Sari la conținut

Viteza mare + neacordare prioritate


bc_krist
 Share

Postări Recomandate

La 19.09.2020 la 13:45, easy ride on! a spus:

Să mai amintesc faptul că sub legea "veche" se limita (teoretic, strict teoretic) viteza motocicletelor la 50 Km/h în afara localităţilor (şi 40 Km/h în localităţi)?

decretu” ala era din 1966

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 65
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 2 ore, chv a spus:

decretu” ala era din 1966

Parca a fost ieri ...

 

Acuma dupa atatea pareri cu cine ar fi de vina legal sau moral, ce draqu invata un tanar motociclist din nenorocirea asta?

 

Eu as spune cam asa: incercati sa apreciati situatia din fata voastra din toate punctele de vedere posibile si o luati incalcul pe cea mai proasta dintre ele, oricat de improbabila pare.

In cazul de fata avem: un camion care vine din sens opus(care nu merge chiar repede, deci alerta!) , si o benzinarie pe dreapta. Dintre toate scenariile posibile, cel mai rau este ca Dorel, sofer de camion, sa fie beat manga si sa vrea sa intre in benzinarie. Si va intra direct, fara sa se asigure.

Singura actiune preventiva care se poate lua este de a reduce viteza si sa fim in alerta in asteptarea manevrei camionului.

 

Colegul cu moto din pacate probabil ca a plecat de la premisa ca soferul camionului este zdravan la cap si ca se va asigura. Desi nu era beat, iata ca Dorel totusi nu s-a asigurat si s-a intamplat nenorocirea.

 

Condoleante si putere familiei sa poata merge mai departe in viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, cuki a spus:

Accident clasic, pacat de motociclist.

Din pacate aceste accidente cred ca sunt cauza pentru cele mai multe vatamari grave sau decese. Inca suntem cu infrastructura rutiera destul de la pamant.

Nu spun ca in vest nu se intampla asta, dar cu siguranta in acea intersectie era mult mai bine proiectata. 

Se vede foarte bine si pe goolge streetview cat de aglomerata si stupida este acea intersectie. E plin de urme pe asfalt de la tiruri ce vireaza in acea intersectie, respectiv urma de frana de la masini. Chiar si crearea unei benzi de preselectare pentru virajul la stanga a tiruriilor ce vin spre Fagaras, probabil ca ar fi eliminat multe accidente. De ce? Probabil motociclistul ar fi vazut tirul pe banda de virare la stanga si ar fi redus viteza, dar probabil ca si solferul avand vizibiliate mai buna, ar fi vazut motociclistul.

Clar motociclistul ar fi trebuit oricum sa reduca viteza in zona respectiva, tiristul are obligatia se se asigure temeinic, ceea ce clar nu a facut-o...dar poate cu infrastructura rutiera corecta nu s-ar fi intamplat.

Pana nu avem conditiile unui mers normal in siguranta, eu va recomand sa mergeti cat mai preventiv posibil, mai ales in hotspots...poate si o stampila 1 data la 4 ani ar ajuta sau pistonarea autoritatiilor pentru a rezolva aceste hotsports (benzi de preselectare, sens giratoriu...solutii sunt)

 

 

 


In sfarsit cineva care vede un pic mai departe decat varful nasului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca Dorelica vorbea la telefon si nici nu si-a dat seama ca ia fata motociclistului. In ultima vreme am observat ca vorbitul la telefon e sport national pentru Doreii de pe camioane, dobitocii nu au aflat de bluetooth sau folosirea carkit-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema reala a vorbitului la telefon nu este manevrarea tehnica a volanului/pedalelor ci atentia care in loc sa fie indreptata la trafic este acaparata de conversatie. 
Cand incerci sa faci mai mult de 2-3 chestii in acelasi timp, una intra pe pilot automat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, robert23mg a spus:

Problema reala a vorbitului la telefon

 

In Franta este interzis sa vorbesti la telefon chiar si cu casti sau carkit, un studiu din Anglia arata ca o persoana care vorbeste la telefon este mai putin atenta fata de o persoana in stare de ebrietate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

una e sa ai prioritate, alta e sa tii minte ca perceptia distantei si vitezei de apropiere a unei motorete  mai grea decat la o masina a carei latime o vezi altfel.....

 

cred ca trebuie sa te uiti intai ca sa apreciezi viteza si distanta

motociclistul era probabil la sub 100 de metri cand s-a bagat ala, nu avea timp nici daca venea o bicicleta

 

ce e de invatat de aici e ca prostii dau like-uri pe pornhub in timp ce conduc si unii conduc tiruri, te plimbi stiind ca exista d-astia

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

Accident clasic, pacat de motociclist.

