Jump to content

Recommended Posts

 

Salutare la toata lumea!

 

M-am hotarat ca azi sa-mi prezint si eu motocicleta. Am aruncat un ochi pe aici, prin lista de prezentari, dar nu am zarit nici o alta Victory, poate mi-a scapat.

 

De aproximativ 3 luni sunt posesorul unui Victory Judge rosu. Motocicleta este fabricata in 2014 si am cumparat-o din Anglia. La momentul achizitiei avea undeva in jur de 12-13.000 km si a venit cu doua modificari fata de varianta stock: o evacuare cobra si un filtru de aer k&n. Intre timp eu i-am mai adaugat un crash bar fapt ce s-a dovedit foarte util la drum lung.

 

Motocicleta este un cruiser de 1735 cmc, un motor V si o cutie in 6 trepte. Este o motocicleta de talie medie care iti fura ochii imediat. La prima vedere este o motocicleta misto, chiar interesanta as zice.

 

Primul lucru care sare in ochi este roata spate si anume dimensiunea cauciucului – 140 mm ☹, da! este o roata ingusta pentru un cruiser cu dimensiuni generoase si cu un motor asa mare care o face sa para relative caraghioasa – cam cum sunt baietii aia de merg la sala si nu fac picioare nici macar o zi pe luna 😊 Treci repede peste impedimentul asta cand intelegi ca Victory a ales manevrabilitatea in detrimentul aspectului. In ciuda dimensiunii si a greutatii – 350 de kg – este o motocicleta destul de manevrabila si de ascultatoare.

 

Un alt aspect care o trage inapoi ca si aspect si functionalitate este farul. Din pacate vorbim de un far simplu, fara lupa, cu becuri cu halogen care pare pus acolo mai mult ca sa poti trece itp-ul sau ca sa iei rar-ul. Noroc ca acum exista o gama variata de modele LED care se pot monta si rezolvi problema relative usor.

 

Un alt minus al Judecatorului il reprezinta franele. Este de notorietate faptul ca la cruisere franele nu sunt unele dintre cele mai eficiente dar aici baietii s-au intercut pe ei insisi. Au decis sa monteze doar un disc pe fata si in plus au zis ca e misto sa nu ai nici abs. Nu tu dublu disc, nu tu abs si o vaca de 350 de kg sub poponeata plus rider-ul – in cazul meu 115 kg – imaginati-va bucuria franarii de urgenta 😊

 

Mai avem niste comenzi montate destul de jos care in curbe, daca te avanti prea sportive si prea aplecat, se saruta cu asfaltul si scot niste zgomote frantuzesti ca adolescentii la primul lor contact cu o fata 😊) Un lucru bun, cel putin nu esti tentat sa intri prea tare sau prea agesiv in curba si atunci esti mai safe. Eu le-as fi preferat si ceva mai in fata dar sunt ok si asa cum sunt, am crash bar-ul ca sa pot sa-mi intind picioarele.

 

Cat despre partile misto: per total e o motocicleta buna, merge lin, transmisa pe curea este foarte lina, zgomotul V-ului face toti banii, saua lata si confortabila este destul de delicata cu orice dosuri – iclusiv alea mai mari, cu un plin fac si pana la 360 km in extraurban – viteza maxima de deplasare 110-120 km/h iar in oras undeva la 200 km.

Este si sprintena, impinge foarte bine si se descurca chiar si pe autostrada. Urca pana spre 180 km/h dar e imposibil sa mergi constant la viteza aia - tre sa te cam bati in cuie de ea ca sa nu te zboare vantul.

 

Pentru o prima motocicleta, avand in vedere ca abia acum 3 luni jumate mi-am luat permisul, mi-a lasat o impresie buna. In cei 2500 de km pe care i-am facut in 5 zile prin tara, motocicleta s-a comportat foarte bine.

 

Afalt uscat la toata lumea!

 

126F0676-42A1-4DF9-96B7-8FBE5A189E36.JPG

400E9CFC-1475-4A40-947E-E6A34377E2EF.JPG

0423CD34-AC29-4FB1-AF82-50C526F0D06C.JPG

895074F8-732E-4D6D-A24D-0D7979BB5553.JPG

Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, Vlad The Sinner a spus:

de

Frumoasa! Sa te bucuri de ea! Nu m-am dat cu Victory dar am auzit oameni incantati de ele.

Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Nocturnus85 said:

Frumoasa! Sa te bucuri de ea! Nu m-am dat cu Victory dar am auzit oameni incantati de ele.

Multumesc pentru apreciere!

Nu stiu sa-ti spun cum sunt altele pentru ca n-am apucat sa merg cu altele. Dar pot sa spun ca pura placere de a conduce pe drumuri lungi cu Judge-ul este perfect indeplinita, cel putin din punctul meu de vedere. 

 

Edited by Vlad The Sinner
Link to post
Share on other sites

M-am apucat să citesc textul fără să mă uit la poze. În capul meu când aud de Victory se petrece asta:

Adicatelea image.thumb.png.084d0988d9ac31427dd1ec140b679fd2.png

Designul ăsta mi s-a părut întotdeauna kitschos... La final chiar am avut o surpriză plăcută. Arată chiar foarte bine așa dezbrăcată. (Șaua aia la 685 mm? Aș face cârcei) 

Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, vis-a-vis said:

M-am apucat să citesc textul fără să mă uit la poze. În capul meu când aud de Victory se petrece asta:

Adicatelea image.thumb.png.084d0988d9ac31427dd1ec140b679fd2.png

Designul ăsta mi s-a părut întotdeauna kitschos... La final chiar am avut o surpriză plăcută. Arată chiar foarte bine așa dezbrăcată. (Șaua aia la 685 mm? Aș face cârcei) 

 

Nici eu nu sunt fanul bagger-elor "umflate" dar asta nu inseamna ca nu exista oameni care sa le aprecieze.

Prefer o motocicleta cat mai goala, care sa fie pur pentru condus, fara prea multe optiuni si eventual cu kick start. Kick start-erul mi se pare chintesenta motociclismului. Sigur, e misto si tehnologia, toate au utilitatea lor. Dar parca unele lucruri sunt misto in forma in care au aparut intial sau cu minime imbunatatiri. 

Link to post
Share on other sites

Salut , Vlad păcătosul !🙂 este fotogenică motocicleta ta, pot spune...merge la ședințe foto. În limbaj de pițiponceală este frumi. 

Ce voiam să spun, trecând peste forma de salut cu "la toată lumea" care îmi enervează neuronul aflat în singurătate de ceva vreme...ai un stil de a scrie foarte interesant. Sper să mai postezi.Să te poarte cu grijă și să nu îți "judece păcatele". 

Asfalt uscat!🤘

Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Flower-Power said:

Salut , Vlad păcătosul !🙂 este fotogenică motocicleta ta, pot spune...merge la ședințe foto. În limbaj de pițiponceală este frumi. 

Ce voiam să spun, trecând peste forma de salut cu "la toată lumea" care îmi enervează neuronul aflat în singurătate de ceva vreme...ai un stil de a scrie foarte interesant. Sper să mai postezi.Să te poarte cu grijă și să nu îți "judece păcatele". 

Asfalt uscat!🤘

 
Iti multumesc si tie, Mandra Floare, pentru primire si aprecieri.

Judecatorul chiar e ingaduitor. Desi e gutural si vocal, contrar principiului “ia-ti una mica la inceput” este un motor “iertator”. 
Am citit si post-ul tau si am vazut ca ii tot atati pe baieti si ii dezmortesti cu plimbarile. Poate reusesc si eu sa ma lipesc de voi intr-o tura... 🤟🏻

20 minutes ago, Grigore1 said:

Sa te bucuri de ea si de calatorii!   


Iti multumesc, Grigore! La fel iti doresc si eu tie.

Link to post
Share on other sites

Oaaau, asta da motocicleta de începător! 😁 După ce-ți "faci mâna" pe asta, ce urmează, Rocket III sau Boss Hoss? 🥇 

S-o stăpânești sănătos și fără incidente!

