Jump to content

Recommended Posts

pai,el sesizeaza diferenta de turatie a rotilor, care poate fi data de alunecare sau de raza de rulare diferita datorata presiunii sau uzurii. 

@john17 se dadea la curse, poate stie mai multe. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 364
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Transmisiile "racing" cu dinți drepți sunt gălăgioase, dar vâjâie, nu huruie. Huruit = buba și acolo. 

Eu bănuiesc tot o cedare în interior, vreun satelit scăpat de la locul lui ceva. Asta dacă n-o fi uitat dorel să pună ulei după ce l-a montat și s-a fwtut iremediabil, n-ar fi primul... 🤦‍♂️

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Torsen-ul pe mine m-a fascinat, despre funcționare găsiți pe net/youtube info. Am adoptat un LSD cu discuri la cotețul meu pt că, fiind propulsie + punte "frigidă", erau mari șansele de a ridica o roată și aș fi ajuns la 0*X despre care am zis. În schimb am instalat un Torsen (Quaife) la un pacient de-al meu cu fwd și e parfum! Mai "smooth" decât sistemul cu discuri, dar nu necesită revizii periodice și e și mai ușor de kilotat cu varianta asta. 

Acum 4 minute, The_Sin_Eater a spus:

Bre, ei mi-au facturat uleiul, deci...😈😈😈

De facturat nu uită niciodată, de pus... 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Și eu aș pune un Quaife la Duster pe față. Pe spate ar merge un blocant de la "manetă", "buton" etc, ca la G-Klasse, blocat doar la noroi sau când e groasă treaba.

Link to post
Share on other sites

pe spate poti pune manete de frana independente stanga dreapta, blochezi doar aia de e in aer sau o tragi la jumate pe aia de patineaza mai rau. Versiunea mai saraca ar fi asta. 

Exista quaife de TL4 care ar merge pe duster, e facut pentru clio3 RS, dar trebuie comanda de minim 10 ca sa il produca sau cautat sh. Exista si Sadev de fata, dar ala vine cu capete de planetara custom. 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

pe spate poti pune manete de frana independente stanga dreapta, blochezi doar aia de e in aer sau o tragi la jumate pe aia de patineaza mai rau. Versiunea mai saraca ar fi asta. 

Exista quaife de TL4 care ar merge pe duster, e facut pentru clio3 RS, dar trebuie comanda de minim 10 ca sa il produca sau cautat sh. Exista si Sadev de fata, dar ala vine cu capete de planetara custom. 

merge si pe varianta clasica, respectiv daca ai incrucisat axele si pierzi aderenta pe una din rotile spate, tragi frana de mana si cand incepe sa franeze incepe sa transfere si pe roate aia.

 

dar este doar solutie de avarie... fara abuz...

Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Silver Arrow said:

Daca ai o cutie mai veche, cum am pe XTrail T30 din 2005, cu convertizor hidraulic de cuplu,  o poti pune in orice treapta doresti. Si lag-ul desi exista nu e mare. Am folosit frana de motor pe sosea si spre surprinderea mea a fost foarte eficienta. E drept ca nu am omorat-o pe offroad suparat.

 

La masinile americane ai 1-a si a 2-a si iti faci treaba cu ele.

Lag-ul ala, sau mai bine zis, inertia cutiei cu convertizor te incurca si pe urcare si pe coborare. Si asta la enduro-touring, la offroad suparat cred ca te superi si mai tare.

 

9 hours ago, john17 said:

Dar nici nu-l văd prea adecvat pt off road, e un multiplicator de cuplu iar dacă una din roți rămâne complet fără tracțiune/în aer va multiplica 0, iar 0*X = 0, indiferent de valoarea lui X care este dat de construcția diferențialul, unghiul danturii etc.

 

La Rangerul meu am inlocuit puntea spate, open diff, cu una care avea Torsen LSD. E adevarat ca nu se compara cu un blocant ARB pe compresor, dar nu e nici degeaba. La ses, pe nisip, noroi sau zapada light poti sa ramai in RWD. Iar daca te lasa cutia de transfer, cum am si patit, ai o sansa sa iesi la sosea fara 4x4.

