Sari la conținut

Cand esti prost, si viata-i “greu”! Nu incarca! Honda CBR 1000rr 2006


Postări Recomandate

Salutare!

 

Plecand de la vorba aia “Crezi ca un profesionist este scump?! Stai sa vezi cat te ajunge cu un amator!”, va povestesc intamplarea mea si poate, in acelasi timp, imi dati si o mana de ajutor!

 

In sezonul rece nu prea am mers cu motoreta, dar am lasat bateria pe ea si cand voiam sa merg cu ea nu prea avea curent. Drept urmare... ii tot dadeam de la masina. Am facut astea de cateva ori... pana intr-o zi cand am ramas fara curent in mers. Am tras-o pe dreapta si m-am dus sa cumpar o baterie noua, crezand ca asta e problema(naivul de mine s-a gandit ca poate “e veche si nu mai tine curent”). Dupa 2-3 zile... surpiza.... nu a mai pornit. A venit cineva, mi-a verificat incarcarea si am constatat ca de acolo este problema. Mai exact... STATORUL!

 

Am discutat cu un mecanic foarte bun din bucuresti... mi-a confirmat ca e statorul, dar mi-a spus ca nu are timp acum.

 

Nerabdator... am cumparat de la cineva de olx un stator (probabil china) cu 400 ron.

 

ieri l-am montat.... asa cum am invatat de la batranul Youtube... si azi am ramas fara baterie! Nu incarca!

 

daca este cineva prin Bucuresti si ma poate ajuta. Sau ma poate indruma catre un service care sa nu ia pielea de pe mine.... as fi foarte recunoscator!

 

atasez niste poze cu cel vechi (ars) si cu cel nou.

A4888079-C49C-40DC-9FEB-0B8E119C547C.jpeg

96CBBF79-AF32-4E21-9512-125D9BAD0C5F.jpeg

7065FEB9-9C14-41F8-8A37-79F5F8A789B6.jpeg

C8D35140-4116-419D-81DA-C751CB2120C2.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand esti sigur ca ti-e dus statorul?

ai masurat capetele bobinei sa vezi ce rezistenta ai ?

ai verificat releul de incarcare, cu un multimetru poti verifica diodele din ea

evident si contactele intre releu / stator / baterie trebuie sa fie bune...

 

LE: acum am vazut pozele cu bobina prajita... nu ar fii o solutie sa o rebobinezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai tu ai montat statoru fara sa verifici incarcarea dupa operatie ?

 

pune bateria noua pe redresor poate o salvezi 

 

statorul nou poate e bun dar ai releul ars, masoara intai fazele statorului sa nu fie in scurt, apoi poti sa o pornesti un pic sa masori tensiunea pe alea 3 fire (AC)

 ia de la @JAGI un releu de r1 , vinde si chitul de mufe 

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat tot. Statorul e problema. Nu stiu daca asa a venit sau s-a stricat la mine.... dar am facut niste poze.

 

releul l-am verificat, este ok. Bateria doar ce am pus-o pe redresor.

 

acum sunt in discutii cu cel de la care am cumparat. Poate o rezolv.

165F0839-1ACE-45AC-BACE-F5F417F6119B.png

6D9CE3A8-D9BF-4118-9A20-026BC9CD776F.png

7D268D93-5224-4400-AC09-1C168FE9DF0C.png

F0291C4D-02FD-4DBB-AE3B-C168B1FA5BC1.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil ca o rebobinare/reconditionare a statorului original sa fie cea mai buna varianta(da, ai spus ca dureaza, ca nu e timp), cele aftermarket posibil sa aiba cupru mai slab calitativ, mai putin, cine stie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la rebobinare. Daca stiti pe cineva.... sunt mai mult decat dornic de a incerca.

 

ps: am cautat pe google.... am gasit o varianta... problema a fost ca au cateva review-uri proaste, si cand spun cateva... ma refer ca au mai multe proaste decat bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu rebobina oriunde , trebuie dat cu rasina rezistenta la temperatura si chimicale, asa sunt multi care repara motoare electrice , aici e un pic mai delicat 

 

cauta pe oem part number si vezi pe ce motorete mai e pus acelasi stator, ia unu sh

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Revin la aceasta problema:

 

dupa 3 saptamani, am primit banii inapoi pe statorul chinezesc, ramanand sa il returnez dupa ce cumpar altul. Am tot cautat magazine de unde sa cumpar. Si nu au pe stoc. Nu-mi vine sa cred cad de greu se gaseste piesa asta!!!

 

 

asa ca... va cer ajutorul!

spuneti-mi unde pot sa gasesc statorul pe stoc.

 

unde am vorbit... mi-au dat termene de 2-3 saptamani! Am pierdut deja 5!

La 12.07.2020 la 20:21, easy ride on! a spus:

Cum zici ca ai verificat "releul" (redresor-regulator) trifazat? Pe alta motocicleta cu magnetou trifazat unde regleaza la 14,2/14,4V pe baterie?

 

Daca singura bobina cu izolatie carbonizata este cea din poza (si face si contact la masa) o poti elimina cu un by-pass (sunt intre fire) si restul va functiona linistit mai departe.

Ai cate 6 bobine inseriate pe fiecare faza. Daca elimini una (cea carbonizata), doar pe faza respectiva va scade tensiunea la 5/6 din initial.

Nesemnificativ.

Daca insa cauza carbonizarii (cu scurt-circuit la masa, probabil) este chiar "releul", atunci ai 2 (doua) defecte, dintre care "releul" este cauza principala iar statorul ars (ulterior) este efectul.

Statorul chinezesc din poza are izolatia de Email sarita (ciobita) din loc in loc si nu prezinta nicio siguranta de functionare.

