Sari la conținut

Controale RAR.


Skandal666
 Share

Postări Recomandate

Salutare colegi!
Cred ca e cea mai potrivita sectiune unde am postat, daca nu, va rog sa mutati topicul .
Dupa cum stiti , mai ales cei din Bucuresti, in ultima vreme s-au inmultit controalele RAR , tot mai multe filtre , etc....
BUN!

Nelamuririle mele sunt: 
1. In majoritatea cazurilor se suspenda talonul pentru neconformitati ale sistemului de evacuare (toba) , leduri (ei nu inteleg evolutia becului ) ,etc... modificari pe care daca ai vrea sa le omologhezi , in RO, la RAR te-ar costa in jur ce 1000 E, din ce am inteles.

Eu am avut norocul pana acum sa nu dau "in ei" , dar din auzite , la fata locului nu se fac masuratori ale nivelului zgomotului. Pe langa faptul ca nu ar avea aparatura necesara in teren , mediul de masurare ar trebui sa indeplineasca anumite conditii.

 

Stie cineva , exact , cum ar trebui sa procedeze ? Dar procedura exacta! NU DIN AUZITE!

 

2. Filtrele RAR se pozitioneaza intr-o anumita zona. Pe langa filtre mai sunt 1-2 politisti pe moto ,care te opresc in trafic , iti iau actele si iti cer sa ii urmaresti pana la locatia filtrului RAR. Stiu cazuri care au fost "pescuiti" din zona Grozavesti si obligati sa mearga pana in Constitutiei, sau din zona Stefan cel Mare sa mearga pana la aviatorilor, chiar daca traseul lor nu era asta. 

 

Este legala treaba asta? Nu am gasit nicaieri in codul rutier 2020 , obligatia de a urma politistul la cererea acestuia! 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 122
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

S-a mai discutat subiectul.

 

Pe scurt, nu au nevoie de dB-metru ca să-ți ia talonul pentru evacuare. Pentru că în 90% dintre cazuri, dacă nu ai evacuarea originală chiar ești în ilegalitate. Fie evacuarea nu are amortizorul de zgomot montat, fie nu ai actele de omologare la ea, fie chiar nu este omologată pentru uz stradal, etc. Nu te lua la ceartă cu ei pentru că talonul tot ți-l iau. Și nu că le iau apărarea acum, dar faza cu led-ul care este "evoluția becului" este cel puțin simplistă. Instalația electrică trebuie modificată pentru adaptarea la becurile cu led; e un risc acolo. Apoi ai șanse destul de mari să-i orbești pe ceilalți participanți la trafic, lumina de la led fiind mai puternică și intensă.

 

Informațiile pe care le ai despre omologare sunt greșite. Se poate face legal, relativ ușor -  cu condiția ca piesa pe care o schimbi să fie omologată în UE pentru motocicleta ta (1) și să fie montată într-un service omologat RAR (2). Simplu, nu? În schimb, dacă te apuci tu de montat un burlan de tobă sau led-uri de pe aliexpress în spatele blocului, discuția e alta.

 

Chestia cu agățatul din trafic și impunerea de a-i urma pentru control RAR nu știu cât de legală este. Teoretic te poți opri undeva, să-i spui milițianului că ai treabă și să te lase în pace (după prezentarea actelor, evident). Practic, sunt sigur că găsesc ei o modalitate să ți-o tragă și așa.

 

Oricum ar fi, când te știi cu motocicleta ilegală mergi spășit și cu atenție. Eviți locurile unde stau de obicei (Constituției, Bd. Unirii, Piața Alba Iulia, etc.) și te informezi în prealabil. Niciodată nu am avut motocicletă 100% legală, dar în vreo 12 ani de motociclit m-am ars o singură dată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am scris textul de mai jos în scop informativ pe grupul fb:

 

"Pentru cei care sunt curioși de filtrele comune Poliție - RAR din București, ce vor și ce caută.

