri resoftate fără alte modificări "hardware"! Unele cu rezultate mai bune, altele mai proaste. 

Link to post
Share on other sites

Mulțumesc frumos pentru sfaturi. 

La partea cu coborârea într-adevăr ieri am stat numai cu piciorul pe frana cand am coborât de la cabana vf. Ciucas. Chiar daca am trecut pe Manual si am dat doar treapta 1. Dar cred doar la o masina cu reductor situația ar fi stat altfel. 

O idee buna cu GTC, voi trece pe la ei. Faceam pe la inceputul anilor 2000 service-ul la Terrano la ei. Mai sunt pe Avrig?

 

De inlocuit masina nu se pune problema,  imi place foarte mult cum se comportă asta la drum. Plus ca mai am o mașină iar nevasta are masina ei.

 

Link to post
Share on other sites
14 hours ago, vis-a-vis said:

Cutiile automate cu convertizor de cuplu sunt cele mai miez pentru off-road, pentru că n-au ambreiaj ca să se strice.

 

Daca nu poti sa o blochezi intr-a 1-a, e anti-miez pe offroad. Iar daca masina nu are nici reductor si cutia schimba cand vrea ea, mai bine alta masina.

In plus, automata cu convertizor are un lag care te cam incurca. De exemplu, inainte de o coborare, o blochezi intr-a 1-a si o iei la vale, dar pana incepe efectiv sa te tina, ai parcurs cativa metri buni. Alt exemplu, cand ai nevoie sa controlezi masina la viteza mica pe portiuni tehnice, ai sa vezi cum desi ai luat piciorul din gaz, roata inca se invarte.

 

Are si avantajele ei cutia automata, dar musai sa aiba si mod manual si preferabil masina sa aiba reductor.

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, adidas a spus:

Nu are asistent la coborare?

J10 nu știu sa fi avut. A mea nu are desi e echiparea Tekna, aia cea mai cu mot. Cu sunroof si piele bizona 😋

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, mihaio07 a spus:

 

Daca nu poti sa o blochezi intr-a 1-a, e anti-miez pe offroad. Iar daca masina nu are nici reductor si cutia schimba cand vrea ea, mai bine alta masina.

In plus, automata cu convertizor are un lag care te cam incurca. De exemplu, inainte de o coborare, o blochezi intr-a 1-a si o iei la vale, dar pana incepe efectiv sa te tina, ai parcurs cativa metri buni. Alt exemplu, cand ai nevoie sa controlezi masina la viteza mica pe portiuni tehnice, ai sa vezi cum desi ai luat piciorul din gaz, roata inca se invarte.

 

 

Daca ai o cutie mai veche, cum am pe XTrail T30 din 2005, cu convertizor hidraulic de cuplu,  o poti pune in orice treapta doresti. Si lag-ul desi exista nu e mare. Am folosit frana de motor pe sosea si spre surprinderea mea a fost foarte eficienta. E drept ca nu am omorat-o pe offroad suparat.

 

1 oră în urmă, Baxxter a spus:

J10 nu știu sa fi avut. A mea nu are desi e echiparea Tekna, aia cea mai cu mot. Cu sunroof si piele bizona 😋

Koleos-ul are asistent si e superbengos. Chiar mi-a placut. Ma mir ca nu are Qashqai-ul.

Link to post
Share on other sites

Juniorul aka Copilotul ideal... cand drumul devine mai prost si suspensia lucreaza din plin, el se pune la somn....

Acum 1 minut, Silver Arrow a spus:

Daca ai o cutie mai veche, cum am pe XTrail T30 din 2005, cu convertizor hidraulic de cuplu,  o poti pune in orice treapta doresti. Si lag-ul desi exista nu e mare. Am folosit frana de motor pe sosea si spre surprinderea mea a fost foarte eficienta. E drept ca nu am omorat-o pe offroad suparat.

 

Koleos-ul are asistent si e superbengos. Chiar mi-a placut. Ma mir ca nu are Qashqai-ul.

Are si overdrive?

