Sari la conținut

Motociclete cu transmisie finala pe cardan si avantajele lor


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Acum 55 minute, Bigfoot a spus:

 

Referitor la SV650 cu 50k nu stiu cum poti ajunge acolo, la mine pe Tenere cam 16.000km rezista kitul de lant, bine niciodata nu am tras de el sa scot toata viata din el nu asta era scopul meu, preferam sa il schimb mai preventiv ca sa zic asa, dar dintii erau tociti vizibil.

Exact. Arbore cotit longitudinal si transmisie pe cardan = lant cinematic echilibrat.

Totusi am mers pe Suzuki C800 sau Intruder 800 cum ii zice unde arborele cotit este transversal fata de cardan si nu am simtit reactii adverse, la frana de motor sau acceleratie brusca.

Nu are de ce sa smuceasca sau cine stie ce reactii adverse sa aiba. La Shadow nu se simte nimica.

 

Treaba este ca va ma exista inca un agrenaj conic, pe undeva intre arborele motor si cardan,  care inseamna pret mai mare. Cele doua piese - coroana si arborele cu pinion se preluceaza in pereche pe aceeasi masina - si ai costuri un pic mai mari.

In plus din cauza ca pinionul si coroana sunt cu dantura oblica apar forte transversale in angrenaj. Orice forta duce si la o uzura.

 

Acum 33 minute, PzKpfW a spus:

Când ai să vezi cum merge (și mai ales cum sună) V4-ul de la Aprilia, ai să uiți ce-i ăla cardan. Dar n-are nicio treabă genul ăla de motoretă cu cardanul. E doar de ars curbe, golăneală și făcut haos.

Exact.

La fel cum merge si mai ales cum (nu)  suna 6 cilindrii boxer + cardan de pe Goldwing. Fara ars curbe, goleneala etc. Doar halit km.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 129
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator _Raul_
1 oră în urmă, Bigfoot a spus:

Hahahaha. Excelent pus punctul pe i aici. Maxim. Eu sunt topit dupa Tuono 1100 ca si concept. Nu am mers cu asa ceva, dar cred ca e genul meu de motocicleta de matrasit pe viraje, dar........sincer in sinea mea tot la cardan trag.......adica te limitezi la R1250R sau R1250GS pt viraje si abuz pe serpentine. Poate ca daca o sa fac un test cu Tuono 1100 imi voi schimba opinia ( maybe ) dar mai e ceva transmisia pe cardan este atat de directa si brutala incat pe viraje cand o prinzi in cuplu senzatia este de forta maxima adica nu simti ca vrei mai multa putere doar prin prisma feedback-ului instant si brut. Nu stiu cum sa zic e ca si cum ai asculta o melodie la radio vs a asculta aceeasi melodie pe CD/mp3, ai alta calitate, este o diferenta mica de redare dar totusi este sesizabila, referitor la feelingul unui lant vs feelingul unui cardan.

 

In Austria, in Landeck, exista High Bike Test Center. S-au mutat anul asta de la Ischgl. Trebuiau sa se relocheze in Canare, dar a picat treaba din cauza pandemiei. 

Au Tuono la inchiriat cu 100Eu pe zi daca esti cazat in zona. Sau 120 daca nu ai card de cazare.

Mie nu mi-a placut, dar este o chestie de gusturi. Prea elastica, prea lungi treptele dpmdv si frana de motor ceva mai slaba fata de altele testate. 

De mentionat ca am purtat-o numai pe munte, in zona super virajata (Silvretta Strasse), unde am condus-o doar o ora.

Era festival moto si inchiriau si cu ora pe timpul weekend-ului. Nu m-a tentat deloc sa o iau pentru o zi intreaga. 

M-a furat de prea multe ori in curbe, in sensul ca ma arunca in afara lor, chiar dupa ce inchideam de tot gazul.

Sunt sigur ca daca mergeam mult mai turat ar fi fost alta treaba, dar nu am fost in mood de birjarit gazul in ora aia.

