Sari la conținut

Motociclete cu transmisie finala pe cardan si avantajele lor


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

 

"(...) a chain drive may up to 3% losses that are extra 2% loss due to the performance of lubrication, friction, air resistance, wear and tear with usage and passage of time. Even after this much of loss, a chain drive may have up to 97% efficiency which the highest in all drives."

 

"A Belt drive can have efficiency up to 89% that is there is about 11% of power loss due to slipping, stretching, air resistance, wear and tear."

 

"The efficiency of the shaft is about 75% which means there is a power loss of about 25%"

 

Sursă.

 

Sunt de acord cu inutilitatea performanței statice și lupta în cai putere pe hârtie care a fost inițiată de către niponi.

Ceva mi se pare ciudat.

O iau asa logic: 25% pierde de putere inseamna ca  macar 20% din putere se transforma in caldura. Adica la un motor de 60 kW exista un ansamblu care genereaza caldura si are o putere de 12kW. Pai tu iti dai seama cam cata caldura inseamna? Ai avea nevoie de un sistem de racire zdravan ca sa nu belesti transmisia.

 

Sincer cred ca daca randamentul transmisiei cu cardan ar fi de 25 % am avea masinile echipate tot cu lant.   Ia incerca sa iti imaginezi ce caldura s-ar degaja din cardanul unei masini bembe cu motor de sa zicem 150 kW:  30 kW. Adica iti trebuie un motor de Dacia 1300 doar ca sa acoperi pierderile? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 116
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am avut un kle 500, 50 de cai, 215kg. primul kitul de lant( mers cu paager, coclauri),spalat la 500 km, intins a tinut 30-35 k km
am luat loobman din dorinta de a prelungi viata lantului. un jeg...si la propriu si la figurat, lantul a tinut tot 35k km, roata spate era plina de ulei; am renuntat sa mai spal lantul, il spalam odata cu mobra la spalatorie, il ungeam cu ce spray gaseam la promotie; kitul costa cca 300-350 lei
varadero,100 cai, 270kg. kitul pt mobrele de peste 900cc sare de 900 lei, tot pe la 35 k km tine; ungator?!! pt ce? niste mizerii
fjr 1300, 145 cai,267 kg. 115000 km, cardan. ce mi mai place...0 probleme.urmatoarea mobra? tot cardan

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Silver Arrow said:

Ceva mi se pare ciudat.

O iau asa logic: 25% pierde de putere inseamna ca  macar 20% din putere se transforma in caldura.

 

Nu toată puterea se pierde caloric, nu e motor electric. În studiul indianului se iau în considerare și alți factori precum greutatea ansamblului (pierzi putere doar prin punerea în mișcare a angrenajelor - același principiu ca la arborele de contrabalansare) și pierderi datorate uzurii. La auto cred că e altă treabă cu totul.

 

Nu uita că randamentul termic al unui motor cu combustie internă este de sub 50%. Când Mercedes a depășit eficiența termică de 50% s-a mândrit cu asta

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, procentul ala mi se pare și mie enorm! Și ai 1l de ulei în diferentialul spate al unui bmw de +200cp, ar trebui sa faci cel puțin cartofi prăjiți acolo. :huh:

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

Nu toată puterea se pierde caloric

Și în ce plm se transformă energia dacă nu în căldură?!? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, john17 said:

Și în ce plm se transformă energia dacă nu în căldură?!? 

 

6 minutes ago, PzKpfW said:

În studiul indianului se iau în considerare și alți factori precum greutatea ansamblului (pierzi putere doar prin punerea în mișcare a angrenajelor - același principiu ca la arborele de contrabalansare) și pierderi datorate uzurii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17 si @Silver Arrow poate priviti prea simplist sau dintr-un singur punct de vedere problema. Pierdere nu inseamna doar produs maxim din care scad ce nu a ajuns la final (roata). Poate insemna si produs nerealizat.

Daca am un filtru de aer mai putin permisiv/opac/murdar, asteptarea mea e ca produsul final (al motorului) sa fie mai mic. Asta inseamna ca ma apuc sa caut caldura la filtru si sa ma minunez ca nu e inflacari deja?

Disclaimer: nu sunt inginer, nu am cunostinte in domeniu. Activez in alta lume. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, ilarionciobanu said:

@john17 si @Silver Arrow poate priviti prea simplist sau dintr-un singur punct de vedere problema. Pierdere nu inseamna doar produs maxim din care scad ce nu a ajuns la final (roata). Poate insemna si produs nerealizat.

