Sari la conținut

Ajutor pentru un incepator. (Campina)


Postări Recomandate

Salut,

 

Asa cum am scris si in titlul acestui topic am nevoie de putin ajutor.

Detin o Honda CBF500A 2006. As vrea sa merg cu ea la spalatorie, si cum majoritatea prin zona sunt cu self-service, as avea nevoie de cineva sa ma asiste sa nu fac vreo nefacuta.

As vrea sa curat si lantul, am un kettenmax dar nu am si suport sa pot ridica motocicleta de spate. Poate e cineva prin zona (Campina sau imprejurimi) sa-mi imprumute unul pentru o ora.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

legat de spalat:

-nu da cu spuma activa, ataca suprafetele de aluminiu, si ramane patata;

-nu da jet cu presiune de aproape, nicaieri!

-nu da jet in radiator, in toba, pe unde ai comenzile, fire, etc.

-iei la tine laveta microfibra, spray indepartat insecte, un pachet de servetele umede de ala mare, si mai corectezi ce nu se duce la spalare.

-la final, o stergi cu laveta, pana se usuca.

 

Legat de curatat lant, f bun kettenmaxul. Daca nu gasesti stander, nu i bai. O poti propti cu roata fata intr o bordura, sa nu plece, si pui un bat sub moto, cat sa stea roata spate in aer-batul proptit bine sub. ASta i varianta 1. Varianta 2, mai vine cineva sa te ajute, o sprijina de cric si suie roata spate in aer. el o sprijina, tu dai la roata, plus pompezi motorina in kettenmax, pana iese curata.

Spor.

https://youtu.be/twt17KkNTkU

https://youtu.be/twt17KkNTkU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns. Voi incerca varianta 2 pentru curatat lant. La spalatotie as prefera totusi sa mearga cineva cu mine. Poate cineva din Bucuresti? Eu ajung saptamanal in Bucuresti. De obicei pe 4 roti, dar pot veni si pe 2. 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu le-am spalat pe toate cu spuma de la self-wash si presiune (exceptand zona furcii, bord si pe langa sa ca intra apa). Si arata ca de showroom. Important e ca la stergere sa dai mereu cu lavete curate si soft (in timp, cele de microfibra se intaresc, devin aspre - de aceea tre sa fie cat mai noi) si sa nu o usuci in soare (atunci apar pete de la apa).

 

Zici ca ai avea MG Flying Fortress, asa de multe griji iti faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri. Problema mea e ca in jurul lantului dar si pe cric, si ce mai e pe acolo s-a adunat in timp foarte mult praf imbibat in ulei. Banuiesc ca scottoiler-ul arunca prea mult ulei. Am curata cat am putut cu o pensula imbibata in motorina, dar nu a iesit cum as fi vrut. Ma gandeam ca la o spalatorie ar fi mai rapid si mai usor. Dar da, sunt constient ca presiunea nu face bine la furca, lant, radiator, bord, baterie si probabil si altele. De acea si am cerut ajutor. Sa duc o motocicleta de 1600E la detailing specializat moto nu cred ca merita. Mai insist cu pensula 😂

In schimb am reusit sa curat lantul cu kettenmax-ul. Din pacate nu am poza si dupa curatare. M-am grabit sa ies la o plimbare. Multumesc @Adrian M. pentru idee.

20200625_183318.jpg

20200625_183340.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

da un un spray de frane cu jet daca e jegul gros, curata mai bine ca pensula si motorina

A zis ca a rezolvat cu kettenmax. Ala curata, indiferent de cat de jegos e. Motorina sa ai😁 Nu da noroiul jos, dar nu i cazul,doar ala il, dai jos la, spalatorie. 

Acum 12 ore, cio.infinitas a spus:

ultumesc @Adrian M. pentru idee.

 

Nu te mai chinui cu pensule, perii. Curata direct cu kettenmaxul data viitoare, si 500ml motorina. 

Vezi, ca ungatorul se regleaza, daca iti face mazga inseamna ca mergi pe drumuri jegoase rau. Cu cat mai jegoase, cu atat mai tare trebuie dat scottoilerul,ca sa se curete in mers. Ideal,2 picaturi pe minut, in, conditii normale de utilizare, mers, pe asfalt, nu praf, mizerie, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poti sa pui jetul pe un cazan unde instalatia electrica face figuri de la hopuri, unde s’au lipit fel si fel fire doar sa o faci cool.

