Sari la conținut

Melc cu ADN de catar


marauder
 Share

Postări Recomandate

Vorba lunga saracia omului...ma intorceam ieri de la mare cu melcul meu (autorulota Fiat Ducato 1.9 din 2002), opresc intr-o parcare pt una alta, cand sa plec canci, nu mai vrea. Nu mai vrea in sensul ca nu mai porneste motorul, adica dau la cheie si nu invarte deloc deloc. Dupa blagoslovelile de rigoare ridic capota si imi arunc ochisorii la motor , poate poate gasesc vreun biletel cu "io sunt buba", dar nica. Ma uit la baterie, ops, o borna slaba...dar slaba de scoteam cu mana clema de la borna. Fixez cum pot borna manual (nu aveam cheie de 10 cotita, cu care puteam strange) prin na na  usor cu patentul, mi se parea fixa, dau la cheie, nimic. Iau un pic si electromotorul la 3-4 lovituri usoare cu patentul, pe genul tv cu lampi, nimic . Claxon era, lumini erau, deci am presupus ca am fixat totusi cat de cat clema la baterie cu metoda "na na la poponet cu patentul". Dupa vreo 15 min mai dau la cheie, dar de data asta tin mai mult de 0.5-1 secunda cat tineam de obicei...si zbang, o ia al dracului melc.

Ce sa fie ce sa fie?! Mintea mea creata imi zice ca ori contactul de la cheie, ori contactul de la baterie (borna slaba care trebuie stransa cum trebuie) ori poate carbunii de la electromotor (are niste ani totusi, pe vremuri la dacia stiu ca schimba tatal meu ceva la ei, nu stiu cum e la astea nascute postdecembrist). Ajuns la destinatie am mai facut niste probe....la o incercare a luat-o normal (sub o secunda tinuta cheia), la alta anormal (mai mult de 1 secunda, din amintire aproximez ca sa tot fie  2 secunde ). 

Cred ca totusi e vorba de borna la baterie, neprinsa cum trebuie...la diesel stiu ca trebuie curent mult la pornire, si chiar daca ochiometric clema pare prinsa bine la borna, pana nu folosesti surubul de rigoare nu e contact cum trebuie...o sa prind clema cum trebuie cand ma mai duc la culcusul melcului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma dau priceput la automobile, dar nu ar trebui si acel Fiat Ducato sa aiba un releu de pornire? Adica din orice contact auto ies niste firicele electrice subtiri, iar la electromotor ajuge ditamai firul, gros ca pe degetul mic. Undeva exista acel releu de pornire, de putere mare.

Eu pariez pe releu.

 

 

P.S. Senzorul de la volanta, de care spune colegul, a fost si la mine, la un Clio. Dar ala doar vede daca se invarte volanta si da drumul la scanteie (la mine era benzinara). Daca nu functioneaza senzorul, in principiu iti invarte dar nu iti pleaca.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cooorect cu senzorul de la volanta...am patit asa la golan...exact la fel simtomele..la golan am cand nu porneste ma duc direct la senzor si il inlocuiesc (luat unul nou sa il am in caz de, momentan merge cu defectul curatat)...deci posibil senzorul, mai arunc un ochi si pe ceva forum ducato daca o exista

Pariurile deschise...pana acum se joaca pe senzor, releu pornire

Cel mai probabil o sa il duc la testare, sau daca gasesc chem pe cineva cu testerul la barlogul melcului. Cel mai tare ma oftica chestiile care acum merg acum nu merg, si trebe glob de cristal.

La golan daca nu functioneaza senzorul nici nu invarte motorul..mort copt in papusoi, nu misca nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa mai facea si Alfa Romeo. DIn cand in cand dadeam de cheie dar nu invartea electromotorul, nu facea nimic, desi bateria alimenta ceilalt consumatori fara probleme. Am constatat ca s-a depus mult praf de carbon (de la carbuni) pe colectorul electromotorului, si se faceau scurturi nasoale pe acolo. am schimbat carbunii si nu am mai avut probleme. AM gasit carbunii destul de greu, ptr ca se schimba cu tot cu suportul de carbuni si nu prea sunt distribuitori. Am comandat de pe ebay.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasă senzorul, lasă și testerul că n-are ce să-ți arate pe speța asta! 