Am petrecut azi vreo oră de pe la 09.00 pe lângă ei la Aviatorilor, curios ce fac, pe cine opresc și cum procedează.
Am pus întrebări și polițiștilor și celor de la RAR, toți au fost deschiși și politicoși.
- am văzut oprite și mașini mai tunate și sportive, care fac zgomot
- opresc cam tot ce înseamnă motor, dar în general pe cele zgomotoase.
- polițiștii au spus clar, toate acțiunile sunt împotriva zgomotului.
Dacă ai db killer ul montat, ei nu au treabă cu nimic altceva în trafic
- respect maxim pentru un băiat mai în vârstă călare pe un R1, motorul era stock, omul a scăpat fără nicio problemă. 
- polițiștii moto agață motocicliștii din orice zonă limitrofă, era un băiat cu o mobră pe care îl aducea de pe Ștefan cel Mare.
- controlează tot, lumini, semnale, stop frână, starea generală, cadrul, crash pădurile, proiectoarele suplimentare, starea de uzură a cauciucurilor, tobele.
- s-au luat taloane pentru gume uzate. 
- dacă ai tobă aftermarket și ai DB killer ul montat, ai șanse să scapi, mai ales dacă overall mobra arată bine și este îngrijită. 
Depinde de inspector.
A fost un caz cu tobe aftermarket care aveau db killer și nu erau foarte zgomotoase, dar i-au luat talonul pentru lipsa seriilor de pe tobă.
- nu au aparate de măsurare zgomot, spuneau că trebuie să primească.
- nu încercați fița cu lipsa actelor, pe un băiat l-au pus să deschidă topcase-ul și să deschidă ruxacul, apoi să ridice șaua în căutarea lor.
- aveți grijă cei cu acte lipsă sau care nu sunt pe numele lor, fără ITP, asigurare sau - Doamne ferește! - permis! 
- filtrele vor continua fără probleme tot timpul de acum încolo ziua și noaptea. 
- motivul filtrelor este simplu, tone de reclamații făcute din cauza tâmpiților burlaniști!"

 

 

Acum 7 ore, Skandal666 a spus:

Este legala treaba asta?

Ironia sorții, userul skandal666 se interesează de legalități 🤣😅

Acum 7 ore, Skandal666 a spus:

Stie cineva , exact , cum ar trebui sa procedeze ?

Ei procedează ca la carte, legal. 

Îți iau mobra la puricat și dacă tu ai adus modificări la lumini, ai gume tocite sau altă dimensiune sau tobe fără DB killer îți iau talonul. Dacă vrei o părere 100 legală, întra pe site-ul Rarom și îl iei la răsfoit atent, găsești toate răspunsurile. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ceea ce priveste evacuarea, aceasta poate sa fie aftermarket, DAR trebuie sa ai documentele aferente (omologare pentru modelul respectiv de motocicleta si folosire stradala - orice evacuare vine din fabrica cu asa ceva). 

Daca exista hartia asta si seria corespunde, atunci mai ramane problema zgomotului produs, care fara un aparat de masura nu se poate stabili cu exactitate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informatie de la un service autorizat RAR la care am facut ITP acum un an: poti sa ai tu si mama o ologarii pentru toba , pt modelul tau de mobra si drumuri publice cu silencer sitot ce vrei, e egal cu zero. Toba trebuie omologata RAR, ceea ce nu-ti face nimeni niciodata. AM intrebat pentru ca eu chiar vroiam sa ma duc sa-mi fac chestia asta, toba fiind in toate conditiile legale in UE (da, chiar exista toba dedicata KLE din 1900 toamna, cu hartie de omologare in UE !).  Faza e ca, chiar daca trebuie teoretic sa se alinieze la normele UE, pe RAR ii doare-n plua, ca de obicei. 

Inca ceva, conform legii, daca se poate remedia deficienta pe loc n-au voie sa-ti mai ia talonul. Asta din experienta, oprit de RAR acum ceva ani si gasit becul la numar ars. Am scos becul nou din topcase, ca il aveam de vreo saptamana, l-am montat si gata, am plecat acasa linistit. La fel si cu silencerul, il ai la tine si-l montezi, ar trebui sa te lase in pace, dar ramane problema omologarii omologarii tobei, ca sa zic asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nimic nou . Doar inca o taxa de platit . Platesti taxa si mergi mai departe ca si inainte , dar cativa batrani ursuzi sunt mai fericiti...pt 3 secunde.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, marianubs a spus:

Practic daca ai pe toba marcajele de omologare cum sunt cele din imagine (nu neaparat astea) si se aude decent nu-ti face nimeni nimic.

