Sari la conținut

Păreri Yamaha YZF R125 din 2014.


Szeb
 Share

Postări Recomandate

Salut.
In aceasta vara, as vrea sa imi incep experienta in lumea motociclismului, prin luarea carnetului de categ. A1.
As fi interesat sa imi achizitionez un Yamaha YZF R125 din 2014. Vreau sa mentionez ca am 1.87 si undeva in jurul a 90 kg. 
Fac acest post pentru a cere pareri despre investitia pe care vreau sa o fac, referitor la fiabilitate, la performanta, daca e stricacioasa etc., daca este potrivita pentru inaltimea si greutatea mea si la ce imi recomandati sa imi cumpar ca echipament pentru mersul in oras... initial m-am gandit la o armura, casca, manusi si genunchere, iar ulterior un motociclist, m-a facut sa ma razgandesc spunandu-mi ca ar fi potrivit sa imbrac geaca, pantaloni, cizme, manusi si casca.

Multumesc in avans pentru atentie si pentru raspunsurile si timpul pe care-l veti acorda acestui topic. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!  Nu am cum să te sfătuiesc legat de motor dar legat de echipament confirm cele spuse de motociclistul care înțeleg că deja te-a sfătuit. Decât armură, mai bine geacă cu protecții și decât genunchere mai bine pantaloni cu protecții. In rest cizme /ghete peste gleznă, mănuși serioase cu protecții (și pe degete )și nelipsita cască. Echipamentul serios costă așa că ar fi bine să nu te zgârcești ci să spargi pușculița, mai degrabă.

Succes cu școala, înțeleg că nu te-ai înscris încă, altfel sigur ai fi auzit toate astea acolo. 

Succese!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi, dar cred ca ma voi lasa pagubas... banii sunt, as avea de unde sa dau pe echipament, doar ca am auzit ca de la 1 iulie sunt necesare 10 clase pentru permis.

Avand doar 15 ani, am terminat clasa a 9-a si as face 16 in august... 

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde de armura , daca e alpinestars bionic(e doar un exemplu, cu siguranta  mai sunt si alte marci) e f tare, dar costa undeva la 800de lei... m-am dat cu Bionicu inclusiv la enduro zilele trecute, e "lucs". eu prefer armura vs geaca, desi e perforata.... te incingi tare in ea cand stai pe loc.

 

cat despre yzf 125 2014, e o alegere f buna, singura conditie e sa cumperi una in mintile ei, ingrijita, de preferat de import.

 

PS : astept momentul cand flower va da sfaturi si la moto :)))))

Editat de christian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, christian a spus:

 

PS : astept momentul cand flower va da sfaturi si la moto :)))))

Simpatic comentariu. Vezi să nu aștepți prea mult.😁

Bionic,nebionic..plasa aia nu îmi inspiră încredere că nu se rupe prin rașchetarea cu asfaltul mai repede decât o geacă de vară mai serioasă.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, christian a spus:

 

 

✌️ te poti da si la toamna cu bionicu, pui o geaca peste ea si e ok 

Domnul Christian, am auzit ca nu se mai dau permise decat cu 10 clase terminate... se aplica si la A1?

Acum 1 minut, Flower-Power a spus:

Simpatic comentariu. Vezi să nu aștepți prea mult.😁

Bionic,nebionic..plasa aia nu îmi inspiră încredere că nu se rupe prin rașchetarea cu asfaltul mai repede decât o geacă de vară mai serioasă.  

Cred ca iti voi urma sfatul si imi voi lua un echipament intreg 😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Szeb a spus:

Multumesc pentru sfaturi, dar cred ca ma voi lasa pagubas... banii sunt, as avea de unde sa dau pe echipament, doar ca am auzit ca de la 1 iulie sunt necesare 10 clase pentru permis.

Avand doar 15 ani, am terminat clasa a 9-a si as face 16 in august... 

:(

😁 ai tot timpul din lume la dispoziție, ocupă-l cu altceva. Până atunci biciclește dacă ai unde să o faci în siguranță.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Răbdare. O să vezi că poți.

Acum 2 ore, christian a spus:

 

 

cat despre yzf 125 2014, e o alegere f buna, singura conditie e sa cumperi una in mintile ei, ingrijita, de preferat de import.

 

 

Asta pot spune și eu fără să am pretenția că am dat un sfat în privința alegerii motocicletei. Este o platitudine corectă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Flower-Power a spus:

Simpatic comentariu. Vezi să nu aștepți prea mult.😁

Bionic,nebionic..plasa aia nu îmi inspiră încredere că nu se rupe prin rașchetarea cu asfaltul mai repede decât o geacă de vară mai serioasă.  

 

dadeam cu batul pe gard sa vad ce replica imi dai :))))

ai fost mult mai diplomata decat ma asteptam. 

