Jump to content

Cumpar motocicleta dual sport. (XT, DRZ, TTR, DR, KLR)


Recommended Posts

Salut.

 

In tura pe TET din semnatura, agregatul cu care am fost avea, cu tot cu bagaje, vreo 275 de kile. Exista o vaga posibilitate ca asta sa explice servisarile si rulmentii schimbati mai degraba decat as fi sperat :)

 

Prin urmare sunt in cautare de o motocicleta cu care sa pot face genul asta de ture: luat cortul si bagaje minimale pentru o saptamana (traiasca tricourile de merino) si plecat la balaureala pe coclauri.

 

Pana acum lista de interese ar fi asa:

 

- Suzuki DRZ-400

- Yamaha TTR 600 E

- Yamaha XT 600 E

 

pe a doua lista ar fi:

- Kawasaki KLR 650

- Suzuki DR 650 SE

 

Daca aveti ceva sugestii de motociclete care ar putea fi folosite in regim dual-sport (monocilindru, sa poata fi adaptate sa care pana la 25 de kile de bagaj, etc) sunt deschis la sugestii. Inclusiv ceva din zona de 450, daca e suficient de fiabil. Spre exemplu m-am dat cu un Husqvarna de 450 (e tot ce stiu despre mobra aia) care parea transformabila pt ture din astea. Nu stiu cum sta la fiabilitate si costuri de mentenanta.

 

Prin urmare, cumpar o mobra care sa fie din filmul de mai sus si care:

- sa fie inmatriculata

- sa fie intr-o stare tehnica foarte buna. Estetic ma intereseaza mai putin, dar pretul ar trebui sa reflecte daca starea estetica e cu probleme

- starter electric

- sa aiba toate actele in regula - vreau contract, avizat fiscal, etc pentru un transfer complet.

 

Bugetul e oarecum flexibil, in functie de motocicleta gasita. Din pacate nu suficient de flexibil pentru un 690/701 Enduro :D 

 

Sunt din Bucuresti - pentru motocicleta potrivita ma pot deplasa destul de mult.

 

Anuntul asta nu e o invitatie de a da search pe olx in locul meu. Pote aveti vreo motocicleta faina pe-acasa pe care nu o folositi si inca nu ati depus efortul de a scoate la vanzare inca. Sau poate stiti una pe care sa o puteti recomanda. 
 

Multam frumos!

Edited by bursyllac
Link to post
Share on other sites
Acum 27 minute, florinelu07 a spus:

Recomand DRZ - greu de gasit unul bun la bani ok.

zice netul, ca ar merge cot la cot, langa drzu 400 si honda xr400. Ca idee..

Ma uitam si eu la categoria asta de moto, interesante, de luat una cu acte, tot ce trebuie. Dar greu de gasit in mintile ei, carburatie, sunt 2 maini stangi, mestereala...complicat .

Klru ala e foarte fain, dar se apropie de 200 kile fara topcase, crashbar, nu i ce doreste initiatorul. Fain ,dar eu cred ca vrea ceva de 150 kg...Raportat la ce am vazut ca face cu motoreta acum :D

Edited by Adrian M.
Link to post
Share on other sites

Am avut DR 350 si DR650 (RSE) si XL650V - ultimele doua sunt intr-o liga de offroad ne nevoie si nu de placere.

DR350 este ok constructiv, obositor pe asfalt, dar ok in offroad. Din pacate solutia tehnica este de la inceputul anilor '90, iar unul in stare tehnica ok (sa te poti baza pe el). Urmasul este DRZ400 (>'97) dar si el are niste probleme de disponibilitate intrucat nu s-a mai vandut nou in Europa de ani buni din motive de standard de poluare. De asemenea unul in stare ok este scump si destul de greu de gasit, unde mai pui ca vine cam cu aceleasi minusuri de comfort pe asfalt.

 

DR650 SE, KLR, XTsi TT nu am avut, dar am dat piciorul peste ele... simpatice dar grele. KLR si TT notabil cele mai grele, deci XT si DR as pastra pe lista scurta. Pur subiectiv (si nostalgic) as alege DR-ul SE.

 

XR400 si XR430 am avut ocazia sa incalec - foarte faine (430-ul este foarte rar si ceva mai stricacios decat 400-le). Un motor foarte capabil si placut, dar mult mai fiabil decat DR350 (ex. axa came cu rulmenti). Cred ca unul ok este mai scump decat un DRZ mai nou.