 

Link to post
Share on other sites

Felicitari si de la mine pentru achizite, chiar frumoasa.
Nu stiu cu ce te ocupi, dar cred ca e un domeniu in zona tehnica, sau poate e doar pasiune. Un incepator cu permis de 3 luni, nu prea descrie asa un motor (+ talentul evident de povestitor- poate aici e job-ul).

Acum, trecand peste aprecieri binemeritate si politeturi, sa revenim cu picioarele pe .... scarite. 
1700 cmc, e foarte mult pentru un incepator. Deci o singura remarca am, nici macar nu-i sfat. Fara viteza, uita de ea. E un motor mare, de plimbare, deci bucura-te de peisaje, de ce te inconjoara si ..... usurel, ca sa capeti experienta fara evenimente nedorite. 
Asfalt uscat!

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Vlad The Sinner said:

Kick start-erul mi se pare chintesenta motociclismului. Sigur, e misto si tehnologia, toate au utilitatea lor.

 

Cea mai buna treaba este sa ai si kick si pornire cu electromotor. Kick starterul e romantic dar daca ti se opreste motorul in intersectie sau intr-o panta abrupta nu mai pare chiar asa de cool.

Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Bart Bz said:

Oaaau, asta da motocicleta de începător! 😁 După ce-ți "faci mâna" pe asta, ce urmează, Rocket III sau Boss Hoss? 🥇 

S-o stăpânești sănătos și fără incidente!

 


Vinovat 🤭 Recunosc faptul ca Rocket-ul ala imi fura si privirea si mintea. 
Probabil ca peste vreo 2 sau 3 ani voi achizitiona unul. Intre timp adun km si experienta cu Judecatorul.

Iti multumesc! La fel si tie!

17 minutes ago, mobiletron said:

 

Cea mai buna treaba este sa ai si kick si pornire cu electromotor. Kick starterul e romantic dar daca ti se opreste motorul in intersectie sau intr-o panta abrupta nu mai pare chiar asa de cool.


Pastram romantismul, scoatem tragismul 😁 Tocmai de aceea am spus ca unele lucruri trebuiesc pastrate asa cum sunt, eventual cu mici imbunatatiri. 

35 minutes ago, FlipperCo said:

Felicitari si de la mine pentru achizite, chiar frumoasa.
Nu stiu cu ce te ocupi, dar cred ca e un domeniu in zona tehnica, sau poate e doar pasiune. Un incepator cu permis de 3 luni, nu prea descrie asa un motor (+ talentul evident de povestitor- poate aici e job-ul).

Acum, trecand peste aprecieri binemeritate si politeturi, sa revenim cu picioarele pe .... scarite. 
1700 cmc, e foarte mult pentru un incepator. Deci o singura remarca am, nici macar nu-i sfat. Fara viteza, uita de ea. E un motor mare, de plimbare, deci bucura-te de peisaje, de ce te inconjoara si ..... usurel, ca sa capeti experienta fara evenimente nedorite. 
Asfalt uscat!


Multumesc pentru aprecieri! Domeniul in care lucrez nu e tocmai unul tehnic. As putea spune ca e chiar la polul opus. Talentul de povestitor l-am capatat in liceu iar asta se datoreaza profei de romana care efectiv ne rupea pe genunchi si care transmitea si acasa sa

fim rupti pe genunchi 🤣 dar stati linistiti, n-o sa fiu un grammar cop  🤣

Cat despre partea cu viteza, mi-am consumat nebunia asta cu masinile si ii multumesc Barbosului de sus ca m-a ferit de evenimente neplacute. Tocmai de aceea mi-am luat si permis si motocicleta abia acum, ca sa fiu sigur ca am scapat de efervescenta aia a tineretii care te impinge la lucruri nesabuite. Am

stiut ca daca mi le voi lua in adolescenta nu voi ajunge prea departe.

Si in plus am o terapie anti viteza foarte misto care la mine functioneaza: 5 minute de vizualizare de filmulete cu accidente moto in fiecare zi. Te aduce cu picioarele pe scarite instant :)

 

Si ca tot am inceput mai sus sa va spun despre ce modificare are Judecatorul... toba, filtrul de aer, crash bar-ul (nimicuri :))... urmeaza si altele.

