Jump to content

Sunet lant distributie.


Recommended Posts

Vorbim despre un Virago de 125, am fost cu ea la mecanic si mi-a spus ca ar fi lantul de distributie, insa nu mi-a spus ce as putea face in privinta asta doar ca pot sa merg cu ea asa (nu cred ca e o idee buna sa imi fortez norocul).

Link to post
Share on other sites

Din ce an?  Pai daca ti-a spus asta, iti recomand sa schimbi mecanicul. Un mecanic decent iti ofera si rezolvarea,nu doar problema

Pune si locatia ta, poate iti pot recomanda baietii un mecanic capabil.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, RandomName a spus:

Se rezolva daca schimb intinzatorul de lant?

 trebuie sa schimbi toate piesele, lant(uri) intinzatoare si patinele ,

poti cauta intinzatoare manuale aftermarket , sau se pot modifica intinzatoarele vechi de un mecanic mai inteligent dar e o solutie temporara si daca tot intinzi lantul la un moment dat se va rupe si distruge motorul.

 

 

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, superbec said:

 trebuie sa schimbi toate piesele, lant(uri) intinzatoare si patinele ,

poti cauta intinzatoare manuale aftermarket , sau se pot modifica intinzatoarele vechi de un mecanic mai inteligent dar e o solutie temporara si daca tot intinzi lantul la un moment dat se va rupe si distruge motorul.

 

 

Am inteles, mersi mult!

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, superbec said:

 trebuie sa schimbi toate piesele, lant(uri) intinzatoare si patinele ,

poti cauta intinzatoare manuale aftermarket , sau se pot modifica intinzatoarele vechi de un mecanic mai inteligent dar e o solutie temporara si daca tot intinzi lantul la un moment dat se va rupe si distruge motorul.

gresit

daca nu are mai mult de 30kkm e suficient sa schimbi intinzatorul

avem si eu la a mea suzuki zgomot mare si schimbind intinzatorul cu unul manual s-a redus foarte mult zgomotul

lanturile de obicei tin foarte mult

Link to post
Share on other sites

Vad ca mai ai un topic legat de nivelul de ulei...

In primul rand te rog sa ne spui daca ai schimbat uleiul si fitrul in conformitate cu specificatiile motocicletei.

Cu uleiul nou se mai aude acest zgomot?

Jocul termic al supapelor a fost verificat?

Link to post
Share on other sites
Acum 26 minute, mihai c a spus:

gresit

daca nu are mai mult de 30kkm e suficient sa schimbi intinzatorul

avem si eu la a mea suzuki zgomot mare si schimbind intinzatorul cu unul manual s-a redus foarte mult zgomotul

lanturile de obicei tin foarte mult

ca faci tu tiganie pe barba ta e una ... ca recomanzi tiganii e alta ... 

Link to post
Share on other sites

scuze,nu te cunosc,si vorbesti cam nepotrivit

daca esti mecanic inseamna ca esti necinstit

daca nu,mai bine abtine-te si mai studiaza pe forumuri (thumpertalk de pilda) statistici despre lanturile de distributie,de pilda la japoneze

la masinile cit e cit bine facute un lant tine minim 2-300kkm 

Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Papa_Bear said:

Vad ca mai ai un topic legat de nivelul de ulei...

In primul rand te rog sa ne spui daca ai schimbat uleiul si fitrul in conformitate cu specificatiile motocicletei.

Cu uleiul nou se mai aude acest zgomot?

Jocul termic al supapelor a fost verificat?

Intr-adevar mai este un topic, uleiul nu a trebuit schimbat si doar adaugat iar filtrul este oarecum nou.

Zgomotul se auzea de cand am cumparat-o asta fiind cam de pe 10 iulie anul asta doar ca acum am inceput sa il sesizez mai des.

Jocul termic al supapelor nu a fost verificat.

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, mihai c a spus:

scuze,nu te cunosc,si vorbesti cam nepotrivit

daca esti mecanic inseamna ca esti necinstit

daca nu,mai bine abtine-te si mai studiaza pe forumuri (thumpertalk de pilda) statistici despre lanturile de distributie,de pilda la japoneze

la masinile cit e cit bine facute un lant tine minim 2-300kkm 

esti prea prost si prea habarnist sa ma contrazic cu tine... intre timp ma duc sa studiez pe forumuri

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, superbec said:

esti prea prost si prea habarnist sa ma contrazic cu tine... intre timp ma duc sa studiez pe forumuri

 

 

 

 

Am vrut sa i zic si eu ceva dar am zis ca nu merita, anyway seara faina :))

Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, superbec a spus:

 trebuie sa schimbi toate piesele, lant(uri) intinzatoare si patinele ,

poti cauta intinzatoare manuale aftermarket , sau se pot modifica intinzatoarele vechi de un mecanic mai inteligent dar e o solutie temporara si daca tot intinzi lantul la un moment dat se va rupe si distruge motorul.

 

 

Da.

Asta ar fi solutia corecta tehnic dar e ... cam de lux.

Cand se schimba un lanţ se schimba şi pinioanele, pentru ca pinioane deja uzate vor deteriora rapid orice lanţ nou (aşa zice la carte). Ca şi segmenţii noi montaţi pe un cilindru uzat (ovalizat), etc.

Altfel ... tot ţigănie se numeşte dacă schimbi doar lanţul, patinele şi rezolvi cu întinderea (întinzătorul).

Şi nu ma refer doar la un lanţ de distribuţie ...