Link to post
Share on other sites

Nu sunt eu in masura sa iti dau sfaturi, dar te poti uita si la un  G650 Xchallenge. Greutatea relativ ok, injectie, abs, si merge binisor si pe asfalt.

Link to post
Share on other sites

daca vrei greutate mica, inmatriculabila, performantanta si varietate mare de unde a alege, parerea mea e sa te uiti si la KTM EXC-uri mai noi (2012+).

despre excf 350 / 500 se zic ca e destul de fiabila (pt un ktm) si e plin OLX-ul cu ele.

 

bafta :cheers:

Link to post
Share on other sites

Eu m-aș uita și la Yamaha WR250R adusă din Italia de ex. E ditamai topicul pe AdvRider cu transformări în dual sport/adventure.

Știu că nu e in buget dar mă tot uit de câteva zile la Husqvarna 701 LR (Long Range). 155 de kile, 70 de cai, 10000 km interval service, 24 litri în 2 rezervoare, suspensie 250 WP...

Link to post
Share on other sites

Cred ca ar fi de luat in consideratie si freewind ...se gasesc inca destule si la bani ok. 

3 ani am detinut-o si nu am avut mare lucru ce sa-i reprosez .  

Racire aer+ulei ...in buc nu chitzaia .

Parca sa zic ca avea 164 la gol si 180 + la plin .

Link to post
Share on other sites

XT600E.  

- greutate la gol cca 157 kg (se mai pot scadea cateva kg prin schimbarea evacuarii, rezervor de plastic, etc)

- simpla din pdvd tehnic, motor bulletproof, foarte manevrabila

- mentenanta simpla si ieftina

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Mai era un coleg cu un 250 Baja parca se numea modelul, nu mai stiu marca, de-l Adv-uise binisor si facea ture lungi parca.

Cat timp nu-i graba pe sosea poate merita atentie un 250?

Sau era de 4xx? Nu mai stiu.

Tin minte ca avea far rotund cu plasa metalica, f cool arata.

Link to post
Share on other sites
16 hours ago, ilie.ardeias said:

Salut,

 

 

Mersi. Nu stiu cum o fi in viata reala, dar daca esti in cautare de Tenere ca e mai usoara (spicuit din anunt), clar nu e pentru mine :D 

15 hours ago, florinelu07 said:

Recomand DRZ - greu de gasit unul bun la bani ok.

Confirm. Acum o saptamana erau pe olx 2 drz-uri cu acte. O gramada de alte drz-uri dar cu tot felul de combinatii pe partea de acte - sau lipsa.

 

nu m-a convins niciunul din alea 2 deocamdata (unul un pret mare pentru starea in care se afla, celalalt cu retineri la o verificare mai amanuntita)

 

urmaresc piata de drz-uri cu atentie si ingrijorare 

14 hours ago, Nooxy said:

Nu sunt eu in masura sa iti dau sfaturi, dar te poti uita si la un  G650 Xchallenge. Greutatea relativ ok, injectie, abs, si merge binisor si pe asfalt.

Am mai cautat la un moment dat. Fantastic de rare si extrem de scumpe. Pana acolo incat unii proprietari cer mai mult (8k euro cred ca e recordul vazut de mine) decat pretul ei de vanzare de noua (aprox 6k euro)

 

Din ce am vazut, ai tu erai in cautare de asa ceva si pana la urma ai luat XCountry :D

 

7 hours ago, vis-a-vis said:

Eu m-aș uita și la Yamaha WR250R adusă din Italia de ex. E ditamai topicul pe AdvRider cu transformări în dual sport/adventure.

Știu că nu e in buget dar mă tot uit de câteva zile la Husqvarna 701 LR (Long Range). 155 de kile, 70 de cai, 10000 km interval service, 24 litri în 2 rezervoare, suspensie 250 WP...

E si modelul asta in vizor. Chiar mai rara decat drz-ul. Conform datelor guvernului, la final de 2019 erau in RO vreo 35 de bucati inmatriculate. In perioada asta am vazut 2 la vanzare cu actele in regula. Una s-a dat pana sa apuc sa ma mobilizez eu si intre timp am zis ca prefer drz in loc de wr250r. E oleaca chitait wrr-ul. Vedem ce rasare.

 

cat despre 710 Enduro LR, bale sunt din belsug. Mai greu cu buzunarul ala in care tot scarman dupa maruntisul necesar

6 hours ago, taong_mapagbiro said:

Cred ca ar fi de luat in consideratie si freewind ...