Eu prefer oricand cuplul de tractor specific monocilindrelor sau V2-urilor.

 

Comparativ cu Tuono, Speed Triple RS avea frana de motor ceva mai serioasa, atat la taiatul gazului cat si la retrogradare. 

Super Duke-ul 1290 R a fost insa the ...

La Ktm aruncam ancora literlamente. 

A fost singura motocicleta care mi-a pus un ranjet de Venom pana in crestetul capului. Boxerele sunt misto (manevrabilitate si cuplu), 1290 SAS este practica si are grunt peste medie, dar Super Duke-ul este...🤪🤤.

 

Ca sa revin on-topic - dpmdv transmisia pe cardan nu o vad drept cea mai buna optiune la un stil de mers violent, la limita abuzului sau peste. 

Eu am mers mai mult timp pe un Suzuki GS850 G si pe un 1100RT. Da, stiu, antichitati, dar pe amandoua m-au trecut apele sau am fost frustrat din cauza comportamentului/limitarilor cardanului. 

Concluzia a fost ca le-as fi facut praf grupurile sau cutiile daca le-as fi pastrat mai mult de un sezon. Not my pick.

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Silver Arrow a spus:

Nu are de ce sa smuceasca sau cine stie ce reactii adverse sa aiba. La Shadow nu se simte nimica.

 

T

 

la o motoreta cu orice pretentii de sport se simte ca ai toata masa cardanului si pinionului ca masa nesuspendata.... Asta plus senzatiile de la accelerare/decelerare care urca sau coboara roata spate. Mai adaug ca si consuma mai multa putere decat lantul? Ca asta s-a discutat pe alt topic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@_Raul_  Sub ce forma ai simtit limitarea cardanului? Sau ce anume te-a nemultumit la cardan? Ideal ar fi sa ai acelasi motor unul cu lant si unul cu cardan pentru a-ti face o idee corecta.

 

@Bart Bz  ca sa ajungi sa dai foc unui burduf de cauciuc inseamna ca ceva nu este in regula cu ce este prin transmisia finala.

In plus solutia ''moderna'' de kakat de la BMW, cu doi rulmenti radiali, cand solutia inginereste corecta este cea veche cu unul radial si unul radial-axial, probabil ca duce catre astfel de evenimente

 

@einstein1984  de ce sa iti urce sau coboare roata cardanul? Nu vad motivul. E drept ca nici n mi-am batut capul cu acest aspect.

Asa cum am spus in angrenajele conice avand si forte axiale , si probabil ca randamentul este mai prost decat la lant. E doar asa un sentiment, nimica verificat.

Si normal ca la accelerare/franare sunt mase inertiale care incurca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silver Arrow e vorba de cum transmite forta cardanul, uite aici citat de la BMW ca ei au adus paralevelul pe piata fix pt a compensa aceste forte

 

The paralever system, which combines the tasks of the rear suspension and power transmission, eliminates the forces induced by the cardan shaft drive to a great degree, which otherwise lead to the suspension stiffening during acceleration. This upward moment (known as the "rubber cow" effect) is effectively compensated - whereas a conventional swing arm would need a length of more than 1.4 m for this. Essentially it constitutes a parallelogram-type moment strut between the rear axis gear and frame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, AdrianB1 a spus:

Mai spre 60k, al meu are peste 40k si nu e intins la jumatate si cei din service imi spuneau ca au clienti

mai trage si tu de acceleratie :)

 

pe logica asta traiesti 100 ani, nu bei nu fumezi nu fwti , lantu e consumabil 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

@_Raul_  Sub ce forma ai simtit limitarea cardanului? Sau ce anume te-a nemultumit la cardan? Ideal ar fi sa ai acelasi motor unul cu lant si unul cu cardan pentru a-ti face o idee corecta.

 

Scenariul la care ne-am despartit a fost viteza ceva peste 100, treapta 4a, coborare, dat a 2a ca sa intru "cursiv" in ac de par de aprox 120 de grade.