Astept lansarea sezonului rece ca sa le pot incepe. Am vrut sa am timp de acomodare cu ea, ea cu mine, sa apucam sa ne cunoastem si sa ne bucuram unul de altul... in sfarsit mi-am gasit si eu pereche pe gabaritul meu si nu puteam sa-i dau papucii atat de repede :))) 

In primul rand as vrea sa-i schimb straiele. Acum are ceva apropiat de rosul de la Ferrari si cu ceva perla. Vreau sa-l fac candy red cu fulgi aurii si dungi stilizate tot cu auriu - s-ar putea ca unora sa le sune chicios, o sa las o poza cu nuanta si cu fulgii ferenti precum si cu dungile - iar peste toata povestea asta aplicam un strat gros de lac.

Acelasi tratament urmeaza sa-l primeasca si jantele care acum sunt o nuanta de gri si cu zona exterioara cromata - destul de banale si plictisitoare, suscita acelasi interes pe care-l suscita un gard din plasa de buzau. Cel mai probail le voi face negre - inca nu stiu daca le voi face complet negre sau voi da culoare si marginii exterioare, depinde de cat de Iulia Albu o sa ma simt in clipele alea :))

Venind din America, din nefericire pentru gustuirle mele, toate suruburile sunt lasate la culoarea naturala metalului. Urmeaza ca si acestea sa fie vopsite cu negru. Din fericire pentru mine, desi vine din America, motocicleta asta nu are foarte multe parti cromate.

Si ca sa inchei cu partea de vopsitorie, furca, scaritele, evacuarea si restul pieselor care se pot demonta usor le voi vopsi cu negru mat. In functie de avantul pe care il voi avea... sau nu... posibil si cadrul.

Urmeaza un far LED, mansoane noi de la Avon sau Kuryakyn (de la kuryakyn am deja un set de manete Trigger pe care urmeaza sa le montez), un set de oglinzi noi (inca nu m-am hotarat daca montajul va fi cel clasic sau cel din capetele ghidonului orientate in sus sau in jos), semnale led fata si spate si modificarea seii in configuratie de single.

Cam astea sunt modificarile pe care le am trecute pe lista pentru viitorul apropiat. Spre sa am timp si finantele necesare ca sa le pot face pe toate pana in sezonul viitor.

 

 

D8896261-8D18-4EDE-B7ED-47DB1D06D0E6-21466-000008FB20B354D7.JPG

Link to post
Share on other sites

Treaba aia cu kick starter-ul mi-a mers la inimă.

Și eu am kick și îl folosesc frecvent. E într-adevăr, foarte romantic. Cei care se plâng și acuză situații stresante gen oprire în  intersecții sau chestii abrupte nu și-au ales bine perechea.

În primul rând, un motor cu pornire la pedală nu e pentru oricine. Vorbim aici de 4T, cu tatăl lor, monocilindrul, mare ...cât mai mare.

Pentru a te bucura de așa ceva trebuie (cum spune legenda) să ai păr pe piept.

Trebuie să știi ce vrei de la viață și să fi dotat. Picior puternic și determinare.

Un kick start nu-ți permite prea multe greșeli. Dacă ai ratat primele 3-4 șanse pe care ți le-a oferit și nu ai pornit motorul poți deja să mergi la culcare și să încerci a doua zi.

Recunoști ușor posesorii de motoare romantice (thumpere sau gromonos) după mersul specific, ușor legănat. Piciorul drept supra-dezvoltat induce o mișcare sacadata

Iar faptul că nu trebuie să se oprească în intersecții sau alte situații delicate implică o bună cunoaștere a legilor fizicii, a mecanicii și a altor științe adiacente ceea ce ne duce cu gândul deja la niște supra-oameni (ubermensch). Ca să eviți situațiile stresante, trebuie să ai motorul în perfectă stare de funcționare. Și ca să obții așa ceva nu e suficient doar să fii ubermensch ci și să ai situația materială necesară pentru a-ți permite întreținerea vehiculului. Adică, să fii în vârful piramidei...Cine știe, cunoaște, nu are nevoie de bibliografie.

Concluzia e simplă, kick start-ul nu e pentru fătălăi. Iar pornirea duală, kick start și din butonul roșu e un oximoron.

