Sari la conținut

Motociclete cu transmisie finala pe cardan si avantajele lor


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Inca am ambreiajul original la R ul meu (160.000km are momentan)..

Probabil era defect din fabrica de inca functioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 129
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 22 minute, john17 a spus:

Nu degeaba e supranumit bust my wallet. Mai nasol că se cumpără (și) pt că unii știu altă poreclă, brings me women, deși w vine mai degrabă de la worries!:crack:

Stai liniștit, cad ambreiaje (cu tot cu arborele primar al cutiei) la boxerul cu cv în 6 și dacă nu sunt abuzate, pt că injinerii hitleriști au considerat că e suficient să angreneze doar pe 1/2 din lungimea canelurilor. Și nu, nu au remediat, riscau să reziste transmisia mai mult decât un kit de lanț. 🤬 Culmea, pare că ar ceda mai repede dacă se merge cu turații mai mici. :huh:

😂Eu stiam ca vine de la be my wife, dar burst my wallet e mai pertinent 😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Bigfoot a spus:

Inteleg rationamentul tau economic dar totusi motocicleta in sine este un moft ca discutam de Honda Hornet sau K1600GT. Faptul ca eu am avut probleme cu grupul 50% probabil are legatura cu stilul enduro/SM de condus cu socuri cu salturi pe 1 roata, distractie si atat. 

 

poate pt tine e asa, un moft, pt mine e o unealta care trebuie sa ma duca si sa ma aduca rpd de la munca indiferent de trafic. eu am un maxiscuter, din pacate la 4 ani sau 20.000km cureau trebuie schimbata si ai sa razi daca fac o medie per km ies la acelasi pret cu un kit de lant.

l-am folosit din august de cand l-am luat cu foarte putine pauze in iarna cand temperaturile erau cu minus sau a nins, binenteles pana cand a venit pandemia si nu a mai fost nevoie sa merg la birou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Cavaleru a spus:

 

poate pt tine e asa, un moft, pt mine e o unealta care trebuie sa ma duca si sa ma aduca rpd de la munca indiferent de trafic. eu am un maxiscuter, din pacate la 4 ani sau 20.000km cureau trebuie schimbata si ai sa razi daca fac o medie per km ies la acelasi pret cu un kit de lant.

l-am folosit din august de cand l-am luat cu foarte putine pauze in iarna cand temperaturile erau cu minus sau a nins, binenteles pana cand a venit pandemia si nu a mai fost nevoie sa merg la birou.

Deci nici tu nu stai sa intinzi lantul, speli, gresezi si apoi sa cureti podeaua garajului, ii dai cheie si pleaca. Iesi mai ieftin decat o transmisie pe lant, ok cureaua costa la fel, dar nu cumperi spray-uri si nu stai sa pierzi timp pt mesterit.

Eu evit sa folosesc moto pt mers la birou pt mine metroul e sfant in B (poti sa citesti sau te informezi de altele) sau masina daca mai ai treaba dupa birou, recunosc ca ma uit cu "invidie" la voi cand treceti printre masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, john17 said:

Din păcate bmw a inventat cardanul/grupul care ține mai puțin decât un kit de lanț (și distribuția pe lanț care se schimbă la fel de des ca una pe curea, dar de 10 ori mai scumpă)! 

 

Vorbești din experiență sau din auzite? Eu am avut BMW pe care l-am vândut la vreo 50k km cu grupul original și n-avea nici pe naiba. Și vorbim despre un model sportiv cu care s-a mers dinamic și chiar agresiv, nu un boxer cu care s-a mers moderat și doar în regim de touring. Cardanul are inconvenientele lui, cum am și menționat. Dar asta cu fiabilitatea scăzută n-o prea cred. Un cardan întreținut (schimb de ulei și piese la intervalul recomandat de producător) cred că cedează destul de greu.

 

Și nici la distribuție n-am avut probleme. 

 

6 hours ago, Lucian_M said:

Mofturi, nene. Ploaia nu o murdărește?

 

Jegul de ulei/spray de lanț este printre cele mai greu de îndepărtat mizerii de pe motocicletă. Și ai de ales între două rele: spray aderent ca naiba care rămâne pe lanț în orice condiții dar care-ți scoate peri albi la îndepărtat (exemplu concret, cel de la Bel-Ray), sau unul mai lichid de care scapi mai ușor la spălat dar care nu aderă pe lanț și este aruncat aproape instant la viteză (cum sunt cele de la Repsol, Motorex sau mărci generice).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, PzKpfW a spus:

Vorbești din experiență sau din auzite? Eu am avut BMW ... 

Eu am avut +30 bmw-uri, drept că pe 4 roți. Și dacă știu (bine, nu din auzite) un x3 n47 la care distribuția s-a înlocuit abia la 330k nu înseamnă că nu e o mizerie perpetuată din 2006. Și pt aia nu există recall, pt grupul de la gs da! :wink:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Silver Arrow a spus:

 

 

@einstein1984  de ce sa iti urce sau coboare roata cardanul? Nu vad motivul. E drept ca nici n mi-am batut capul cu acest aspect.

Asa cum am spus in angrenajele conice avand si forte axiale , si probabil ca randamentul este mai prost decat la lant. E doar asa un sentiment, nimica verificat.

Si normal ca la accelerare/franare sunt mase inertiale care incurca.

Pinionul vrea sa urce pe coroana rotii, aka coboara sau urca roata spate. La BMW e mai putin pronuntat ca are 2 cruci cardanice (si fata si spate), dar alea consuma putere si adauga greutate. La motoguzzi e si mai rau ca te trage si motorul intr-o parte cand accelerezi. 