 

1 oră în urmă, mihai c a spus:

kkm

Ce e aia?  :P

Megametru?

La 15.09.2020 la 0:45, RandomName a spus:

Se rezolva daca schimb intinzatorul de lant?

Posibil să fie blocat întinzătorul de lanţ sau rupt arcul.

Îl demontezi şi verifici (prin măsurători de adâncime) dacă a ajuns la cursa maximă.

Dacă da, trebuie sa schimbi (măcar) lanţul. Altfel distrugi motorul fie că "sare" distribuţia (lanţul peste pinioane), fie că se rupe.

Dacă nu, problema este la întinzător. Uneori poţi tensiona arcul cu o tură-două. Depinde de construcţie.

Întinzătoarele fixe nu compensează dilatările rece / cald unde "săgeata" lanţului poate atinge şi 10 mm.

Adică nu "lucrează".

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, RandomName a spus:

uleiul nu a trebuit schimbat si doar adaugat iar filtrul este oarecum nou.

Sunt curios cine și cum a decis că uleiul nu trebuie schimbat! "Oarecum nou" e și asta interesant, bănuiesc că la fel de corect se poate spune si oarecum vechi... 

Acum 5 ore, easy ride on! a spus:

Întinzătoarele fixe nu compensează dilatările rece / cald unde "săgeata" lanţului poate atinge şi 10 mm.

Nu e prima oară când citesc asta, dar nu prea îmi vine a crede. 10mm săgeată la un pic de lănțișor e enorm, nu cred că se dilată materialele în halul ăsta, mai ales că s-ar dilata și pinioanele, compensând lungirea lanțului.

Cât privește întinzătorul mecanic am în minte motorul de Lada care, fără a fi un exemplu de fiabilitate pe partea asta, are "1m" de lanț și întinzător mecanic. Corect reglat periodic (și preferabil asigurat cu un șurub ca să nu alunece tija înapoi în "pensetă") , funcționează atât la cald cât și la rece. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, john17 a spus:

Nu e prima oară când citesc asta, dar nu prea îmi vine a crede. 10mm săgeată la un pic de lănțișor e enorm, nu cred că se dilată materialele în halul ăsta, mai ales că s-ar dilata și pinioanele, compensând lungirea lanțului.

Coeficient de dilatare termică, oţel, α=12 x 10 la puterea -6. Calculează şi tu, dacă vrei.

Delta t să fie 100 grade Celsius, lungimea totală a lanţului 800 mm (80 cm).

Ai, mai jos, un exemplu pe o bară de 140 mm, supusă la o dilatare pe 180 grade C şi compresiune (0,2 mm δ ...) cu concluzia că nu rezistă (va flamba sau se va strivi):

 

http://utilajutcb.ro/uploads/docs/semrm/Seminar%209.pdf

 

Concret: 800 mm (lungimea lanţului) x 100 grade C (diferenţa termică cald/rece) x 0.0000012 (α) = 0,1 mm (δ, alungirea termică). Cu puţină trigonometrie poţi calcula şi săgeata produsă în zona întinzătorului de lanţ.

Dilatarea pinioanelor nu poate compensa decât dacă suma jumătăţilor de pinioane dilatate ar avea lungimea lanţului, care însă este mult mai lung  :D

După calculele mele, sageata lanţului distribuţiei creşte cu 5 - 10 mm la cald, faţă de rece.

Ceea ce trebuie să preia întinzătorul (dacă e bun).

 

Erată: 0.000012 (α) = 1 mm, respectiv săgeata de 5 - 10 mm.

(α=12 x 10 la puterea -6 = 0.000012 la oţel)

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

Coeficient de dilatare termică,

te complici ... se dilata si blocul se dilata si chiulasa se dilata si pinioanele 

intinzatoarele manuale functioneaza de ...+100 ani , problema e ca daca tot intinzi lantu la un moment dat o sa se rupa , intinzatoarele automate cand ajung la capat iti indica ca e vremea de schimbat distributia (toata)

se intampla binenteles sa se strice doar intinzatorul, gen la cbr f4

 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, superbec a spus:

se intampla binenteles sa se strice doar intinzatorul, gen la cbr f4

Sau la xr 450, unde întinderea o face un arc spiral care oboseşte şi slăbeşte forţa la creşterea cursei pistonului.

M-am gandit şi eu la un întinzător fix (plin ebay-ul de ele).

Doar că socotind dilatările, un joc fix (săgeată) reglat la cald (şi întins după ureche) va tensiona rău lanţul la rece.

Sau invers, va relaxa lanţul la cald.

Aşa că am preferat să repar întinzătorul.

 

Cu observaţia că, de fapt nu este fix, ci "lucrează" în permanenţă. Se vede asta doar cu dopul-capac scos şi cu motorul pornit, după rotaţia (oscilaţia) fantei şurubului central.

Păcat că nu este cu piston hidraulic, cum era la primele Dacia. 

Adică cu forţă constantă la presiune constantă, indiferent de uzura lanţului şi de poziţia pistonului-întinzător.

OIP.jpg.418728edca46385c2a8efd6fe165faf5.jpgOIP.jpg.3efad9bc6b80b6ff123b2076c9574e3f.jpg

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, einstein1984 a spus:

presiunea era a uleiului, deci numa constanta nu.....

Iaca, în medie pe la 2 Bar, cu creşterea tensiunii în turaţie.

Ceea ce nu era rău ...

Faţă de scăderea tensiunii la creşterea uzurii şi a săgeţii (slack). Adică versiunea cu arc.

Nu?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...