 

E drept, dar asta se aplică la orice motocicletă. Nu doar la cele cu transmise finală pe cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, ilarionciobanu a spus:

Daca am un filtru de aer mai putin permisiv/opac/murdar

Atunci produci mai puțină energie. Dacă însă aia produsă se pierde pe drum trebuie să rezulte ceva, că nu se pierde în neant! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

 

E drept, dar asta se aplică la orice motocicletă. Nu doar la cele cu transmise finală pe cardan.

De acord.

Insa produsul nerealizat poate fi diferit in functie de ce anume e legat la capatul arborelui?

Adica diferenta dintre potential maxim si rezultatul la roata, asa cum ai citat si tu, nu trebuie cautata doar cu termometrul pe cardan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ilarionciobanu

Orice pierdere inseamna diferenta  dintre energia produsa in energie utila. 

Daca am o pierdere de la motor pina la roata de 25% ea se va transforma in: caldura 99% si  uzura de materiale 1%.

Daca tu ai un filtru infundat pierderea de putere provine din faptul ca motorul nu are aer suficient si atunci arde mai putina benzina adica produce energie mai putina.

@PzKpfW am spus ca masele mai mari care trebuiesc puse in miscare la cardan fac mobra mai lenta. Insa cardan sau lant e nevoie de energii mult mai mici sa le pui in miscarr decat ai nevoie sa invarti roata. De aceea se chinuie astia sa faca roti usoare si mai ales anvelope usoare. Anvelopa este o masa concentrata afla la distanta mare de centrul de rotatie. Nu mai continui ca dam in m si v si r si omega patrat si a venit vacanta.

Dar in mersul uzual asta nu o sa o simti. La curse unde treaba este la zecimi de secunde e alta treaba.

Omul nostru indian nu vorbea de un regim tranzitoriu - accelerare sau franare- ci de pierderile prin cardan. 25% este ingrozitor de mult.

Pierderile de energie(putere) prin uzuri sunt.mici intrucat exista ungere - molecula sferica de ulei a lui.Nguyen pe care se da de-a dura tot 😂 .

Si uleiul la fel se incinge intrucat exista frecari, evident muuuult mai mici decat fer pe fer.

Iar transmisia prin cardan la masina este fix ca la mobra. 

@john17. Ce cartofi prajiti nene. Pai sa ai pierderi de 25% fie si doar la un bembeu mobra iseamna 20kW. Pai nici un McDonalds nu are atata putere instalata cu toate friteusele din mama bucatariei 😂

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silver-e,aia cu filtrul de aer infundat,e cum respira unii amu prin masca de guvid... :)

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Silver Arrow a spus:

Da, de le lasa unora si ultimul neuron fara oxigen. Cel putin pe aici prin capitala 🤢

Crezi ca la Cluj e altfel?  :ok:

M-o intrebat unu' de la paza la Posta ca de ce intru fara masca.I-am raspuns ca d-aia ca am casca.Si o aveam in mana stanga... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io cand am intrat anul trecut in Austria intr-o benzinarie s-a basicat caserita - o Brunhilde zdravana - ca de ce am casca pe cap - un flip up ridicat si cu ochelarii de soare ridicati ca sa imi vada ochisorii mei frumosi.

 

Am intrebat-o de ce s-a suparat si a spus ca nu se vede fata, hoti , jefuit etc.

 

Acuma ce o spune daca intru cu masca pe fata? 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exemplul cu filtrul este pentru a sublinia potentialul nerealizat. Schimbi un parametru si motorul nu mai ajunge la potential teoretic maxim.

Acum, discutand capatul celalalt, intrebarea mea este: motorul va ajunge la potential teoretic maxim indiferet de ce are legat la iesire?
Daca nu, atunci cei 25% pierdere nu sunt numai caldura, o parte (mai mica sau mai mare) insemna potential nerealizat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

Io cand am intrat anul trecut in Austria intr-o benzinarie s-a basicat caserita - o Brunhilde zdravana - ca de ce am casca pe cap - un flip up ridicat si cu ochelarii de soare ridicati ca sa imi vada ochisorii mei frumosi.

 

Am intrebat-o de ce s-a suparat si a spus ca nu se vede fata, hoti , jefuit etc.

 

Acuma ce o spune daca intru cu masca pe fata? 🤣

Nimic,mascatii is la moda. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 01.07.2020 at 14:48, _Raul_ said:

dpmdv transmisia pe cardan nu o vad drept cea mai buna optiune la un stil de mers violent, la limita abuzului sau peste. 