Din pacate aceste accidente cred ca sunt cauza pentru cele mai multe vatamari grave sau decese. Inca suntem cu infrastructura rutiera destul de la pamant.

 

Din pacate si tu cazi in acelasi pacat de a da vina pe oricine sau orice altceva decat pe faptul ca noi suntem un popor de cretini. CA e infrastructura, ca e sistemul, ca ne fura arbitrii, ca ......

Acesta este adevarul crud si intr-adevar doare; suntem complet cretini.

Nu s-au nascut aia prin occident cu autostrazi facute de acuma 100 de ani. Dar au deprins de mult timp bunul simt si diciplina.

Am mers in destule tari prin Europa pe DN-uri sau DJ-uri, dar imbecili care sa iti iasa din scurt in fata asa cum se intampla in RO, crede-ma ca nu am vazut. Poate am avut eu noroc, pentru ca sunt convins ca exista ei si pe acolo dar probabil ca sunt mult mai putini decat in patria noastra draga.

Nu avem rabdare, nu ne gandim si la cel de langa noi si iata ce se intampla. Dar se stie ca mergem la biserica, ne rugam, pupam cruci si moaste, iconite Arsenie Boca si tot tacamul.

Aici vedem nenorocirile cu motociclisti. Dar sunt zilnic accidente de acest gen, intre masini, fara urmari prea grave.

In zona e unde locuiesc este o iesire in DN1 si majoritatea trebuie sa traverseze DN-ul. Tot ce trebuie este sa ai un pic rabdare pina ai loc sa poti traversa soseaua. Cel putin de 2 ori pe saptamana se tamponeaza masini. Cand stai si astepti sa poti trece in siguranta se gaseste cel putin un boou in spate care sa te claxoneze ca nu are el rabdare.

Acest comportament este specific romanilor si drept urmare trebuie ca in Romania sa iti adaptezi stilul de conducere sau pilotare la acest comportament.

Cum au mai spus o gramada de colegi: prioritate ai cand ti se da.

 

Mi-am adus aminte de un accident de acuma 2 zile cred, cu un tampit care a dat cu o duba intr-o nmbulanta de transport pasageri la dializa. Pe 3 i-a bagat in spital si o pacienta direct la morga. Iar dobitocul spunea reporterului ceva cam de genul asta: "cand m-am asigurat nu era nici o masina, eu nu stiu de unde a aparut, ce sa-i fac daca a aparut asa ...."

Acesta este nivelul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

Am mers in destule tari prin Europa pe DN-uri sau DJ-uri, dar imbecili care sa iti iasa din scurt in fata asa cum se intampla in RO, crede-ma ca nu am vazut. Poate am avut eu noroc, pentru ca sunt convins ca exista ei si pe acolo dar probabil ca sunt mult mai putini decat in patria noastra draga.

 

aici mi se pare ca exagerezi

din experienta mea, soferul mediu e la cam acelasi nivel peste tot

ba chiar invers, in tarile fara infrastructura parca sunt putin mai atenti soferii, in vest pe drumuri secundare mi se pare mult mai liber dar se asigura mai putini la iesirea din curte sau de pe stradute

 

ce te salveaza in vest e ca te ustura amenda de viteza, si cand iti iese prostul in fara sa se asigure ai 50-60

 

pe de alta parte, daca voiam sa traim intr-o tara in care nu poti sa mergi cu 200 prin localitate cand ai chef probabil aveam si noi amenzi mari si dese

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, prafrau a spus:

aici mi se pare ca exagerezi

din experienta mea, soferul mediu e la cam acelasi nivel peste tot

 

Citat

Potrivit statisticilor publicate de Comisia Europeană, România are în continuare cele mai periculoase șosele din întreaga Uniune Europeană. Cu 96 de decese per milion de locuitori, țara noastră a înregistrat în 2018 cea mai mare rată a accidentelor rutiere fatale dintre toate statele membre.

 

„Siguranța șoselelor din România a crescut cu 4% între 2017 și 2018. Totuși, România este în continuare pe ultimul loc la capitolul performanței în acest sector", se arată în raportul Comisiei Europene.