 

 

PS : plasa aia e dintr-un plastic destul de rezistent, da, se poate rupe si o arunci apoi, dar protectiile vor sta acolo... am testat-o eu de cateva ori la enduro :))

Acum 2 ore, Flower-Power a spus:

Răbdare. O să vezi că poți.

Asta pot spune și eu fără să am pretenția că am dat un sfat în privința alegerii motocicletei. Este o platitudine corectă.

 

 

ma refeream ca nu are hibe de fiabilitate modelul, nu pica ceva anume la el... :)

Editat de christian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inaltimea ta trebuie sa probezi sa vezi cum stai pe motocicleta aia, s-ar putea sa stai comod pe seaua pasagerului. Eu cand m-am urcat pe 125-ul unei colege cu care dadeam ture am descoperit ca cel mai bine stau pe seaua pasagerului, astfel stateam inghesuit rau de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, AdrianB1 a spus:

La inaltimea ta trebuie sa probezi sa vezi cum stai pe motocicleta aia, s-ar putea sa stai comod pe seaua pasagerului. Eu cand m-am urcat pe 125-ul unei colege cu care dadeam ture am descoperit ca cel mai bine stau pe seaua pasagerului, astfel stateam inghesuit rau de tot.

Voi testa cand ma voi duce sa probez una la cumparare.

Acum 2 minute, taong_mapagbiro a spus:

Daca arde asa rau , ia un cross/enduro neunmatriculat si-ti faci mana pana atunci priin paduri ...etc . ...imbini utilul cu placutul ....si nu mai esti conditionat nici de cilindree ci doar de bani 

Nu arde chiar asa rau, doar ca as fi vrut sa incep de anul asta... sa capat experienta... sa invat sa ma las cat de cat pe curbe, sa ma obisnuiesc cu circulatia, sa ma invat cu mai tot... ca sa nu incep pe una puternica si sa nu ma mai ierte cum m-ar ierta de 125...

La 18 ani nu imi mai iau de 125 nicigand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.06.2020 la 19:24, Szeb a spus:

As fi interesat sa imi achizitionez un Yamaha YZF R125 din 2014. Vreau sa mentionez ca am 1.87 si undeva in jurul a 90 kg. 

Motociclete sport si cele ce doresc a arata sport (astea sub 600) au semi ghidone care sunt indreptate spre pamant, mai exact la inaltimea ta iti zic concret ca o sa iti amorteasca incheieturile dupa aproximativ 30 de minute de mers.
Pozitia este incomoda iar toate socurile de la gropi le vei simti in coloana ceea ce o sa iti provoace dureri mai tarziu.
Tie nu iti pasa de toate astea acum dar este bine sa iei la cunostiinta, imi imaginez ce e in mintea ta acum si ca iti place cum arata, probabil ai merge pe ea si daca ar fi toata mobra invelita in cioburi sparte.

 

La 17.06.2020 la 14:39, Szeb a spus:

Multumesc pentru sfaturi, dar cred ca ma voi lasa pagubas... banii sunt, as avea de unde sa dau pe echipament, doar ca am auzit ca de la 1 iulie sunt necesare 10 clase pentru permis.

Avand doar 15 ani, am terminat clasa a 9-a si as face 16 in august... 

:(

Timpul asta il poti folosi in mod util si sa te apuci sa citesti si sa inveti codul rutier din scoarta in scoarta pana il visezi, daca iesi pe drumul public sunt niste reguli pe care trebuie sa le respecti.
De asemenea nu stiu ce munca prestezi tu la 16 ani, nu este exclus, dar cel mai probabil banii sunt de la parinti sau oricum cineva matur, iti recomand sa ii pui pe parintii tai sa ne scrie aici cateva intrebari daca le pasa de tine. Teoretic ar trebui sa fie interesati in mod direct de siguranta ta si ar fi frumos sa se implice sa afle anumite informatii.

 

La 17.06.2020 la 17:52, Szeb a spus:

Nu cred ca as mai putea rezista inca 2 ani

Daca vrei sa te bucuri de mersul pe 2 roti trebuie sa inveti sa ai rabdare, un motociclist rabdator si viu se bucura mai mult decat unul grabit si mort.
De asemenea vreau sa iti precizez ca trebuie sa realizezi riscurile la care te supui atunci cand o sa mergi pe 2 roti, pe cat de frumos este pe atat de periculos si poti sa o mierlesti si cand mergi precaut, nu trebuie sa fie neaparat vina ta, daca iti fortezi norocul si te grabesti cred sansele sa nu iasa ceva bun.
Citeste si acest post din 2007 https://pro-bike.ro/forums/topic/25574-am-devenit-motociclist-oare-cat-mai-am-de-trait/ care trebuie sa fie ca un fel de biblie pentru orice incepator.

 

1 oră în urmă, Szeb a spus:

Voi testa cand ma voi duce sa probez una la cumparare.