 

Cauta Boxermaniacs pe youtube. au fost la Red Bull Romaniacs Rallye 2017.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ilarionciobanu a spus:

Exemplul cu filtrul este pentru a sublinia potentialul nerealizat. Schimbi un parametru si motorul nu mai ajunge la potential teoretic maxim.

Acum, discutand capatul celalalt, intrebarea mea este: motorul va ajunge la potential teoretic maxim indiferet de ce are legat la iesire?
Daca nu, atunci cei 25% pierdere nu sunt numai caldura, o parte (mai mica sau mai mare) insemna potential nerealizat

Daca discutam teoretic treaba foarte simplist ar fi cam asa: cat timp cuplul rezistent este mai mic decat cuplul motor treaba e in regula. Daca ii ceri mai mult nu poate. 

Si daca insisti si cresti cuplul rezistent , turatia motorului scade, la fel si puterea si cuplul si un motor termic pina la urma se opreste. Spre deosebire de cel electric care se arde. Dar nu din cauza pierderilor ci din alte cauze.

Cauta niste curbe putere/turatie si cuplu/turatie si sigur o sa intelegi.

Asadar ceea ce numesti tu potential maxim banuiesc ca este puterea motorului. Daca tu incerci sa ii ceri mai mult decat poate el, se va opri.

Iar cu aia 25 % Joe Indianul a spus clar ca se refera la pierderile in transmisie, adica intre motor si roata.

Iar pierderile in transmisie sunt legate strict de frecarile dintre fiare care se transforma in caldura si foarte putin in uzura. Cu cat mai multe elemente in lantul de transmisie cu atata frecari multe si pierderi mai mari.

La lant ai frecarea intre zale si pinioane plus frecarea dintre zale cand trece lantul peste pinioane.

La cardan ai frecarea intre coroana si pinionul arborelui din cutie + frecari in lagarul arborelui din cutie + frecarea din prima cruce cardanica + frecarile din  a doua cruce + frecarile in lagarul arborelui in transmisia finala + frecarea dintre pinion si coroana la roata.  Adica ai.pierderi mai.multe si un randament mai.mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 2 ore, DKW a spus:

 

Cauta Boxermaniacs pe youtube. au fost la Red Bull Romaniacs Rallye 2017.

 

@DKW, cum sa zic eu, asa, hmm, incat sa ramanem in zona fun-ului si a bunei dispozitii 😊?

 

Dupa ce am dat click din 5 in 5 minute sa vad daca au ajuns in zonele serioase de la RBR si cum le-au trecut, dupa n cascaturi de somn si cand eram pe punctul sa alunec adormit sub masa, am pleznit-o fix pe asta 🤣

Capture.thumb.JPG.24a8b5a557ed72becfe62914f1388d6f.JPG

In germana suna mai bine - ceva cu "kaputen kardan".

🤣😁

 

Doooh, RBR nu e adventure. 

Poti sa incerci. Nu inseamna ca e si "adequate".

Atat timp cat pilotii si echipa s-a distrat si cat Touratech a tras material cat sa mai tina afacerea alive, sa nu fiu hater zic 😄

I-or fi obligat organizatorii sa faca asigurare (de evacuare) medicala premium 😁?

 

 

 

Am vazut Bmw-uri modificate si la EnduRoMania. 

Dar erau asa, din categoria aia de "Lasa-i ma, ce sa ii faci? Ai nostri, baieti buni. 😂".

Mai nasol cand mai mult impingeau coechipierii la mobrele lor decat motorizau. 

 

Da, HP2 a fost o mobra misto. Pentru cei care isi cumparau cocaina de la dealeri cand eu mergeam dupa bere la Kaufland. 

Dar in perioada aia concurentul a fost 950 Super Enduro (singura motocicleta pe care am stat si eu cu picioarele intinse cum imi place mie - pe super varfuri).

Motor 950 SE-ul, nu design. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@_Raul_atata vreme cat ramanem in aria civilizata a discutiei, nu am o problema in a asculta si parerile altuia, tot timpul este loc de a mai afla ceva.

Cat despre ce face fiecare cu mobra lui, este o expresie de la coclau "fiecare are extremul lui". Ce ma deranjeaza in schimb, ideile preconcepute, dpmdv fiecare este liber sa mearga pe ce motor doreste, sa-i faca ce modificari vrea inima lui, si sa mearga cu el fix pe unde are el chef.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...