Sari la conținut

Motociclete cu transmisie finala pe cardan si avantajele lor


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

 

...Eu știu? K1300S are aproape 180cp și cardan. Și merge drăcăria. Mai mult, am impresia că problema mai mare ar fi la cuplu. Dar și acolo K-ul are vreo 140 Newtoni. Mna. 

 

Principalele motive pentru care nu au mai multe motociclete cardan sunt costul, greutatea și pierderea de putere.

Imi statea si mie pe limba exemplul asta de la BMW sau GT1400 dar ala e mai greu. Sa comparam K1300S 228kg la gol cu Hayabusa 220kg la gol. Pe bune? 8kg se simt? la 220kg? Plus ca mai e ceva important si anume repartitia maselor. Nu stiu cum este la motocicletele de mai sus. Am avut ocazia sa merg pe K1300R si mi-a parut usor pt ca totul era pozitionat jos dar nu stiu mi-a parut motocicleta lunga ca ampatament, zero reactii sau influente de la transmisia finala.

Iarasi revin cu exemplul cel mai recent Versys 650 este mai usor cu 4kg decat R1200R, bai dar cand te urci pe Versys 650 masa ei iti zice HELLOOOO uite-ma si implicit pare mai grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 129
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

7 minutes ago, einstein1984 said:

are si paralever insa. are si 250 de kile... S100oRR are lant, enough said


Corect. Punctam doar faptul că nu putrerea/cuplul sunt elementele limitative.

Iar comparația cu Hayabusa este foarte relevantă: aceeași clasă, performanțe similare, greutate similară (diferență de 5kg la plin), etc. Doar dotările (și implicit prețul) difereau. Și încă un element legat de masă, specific BMW de data asta: deși sunt de obicei grele cât China, bavarezii au făcut o prioritate din coborârea cetrului de greutate. Ceea ce le conferă o ciclistică foarte bună iar, în mers, să se simtă mai ușoare față de cât sunt de fapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Lucian_M a spus:

Nu am folosit niciodată spray de uns, deci nu știu cum e. În vreo 70k km n-am dat decât cu ulei pe lanțuri. Și se curăță ușor.

Acum 15 ani faceam si eu la fel, uns cu ulei, spalat cu motorina, schimbat lantul la 25,000km. In ultimii 8 ani am folosit doar spray de uns (diversi fabricanti, nu e nici unul minune) si spray de curatat frane (de obicei TRW, ca se gaseste pe toate drumurile) pentru ca e foarte usor de spalat, imi ia 2 minute, si lantul tine 50-60,000 km. Cand am plecat la drumuri lungi am luat cate 3-4 cutii de spray cu mine, am consumat si cate 5 bucati la 2 motociclete la ture de 7-8000 km, dar a fost suficient de simplu si de rapid incat sa merite. Un spray era vreo 7 lei luat la lada, tine maxim 3 spalari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pierderea de putere de 7-10% nu se simte decat la "curse" cand discutam de 120-180de cai mai ales la 180de cai ce naiba pierzi........sa fim seriosi......  Pe serpentine nu folosesti 180 de cai, iti ajung 80 de cai. Sigur poate ca la Deauville 700 la 65de cai te taxeaza un pic,  dar, si asta e un mare dar, lungimea si masa axului cardanic este foarte mica la moto spre irelevanta, nu este ca si cum am discuta de transmisia pe cardan de la un BMW 3.0 RWD care este de 3x mai lunga si de 20x mai grea, legata la un grup care antreneaza prin niste planetare roti de 18" sau 19" adica multa masa auxiliara de angrenat, care sigur ca stoarce un pic din putere.

 

 

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, Bigfoot said:

Pierderea de putere de 7-10% (...)

 

"(...) a chain drive may up to 3% losses that are extra 2% loss due to the performance of lubrication, friction, air resistance, wear and tear with usage and passage of time. Even after this much of loss, a chain drive may have up to 97% efficiency which the highest in all drives."

 

"A Belt drive can have efficiency up to 89% that is there is about 11% of power loss due to slipping, stretching, air resistance, wear and tear."

 

"The efficiency of the shaft is about 75% which means there is a power loss of about 25%"

 

Sursă.

 

Sunt de acord cu inutilitatea performanței statice și lupta în cai putere pe hârtie care a fost inițiată de către niponi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, AdrianB1 a spus:

Acum 15 ani faceam si eu la fel, uns cu ulei, spalat cu motorina, schimbat lantul la 25,000km. In ultimii 8 ani am folosit doar spray de uns (diversi fabricanti, nu e nici unul minune) si spray de curatat frane (de obicei TRW, ca se gaseste pe toate drumurile) pentru ca e foarte usor de spalat, imi ia 2 minute, si lantul tine 50-60,000 km. Cand am plecat la drumuri lungi am luat cate 3-4 cutii de spray cu mine, am consumat si cate 5 bucati la 2 motociclete la ture de 7-8000 km, dar a fost suficient de simplu si de rapid incat sa merite. Un spray era vreo 7 lei luat la lada, tine maxim 3 spalari.