 

e4.thumb.jpg.e73801e043e9bb352d100168d06ea287.jpg

 

 

Teoretic nu e suficient, trebuie ca omologarile respective sa fie facute pe modelul de mobra pe care e montata toba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:

Teoretic nu e suficient, trebuie ca omologarile respective sa fie facute pe modelul de mobra pe care e montata toba.

Da și nu. Exista tobe finale dedicate, cu omologare fix pe modelul tău de moto. Serie stantata pe toba, plus certificat omologare(tip sticker). Astea plus db montat=totul legal.  Una e o toba universala, și alta e una dedicata. De asta costa cât costa cele omologate, pentru ca le fac dedicat pe model și specificații moto. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așa arată la mine omologarea.

O etichetă cu aceeasi serie se află lipită sub monopost pe codiță.

20200727_161952.thumb.jpg.211a7bdf5f4acc77834008445bcf6658.jpg

+ db killerul aferent modelului

Screenshot_20200801-122802_eBay.thumb.jpg.74a01abd998cd8f670b1035c418ec78f.jpg

Și nu cred că-ți mai spune cineva ceva dacă nu ai nr rabatabil, lipsă oglinzi, leduri și slickuri.👀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, taong_mapagbiro said:

Si cum faci asta ...incepi sa iei firele la pila ?...scoti sarme din ele ...sau cum ! 

Si cam care ar fi riscul ?

 

Nu știu să-ți spun exact, nu am făcut asta niciodată. Dar ești băiet deștept și sunt sigur că bănuiești care pot fi riscurile dacă te apuci să tai fire și să le lipești, nefiind electrician.

 

3 hours ago, marianubs said:

Practic daca ai pe toba marcajele de omologare cum sunt cele din imagine (nu neaparat astea) si se aude decent nu-ti face nimeni nimic.

 

e4.thumb.jpg.e73801e043e9bb352d100168d06ea287.jpg

 

Marcajul ăla nu înseamnă mare lucru. În cazul de față, omologarea este făcută pentru NL (e4). Pot să-ți spună că ai nevoie de serie de omologare de România (e19), și-ți vor lua talonul. Caz real. Iar chestia cu "se aude decent" este superficială și subiectivă. Sunt motociclete care scot peste 100dB cu evacuarea originală.

 

5 hours ago, l.u.v said:

Am scris textul de mai jos în scop informativ pe grupul fb:

 

Frumos ce zici matale acolo. Și sunt de acord în mare parte. Nici mie nu-mi plac grupurile de burlaniști de bulevarde și e bine că mai rad din ei - chiar dacă e teporar.

 

Pe de altă parte, oamenii sunt teribil de ipocriți și zeloși în cadrul controalelor. În primul rând pentru că fac (din câte am văzut) verificări exclusiv ziua. Iar trompetiștii ies seara. Cam exclusiv. Apoi pentru că aplică în mod aproape discreționar prevederile legale. Știu cazul concret al unei duduițe care avea dB-killer-ul sub șa dar nu a fost lăsată să-l monteze - deși legea specifică faptul că dacă poți remedia "defecțiunea" pe loc, o faci și rămâi doar cu amenda. Cazul menționat mai sus cu numărul/seria de omologare de pe finală este alt exemplu: nu este specific pentru RO și ni se pare nouă că motocicleta face prea urât (turând motorul până în limitare, măsurarea nivelului de zgomot făcându-se la o turație specifică, de obicei în jur de 4000 rot/min). Motocicletă 100% legală în rest. Iar exemplele pot continua.