 

Mie nu. Cand m-am intors in tara, efectiv am avut nevoie de o perioada de reacomodare cu nebunia de pe sosele si marlania de prin orase. Eu cel putin n-am vazut vreo tara in care se circula mai haotic. E singura tara in care pe europene trebuie sa franezi ori ca depaseste un prost de aproape intra in tine, ori sa lasi sa intre inapoi in banda ca altfel se bate de traficul din contrasens. De altfel, daca mergi pe european catre Budapesta, vei vedea ca marea majoritate care merg ca tampitii sunt romani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, prafrau a spus:

 

aici mi se pare ca exagerezi

din experienta mea, soferul mediu e la cam acelasi nivel peste tot

ba chiar invers, in tarile fara infrastructura parca sunt putin mai atenti soferii, in vest pe drumuri secundare mi se pare mult mai liber dar se asigura mai putini la iesirea din curte sau de pe stradute

 

ce te salveaza in vest e ca te ustura amenda de viteza, si cand iti iese prostul in fara sa se asigure ai 50-60

 

pe de alta parte, daca voiam sa traim intr-o tara in care nu poti sa mergi cu 200 prin localitate cand ai chef probabil aveam si noi amenzi mari si dese


Soferii in tarile cu apa calda sunt chiar mai slabi decat cei din Ro, pentru ca nu au nevoie de super instincte pentru a se deplasa din punctul A in punctul B. Viata in sine e mai sigura, mai calma, oamenii sunt mai linistiti si “au timp” sa fie politicosi, inclusiv in trafic. Este o combinatie intre infrastructura si civilizatie, nu se poate una fara alta.
 

Pe de alta parte, cel putin in UK, ca despre asta e vorba aici, amenzile si penalizarile sunt mai putin ipocrite. Radarul nu are voie sa stea ascuns si nici plasat in masini fara insemne, daca esti la prima abatere si pana in 10mile/h peste poti face un curs de constientizare in loc de amenda si puncte, este permis alcoolul in limite decente, etc.

 

Pe de alta parte “civilizatia” este mentinuta cu mana forte, peste 100mile/h pe autostrada ramai fara permis 2 ani, la fel si pentru alcool peste limita legala... iti cam schimba viata. Si chiar functioneaza, cat am avut numar Ro am fript-o cu peste 200km/h pe autostrazi tot timpul, cand am luat numar UK nu am mai depasit 100 nici sa ma pici cu ceara... in contractul meu de munca exista o clauza conform careia daca raman fara permis, raman si fara munca. 
 

Cel mai interesant mi s-a parut faptul ca orice amenda iti vine acasa cu optiunea de a merge la tribunal, sa decida judecatorul daca ce zice militianul este corect sau nu.

 

Iubesc Romania, iubesc traditiile, iubesc muntii si sincer recunosc ca am fost un idiot in comportament, cel putin in trafic si ma intreb de multe ori cum naiba am supravietuit. Abia acum incep si eu sa ma mai spal un pic si sa las nebuneala pentru circuit... dar e greu, noi romanii suntem o specie mai aparte, chiar si printre natiile cu sange latin.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, vladf a spus:

Mie nu. Cand m-am intors in tara, efectiv am avut nevoie de o perioada de reacomodare cu nebunia de pe sosele si marlania de prin orase. Eu cel putin n-am vazut vreo tara in care se circula mai haotic.

 

nu stiu ce sa zic, orasele mari din ue mi s-au parut la fel de pline de idioti incrancenati

 

singura diferenta mi se pare a fi ca in afara oraselor foarte mari se respecta limita de viteza si liniile continue (mai putin in curbe, ca nici in vest nu stiu sa le ia)

problema e ca fix pe alea nu le vrem noi impuse prea tare, dar asta e o discutie lunga

 

Acum 12 minute, yo4hgx a spus:

Cel mai interesant mi s-a parut faptul ca orice amenda iti vine acasa cu optiunea de a merge la tribunal, sa decida judecatorul daca ce zice militianul este corect sau nu.

 

optiunea asta o ai in cam toate tarile, doar ca uneori trebuie sa o ceri si e facuta sa te descurajeze (ca in franta/romania), alteori devine o obligatie (ca in texas)

depinde cum iti place

 

majoritatii de p-aici ii place cum e la noi, mai fara reguli, asta e, iti feresti singur capul si ii dai si tu cu 200 in localitate daca ai chef

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, prafrau a spus:

...

majoritatii de p-aici ii place cum e la noi, mai fara reguli, asta e, iti feresti singur capul si ii dai si tu cu 200 in localitate daca ai chef


Asa este, iar cand esti prins cu mata-n sac strigi in gura mare ca “dincolo” e altfel.
 