 

P.S. Acesta e un pamflet sincer. Nu blocați instanțele dându-mă în judecată că nu câștigă nimeni, nimic. Domnu' Vlad să-l stăpâniți sănătos ! Luați-l ușor, progresiv, că vă fură. (Vă fură la viteză și la un moment dat o să constatați că are personalitate și face vrea el.)

 

Link to post
Share on other sites

@initiator, sa-l stapanesti sanatos intru multi km!

Legat de modificarile estetice, e mobra ta, fa ce vrei. Dar asta va scadea mult valoarea de revanzare, atunci cand vei dori Rocket-ul ala... Ba mai mult, va vorbi despre tine, in termeni prea putin magulitori.

Dpdv estetic, motocicleta a fost gandita ca un tribut adus muscle car-urilor americane din anii 60-70. De aceea jantele negre cu margini polishate (pe care le compari cu gardul din plasa de Buzau), de acolo cauciucurile inguste cu aspect de auto, la fel vopseaua aparent terna, lipsa cromului si numarul de pe placuta ovala de pe lateral.

E a ta, fa-o cum doresti, dar daca o tii doar 2-3 ani nu merita "efortul". Las-o cat mai originala, are povestea ei de zis cui stie s-o asculte. Mai degraba decat cu golden flakes si dungulite...

Drumuri bune!

 

1970-Chevrolet-Chevelle-SS-454-750x422.jpg

Edited by TETEA.
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, TETEA. a spus:

@initiator, sa-l stapanesti sanatos intru multi km!

Legat de modificarile estetice, e mobra ta, fa ce vrei. Dar asta va scadea mult valoarea de revanzare, atunci cand vei dori Rocket-ul ala... Ba mai mult, va vorbi despre tine, in termeni prea putin magulitori.

Dpdv estetic, motocicleta a fost gandita ca un tribut adus muscle car-urilor americane din anii 60-70. De aceea jantele negre cu margini polishate (pe care le compari cu gardul din plasa de Buzau), de acolo cauciucurile inguste cu aspect de auto, la fel vopseaua aparent terna, lipsa cromului si numarul de pe placuta ovala de pe lateral.

E a ta, fa-o cum doresti, dar daca o tii doar 2-3 ani nu merita "efortul". Las-o cat mai originala, are povestea ei de zis cui stie s-o asculte. Mai degraba decat cu golden flakes si dungulite...

Drumuri bune!

 

1970-Chevrolet-Chevelle-SS-454-750x422.jpg

 

Mai precis, e o reinterpretare pe doua roti a Pontiacului Gto, cel pe care l-au mai denumit generic si The Judge. Un muscle car tipic american. Modelul jantelor, culoarea, sunt luate de acolo, asa cum si tu ai punctat. Avantajul unei motociclete, spre deosebire de o masina, este ca o poti readuce la starea intiala mult mai repede si mai putin costisitor, cel putin in cazul modificarilor pe care doresc sa le fac eu. Sunt niste modificari care nu presupun o interventie majora in design, gen taiat, latit sau scurtat cadru sau alte piese. Sigur, e parerea ta, o respect si face sens in ideea revanzarii si a cumparatorului purist care ar vrea modelul asta. Ghinionul acestui fel de cumparator este ca eu sunt genul care pe "prima" are tendinta de a o pastra :)) Am si acum prima masina pe care-mi am cumparat-o si care in curand implineste 13 ani si desi intre timp am mai avut si altele, tot nu am renuntat la ea. Cel mai probabil asa se va intampla si cu Judecatorul. 

Oricum ar fi, eu iti multumesc pentru sfaturi si aprecieri.

Aceleasi drumuri bune si tie! 

Acum 8 ore, Muretto Grundieg a spus:

Treaba aia cu kick starter-ul mi-a mers la inimă.

Și eu am kick și îl folosesc frecvent. E într-adevăr, foarte romantic. Cei care se plâng și acuză situații stresante gen oprire în  intersecții sau chestii abrupte nu și-au ales bine perechea.

În primul rând, un motor cu pornire la pedală nu e pentru oricine. Vorbim aici de 4T, cu tatăl lor, monocilindrul, mare ...cât mai mare.