Roata de 19... nu prea e treaba

5 hours ago, xt600 said:

XT600E.  

 

 

 

Da, pare din filmul corect. Numa’ sa o gasesc pe aia cinstita. Atat la buget cat si la stare tehnica/acte.

3 hours ago, frigider said:

Mai era un coleg cu un 250 Baja parca se numea modelul

Ehee, sa gasesc eu un XR 400 sau un XR250 Baja, pai nici n-as sta pe ganduri. De unde sa il iau?

 

E foarte enervant ca toate dual sporturile alea misto se fac pentru US sau Asia (spre ex. exista DR/Z in productie si in 2020, dar nu se pot inmatricula in UE)

Am avut pentru o luna un Suzuki Djebel 200. M-am distrat cu ala de nu imi venea sa cred cat de misto poate fi scoarta aia

12 hours ago, pepsi said:

daca vrei greutate mica, inmatriculabila, performantanta si varietate mare de unde a alege, parerea mea e sa te uiti si la KTM EXC-uri mai noi (2012+).

despre excf 350 / 500 se zic ca e destul de fiabila (pt un ktm) si e plin OLX-ul cu ele.

 

bafta :cheers:

Ma gandeam si la asta, dar avand deja un KTM 990 Adventure, tare mi-e frica de 2 KTM-uri pe-un singur salariu :)) 

.
 

 

Multam tare frumos de sugestii. Keep them coming :) Imi mai deschide mintile.

Pana una alta, au rasarit doua mobre in atentia mea: un XT 600 E (good stuff) si un TT600R (ala doar cu pedala - dar la 130 de kile la gol, inca nu stiu daca sa ma transform intr-un vero uomo si sa renunt la pornirea electrica). 

 

 

Sa vedem ce se intampla dupa vizionare

Edited by bursyllac
Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, bursyllac a spus:

Pana una alta, au rasarit doua mobre in atentia mea: un XT 600 E (good stuff) si un TT600R (ala doar cu pedala - dar la 130 de kile la gol, inca nu stiu daca sa ma transform intr-un vero uomo si sa renunt la pornirea electrica). 

 

inventezi injuraturi noi cand ratezi urcarea unei pante pline de noroi

 

sunt si eu pentru varianta simpla cu wr250, mult mai putina bataie de cap, prinde 145 la vale

depinde si cat de mare esti totusi, daca bati suta o sa-l omori

Edited by prafrau
Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, bursyllac a spus:

Mersi. Nu stiu cum o fi in viata reala, dar daca esti in cautare de Tenere ca e mai usoara (spicuit din anunt), clar nu e pentru mine :D 

Confirm. Acum o saptamana erau pe olx 2 drz-uri cu acte. O gramada de alte drz-uri dar cu tot felul de combinatii pe partea de acte - sau lipsa.

 

nu m-a convins niciunul din alea 2 deocamdata (unul un pret mare pentru starea in care se afla, celalalt cu retineri la o verificare mai amanuntita)

 

urmaresc piata de drz-uri cu atentie si ingrijorare 

Am mai cautat la un moment dat. Fantastic de rare si extrem de scumpe. Pana acolo incat unii proprietari cer mai mult (8k euro cred ca e recordul vazut de mine) decat pretul ei de vanzare de noua (aprox 6k euro)

 

Din ce am vazut, ai tu erai in cautare de asa ceva si pana la urma ai luat XCountry :D

 

E si modelul asta in vizor. Chiar mai rara decat drz-ul. Conform datelor guvernului, la final de 2019 erau in RO vreo 35 de bucati inmatriculate. In perioada asta am vazut 2 la vanzare cu actele in regula. Una s-a dat pana sa apuc sa ma mobilizez eu si intre timp am zis ca prefer drz in loc de wr250r. E oleaca chitait wrr-ul. Vedem ce rasare.

 

cat despre 710 Enduro LR, bale sunt din belsug. Mai greu cu buzunarul ala in care tot scarman dupa maruntisul necesar

Roata de 19... nu prea e treaba

Da, pare din filmul corect. Numa’ sa o gasesc pe aia cinstita. Atat la buget cat si la stare tehnica/acte.

Ehee, sa gasesc eu un XR 400 sau un XR250 Baja, pai nici n-as sta pe ganduri. De unde sa il iau?