Undeva dupa Cerna Sat, pana in Baia de Arama

Daca Ducati e o galeata cu suruburi, Bmw-urile vechi sunt una cu ciocane. 

Mentionez din nou - motoare vechi, istoric scurt cu ele.

Japonezele noi probabil ca or fi ce trebuie. 

Bmw-urile boxer nu le (mai) abuzez din principiu, fiindca este evident ca nu au fost gandite pt asta (performanta).

Mai este o chestie - toate motoarele cu cardan sunt mari/nu sunt motoare de stunt.  

 

As fi curios sa ii dau capat uneia pe curea. Sunt curios daca sare sau nu  de pe "role" :)). 

Ma gandesc ca daca rezista la Buell, nu or fi asa guma de mestecat. 

Desi la cătai foaia are Buell-ul, unde sa mai fuga la atata suprafata de contact?

 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

la o motoreta cu orice pretentii de sport se simte ca ai toata masa cardanului si pinionului ca masa nesuspendata.... Asta plus senzatiile de la accelerare/decelerare care urca sau coboara roata spate. Mai adaug ca si consuma mai multa putere decat lantul? Ca asta s-a discutat pe alt topic. 

La ce motocicleta ai simtit asta?

Intreb pentru ca eu de ex pe R1200R n-am nici o treaba in ceea ce priveste ceea ce am ingrosat mai sus din citatul tau.

Eu de ex dau in ea ca surdu' in clopot pe viraje dupa cum am zis si mai sus in reply-ul #19. Ce mi-as dori mai mult probabil ar fi sa fie mai mult cuplu sa faca powerslide si in 3-a fara TC in anumite grade de inclinatie. Atat, la capitolul dinamica sau ciclistica......c'est impecable ce sa zic ca este foarte neutra, unde o pui acolo ramane pe viraj. Pe accelerare sau franare nu urca si nu coboara nimic, totul este super neutru si atat. Nu este o motocicleta care se lupta cu tine pe viraje ce ii zici aia face, o pui inclinata intr-un anumit fel, asa ramane, indiferent ca franezi sau accelerezi.

Iarasi mentionez Versys 650 pentru ca am mers saptamana trecuta pe el ceva timp, motocicleta unui prieten, motocicleta care in viraje nu are acelasi caracter neutru desi are aceeasi masa.

 

Am auzit mai multe persoane care spuneau ce zici tu, si ma gandeam wtf astia ce au fumat🤔? Nu cred ca sunt opinii din experienta proprie cred ca sunt din principiu, teorie, ideologie, cautat pe net sau reminescente de la motocicletele anilor 80-90.

Nu sunt spalat pe creier BMW dar cred ca daca iei un model pe cardan (irelevant modelul) si te duci pe Transalpina, nu ai nici un "side effect" indiferent ca mergi tare sau mergi la promenada.

Colegul Cavaleru in reply-ul #31 a citat o descriere tehnica pertinenta.

 

O fi asa de rau cum zici tu cu un Moto Guzzi sau cu un FJR1300, Goldwing sau GTR1400? Intreb pt ca nu am experienta proprie pe asa ceva. Totusi imi vine greu sa cred ca in ziua de astazi doar BMW a rezolvat "problemele trecutului gen anii 80-90" in ceea ce priveste transmisia pe cardan.

 

Nu am un filmulet mai recent dar si asta de acum ceva ani, arata clar  ca solutia unui ax cardanic pe 2 roti nu este un handicap pe viraje si nu urca sau coboara roata spate sau te influenteaza negativ din punct de vedere dinamic aceasta solutie de transmisie finala.

 

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Bigfoot a spus:

La partea cu greutatea te contrazic, poate ca e valabila la motocicletele vechi de 20de ani.