 

Mă rog, vorbe goale. Care vrea s-o asculte pe aia cu "dacă te știi ilegal, mergi spășit, atent și te informezi în prealabil" e bine. Restul să și-o ia. Amin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am o toba GPR facuta pentru modelul meu de mobra.Am hartie de omologare primita cu toba in colet,dar toba nu are nimic stantat pe ea.Toba am cumparat-o de la ei de pe site.

Care e concluzia?Imi da amenda? :)

Mentionez ca am o fotocopie a hartiei originale in talon.Just in case.

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa spun ca nu-i nici galagioasa,cu ceva mai tare decat cea originala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu știu să-ți spun exact, nu am făcut asta niciodată. Dar ești băiet deștept și sunt sigur că bănuiești care pot fi riscurile dacă te apuci să tai fire și să le lipești, nefiind electrician.

De ce vorbesti despre lucruri pe care nu le stii? Nu ti-a zis maica-ta cand erai mic ca o sa pari un tampit daca nu stii sa taci cand e cazul?

 

Pentru cultura ta generala, ledurile actuale se monteaza in locul becurilor originale fara nici o modificare a instalatiei si sunt corecte optic (nu iti explic ce e aia, ca nu intelegi). Kit de leduri iti vinde si reprezentanta sau ti le monteaza pe motocicleta cand o cumperi, cam greu sa pretinzi ca iti trebuie omologare. Nu e vorba de HID ("Xenon", cum se numeste la birtul din sat) care sunt de obicei, dar nu neaparat, mai putenice si cu lumina foarte imprastiata.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ex" e laboratorul care a omologat, dar omolgarea e valabilă pe toata E! 

Numa' savanți... 

"Se aude decent" și decența se măsoară cu urechioscopul agentului/injinerului, bineînțeles omologat meteorologic

Eu am toba stock, nici găuri cu spiralul de 16mm nu am dat în ea ca în tutorialele de pe tub, am în schimb proiectoare led la care nu renunț pt că mă fac mai vizibil. Și nu, nu e o iluzie, le-am montat după ce mi-au sărit în ochi unele observate de departe în oglinzi. Și mai am și un stop suplimentar cu led + strobo.

Dpmdv burlăniștilor poa' să le ia și mobrele cu totu'! 

Acum 48 minute, PzKpfW a spus:

omologarea este făcută pentru NL (e4)

 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, AdrianB1 said:

De ce vorbesti despre lucruri pe care nu le stii? Nu ti-a zis maica-ta cand erai mic ca o sa pari un tampit daca nu stii sa taci cand e cazul?

 

Pentru cultura ta generala, ledurile actuale se monteaza in locul becurilor originale fara nici o modificare a instalatiei si sunt corecte optic (nu iti explic ce e aia, ca nu intelegi). Kit de leduri iti vinde si reprezentanta sau ti le monteaza pe motocicleta cand o cumperi, cam greu sa pretinzi ca iti trebuie omologare. Nu e vorba de HID ("Xenon", cum se numeste la birtul din sat) care sunt de obicei, dar nu neaparat, mai putenice si cu lumina foarte imprastiata.

 

Personal mă refeream la led-urile "model China", care nu sunt neapărat plug-and-play și vin cu rezistor seprat. Știu și de cele cu rezistor direct în bec, dar tot ai nevoie de dovadă a faptului că au fost montate în reprezentanță (care este omologată RAR). Mai mult, sunt faruri/becuri led care se vând aftermarket chiar de către producătorul motocicletei și care nu sunt legale pe stradă, fiind prea puternice. Caz concret la una dintre motocicletele mele, nu vorbesc din auzite. Tu în schimb sunt curios câte motociclete cu sistem de iluminat frontal cu led ai avut. Te văd tare documentat în domeniu și probabil ai destulă experiență în acest sens.

 

Iarăși, nu înțeleg totuși cum de ne permitem un limbaj atât de colorat. Ne cunoaștem? Ne tragem de șireturi? Sau e doar datorat faptului că n-ai mai primit păsărică de mult și simți nevoia de afirmare din taste? Eu nu te-am băgat în seamă și te-aș ruga să faci la fel. Mulțumesc.