Dau pe litrul de ulei maxim 10 lei, iar un litru de motorină e cât e. Apas pe pompă când vreau și când îmi aduc aminte. Nu fac niciodată opriri pentru uns sau curățat. Doar acasă îl spăl și ung când mi se pare că e extraordinar de jegos (patru ori pe an). Practic e deranj minim.

15936967047757918294146895625967.jpg

 

Știu, suportul trebuia să fie negru, dar lenea e copleșitoare. 😁

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

 

"(...) a chain drive may up to 3% losses that are extra 2% loss due to the performance of lubrication, friction, air resistance, wear and tear with usage and passage of time. Even after this much of loss, a chain drive may have up to 97% efficiency which the highest in all drives."

 

"A Belt drive can have efficiency up to 89% that is there is about 11% of power loss due to slipping, stretching, air resistance, wear and tear."

 

"The efficiency of the shaft is about 75% which means there is a power loss of about 25%"

 

Sursă.

 

Sunt de acord cu inutilitatea performanței statice și lupta în cai putere pe hârtie care a fost inițiată de către niponi.

Ceva mi se pare ciudat.

O iau asa logic: 25% pierde de putere inseamna ca  macar 20% din putere se transforma in caldura. Adica la un motor de 60 kW exista un ansamblu care genereaza caldura si are o putere de 12kW. Pai tu iti dai seama cam cata caldura inseamna? Ai avea nevoie de un sistem de racire zdravan ca sa nu belesti transmisia.

 

Sincer cred ca daca randamentul transmisiei cu cardan ar fi de 25 % am avea masinile echipate tot cu lant.   Ia incerca sa iti imaginezi ce caldura s-ar degaja din cardanul unei masini bembe cu motor de sa zicem 150 kW:  30 kW. Adica iti trebuie un motor de Dacia 1300 doar ca sa acoperi pierderile? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut un kle 500, 50 de cai, 215kg. primul kitul de lant( mers cu paager, coclauri),spalat la 500 km, intins a tinut 30-35 k km
am luat loobman din dorinta de a prelungi viata lantului. un jeg...si la propriu si la figurat, lantul a tinut tot 35k km, roata spate era plina de ulei; am renuntat sa mai spal lantul, il spalam odata cu mobra la spalatorie, il ungeam cu ce spray gaseam la promotie; kitul costa cca 300-350 lei
varadero,100 cai, 270kg. kitul pt mobrele de peste 900cc sare de 900 lei, tot pe la 35 k km tine; ungator?!! pt ce? niste mizerii
fjr 1300, 145 cai,267 kg. 115000 km, cardan. ce mi mai place...0 probleme.urmatoarea mobra? tot cardan

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Silver Arrow said:

Ceva mi se pare ciudat.

O iau asa logic: 25% pierde de putere inseamna ca  macar 20% din putere se transforma in caldura.

 

Nu toată puterea se pierde caloric, nu e motor electric. În studiul indianului se iau în considerare și alți factori precum greutatea ansamblului (pierzi putere doar prin punerea în mișcare a angrenajelor - același principiu ca la arborele de contrabalansare) și pierderi datorate uzurii. La auto cred că e altă treabă cu totul.

 

Nu uita că randamentul termic al unui motor cu combustie internă este de sub 50%. Când Mercedes a depășit eficiența termică de 50% s-a mândrit cu asta

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, procentul ala mi se pare și mie enorm! Și ai 1l de ulei în diferentialul spate al unui bmw de +200cp, ar trebui sa faci cel puțin cartofi prăjiți acolo. :huh:

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

Nu toată puterea se pierde caloric

Și în ce plm se transformă energia dacă nu în căldură?!? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, john17 said:

Și în ce plm se transformă energia dacă nu în căldură?!? 

 

6 minutes ago, PzKpfW said:

În studiul indianului se iau în considerare și alți factori precum greutatea ansamblului (pierzi putere doar prin punerea în mișcare a angrenajelor - același principiu ca la arborele de contrabalansare) și pierderi datorate uzurii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17 si @Silver Arrow poate priviti prea simplist sau dintr-un singur punct de vedere problema. Pierdere nu inseamna doar produs maxim din care scad ce nu a ajuns la final (roata). Poate insemna si produs nerealizat.

Daca am un filtru de aer mai putin permisiv/opac/murdar, asteptarea mea e ca produsul final (al motorului) sa fie mai mic. Asta inseamna ca ma apuc sa caut caldura la filtru si sa ma minunez ca nu e inflacari deja?