Ori contactul cu cheie, ori borna, ori electromotorul (starter, cărbuni, ăla îl duci la un atelier specializat și au ăia de toate). Posibil și borna (dacă nu se stinge tot când răsucești cheia pt demaror nu cred) sau vreun fir bagabont pe traseu. Dacă ai acces la electromotor poți verifica dacă vine curent pe firul subțire de pe starter (ăla e releul) când dai la cheie și atunci știi dacă e electromotorul sau comanda lui. Dacă nu "vede" cheia cred că ar trebui să dea la automat, dar nu sunt 100% sigur, oricum ar licări ceva în bord. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca  nu vede cheia invarte dar nu porneste..asa face la golan..de clipit nu clipeste nica in bord,raman doar aprinse alea, nu mai stiu care, 2 lumini..am mai citit pe undeva ca daca ai claxonul bun si luminile bune, sunt sanse mari sa fie de la contact cheie..pana mea, contact nou inseamna cheie noua, deci inca o cheie la manunchi.

O sa imi fac timp sa o duc la un nenea electrician auto, dar aici alta bataie de cap, unde gasesc unul bun..pana mea, fain ar fi sa se plateasca lucrarea la defect, nu la schimb contact si daca nu merge alti bani pt electromotor, daca nu merge alti bani pt coclender, daca iar nu merge alti bani pt tzusplingher....sa nu platesc n-spe mii de manopere si piese, ca hai sa o luam pe incercate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cintact cred ca se poate schimba doar partea electrica. Deși s-ar putea să meargă curățat. Sau îi pui buton de start. 🤩

Aia cu lampa de control pe firul de la starter te scapă de bâjbâială! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, marauder a spus:

adica dau la cheie si nu invarte deloc deloc

Se aude un clanc clanc? Cand vrea sa porneasca? Poate fi si furca care impinge electromotorul sa cupleze cu motorul - nu stiu cum se numeste exact dar si aia se mai strica. Eu pe ala l-as cauta primul. Ca semn ar fi clanc-ul cand pui contactul si nimic altceva - liniste completa. 

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cat/daca a mers mult cu borna slaba....eu am plecat dimineata de la Tuzla, mers niste km pe drum de pamant, intrat pe asfalt, dat in gura (in stil melc, adica 100-110km/h),mers cu luminile aprinse, ventilatorul pornit, casetofonul pornit...dupa peste 100km (sa tot fie 150) oprit pt un pipi mic si canci pornire..cum ziceam, claxonul e forte, luminile la fel, deci nu cred ca e de la baterie slaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, easy ride on! a spus:

Dacă întrerup periile uzate din demaror (electromotor de pornire) nu se mai stinge bordul dar (în linişte) ar trebui să auzi un "clang" de cuplare a electromagnetului, însă fără rotire motor.

Dacă nu auzi nici "clang" înseamnă că sunt probleme pe electromagnet sau la sistemul de alarmă (care "taie" comanda la electromagnet / demaror).

Nu e chiar asa! Starterul are 2 infasurari cu un capat comun alimentat cu + prin contactul cu cheie, una avand celalalt capat la masa iar a 2-a avandu-l la borna + a motorului electric (surubul gros pe care nu e + permanent). Astfel atunci cand rotesti cheia pe "start" bendixul e aruncat de forta ambelor bobine in paralel, fiind apoi mentinut doar de cea legata la masa. Daca sunt periile uzate cealalta bobina nu are masa (care se face prin rotorul electromotorului) si doar cu cea de mentinere alimentata poate sa nu faca nici un "clang"!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Revin cu un oferta primita, sa isi dea cu parerea cunoscatorii....precizez ca nu stiu daca e mult sau putin sau normal pretul pieselor si al manoperei.