 

18 minutes ago, john17 said:

"Ex" e laboratorul care a omologat, dar omolgarea e valabilă pe toata E! 

 

Eu știu și sunt de acord. Spune-le și lor asta. N-au aflat. Dar până află, tot îți iau talonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

1. Personal mă refeream la led-urile "model China", care nu sunt neapărat plug-and-play și vin cu rezistor seprat.

2. Știu și de cele cu rezistor direct în bec, dar tot ai nevoie de dovadă a faptului că au fost montate în reprezentanță (care este omologată RAR).

3. Tu în schimb sunt curios câte motociclete cu sistem de iluminat frontal cu led ai avut. 

4. Iarăși, nu înțeleg totuși cum de ne permitem un limbaj atât de colorat. Ne cunoaștem? Ne tragem de șireturi? Sau e doar datorat faptului că n-ai mai primit păsărică de mult și simți nevoia de afirmare din taste? Eu nu te-am băgat în seamă și te-aș ruga să faci la fel. Mulțumesc.

Hai sa iti explic, ca m-ai prins in toane bune:

1. Cine pune asa ceva si de ce?

2. Nu cred ca stii despre ce vorbesti.

3. Cel putin una. De cate e nevoie? Daca ai motocicleta inseamna ca esti expert in motoare? Daca ai mers cu trenul esti expert in infrastructura feroviara? Nu imi spune ca ai fost vreodata cu avionul si asta te califica automat ca pilot.

4. Cand postezi ceva pe forum si te citesc cateva mii de oameni te bagi singur in seama cu toti cei care te citesc. Bagatul in seama e optional doar daca nu postezi nimic, cand o faci automat ai deschis o discutie cu toti cei care te citesc si atunci te astepti sa mai si raspunda unii. Raspunsul poate fi pe masura a ceea ce scrii, spre exemplu daca imi recomanzi mai multa pasarica as putea sa iti explic ca maica-ta nu mai e prospatura cu multi ani inainte sa te nasti, dar e doar un exemplu, nu ma intereseaza subiectul si nici nu am de castigat vreun concurs cu tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, AdrianB1 said:

Hai sa iti explic (...)

 

Adiță, ți-o spun drept și scurt, poate pricepi: ești prea prost ca să-ți mai răspund. Ești drăguț, dar nu ai tu ce să-mi explici mie. Am încercat să te iau cu frumosul, nu merge. Ignore și block. Dă-i bătaie în continuare pe S2-ul ăla.

 

25 minutes ago, taong_mapagbiro said:

Ai vrut doar sa ai ultimul cuvant si nu stiai cum ? 😄

 

Am văzut destule modificări din topor la sistemul electric. Nu mă obosesc să-ți dau exemple.

 

Quote

Altfel , conform legislatiei , daca nu esti autorizat , tu nu ai voie legal sa faci nici o schimbare la mobra ...nici macar placute , ulei sau mai stiu eu ce ....dar deja intram in penibil .

 

"Revizie" = "modificare" la tine? Bun.

 

Quote

REvenind la subiect puctual , daca mobra a fost proiectata cu halogen si tu pui led ...nu-i faci decat un mare bine - contactelor , regulatorului , generatorului . Nu ramane decat sa gasesti modele de bun simt care sa ''se pupe'' cu oglinda , astfel incat lumina sa fie decenta ( de fapt asta este singura problema ). 

Revenind si la subiectul topicului , controalele RAR sunt bine venite . Normal ca mai exista si uscaturi printre ei dar prea putini . 

Pe mine m-o luat la intrare pe kiseleff nenea cu mobra luminata ca de craciun ...dar la semafor a coborat , a venit langa mine si mi-a zis  ca pot sa-mi continui drumul ( eu o am complet originala mai putin ledurile din faruri  -  presupun ca am avut bulan ) 

 

Nu am emis judecăți de valoare asupra modificărilor aduse motocicletelor și nici a utilității controalelor RAR. Că e bine sau rău judecă fiecare, după posibilități și percepții. Am spus doar de ce s-ar putea lega inginerii de la RAR în cadrul acelor controale. Pe bună dreptate sau nu. Drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...