Problema e ca unii nu vad padurea de copaci, “engleJii” sunt jegosi iar Palatul Buckingham e mai mic decat Casa Poporului (vezi postul lui Bigfoot) dar uita ca Romania e pe primul loc la accidente mortale, coruptie si utilitati. Asta e realitatea, si o spun cu sincera parere de rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, yo4hgx a spus:


Asa este, iar cand esti prins cu mata-n sac strigi in gura mare ca “dincolo” e altfel.

 

prins? nu am auzit in romania de amenda de viteza (nivel de blana orbitoare) la moto

te mai prinde cate unul pe capota din cand in cand, poate atunci sa comentezi daca mai poti

 

la fel, la cat de multe accidente cu motociclete neinmatriculate/motociclisti fara permis avem nu auzi sa prinda politia ceva de genul asta

 

e sat fara caini, iti pazesti singur pielea

avantajul e ca, na, faci ce vrei, singura regula e sa nu mori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, littlekriminal a spus:

Asta e situatie periculoasa la tine, petrica? Acum nu ma mir de ce esti paralel la mersul cu motocicleta...

 

Gaozel, aici nu e vorba daca era pericol sau nu, ci de felul cum un mastodont iese pe sosea fara sa-i pese de ceilalti, daca te uiti cu atentie si-a dat seama ca a iesit aiurea si s-a tras cat mai pe dreapta ca sa faca loc. Inchipuieti ca venea un camion cu viteza, care ar fi fost rezultatul? Crezi ca putea sa opreasca ala in timp util?

Acum 6 minute, Silver Arrow a spus:

Pai este de pericol maxim situatia. El stie doar DN1 care are 3 benzi pe sens. 🤪

 

Ia zi libidinosule, cand cobori pasajul de la aeroport cate benzi iti apar in fata pe DN1?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neacordarea priorității înseamnă obligarea celor care au prioritate de trecere de a-și modifica brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprescă.
Motociclistul a redus de la 60 la 45, doar luand mana din gaz.

Betoniera avea Cedeaza, deci nu era obligata sa imobilizeze roata ca la Stop.

De ce sa vina un camion "cu viteza" in localitate? 

L.E. Mi-aduc aminte de un "flogger" de pe la noi care cand observa o masina patrunzand in intersectie de pe secundar, accelera ca sa ajunga mai repede langa ea si sa-i demonstreze soferului ca a gresit neacordandu-i prioritate. 

Suntem si latini si balcanici, asta e principala cauza a deceselor de pe sosele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, TETEA. a spus:

De ce sa vina un camion "cu viteza" in localitate? 

 

Chiar asa, oare de ce? Pentru ca sunt inconstieti? De ce merge @Starcream tare cu TT-ul lui de a ramas fara permis de doua ori? Dar @john17 care se lauda ca merge cu remorca cu 160km/h pt ca uitase ca are remorca?

 

Chiar asa, oare de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci sa vedem si vina celui care merge cu mult peste 60 in localitate (cat avea motociclistul din filmare) si nu doar pe cea (presupusa) a betonierei. 

Din propriile observatii empirice, accidentele rutiere apar cand ambii conducatori sunt in culpa cu ceva (lipsa atentie, jigodism, viteza, etc). Rar cand unul care e apt de a conduce, atent si regulamentar, e in imposibilitatea de a evita un accident. Se intampla, nu zic nu, dar rar, foarte rar.

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Nguyen a spus:

 

Gaozel, aici nu e vorba daca era pericol sau nu, ci de felul cum un mastodont iese pe sosea fara sa-i pese de ceilalti, daca te uiti cu atentie si-a dat seama ca a iesit aiurea si s-a tras cat mai pe dreapta ca sa faca loc. Inchipuieti ca venea un camion cu viteza, care ar fi fost rezultatul? Crezi ca putea sa opreasca ala in timp util?

 

Ia zi libidinosule, cand cobori pasajul de la aeroport cate benzi iti apar in fata pe DN1?

Pai exact asta este situatia ta: tu nu ai trecut in viata ta mai departe de aeroportul Otopeni, si drept urmare pentru tine DN1 are 3 benzi. 🤣

 

Ce draqu inseamna ''venea un camion cu viteza''? Un autovehicul poate circula mai  mult sau mai putin decat viteza legala, sau fix cu viteza legala. 

Pina una alta, motociclistul circula cu 60 Km/h, adica peste viteza legala. Daca circula cu 50 km/h nici nu stia ca a iesit camionul in fata lui.

 

 

Acum 12 minute, TETEA. a spus:

Suntem si latini si balcanici romani,  asta e principala cauza a deceselor de pe sosele!

Cu umilita, mi-am permis o rectificare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...