1339129394_devizmelc.thumb.JPG.d96e050c7d04e081f3cad920118d53d2.JPG

 

Personal mi se pare un pic ciudat devizul pt ca la sfarsit baga manopera 3139 si piesele 147...in primul tabel pare ok defalcarea (cel putin asa imi pare mie) dar la sfarsit au facut amalgam si le-a iesit ce le-a iesit.

Nu ar fi trebuit sa imi spuna la fiecare piesa ce producator este? Au zis ca OEM nu se mai fabrica si ca toate sunt aftermarket...bine bine, aftermarket aftermarket, dar ce producatori, ca sunt o gramada banuiesc.

Am intrebat de garantia oferita si producatorii pieselor, primit raspuns "curelele continental, 3 luni manopera".

Ca sa nu mai spun ca dupa vizita la sediul lor si discutia aferenta au zis ca imi trimit a doua zi oferta, ceea ce nu s-a intamplat si abia dupa 3 saptamani cand am revenit eu au binevoit sa imi trimita costul pieselor , manopera ciuciu...cand am solicitat si manopera la fel au zis ca ziua urmatoare imi trimit devizul, iarasi nu s-a intamplat si abia dupa 1 saptamana cand am revenit eu eu trimis oferta completa.

Instinctul imi spune sa ii las in plata domnului si sa caut altii, dar cer pareri despre cum arata devizul, sa imi dau seama daca este bila alba sau neagra pt ei

Daca o fi utila precizarea, devizul este pt melcul meu, Fiat Ducato 2.0, serie sasiu ZFA24400007114747

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu nu, ca daca ar fi invers inseamna ca manopera este doar 147 ceea ce iar e aiurea..pana la urma am dezlegat misterul....la MANOPERA au bagat manopera si piesele mai putin lichidele care se pierd si le inlocuiesc (lichid frana, ulei, antigel) iar lichidele le-au bagat la piese......de ce se face asa, nu ma chinui sa ii inteleg.

Pe mine ma racaie la capsor de ce nu mi-a dat producatorii la piese , de ce nu mi-au dat o garantie si la piese.

In sfarsit, cum arata preturile pieselor si a manoperei pana la urma?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-au jefuit la schimbul de lichid de frana si ti-au pus cel mai ieftin ambreiaj de pe piata probabil ca e facut din ciocolata , in rest pare okish de la distanta ... volanta a verificat-o cineva macar vizual?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca incearca sa ma jefuiasca la lichid frana asta e, nu e capat de tara 100+ lei (o fi atat ca fac si verificarea franelor)...pe mine ma intereseaza sa fie piese bune, manopera buna. 

Sa inteleg ca Repset ca si producator e de cacao? Macar sa fie cacao cu alune :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

De vreo cateva zile vad soare pe afara, zapada am si uitat cum arata, asa ca se cam termina zilele de leneveala si trebuie sa pun lucrurile in miscare, ca maine poimaine am scandal, asa ca revin cu  o intrebare, si anume la ce producatori sa ma uit si de care sa ma feresc?! Ma refer la producatori care se gasesc pe piata la noi si nu trebuie sa fac eu comanda "de afara"..doar sa ii spun la nenea mecanicul ca vreau de la ala si ala si alalalt (sau na, sa spun ca nu vreau de la x-ulescu)

Ma refer la:

-curele transmisie

-role ghidare/intinzatoare

-set pompa apa 

-simeringuri

 

La inlocuirea ambreiajului am renuntat pt ca la ultima drumetie am urcat ceva pante (asfaltate si pietruite) si nu am simtit nimic aiurea, tragea saracul melc......ma gandesc ca poate o fi ambreiajul "ala bun" din fabrica, si daca il inlocuiesc poate dau de "ala mai putin bun".

 

Pt reimprospatarea memoriei colectivului, este vorba de lucrarile din devizul de mai sus cu cateva posturi (schimbat distributie si schimbat simering ax) melcul este Fiat Ducato de 1.9 an 2002

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...