Link to post
Share on other sites

Pai da., ca trebuia sa ma intorc. 

Nu cred ca este blocat definitiv, dar nici nu mi-a dat voie sa merg cu mai mult de 85 km/h.

Luni merg la service la constatare si, preventiv, aduc si diferentialul deschis in caz ca trebuie schimbat.

Acum 1 minut, vis-a-vis a spus:

autoblocant

Dap. LSD cu preload.

@john17, @Silver Arrow: Mai este un detaliu pe care l-am omis, vis-a-vis de conserva si problema cu diferentialul. Cu cateva zile inainte m-au chemat sa-mi faca unghiurile, ca cica ar fi trecut cateva sute de km si suspensiile "s-au asezat".  ok. Dus masina, facut, luat inapoi. 

Acum am observat ca de fapt, volanul nu e drept la mersul inainte. E putin descentrat. Adica ar fi trebuit sa fie asa: 20200909_083558.thumb.jpg.a2b8bef415befd267d8c4340ad69cbcd.jpg, dar este asa: 20200909_083601.thumb.jpg.34c88c53fa9fc78ccec0b133255cac83.jpg 

 

Eu stiu ca, emblema trebuie sa fie cu varful in jos, iar cand este descentrata, sunt ceva probleme la directie. Intrebarile mele sunt urmatoarele?

1. Cand mi-au facut unghiurile, trebuiau sa-mi faca si directia?

2. E posibil sa se fi dus ceva prin caseta de directie si de aceea sa am volanul descentrat?

3. Daca e descentrata directia, e posibil sa influenteze diferentialul?

 

Mercica! ;) 

Link to post
Share on other sites

Păi reglajul unghiurilor alea înseamnă reglat direcția! Doar că se ajustează față și spate, iar direcție ai doar pe față. :D

Dacă a stat volanul așa după reglaj se confirmă suspiciunea de dorelism! Dacă s-a hâit ulterior oi fi strâmbat tu ceva în expediție. Volanul poate sta așa și dacă e ceva greșit pe spate, merge prafsterul pe 4 urme și solicită aiurea diferențialul. 

Pe de altă parte dacă diferențialul transmite cuplu inegal mașina tinde să meargă într-o parte și trebuie să ții volanul strâmb ca să mergi drept. 

Link to post
Share on other sites
Acum 25 minute, john17 a spus:

Păi reglajul unghiurilor alea înseamnă reglat direcția

 

Ok, multumesc. Asa banuiam si eu.

 

Acum 26 minute, john17 a spus:

Dacă a stat volanul așa după reglaj

 

Acum 26 minute, john17 a spus:

Dacă s-a hâit ulterior

Sincer, nu-mi aduc aminte cum statea volanul inainte de "eveniment".

Acum 27 minute, john17 a spus:

oi fi strâmbat tu ceva în expediție.

Tot ce e posibil. Evident ca nu exclud si aceasta posibilitate.

Acum 27 minute, john17 a spus:

ca să mergi drept

Ca sa merg drept, las volanul liber si se aseaza in pozitia din poza 2. Atunci nu haraire asa rau, dar tot se aude.

 

Acum 28 minute, john17 a spus:

diferențialul transmite cuplu inegal

Asta simteam la viteze peste 85 km/h. Ca imi franeaza dreapta-spate si trebuia sa ajustez din miscar de volan.

 

 

In principiu, eu vad asa: daca e ceva dus la directie inseamna ca s-a phwtwt pe offroad si de aici s-ar putea sa se fi dus si diferentialul, deci e din vina mea. Daca directia e ok, inseamna ca s-a dus diferentialul si e defect de fabricatie, deci e pe garantie.

Corect?

 

Multumesc mult de sfaturi! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Sau dorel a reglat prost unghiurile, mașina a mers pe 4 urme si a phutut diferențialul. Niciodată nu trebuie exclus dorel! 

Nu știu cât de mare o fi prăvălia noroioșilor, dar cu 4-5 clienți ca tine bănuiesc că au încărcare suficientă... 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, john17 a spus:

Niciodată nu trebuie exclus dorel!

 

Da, corect, dar sefa-su' nu o sa recunoasca niciodata ca Dorel a dat-o de gard. 