Pentru a te bucura de așa ceva trebuie (cum spune legenda) să ai păr pe piept.

Trebuie să știi ce vrei de la viață și să fi dotat. Picior puternic și determinare.

Un kick start nu-ți permite prea multe greșeli. Dacă ai ratat primele 3-4 șanse pe care ți le-a oferit și nu ai pornit motorul poți deja să mergi la culcare și să încerci a doua zi.

Recunoști ușor posesorii de motoare romantice (thumpere sau gromonos) după mersul specific, ușor legănat. Piciorul drept supra-dezvoltat induce o mișcare sacadata

Iar faptul că nu trebuie să se oprească în intersecții sau alte situații delicate implică o bună cunoaștere a legilor fizicii, a mecanicii și a altor științe adiacente ceea ce ne duce cu gândul deja la niște supra-oameni (ubermensch). Ca să eviți situațiile stresante, trebuie să ai motorul în perfectă stare de funcționare. Și ca să obții așa ceva nu e suficient doar să fii ubermensch ci și să ai situația materială necesară pentru a-ți permite întreținerea vehiculului. Adică, să fii în vârful piramidei...Cine știe, cunoaște, nu are nevoie de bibliografie.

Concluzia e simplă, kick start-ul nu e pentru fătălăi. Iar pornirea duală, kick start și din butonul roșu e un oximoron.

 

P.S. Acesta e un pamflet sincer. Nu blocați instanțele dându-mă în judecată că nu câștigă nimeni, nimic. Domnu' Vlad să-l stăpâniți sănătos ! Luați-l ușor, progresiv, că vă fură. (Vă fură la viteză și la un moment dat o să constatați că are personalitate și face vrea el.)

 

 

Trebuie sa recunosc ca am tras putin de gulerul tricoului ca sa ma uit la parul de pe piept, am tras un ochi de control :))

In unele circumstante, ma declar romantic, aceasta fiind una dintre ele. Cand arunci un ochi catre inceputuri, ii vezi pe baietii aia cum isi bagau piciorul adanc in el de kick starter si apoi se aruncau in sa ca sa-si vada de drumul lor. Toate inceputurile sunt misto si romantice. 

Chiar si muscle car-urile despre care facea referire TETEA ar trebui lasate cum au aparut, tot din pricina aceluiasi romantism si, as adauga eu, egoism. 

Motocilsimul imi pare expresia perfecta a egoismului. Eu cu motocicleta ma, eventual cu kick starter, pe un drum oarecare.

Dar zic sa ne oprim aici ca o dam in lacrimogene :))

 

Cat despre faptul ca motorul te fura, sunt perfect convins ca asa e si ca daca are ocazia te si pune jos. Asta e un motiv pentru care nu-l subestimez si nu ma supraapreciez cand sunt pe el. Cat despre viteza, sunt genul ala de fatalu care isi savureaza motocicleta si drumul. Sunt ala pe care il injuri ca merge prea incet si de care te miri ca-l depasesc masinile. E egoismul ala de care vorbeam mai sus.

 

Asflat uscat tuturor!

Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, einstein1984 a spus:

arata fain dracia, imi place ca are si frane la fel de performante ca pontiacu :))


Doar stim cum sunt pistele de drag racing la americani: 400/800 de metri pentru accelerare si inca 1000 de metri pentru franare plus spatiul verde de dupa, in cazul in care simti nevoia de verde :))) Nu s- au dezis nici aici. Dar macar compenseaza cu infatisarile.

Link to post
Share on other sites
La 15.09.2020 la 20:17, Vlad The Sinner a spus:

 
Iti multumesc si tie, Mandra Floare, pentru primire si aprecieri.

Judecatorul chiar e ingaduitor. Desi e gutural si vocal, contrar principiului “ia-ti una mica la inceput” este un motor “iertator”. 
Am citit si post-ul tau si am vazut ca ii tot atati pe baieti si ii dezmortesti cu plimbarile. Poate reusesc si eu sa ma lipesc de voi intr-o tura... 🤟🏻

păi hai la o tură..! 🤟

În ceea ce privește culoarea și auriul nu o să comentez..ce își face fiecare cu mâna lui ..eu aș fi mers pe ceva mat , un Army style verde sau un negru mat.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Vlad The Sinner a spus:


 Mno, BASIC :))

Pana acum ceva timp ei nici curbele nu le luau. Era ca si cum existau doar drumuri drepte.

aveau doar curbura pamantului :D  

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Muretto Grundieg a spus:

Treaba aia cu kick starter-ul mi-a mers la inimă.