R1200R-ul meu de exemplu este la fel de greu ca un Versys 650 (prietenul de care faceam referire in topicul inital) sau ca Vstrom-ul tau si are 1200cmc + cardan. SI mai e ceva, daca ar fi per total motocicleta mai grea, masa este situata jos deci centrul de greutate nu este incomod pentru tine,

Stiu ca au mai fost cazuri de rateuri la BMW de cardan/bascula rupta pe GS sau caz personal mi-a cedat grupul spate pe R1200R de la 1-a si 2-a capat pe serpentine, a costat 6100lei reparatie la BMW dar.

Acu' că masa nesuspendată nu e ceva bun deja e finesse, jos să fie... 

De costul unei reparații de grup la o mobră d'asta premium îmi cumpăr lanțuri până mor, si mai am rezerve și pe lumea ailaltă! :lol:

Acum 6 ore, Bigfoot a spus:

La partea cu greutatea te contrazic, poate ca e valabila la motocicletele vechi de 20de ani.

R1200R-ul meu de exemplu este la fel de greu ca un Versys 650 (prietenul de care faceam referire in topicul inital) sau ca Vstrom-ul tau si are 1200cmc + cardan. SI mai e ceva, daca ar fi per total motocicleta mai grea, masa este situata jos deci centrul de greutate nu este incomod pentru tine,

Stiu ca au mai fost cazuri de rateuri la BMW de cardan/bascula rupta pe GS sau caz personal mi-a cedat grupul spate pe R1200R de la 1-a si 2-a capat pe serpentine, a costat 6100lei reparatie la BMW dar.

Acu' că masa nesuspendată nu e ceva bun deja e finesse, jos să fie... 

De costul unei reparații de grup la o mobră d'asta premium îmi cumpăr lanțuri până mor, si mai am rezerve și pe lumea ailaltă! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Bigfoot said:

Yamaha: 

XJ550/650750/900/1000 (Maxim N, S, X/Midnight Maxim/ Seca)

L.E.: orice varianta constructiva are problemele ei, in functie de solutia aleasa. Restul de detalii sunt pur subiective, dpmdv. Motoarele mele de uz zilnic sunt DR650SE, XJ750 Maxim X, VX800 si 1200 GS.

L.L.E.: uitasem de XS 750/850/1100

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, john17 a spus:

De costul unei reparații de grup la o mobră d'asta premium îmi cumpăr lanțuri până mor, si mai am rezerve și pe lumea ailaltă! 

Și cu preferințe de brand, culoare, raporturi etc.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, john17 a spus:

Acu' că masa nesuspendată nu e ceva bun deja e finesse, jos să fie... 

De costul unei reparații de grup la o mobră d'asta premium îmi cumpăr lanțuri până mor, si mai am rezerve și pe lumea ailaltă! :lol:

Acu' că masa nesuspendată nu e ceva bun deja e finesse, jos să fie... 

De costul unei reparații de grup la o mobră d'asta premium îmi cumpăr lanțuri până mor, si mai am rezerve și pe lumea ailaltă! :lol:

MM e cu dus si intors. 6100de lei m-a costat grupul pe spate cu tot cu montaj alea alea. Am dus moto la BMW am luat moto, frumos logic ca nu a fost, nu ma asteptam la asta.

Daca calculam un kit de lant pt o moto de +1000cmc sa zicem 800ron apoi un stander necesar 250ron (pt ca altfel mai stai inca 10minute sa intretii lantul) mai pui inca 2 tuburi din alea de gresat si uns lantul, nu stiu cat costa asa ceva, in mare maxim 100ron,manopera de montaj? nu stiu 200ron Deci 1300ron sa zicem aproximativ, diferenta de 4800ron. Aia e.

Faptul ca te urci pe moto whenever you need si  nu ai grija de curatat si intins lantul, murdarit curtea/locul de parcare, asta face toti banii.

Poate ca eu am fost un caz singular pt ca ma port ca si cum as fi pe un 450SM cand vine vb de accelerat in viraje.