Cand verifici statorul, foloseste un bec de far de 60W, cu filamentele legate in serie (pe 24V). Becul trebuie sa se aprinda cam la fel, in triunghi, intre toate cele 3 faze.

Si fara niciun contact la masa (generator flotant), verificat in prealabil cu Ohm-metrul.

Atentie! Un "releu" defect (strapuns) va praji si noul stator pe care il va pune sa lucreze in scurt-circuit permanent.


 

 

prefer sa il schimb, sa scap de problema. Nu este releul, mai mult ca sigur. A fost masurat si in sarcina si fara. In cate am inteles, problema cu statorul “este boala” acestui model... si totusi... nimeni nu are pe stoc aceasta piesa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, easy ride on! a spus:

Este "boala" cronica la "sportive", nu doar la acest model.

Cum ai zis, genereaza 18V la relanti, peste 200V la 11.000 rpm, pe cateva spire.

Si … "plici"


si daca toatw lumea stie asta.... de ce nu au piese pe stock?:))))  toti dau termen de 2 saptamani, pentru comanda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, nicky_yo said:


si daca toatw lumea stie asta.... de ce nu au piese pe stock?:))))  toti dau termen de 2 saptamani, pentru comanda.

 

Am avut un ambreiaj de Transalp 10 ani, nu l-a cumparat nimeni. Acum 2-3 saptamani l-am donat unor englezi care au ramas in pana pe undeva pe langa Targoviste dupa ce s-au chinuit in niste noroaie. Nu zici ca la o saptamana dupa ce l-am donat m-a sunat un cetatean ca vrea sa cumpere ambreiajul probabil atras de pretul foarte mic?

 

Romania este o piata foarte mica in domeniul moto  si cu clienti foarte saraci sau chitrosi, din acest motiv nu tine nimeni piese pe stoc.

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, un stoc optim ar trebui să fie, valoric, rulat cam de 3 ori într-un an. Dată fiind multitudinea de modele nici un service nu poate ține așa ceva pe stoc, mai ales că astfel de piese de regulă lumea preferă să le rebobineze sau să le înlocuiască cu sh. Nici măcar marii distribuitori de piese, pe ale căror stocuri se bazează toți comercianții si reparatorii, nu prea țin piese moto pe stoc pt că e mic rulajul. Totuși sunt destui care livrează în termene mai scurte de 2 săptămâni. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 23 ore, nicky_yo a spus:

mi-au dat termene de 2-3 saptamani! Am pierdut deja 5!

Dacă mai stai câteva zile nici nu o să mai conteze, se tot spune că introduc iar ăștia starea de Urgență. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

AM REZOLVAT!!!!!!!

 

am ajuns sa iau legatura cu un inger pazitor ( :)) ) care a fost mai mult decat dornic sa ma ajute, nu doar cu sfaturi! Mi-a facut rost intr-o saptamana de stator ElectroSport, special pentru aceasta motocicleta. La un pret mai bun decat il au cei de la ElectroSport pe site! Voi lasa numarul lui de telefon, in caz ca aveti nevoie (i-am cerut voie)

 

(0722) 191 977

 

bag si niste poze sa vedeti diferenta intre cel china(stanga) si cel ES(dreapta).

E6FA31F6-027F-4B14-8014-3E7D9A50ECBE.jpeg

3EA1370A-A132-4C78-A044-EDA24E60047E.jpeg

B8462A68-E6B0-40C8-8222-C903E6706630.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin la postarea mea,

 

NU S-A REZOLVAT! 
 

Miercuri am ramas fara baterie!!!!!

 

am fost la magazinul de la care am cumparat bateria(sa vad daca are defect) si am constatat ca bateria se incarca doar in mers, cand era la relanti, baga prea putin. Cand porneau venilatoarele, papa curentul bateriei!

 

Dar nu se comporta tot timpu asa!

am avut norocul/ghinionul sa se comporte asa fix atunci.

 

Am schimbat si releul de incarcare si acum, dupa 2 zile de teste, port spune ca S-A REZOLVAT PROBLEMA!

 

Toata combinatia m-a costat 1500 ron (baterie varta, stator ElectroSport, si relul din pacate nu ii stiu firma, dar nu e china).

 

Bag si niste poze cu releul si cu un numar de telefon pentru cei ce au aceeasi problema.

 

0763 681 602 - Releu Incarcare - zona Berceni

 

 

PS: ca sa monteze releul asta, a trebuit sa faca o mica “operatie” sa schimbe mufele.

 

 

8C45E3CC-AE5F-4A9E-8A53-8A1F1E79EE52.jpeg

EF284075-2F0A-482F-92C6-87D2B35CB42D.jpeg

F531CA37-7A2C-40DE-98E5-FE4A818C658F.jpeg

La 26.07.2020 la 11:34, l.u.v a spus:

Dacă mai stai câteva zile nici nu o să mai conteze, se tot spune că introduc iar ăștia starea de Urgență. 


nu conteaza! Eu la prima stare de urgenta am mers la munca zilnic ca nu am avut incotro, nu prea am simtit efectul izolarii. Doar ca erau restaurantele inchise. :))

La 25.07.2020 la 13:17, superbec a spus:

ai verificat releul dupa un drum mai lung?( minim 30 min de mers)


Aveai dreptate!!!

 

cand se incalzea, nu mai dadea curent cum trebuie.

 

Eu il verificam “la rece” si totul parea ok. Cand se incalzea imi papa bateria.

 

acum la cald, la rece, se comporta perfect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, nicky_yo a spus:

 


Aveai dreptate!!!

 

cand se incalzea, nu mai dadea curent cum trebuie.

 

Eu il verificam “la rece” si totul parea ok. Cand se incalzea imi papa bateria.

 

acum la cald, la rece, se comporta perfect!

cam de 2 ori pe an am si eu dreptate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...