Disclaimer: nu sunt inginer, nu am cunostinte in domeniu. Activez in alta lume. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, ilarionciobanu said:

@john17 si @Silver Arrow poate priviti prea simplist sau dintr-un singur punct de vedere problema. Pierdere nu inseamna doar produs maxim din care scad ce nu a ajuns la final (roata). Poate insemna si produs nerealizat.

 

E drept, dar asta se aplică la orice motocicletă. Nu doar la cele cu transmise finală pe cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, ilarionciobanu a spus:

Daca am un filtru de aer mai putin permisiv/opac/murdar

Atunci produci mai puțină energie. Dacă însă aia produsă se pierde pe drum trebuie să rezulte ceva, că nu se pierde în neant! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

 

E drept, dar asta se aplică la orice motocicletă. Nu doar la cele cu transmise finală pe cardan.

De acord.

Insa produsul nerealizat poate fi diferit in functie de ce anume e legat la capatul arborelui?

Adica diferenta dintre potential maxim si rezultatul la roata, asa cum ai citat si tu, nu trebuie cautata doar cu termometrul pe cardan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ilarionciobanu

Orice pierdere inseamna diferenta  dintre energia produsa in energie utila. 

Daca am o pierdere de la motor pina la roata de 25% ea se va transforma in: caldura 99% si  uzura de materiale 1%.

Daca tu ai un filtru infundat pierderea de putere provine din faptul ca motorul nu are aer suficient si atunci arde mai putina benzina adica produce energie mai putina.

@PzKpfW am spus ca masele mai mari care trebuiesc puse in miscare la cardan fac mobra mai lenta. Insa cardan sau lant e nevoie de energii mult mai mici sa le pui in miscarr decat ai nevoie sa invarti roata. De aceea se chinuie astia sa faca roti usoare si mai ales anvelope usoare. Anvelopa este o masa concentrata afla la distanta mare de centrul de rotatie. Nu mai continui ca dam in m si v si r si omega patrat si a venit vacanta.

Dar in mersul uzual asta nu o sa o simti. La curse unde treaba este la zecimi de secunde e alta treaba.

Omul nostru indian nu vorbea de un regim tranzitoriu - accelerare sau franare- ci de pierderile prin cardan. 25% este ingrozitor de mult.

Pierderile de energie(putere) prin uzuri sunt.mici intrucat exista ungere - molecula sferica de ulei a lui.Nguyen pe care se da de-a dura tot 😂 .

Si uleiul la fel se incinge intrucat exista frecari, evident muuuult mai mici decat fer pe fer.

Iar transmisia prin cardan la masina este fix ca la mobra. 

@john17. Ce cartofi prajiti nene. Pai sa ai pierderi de 25% fie si doar la un bembeu mobra iseamna 20kW. Pai nici un McDonalds nu are atata putere instalata cu toate friteusele din mama bucatariei 😂

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silver-e,aia cu filtrul de aer infundat,e cum respira unii amu prin masca de guvid... :)

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Silver Arrow a spus:

Da, de le lasa unora si ultimul neuron fara oxigen. Cel putin pe aici prin capitala 🤢

Crezi ca la Cluj e altfel?  :ok:

M-o intrebat unu' de la paza la Posta ca de ce intru fara masca.I-am raspuns ca d-aia ca am casca.Si o aveam in mana stanga... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io cand am intrat anul trecut in Austria intr-o benzinarie s-a basicat caserita - o Brunhilde zdravana - ca de ce am casca pe cap - un flip up ridicat si cu ochelarii de soare ridicati ca sa imi vada ochisorii mei frumosi.

 

Am intrebat-o de ce s-a suparat si a spus ca nu se vede fata, hoti , jefuit etc.

 

Acuma ce o spune daca intru cu masca pe fata? 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exemplul cu filtrul este pentru a sublinia potentialul nerealizat. Schimbi un parametru si motorul nu mai ajunge la potential teoretic maxim.

Acum, discutand capatul celalalt, intrebarea mea este: motorul va ajunge la potential teoretic maxim indiferet de ce are legat la iesire?
Daca nu, atunci cei 25% pierdere nu sunt numai caldura, o parte (mai mica sau mai mare) insemna potential nerealizat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

Io cand am intrat anul trecut in Austria intr-o benzinarie s-a basicat caserita - o Brunhilde zdravana - ca de ce am casca pe cap - un flip up ridicat si cu ochelarii de soare ridicati ca sa imi vada ochisorii mei frumosi.

 

Am intrebat-o de ce s-a suparat si a spus ca nu se vede fata, hoti , jefuit etc.

 

Acuma ce o spune daca intru cu masca pe fata? 🤣

Nimic,mascatii is la moda. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...