Mereu am spalat la spalatorie self service motorul meu si nu m’am sfiit sa dau peste tot. In zonele sensibile si aici ma refer doar la bord nu mai tineam mana pe pistol (deci no jet puternic) dar in afara de asta...fara mila. Si nu a avut dom’le nimic. Bineinteles, e motorul tau, banii tai, timpul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și eu dau fara frica peste tot iar la lanț/bord/zone sensibile, iau mana de pe trăgaci sa fie presiunea mica.

 

Și pro tip, clătirea cu apa osmozata e ce trebuie, nu trebuie ștearsă, o las 2-3 minute la scurs daca nu mă grăbesc și plec cu ea așa, se usucă fara pete, sclipește toată.

 

Singura chestie, incerc sa ajung cu ea cat mai rece, deci se obicei merg dimineața la cea mai apropiata statie de self.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, flaviu123 a spus:

moto2.thumb.jpg.8be0c1c793df22b6b3ae88e10a78dde9.jpg Daca motocicleta n are improvizatii la fire etc poti sa o speli fara probleme. Cand ploua torential pe ele ce facem?

O tii in casa?

Garaj incalzit?

Cu husa pe ea, evident, sa nu sara stropi cand vorbesti 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, da... protectia de lant plus acel plastic ce ghideaza lantul pe bascula, pe langa cric... Nu am un spray de frane, ar trebui😀 ?. Imi voi comanda unul.

In scottoiler ce ulei sa pun? Merge ulei de motor? Mi-a mai ramas ceva de la schimbul de ulei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.06.2020 la 13:54, flaviu123 a spus:

Cand ploua torential pe ele ce facem?

N-ai citit pe forum că nu se merge pe ploaie?!? Nici pe întuneric și nu mai știu când. De fapt ideal e să nu mergi deloc... 

La 26.06.2020 la 15:38, cio.infinitas a spus:

In scottoiler ce ulei sa pun?

Scott parcă avea el ceva ulei propriu (și obscen de scump), în principiu pt lanț se folosește ulei de transmisie nu de motor, unii îl recomandă pe cel pt lanțul de drujbă că ar fi mai lipicios, o întreagă odisee. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

T90 se numește uleiul. Am folosit și eu 2-3 ani cu un ungator făcut de colegul nostru. Kettenmax-ul este foarte bun, dar după 2 ani mi s-a cam luat de montat/demontat.... Îl mai curăț cu motorină (dat cu pensula sau fâs-fâs) și ungeam cu seringa cateva picături. A mers fără probleme și încă merge. Am încercat și spray-uri și cele mai bune mi s-au părut cele de la Motul, C1, Nigrin de la Kaufkand (foarte bun, dar se consumă cam repede) și am descoperit ieri pe cel de la Louis. Pun și o poza pt că mi s-a părut genial de bun!!! 

 

92D14ED8-AF73-4FEC-A5F3-0A789A5D7CCD.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ulei de transmisie la 10 lei 2 litri? Că pe la mine e vreo 8-10 lei litrul. Mai vine câte un coleg să îi și montez ungatorul și deh, dau bonus un plin (câteodată și rezervă) și se golește rapid bidonul. Curăț de maxim 4 ori pe an lanțul, că mi-e lene (recunosc). În rest, o pompita la 60-80 km și ține lanțul aproape 3 ani.

 

Văzusem stander la nu știu ce firmă cu 135 lei. Te ajută mult dacă nu ai cric central. Merge și cu șipca, dar cu standerul e mai safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mi-am cumparat de pe Louise ulei de uns. Am zis sa incerc mai intai pe cel dedicat.

Revin cu o intrebare, pe cine sa cred legat de presiunea in anvelope? Pe cei de la Heynes (sus in poza) sau cei de la Honda( jos in poza). Diferenta e foarte mare.

20200807_083415.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, da... Louis. Louise e o colega de munca😁.

Asa ma gandeam si eu, sa-i cred pe cei de la Honda. Acum intrebarea urmatoare, sa mai cred ceva din manualul ala Haynes? Si eu care vroiam sa ma pun pe treaba. Aveam planuri mari, cu desfacut motocicleta si luat tot ce as putea face eu la puricat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.06.2020 la 0:00, Lucian_M a spus:

Este ulei de transmisie la 10 lei 2 litri?

Eroare, 2 langa 1. 10, 15 lei 1 l. Ca nu are rost sa iei sfuri. Daca iei la bidon mai mare iesi mai ieftin, evident.

 

Ciudata treaba cu presiunea, Haynes cred ca o cam da in balarii rau de tot.... 2 cu 2.5 cu pasager, mi se pare cam putin. Eu zic ca manualul e sfant. Eventual informatiile actualizate, de la producator anvelope, pentru modelul tau de moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...