 

Acum 2 minute, john17 a spus:

Nu știu cât de mare o fi prăvălia noroioșilor

 

Nici eu nu stiu. Doar las masina la sediul unde au birouri si apoi ei o duc/aduc de la service.

 

Vedem luni care e vedictul dupa diagnoza. In orice caz, eu cu diferenuialul ala nu mai merg. Mai bine mi-l pune inapoi pe cel original deschis. 

a...am verificat si presiunea. Este 1.9 in toate rotile.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, The_Sin_Eater a spus:

sefa-su' nu o sa recunoasca niciodata ca Dorel a dat-o de gard

Mă gândeam la un moment dat să - mi deschid o prăvălie de consultanță pentru clienții service-urilor... 

Link to post
Share on other sites

În primul rând, dacă mașina nu are roțile față paralele, la orice schimbare a centrului de greutate simți cum îți trage de volan. Dacă-s așa \    /  iți trage de volan spre exterior, așa /    \  spre interior. E ca jocul ăla când mergi cu mobra pe unde au râcâit asfaltul și simți că voblează roata față fără motiv... Aici dacă ți-au reglat direcția doar dintr-un capăt de bară, s-a descentrat și volanul. P-ăla-l scoți și îl pui drept pe caneluri. (Atenție la airbag :D )

pe spate nu știu ce se poate regla la puntea aia independentă cu patrulater deformabil. Sunt cam toate fixe p-acolo. Ca să meargă mașina șui , să nu calce roțile din spate pe urma celor din față, trebuie câțiva centimetri buni de abatere și îi simți frate-n volan. Trage-ntr-o parte de te dor încheieturile după câteva zeci de km. 

Când e decuplat 4x4, spatele se învârte-n gol, roata trage de planetară, planetara de grupul conic și implicit de cardan. Dacă s-a bulit ceva dantura la diferențial, probabil pe zona aia mai rupe ritmul și tinde să "frâneze" roata pe partea care-i afectată. Nu cred că e din geometrie. La ce suspensii ai acum, oricum nu se simt câțiva milimetri de abatere. Cred că diferențialul a pățit ceva, ori a fost strâns prea mult, ori a rămas prea liber, ori n-a avut suficient ulei p-acolo. Ori pur și simplu o piesă de calitate mai proastă care a cedat.

Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, vis-a-vis a spus:

Aici dacă ți-au reglat direcția doar dintr-un capăt de bară, s-a descentrat și volanul. P-ăla-l scoți și îl pui drept pe caneluri

🤦‍♂️ Și obții un coteț care va vira mai mult într-o parte decât în cealaltă! Nu merge așa, prima dată se găsește centrul și apoi se reglează convergența roților individual. 

Orice suspensie independentă spate are reglaje! Și nu trebuie cm, câțiva mm sunt de ajuns ca să meargă șui. 

Dacă nu vă pricepeți nu mai vorbiți! Sau apelați la o firmă de consultanță! 😋

Meanwhile in Ostereich un pretin și-a dus XTrailul 2017 în service pt niște neregularități în funcționarea motorului, se dă între timp cu o savonieră de curtoazie. Acu' au sunat din service:

Screenshot_20200909_141154.thumb.jpg.432b5ed4df15a4a89b5b0a70bad55e99.jpg

😱😱😱 Dorei peste tot! 🙈

 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, john17 a spus:

Dacă nu vă pricepeți nu mai vorbiți! Sau apelați la o firmă de consultanță! 😋

Stai potol că n-am eu nevoie de consultanța ta... Mă descurc onorabil.

Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, vis-a-vis a spus:

Mă descurc onorabil

Se vede... 🤦‍♂️Încearcă să faci schema cu mutatul volanului pe ax la o mașină cu servo electric ca să compensezi convergența reglată prost, să vezi ce onorabil iese! 😈 De fapt cred că e suficient să aibă esp. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Fuzetele spate de prafster le-au tot reproiectat că nu rezistă rulmenții de mare angajament marca snr pe care se încăpățânează frațuzu' să-i folosească... Doar că mi-e greu să cred că a crăpat brusc și nu s-ar fi simțit ceva la ultima intervenție în service.

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...