Edited by florinelu07
Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, florinelu07 a spus:

Juniorul aka Copilotul ideal... cand drumul devine mai prost si suspensia lucreaza din plin, el se pune la somn....

Are si overdrive?

Da. Toate cutiile de pe atunci aveau. Si la Rav4 are.

Ai 1,2, D si OD. Total 4 trepte.

Link to post
Share on other sites

Hai că i-ați omorât topicul lui Sin! :D Dacă vine și specialistu' în cutii automate se termină lucrarea definitiv, vă explică de ce inginerii de la Nissan au ales să nu poată fi blocată cutia în treapta 3... 🤦‍♂️

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, florinelu07 a spus:

sa se bucure piciu

 

Salutam! Pici, pici, da' ...stai sa vezi peste vreo 2 ani cum o sa-ti spuna "Ia santu' intre roti!", "Sa treci oblic peste asta", etc... ;)

Sa-ti traiasca si sa fiti sanatosi amandoi! 

 

Acum 2 ore, john17 a spus:

i-ați omorât topicul lui Sin!

 

Nu-i bai, colegule. Cum ziceam, dezbatem conserve... :P

 

Problema mea este ca ""m-a omorat" pe mine diferentialul spate. ...de cap...

Cand am coborat despre Strategica, cred ca a cedat fizic ceva in el. Nu reusesc sa asociez aparitia huruitului cu un zgomot anume, pentru ca mi-am dat seama ca huruie numai cand am ajuns pe asfalt si am trecut de 40 km/h. :( 

Mi-a distrus creerii si aproape am cedat psihic de la Voineasa pana la Bukukuresti. La fiecare curba face ca toate visele alea rele. Problema majora a fost pe A1. Cum treceam de 85-90 km/h, incepea sa "danseze" spatele. Cretinatatea dreaq, "isi face treaba" si on-road, nu numai off-road. Cel putin eu asa "il simt" ca ia puterea de la o roata (preponderent dreapta spate) si o da la cealalta. Astfel, masina trage putin in lateral, apoi, incearca sa "compenseze" si fuge in directia cealalta... 

 

Am vorbit si o s-o bag in service sa vada ce are "maretia" ruseasca. :finger:

Link to post
Share on other sites

Nu e in regulă, Torsenul nu ar trebui să-l simți DELOC pe drum drept. Dar nici nu-l văd prea adecvat pt off road, e un multiplicator de cuplu iar dacă una din roți rămâne complet fără tracțiune/în aer va multiplica 0, iar 0*X = 0, indiferent de valoarea lui X care este dat de construcția diferențialul, unghiul danturii etc. Altfel e o chestie ff mișto, dar mai mult pt asfalt zic eu. 

Link to post
Share on other sites

Pai la dus, nu l-am simtit. Am mers constant cu 120 pe A1.

A patit ceva pe Strategica, dar nu am auzit ce si cand, pentru ca e zgomot pe off. In orice caz, huruitul se aude bine dupa 40 km/h. 

Morcovul mare a fost la întoarcere pe A1 cand a inceput sa danseze conserva, de nu stiam cum s-o mai redresez....

Vedem....

Edited by The_Sin_Eater
Link to post
Share on other sites

În fapt torsenul se bazează pe roți melcate. Dacă v-a ros curiozitatea în copilărie să vedeți de ce se blochează roțile la vreo mașinuță de jucărie când nu mai trage motorașul, ați văzut asta: 

 

La torsen unghiul danturii e mai mare pentru a facilita alunecarea. La vechile Audi quatro diferențialul central avea rotițele de diametre diferite, tocmai ca să transmită cuplu diferit, un 40/60 fața/spate. 

Apropo' de zgomot, toate cutiile de viteze actuale au roți dințate la unghi. Pentru performanță se pun d-alea cu dinți drepți. Nu vrei să știi cum huruie alea :D

 

Posibil să se fi rupt ceva prin diferențial. Nu mai alunecă frumos rotițele, ceva se blochează acolo. 

Edited by vis-a-vis
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...