    Cardanul e misto ca e fara intretinere de unde si folosirea lui la cruisere sau touringuri. Ca performante este evident din numarul de motorete de curse (off road sau on road ) aleg sa foloseasca cardanul cat de bun  este ....; R1200R e o motoreta f misto, da cu motor si transmisie  care nu prea sunt "sport"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu conteaza ...e pentru batranei care au placerea sa combine motociclitul cu datul in leagan.

Am fost foarte aproape de doi colegi de aici de pe forul in timp ce dadeau gaz puternic si am vazut in ce hal se ridica tot magarul in sus ... Telelever si restul de rahaturi care anuleaza forte misterioase sunt doar pe hartie in neuroni fitzosi ...in realitate e cam actiune sus/jos /inainte ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, goe 75 a spus:

Am auzit ca pe cardan nu poti face o medie de 170/h , deci nu e bun.

pe cardan fumezi la 170 la ora....

Acum 28 minute, lacroyx a spus:

Nu era de 140/h cumva? 

140 de euro pe ora de motociclit te costa reparatiile. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Jegul de ulei/spray de lanț este printre cele mai greu de îndepărtat mizerii de pe motocicletă. Și ai de ales între două rele: spray aderent ca naiba care rămâne pe lanț în orice condiții dar care-ți scoate peri albi la îndepărtat (exemplu concret, cel de la Bel-Ray), sau unul mai lichid de care scapi mai ușor la spălat dar care nu aderă pe lanț și este aruncat aproape instant la viteză (cum sunt cele de la Repsol, Motorex sau mărci generice).

Nu am folosit niciodată spray de uns, deci nu știu cum e. În vreo 70k km n-am dat decât cu ulei pe lanțuri. Și se curăță ușor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

Pinionul vrea sa urce pe coroana rotii, aka coboara sau urca roata spate. La BMW e mai putin pronuntat ca are 2 cruci cardanice (si fata si spate), dar alea consuma putere si adauga greutate. La motoguzzi e si mai rau ca te trage si motorul intr-o parte cand accelerezi. 

    Cardanul e misto ca e fara intretinere de unde si folosirea lui la cruisere sau touringuri. Ca performante este evident din numarul de motorete de curse (off road sau on road ) aleg sa foloseasca cardanul cat de bun  este ....; R1200R e o motoreta f misto, da cu motor si transmisie  care nu prea sunt "sport"

Da,  ca pinionul vrea sa o ia in sus sau in jos pe coroana este clar si din acest motiv sunt solidare in aceeasi carcasa. Fiind solidare se pune minimum o cruce cardanica la iesire care mai are si rostul sa reduca eforturile din lagarul arborelui cu pinion, lagar si asa solicitat de coroana.

Nu inteleg care este cupul de forte care duce tot cardanul in sus sau in jos.

Idem la roata spate avem coroana si pinion in aceeasi carcasa.

 

E drept ca la Shadow nu sunt ''decat'' 48 de caluti si nu se simte nici un sus /jos de la cardan. La GW ce sa mai spun la cate kilograme are el, basca si eu                                                 

                                   

Asa ca nu imi fac griji ce si cum cu cardanul, si raman cum spune @goe 75 - Sa traiesti!! -  sa ma dau huta cu Goldwing-ul, ca batraneii 🙈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ați mai omis un aspect: decât să-i dau bani lu' șmit și serviceurilor intergalactice pline de dorei ultrasclifosiți mai bine mozolesc câte 1h de 2 ori pe săptămână lanțul cu peria de dinți! Asta până mor. :crack:

Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

140 de euro pe ora de motociclit te costa reparatiile. 

Asta bună! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Da,  ca pinionul vrea sa o ia in sus sau in jos pe coroana este clar si din acest motiv sunt solidare in aceeasi carcasa. Fiind solidare se pune minimum o cruce cardanica la iesire care mai are si rostul sa reduca eforturile din lagarul arborelui cu pinion, lagar si asa solicitat de coroana.

Nu inteleg care este cupul de forte care duce tot cardanul in sus sau in jos.

Idem la roata spate avem coroana si pinion in aceeasi carcasa.

 

E drept ca la Shadow nu sunt ''decat'' 48 de caluti si nu se simte nici un sus /jos de la cardan. La GW ce sa mai spun la cate kilograme are el, basca si eu                                                 

                                   

Asa ca nu imi fac griji ce si cum cu cardanul, si raman cum spune @goe 75 - Sa traiesti!! -  sa ma dau huta cu Goldwing-ul, ca batraneii 🙈

sunteti ardelean? https://en.wikipedia.org/wiki/Shaft_effect  sau http://www.largiader.com/paralever/    asta tot zic de ieri, ca la GW sau shadowa nu se simte, ca nu raportul puetre /greutate prea bun, dar la 150- 180 de cai si 180 de kile cat are una mai sport ar fi grav, dovada ca Busa sau R1 au lant....

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, einstein1984 said:

(...) dar la 150- 180 de cai si 180 de kile cat are una mai sport ar fi grav, dovada ca Busa sau R1 au lant....

 

...Eu știu? K1300S are aproape 180cp și cardan. Și merge drăcăria. Mai mult, am impresia că problema mai mare ar fi la cuplu. Dar și acolo K-ul are vreo 140 Newtoni. Mna. 

 

Principalele motive pentru care nu au mai multe motociclete cardan sunt costul, greutatea și pierderea de putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...