Acum 6 ore, Bart Bz a spus:

 

 

 

Dupa cum am zis si in postul initial nu discutam doar avantaje si dezavantaje pt o transmisie pe cardan ci facem si o lista de motociclete ce au aceasta solutie tehnica, voi updata lista odata ce adun mai multe modele pe care nu le-am mentionat initial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate bmw a inventat cardanul/grupul care ține mai puțin decât un kit de lanț (și distribuția pe lanț care se schimbă la fel de des ca una pe curea, dar de 10 ori mai scumpă)! 

Stander vând eu cu 155 lei, ba chiar și cu 140 (dar am cric central de la fabrică :rock:), mai mult de 1-2 sprayuri pe sezon n-am folosit niciodată. Kit de lanț maxim 500 lei pt fz6. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Lucian_M a spus:

S-a inventat ungatorul, cu un litru de ulei mergi zeci de mii de km și costă 6-10 lei.

IMG_20200701_151220.jpg

Dar asta murdareste motocicleta, roata spate, eu aveam uneori si nr. de inmatriculare murdar cu picaturi. Plus ca tot trebuie sa pierzi timpul cu intinsul lantului cu sau fara scottoiler sau cum ii zice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, hora09 a spus:

Cuma naiba mereti de tin atata?! 
Intre 4 si 6 schimburi de ulei (5K-7K per schimb) schimb lantu - curatat si uns minim la 500km/strada (daca cu poalie mai des) si pe offroad spalat si uns zilnic 🤨

Nu e nevoie de nimic special daca nu mergi offroad, il ung la 300-500km, de cateva ori si la 1000 km (cand am facut cate 1000km pe zi nu m-am oprit sa ung lantul) si il spal la cateva mii, maxim 3-4000 cu spray de lant si o perie, imi ia cateva minute cu totul. E cam ca spalatul pe dinti, un pic de efort dar merita pe termen lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Lucian_M a spus:

Mofturi, nene. Ploaia nu o murdărește?

😂Asta e la fel pentru toti indiferent de solutia tehnica aleasa. Una e sa speli jegul de la ploaie si alta e sa stai sa freci pete de ulei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu am avut majoritar mobre cu cardan. La mers stradal nu am simțit niciodată niciun inconvenient ca cel descris mai sus la suspensie. Nu am simțit greutatea ansamblului.

Nu am sesizat nici diferențe în mers între VN1500, 1100 RT, 1200 LT sau GTR ul actual. Și am mers și tare, și încet, pe viraje sau drum drept. 

Poate un profesionist pe pistă să-și dea seama, dar la mers normal pe stradă nu simți nimic. 

Despre confort nu discutam, dpmdv cardanul este ce trebuie. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Bigfoot a spus:

😂Asta e la fel pentru toti indiferent de solutia tehnica aleasa. Una e sa speli jegul de la ploaie si alta e sa stai sa freci pete de ulei. 

eu nu inteleg de ce tot sustii cardanul in conditiile in care ai dat 6000lei pe o reparatie a cardanului.

ai platit 9 kituri de lant care la un minim de 25.000km (am pus o valoare empirica sa pot calcula mai usor) inseamna 175.000km. la valoarea asta ajungi sa faci revizie capitala la un BMW

 

la cati km ti-a crapat tie cardanul?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Cavaleru a spus:

eu nu inteleg de ce tot sustii cardanul in conditiile in care ai dat 6000lei pe o reparatie a cardanului.

ai platit 9 kituri de lant care la un minim de 25.000km (am pus o valoare empirica sa pot calcula mai usor) inseamna 175.000km. la valoarea asta ajungi sa faci revizie capitala la un BMW

 

la cati km ti-a crapat tie cardanul?

 

 

Am facut revizia de 10 ani la R1200R la Mototehnica anul trecut in septembrie, am revizuit suspensia fata, schimbat ambreiaj, joc termic, lichid de frana si de ambreiaj schimbat, bujii schimbate si diverse rahaturi estetice gen o emblema care acopera jugul (250de lei) si o contragreutate de ghidon/capat de ghidon pret total 5000ron sau 5200ron piese si manopera. Asta e o data la 10 ani, nu doare, este ceva preventiv/consumabil.

