Sari la conținut

Transmisie pe lanț, întreținerea e ultima problemă


Postări Recomandate

Salutare tuturor! 

Haideți să vă povestesc ceva despre transmisia pe lanț și cum am aflat că un curățat și uns la timpul lui nu prelungește neapărat durata de viață a acestuia.

De ce? Simplu, modul de exploatare joacă și el un rol important aici. Mai exact, kitul meu de lanț schimbat la începutul sezonului a decis că nu mă mai suportă. A facut vreo 2 burți, uzură inegală. Întreținut la fiecare 300-600km (curățat+uns) însă.. tratat cu accelerări bruște n a rezistat mai mult de 8000km. Sezonul ăsta o să mai tragem împreună însă de sezonul următor va trebui să-mi revizuiesc comportamentul. Viteza costă, senzațiile mișto costă, totul costă cand e vorba de depășit anumite limite.

Asfalt uscat!

Editat de Cristian C.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, john17 a spus:

Să fi fost oare și prea întins lanțul tău de a făcut burți? :huh:

Chiar am întrebat/cerut câteva info despre cauzele uzării premature și așa m-am identificat pe mine ca principală cauză. Reglajul a fost corespunzător, wheelie-uri nu am făcut, nu fac, nu mă pricep.

Nu accelerez progresiv, cursiv.. dau inferioare și trag violent de accelerație pentru depășiri, în ture înalte bruschez accelerația.. toate chinurile le trage kit-ul. (Nu vorbesc despre deplasări în oraș, ca să nu existe discuții. La drum lung o transpir.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ori e de proasta calitate , ori este conversie pe 520 sau ceva subtire . Daca e pe grosimea stoc , a fost distrus de ajustarea proasta , nu de exploatare. 

La Suzi am grosimea stoc si - 1 /front si de ani de zile nu am probleme cu el ...si motorul ala e mult mai brutal ...si ii dau din accel destul de tare.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Cristian C. a spus:

n a rezistat mai mult de 8000km

Man, nu e vorba ca nu se poate toca un lant in 8000 km, e vorba ca e tare, tare putin probabil sa-l fi tocat asa cum spui tu. Ce brand si model, ce calcatura? Si ti l-a pus/reglat cineva care se pricepe, sau mecanic de spatele blocului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai sa vezi cand descoperi ca lantzurile se cumpara si ele dupa rezistenta , poti sa-l speli la si ungi la fiecare plin si tot se strica , doar pe v-strom tin 500k lantzurile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rk 525 gxw e lantul cu pinion/foaie jp. Lanțul a fost montat si reglat in service autorizat, am cerut verificare recent tocmai pentru ca mi se parea cam slab. Nu s a umblat acolo nici de mine nici de "prieteni" tocmai ca sa nu fac ceva gresit. In sus am mai sarit eu cu ea peste damburi (nu delimitatoare de viteza) , oare sa se fi intins de la cursa basculei in halul ala?

Singura parte proasta este costul in cazul acestui consumabil si probabil am sa merg mai prudent sa vad daca asta face diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce pinioane ai, fata/spate? De cat e lantul si cate zale are?

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pinionul si foaia sunt standard, nici un raport schimbat, lanțul habar nu am, banuiesc ca or mai fi scos zale, cred ca vine oricum mai lung. Acum e reglat in zona albastra dintre ,,nou" si ,,de înlocuit".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă îl iei pe tip de moto și ai călcatura standard nu vine mai lung, ci fix cât trebe! 

Dar există lanțuri "orijinale" și pe aliexpress, dorei în service-uri autorizate etc. 

Am înțeles oricum ideea, nu e bună transmisia pe lanț și nici n-are rost să ne complicăm cu întreținerea ei! Sfatul meu e să-ți iei gs, neapărat cu 6 trepte, să-l iei bine la perpules și să compari apoi costurile de reparație/km parcurs! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce abilitati ai tu, dar sunt altii care piloteaza sportivele cum trebuie si tot scot mai mult dintr-un lant. Ori ai un fake, ori pinioanele-s alese prost  si uzeaza lantul mai repede (acelasi dinte se intanleste cu aceiasi za de prea multe ori /km).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păreți oameni deștepți cei care mi-ați răspuns aici. Cu ocazia asta ma bucur ca împărtășim pareri pe subiectul ăsta. Detalii extra despre piese/montat/calitate nu pot oferi pentru că au fost mai multe de înlocuit la momentul respectiv si a durat cateva zile cu comenzi, manopera.

Despre uzură.. într-adevăr sunt multe cauze ce pot interveni, eu am expus-o pe cea mai evidenta din punctul meu de vedere, neexcluzand altele. Ați atins si voi cate un aspect care poate duce la asta, cat despre "e buna" sau "nu e buna" transmisia pe lanț.. depinde de tipul de motor și de ce faci cu el :)) ideala ar fi una wireless.

Topicul a fost deschis pentru impartasire de pareri si poate se mai regaseste cineva in situatia asta. Nu ma plang pentru cele întâmplate, e consumabil, dar am sa acord mai multă atenție pe viitor aspectului astuia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astia au sarit de cwr din cauza formularii titlului 

 

transmisia pe lant e totusi za best in multe aplicatii

 

ai avut tu ghinion , un lant tine cam 30k km , si de multe ori pinioanele mor inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma hazardez sa fac afirmatii, doar imi exprim un dubiu relativ la calitatea lantului; al meu are aproape 45,000 km si inca mai are destula viata in el, poate inca 15,000 sau mai mult, la 8,000 km ma astept sa se duca un lant de pe un enduro, nu la o moto de strada chiar si cu pilotul mai brutal. Se falsifica orice, inclusiv lanturi (si ulei, bujii, etc), poate e cazul si aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca nu a intrebat nimeni: ai schimbat pinionul de atac si foaia cand ai schimbat lantul?

 

La cativa km dupa ce il montezi trebuie verificat si intins din nou. Ca sa intinzi lantul corect nu trebuie sa duci motorul neaparat in service. Cu un subler, respectat intocmai procedura din manual si putina atentie il poti intinde singur. Unsul si curatatul lungesc durata de viata a lantului insa nu il protejeaza de abuzuri. Sunt doua chestii total diferite.

 

Cred ca , dupa cum s-a spus mai sus, lantul nu e de calitate.

 

Legat de costuri, tot ce implica acest hobby inseamna costuri. De la cauciucuri (care apropo: si ele se uzeaza prematur de la mers agresiv), placute (de asemenea) si pana la kit-ul de lant, toate costa.

Eu mi-am asumat chestia asta si nu am mers niciodata cu aspectul acesta in gand. Consumul de benzina il monitorizez doar pentru a putea identifica eventuale probleme care apar in exploatare.

Ce e drept nici nu mi-am batut niciodata joc de nici o motocicleta pe care am avut-o: gen turat in limitare cu ambreiajul tras, mers in limitare in treapta 1 si 2, etc. Insa cand am simtit nevoia am exploatat=o fara sa ma gandesc la pretul consumabilelor.

 

Mersul mai potolit este relevant, insa nu costurile de intretinere crescute sunt principalul motiv, ci siguranta. Si exista satisfactie pe doua roti si la acest gen de mers.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A întrebat cineva, ce kit am avut inainte si mi am amintit ca la cumpărare (e primul sezon cu motorul actual) kitul era uzat inegal, starea lui fiind aproape noua. Acela avea diferente mari la întindere față de cel actual. Menționez ca era si usor mai în tensiune decat normal cel vechi. 

Despre asta ce puteți spune? Cadru stramb, roti strambe?😄

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...