Și eu am kick și îl folosesc frecvent. E într-adevăr, foarte romantic. Cei care se plâng și acuză situații stresante gen oprire în  intersecții sau chestii abrupte nu și-au ales bine perechea.

În primul rând, un motor cu pornire la pedală nu e pentru oricine. Vorbim aici de 4T, cu tatăl lor, monocilindrul, mare ...cât mai mare.

Pentru a te bucura de așa ceva trebuie (cum spune legenda) să ai păr pe piept.

Trebuie să știi ce vrei de la viață și să fi dotat. Picior puternic și determinare.

Un kick start nu-ți permite prea multe greșeli. Dacă ai ratat primele 3-4 șanse pe care ți le-a oferit și nu ai pornit motorul poți deja să mergi la culcare și să încerci a doua zi.

Recunoști ușor posesorii de motoare romantice (thumpere sau gromonos) după mersul specific, ușor legănat. Piciorul drept supra-dezvoltat induce o mișcare sacadata

Iar faptul că nu trebuie să se oprească în intersecții sau alte situații delicate implică o bună cunoaștere a legilor fizicii, a mecanicii și a altor științe adiacente ceea ce ne duce cu gândul deja la niște supra-oameni (ubermensch). Ca să eviți situațiile stresante, trebuie să ai motorul în perfectă stare de funcționare. Și ca să obții așa ceva nu e suficient doar să fii ubermensch ci și să ai situația materială necesară pentru a-ți permite întreținerea vehiculului. Adică, să fii în vârful piramidei...Cine știe, cunoaște, nu are nevoie de bibliografie.

Concluzia e simplă, kick start-ul nu e pentru fătălăi. Iar pornirea duală, kick start și din butonul roșu e un oximoron.

 

P.S. Acesta e un pamflet sincer. Nu blocați instanțele dându-mă în judecată că nu câștigă nimeni, nimic. Domnu' Vlad să-l stăpâniți sănătos ! Luați-l ușor, progresiv, că vă fură. (Vă fură la viteză și la un moment dat o să constatați că are personalitate și face vrea el.)

 

Ca utilizator de mobră cu pornire doar la cârjă, pot spune că sunt câteva neconcordanțe. Folositul frecvent e una și folositul de nevoie e alta. Da, merge pornit având putere-n picior dar de fapt e puțin treabă de cap, nu de mușchi. Uite la umflatu' ăsta că nici nu se sinchisește.

Deci, dacă totul e bine reglat, dacă folosești adecvat decompresorul cât să rămână în cilindru amestec ca să nu-ți rupi splina când dai la pedală, da, pornește "la sfert". Dacă îi dai în neștire, da... e clar c-o îneci, însă, cu timpul vei învăța să oprești robinetul de benzină, ca să nu permiți lucrul ăsta. Oprită benzină, dat de 3-4 ori în gol cu decompresorul tras și se aerisește. Iar opritul motorului se întâmplă, oricâți kilometri pe mobră ai în spate, oricât de talentat ești și mai ales, când ți-e lumea mai dragă. E bine să mărești preventiv puțin turația de ralanti. Pe stradă/șosea probabil te vei obișnui la un moment dat și opririle de motor vor fi foarte rare, însă pe off-road altfel stau lucrurile. Am pățit s-o opresc într-un dâmb înconjurat de noroi din care nici înainte nu-i mai puteam da, că era ditai rampa, nici înapoi s-o trag. Poziția era atât de dubioasă încât nici la cârjă nu puteam să dau cu spor...

Din ce zici, ar trebui să fiu scutit de așa ceva, am păr destul, nu numai pe piept, picioare de ciclist și capul mare... și totuși, viața bate filmul.

Edited by vis-a-vis
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...