 

E foarte enervant ca toate dual sporturile alea misto se fac pentru US sau Asia (spre ex. exista DR/Z in productie si in 2020, dar nu se pot inmatricula in UE)

Am avut pentru o luna un Suzuki Djebel 200. M-am distrat cu ala de nu imi venea sa cred cat de misto poate fi scoarta aia

Ma gandeam si la asta, dar avand deja un KTM 990 Adventure, tare mi-e frica de 2 KTM-uri pe-un singur salariu :)) 

.
 

 

Multam tare frumos de sugestii. Keep them coming :) Imi mai deschide mintile.

Pana una alta, au rasarit doua mobre in atentia mea: un XT 600 E (good stuff) si un TT600R (ala doar cu pedala - dar la 130 de kile la gol, inca nu stiu daca sa ma transform intr-un vero uomo si sa renunt la pornirea electrica). 

 

 

Sa vedem ce se intampla dupa vizionare

Din ce îmi amintesc eu, la XT/TT se poate adapta și pornirea electrică! Și parcă nu era chiar așa complicată treaba! Mai întreabă pe subforumul de XT! 

Numai bine!

Link to post
Share on other sites
7 hours ago, bursyllac said:

Mersi. Nu stiu cum o fi in viata reala, dar daca esti in cautare de Tenere ca e mai usoara (spicuit din anunt), clar nu e pentru mine :D 

 

Tenere este mai grea, dar mai potenta. Asta este motivul :)

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, prafrau said:

inventezi injuraturi noi cand ratezi urcarea unei pante pline de noroi

Te referi la partea cu pornirea la pedala sau la partea cu motocicleta grea?

2 hours ago, prafrau said:

sunt si eu pentru varianta simpla cu wr250

Care wr250? R sau F?

F e mai simplu de gasit dar e ala de enduro (nu stiu ce parere F-ul de trantit bagaje pe el)

Link to post
Share on other sites

 

Acum 19 minute, bursyllac a spus:

Te referi la partea cu pornirea la pedala sau la partea cu motocicleta grea?

Care wr250? R sau F?

F e mai simplu de gasit dar e ala de enduro (nu stiu ce parere F-ul de trantit bagaje pe el)

btw: wr250f din cate stiu are intervalul de service la 5000 km... deci daca reduci din bagaje, poate se preteaza si el pt ce vrei tu...

pe langa asta sunt dualsporturile de la wakasaki de 250 si 450, is la preturi destul de decente.

 

ex.https://www.olx.ro/oferta/vand-kawasaki-klx-250-2015-inmatriclat-IDcFy2q.html#9888ec2cfc

Edited by pepsi
Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, bursyllac a spus:

Te referi la partea cu pornirea la pedala sau la partea cu motocicleta grea?

Care wr250? R sau F?

F e mai simplu de gasit dar e ala de enduro (nu stiu ce parere F-ul de trantit bagaje pe el)

 

e foarte greu de dat la pedala pe o panta plina de noroi, si nu o sa porneasca nici data la vale fiindca aluneca spatele

 

wr250r, il poti aduce din italia decent ca pret

la f schimbul de ulei e la 2 ore daca te dai tare, 6 ore altfel

 

mi se pare mult mai ok wrr decat dinozauri ca drz sau xr400 daca nu esti prea greu sau nu ai prea multe bagaje

idealul ar fi probabil crf450l, dar bani

Link to post
Share on other sites

Am studiat si eu si vorbit cu proprietari ce au avut mai multe modele, cica WR250R e blana. Ciclistica si suspensii. Putere are, nu e ca alea mai puternice :)) dar overall au fost incantati.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, prafrau a spus:

e foarte greu de dat la pedala pe o panta plina de noroi, si nu o sa porneasca nici data la vale fiindca aluneca spatele

Am urcat spre Susai rampa aia nenorocită până la cabană și m-am înfipt în ultimul șanț transversal. Cert că mi-a murit (motorul). Băi, și m-a prins într-o poziție atât de dubioasă, că nici nu puteam să trag de mobră la vale, nici la deal s-o-mping, nici poziție s-o pornesc la pedală n-aveam, așa că am chemat ajutoarele de la cabană care o luaseră pe drumul pietruit :D

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, cozmino said:

 

am vazut-o pe aia de ceva vreme. e misto rau...

 

11 hours ago, bursyllac said:

cat despre 710 Enduro LR, bale sunt din belsug. Mai greu cu buzunarul ala in care tot scarman dupa maruntisul necesar

 

Edited by bursyllac
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...