 

Cred ca grupul spate a cazut la 27.000km motocicleta fiind luata de noua. 

Ambreiajul a cazut la 44.800km dar repet eu chiar trag de motocicleta pe viraje, practic asta imi place la o motocicleta pe sosea, nimic altceva.

De ce sustin cardanul:

1)Raspunsul este mai mult decat direct/brutal este foarte distractiv pe viraje la mers mai smucit sportiv, plus ca si pe 1 roata se ridica instant  cu 1-a, cu 2-a prefer eu, nu are "secunda" aia de elasticitate tipica lantului, ca la un 450SMR sau Tenere. Teoria ca motocicletele cu ax cardanic sunt praf pe viraje cred ca e ceva din anii 90.  Poftim inclusiv daca te joci pe 1 roata cu ea nu trage standa sau dreapta, bine nu merg mai mult de 100-200m max nu stapanesc frana spate la perfectie. Nu se ridica stramb sa traga stanga sau dreapta.

La fel de bine m-am distrat pe Rucar - Bran si cu Husqvarna 450 SMR si cu R1200R fara nici o "vrajeala". Refuz sa cred ca doar BMW a reusit sa faca o transmisie finala cu ax care sa fie buna,dupa cum a zis si LUV mai sunt si alte marci care se conduc la fel de bine.

2) Nu ai nici un stres, nu ai timp de pierdut cu el, nu murdaresti podeaua garajului, dai cheie si pleci si repet raspunsul este foarte fidel la acceleratie.

 

Inteleg rationamentul tau economic dar totusi motocicleta in sine este un moft ca discutam de Honda Hornet sau K1600GT. Faptul ca eu am avut probleme cu grupul 50% probabil are legatura cu stilul enduro/SM de condus cu socuri cu salturi pe 1 roata, distractie si atat. 

 

Discutia nu as vrea sa se axeze pe BMW ci pe orice motocicleta cu ax cardanic. Sunt curios sa aud pareri de Rocket 3 sau de F6C, Griso 1200, Stelvio 1200, V85 TT, Vmax 1700, FJR 1300, BT100 etc.

Eu cred ca dupa un prim contact de minim 1000km cu o motocicleta pe cardan sa zicem dupa anii 2000, nu cred ca iti  mai este usor sa te intorci la lant si sa mesteresti intins, curatat gresat etc etc, plus ca feedack-ul rotii spate este mai slab pe lant. Repet inteleg aplicatia unui lant pe enduro/motocross/trial/viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul ca nu este usor sa faci praf o transmisie finala in 27.000 km. Si un ambreiaj in 48.000 km. 🙈

Dar ma rog fiecare cu damblaua lui.

Sincer eu nu am simtit o diferenta semnificativa intre lant si cardan. E drept ca nu hingheresc nici Goldwing-ul nici Transalpul.

Din punctul meu de vedere daca exista fonduri suficiente merita mobra cu cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, Bigfoot a spus:

grupul spate a cazut la 27.000km motocicleta fiind luata de noua. 

Ambreiajul a cazut la 44.800km

Nu degeaba e supranumit bust my wallet. Mai nasol că se cumpără (și) pt că unii știu altă poreclă, brings me women, deși w vine mai degrabă de la worries!:crack:

Stai liniștit, cad ambreiaje (cu tot cu arborele primar al cutiei) la boxerul cu cv în 6 și dacă nu sunt abuzate, pt că injinerii hitleriști au considerat că e suficient să angreneze doar pe 1/2 din lungimea canelurilor. Și nu, nu au remediat, riscau să reziste transmisia mai mult decât un kit de lanț. 🤬 Culmea, pare că ar ceda mai repede dacă se merge cu turații mai mici. :huh:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...