Nu arde chiar asa rau, doar ca as fi vrut sa incep de anul asta... sa capat experienta... sa invat sa ma las cat de cat pe curbe, sa ma obisnuiesc cu circulatia, sa ma invat cu mai tot... ca sa nu incep pe una puternica si sa nu ma mai ierte cum m-ar ierta de 125...

La 18 ani nu imi mai iau de 125 nicigand.

Testeaza si contratesteaza, de exemplu urcate si pe un virago 125 sau motoare din alta clasa, cum ti-am zis mai sus, clasa de sportive are semighidoane si iti ofera o pozitie chinuita, tu o sa te urci pe ea si de fericire ca iti place cum arata o sa zici ca iti vine super bine, fara sa iti dai seama ca de fapt este incomoda, ca sa poti sa compari, trebuie sa ai cu ce sa compari.
In cazul in care nu iti iei ceva pentru padure cum te-a sfatuit colegul gong_mapabong, nu iti lua motorul inainte sa faci scoala, sau macar sa te inscrii. Macar o sa te urci pe cateva modele de motoare la scoala si o sa ai cu ce sa compari ceea ce vrei sa iti iei.
Pentru ce vrei tu, mers in oras, cel mai bun si confortabil este scuterul, doar ca tie nu ti se pare cool, dar daca mai rasfoiesti forumul o sa vezi ca multi colegi au si scuter, iar unii dintre ei fac chiar si ture lungi cu el, cineva a ajuns si in grecia.
Alte puncte forte pentru scuter, consum mic, intretinere ieftina, mai bine bagi bani in echipament si benzina cu care poti face exact ce vrei si ce iti trebuie, experienta. Experienta o dobandesti cu rabdare si mergand in trafic, tot acolo poti sa gasesti si belele cand esti grabit sau/si neatent.
De aplecat te poti apleca si pe scuter, eu la 18-19 ani lucram curier pe scuter si ieseau scantei din cric cand luam anumite curbe si la fel ca tine visam la sportive de 600.

Probabil o sa te plictiseasca tot ce am scris pe aici dar esti mic si la inceput de drum iar daca iti formezi de acum niste obiceiuri sanatoase o sa ai numai de castigat.
Concluziile mele:
1. Scuter pana la 18 ani (ai doar avantaje, si un singur minus, ca nu este cool si nu da bine la colegi/prieteni cum ar da o motocicleta, o sa vezi ca adevaratii tai prieteni o sa fie prietenii tai si daca ai scuter/bicicleta, si gagici agati si cu scuterul, stai linistit)
2. Categoria B de la 18 si mergi in paralel si cu scuterul (o sa ai si punctul de vedere al soferilor)
3. Dupa ce faci macar 10k km in configuratia asta, treci pe A cu cunostiinte daca nu solide, macar mai multe.

 

https://www.e-drpciv.ro/ -> aici poti face 2 chestionare zilnic.
Spor

P.S. uite un exemplu exact de ce iti ziceam si tine cont ca o sa ia categoria A, nu subcategorie

 

Editat de robert23mg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, taong_mapagbiro a spus:

 

Merci frumos! Promit ca voi tine cont de sfaturi! :)

1 oră în urmă, robert23mg a spus:

 

Iti multumesc nespus de mult pentru raspunsul detaliat. Sunt de acord, sincer, cu mai tot, exceptand inclinatia ta spre scutere. 

Stiu, consuma putin, stiu, au o intretinere ieftina, doar ca pur si simplu pozitia si cum arata nu mi se par prea atragatoare.

 

Trebuie sa mentionez neaparat, ca nu vreau sa devin motociclist ca sa imi impresionez apropiatii, prietenii sau fetele. Din punctul meu de vedere, motociclismul nu se rezuma la agatarea fetelor sau la darea pe spate a tovarasilor.

 

M-am apucat deja de citirea si invatarea codului rutier, in ciuda faptului ca as mai avea mai mult de 2 luni pana cand as putea sa dau macar sala.

 

Sunt destul de constient la pericolele la care ma expun, si ca as putea sa mor si in cazul in care merg cu o viteza de 20km/h. Imi asum acest risc din pura placere. 

Insusi tatal meu, a fost pasionat de motociclete, pana cand a urcat ca pasager, pe o motocicleta de a unui prieten mai vechi. Acest prieten a trecut o sina de tren cu o viteza mai maricica decat cea potrivita, iar tata, care era pasager, a simtit cum i-a fugit fundul motocicletei. Pe moment, s-a speriat si a realizat cam ce pericol presupune toata treaba asta, si a ales sa nu mai continue drumul spre a devenit motociclist.

 

Voi incerca sa testez mai multe clase de motociclete de 125 cc.

 

Va multumesc inca o data pentru raspunsul detaliat si pentru timpul acordat!

Sa aveti parte numai de bine, si cum am observat ca se zice prin comunitatea de motociclisti... Asfalt uscat!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...