Sari la conținut

Alegerea unei casti, decizie grea pt incepatori


NewRider
 Share

Postări Recomandate

Salut viitori colegi,

 

Sunt un viitor motociclist, iar acum sunt in cautarea echipamentului potrivit pentru viitoarea motocicleta ( va fi o honda cbr ).

Castile urmarite de mine sunt urmatoarele (in ordinea preferintelor):

HJC RPHA 70 Carbon (pret aproximativ 2400 ron)

SHARK SPARTAN GT CARBON (pret aproximativ 2200 ron)

Scorpion exo 1400 air carbon (pret aproximativ 1700 ron)

 

Evident, ca orice motociclist, ma intereseaza in primul rand siguranta, apoi confortul.

Pentru confort, cred ca o casca trebuie sa aiba ochelari de soare, sa fie silentioasa,  aerisire buna, pinlock

Precizez ca momentan bugetul alocat este depasit de primele 2 optiuni, dar pana voi da examenul moto, probabil nu va mai fi vreme de mers cu motocicleta, deci am timp pana la urmatorul sezon sa revizuiesc bugetul alocat.

Rog pareri pro si contra.

Va multumesc!

Drumuri bune

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai...casca se ia pe probate. Si pe langa siguranta..ea trebuie sa fie si comoda. Daca nu e comoda o sa iti distraga atentia in draci. Vad ca bugetul este suficient..asa ca iti recomand numele consacrate - Arai, Shoei, Schuberth , AGV.  Du-te si probeaza-le, vezi ce iti vine si ia-o pe aia care iti este mai comoda. Probat inseamna stat cu ea pe cap in magazin cel putin 20 de minute...

Mai e si varianta..pe care am facut-o eu (dar asta pt ca am dovleacul mare) - comanzi mai multe marimi si modele, stai cu ele pe cap prin casa, si dupa le trimiti inapoi pe alea care nu iti vin (sau pe toate).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, tzunoi said:

Pai...casca se ia pe probate. Si pe langa siguranta..ea trebuie sa fie si comoda. Daca nu e comoda o sa iti distraga atentia in draci. Vad ca bugetul este suficient..asa ca iti recomand numele consacrate - Arai, Shoei, Schuberth , AGV.  Du-te si probeaza-le, vezi ce iti vine si ia-o pe aia care iti este mai comoda. Probat inseamna stat cu ea pe cap in magazin cel putin 20 de minute...

Mai e si varianta..pe care am facut-o eu (dar asta pt ca am dovleacul mare) - comanzi mai multe marimi si modele, stai cu ele pe cap prin casa, si dupa le trimiti inapoi pe alea care nu iti vin (sau pe toate).

 

In primul rand, din punct de vedere al starii actuale(pendemie, stare de alerta) , as prefera sa comand. Apoi pentru ca, nu am vazut nici un magazin fizic unde as putea s ale vad pe toate cele 3 precizate mai sus.

M-am orientat catre ceva din carbon pt siguranta si totodata greutate scazuta (scorpion avand undeva la 1260g, HJC undeva la 1300 iar SPARK aproape 1400(daca nu ma insel).

Toate 3 sunt carbon, deci toate vor fi negre(dar am de cand sa pun un colant pe ici-colo pentru a o face mai vizibila in trafic)

Cele mentionate de tine, din carbon, imi depasesc cu mult bugetul.

Deci merita o casca cu 250 g mai usoara ? se simte diferenta in trafic? (momentan nu ma gandesc sa fac drumuri lungi cu motorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

producatorii enumerati in primul post sunt mid-range , preturile sunt de high end ...

 

fiecare producator are in general un calapod pt forma meclei , in felu asta si-au impartit piata 

 

exista un tutorial pentru alegerea castilor, in principiu masori mecla si vezi ce marime iti trebuie , dupa aia probezi pana gasesti o casca care-ti acopera cat mai bine/uniform teasta , daca te strange/larga la obraji uneori se gasesc bureti de diferite dimensiuni, cel mai important e sa stea fixa pe cap fara puncte de presiune . Daca ai noroc si-ti vin bine Schuberth sau Shoei o sa ai casti foarte bune ... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu m-aș arunca din prima la carbon. Diferența de greutate nu e așa mare și până înveți să-ți alegi ceva care într-adevăr să se potrivească riști să cheltuiești o sumă mare și să te chinui cu o cască pe care nu o vei putea revinde decât cu pierderi substanțiale. 

Aia cu colantele e poveste, o cască pestriță de la distanță e percepută ca un punct maro. Cele în culori uni "hi viz" sunt cu adevărat mai vizibile, altfel diferențele sunt mici. Într-una neagră ți se va încinge dovleacu' mai tare dar e mai "cool" pt unii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, john17 a spus:

Într-una neagră ți se va încinge dovleacu' mai tare dar e mai "cool" pt unii. 

De asta uitasem..nu neagra ca o sa inebunesti in ea. Iar daca nu vrei sa probezi din cauza de pandemie poti comanda online - de exemplu fc-moto.de iar returul e 16 eur. Ti-l asumin din start, iti iei cate modele vrei/permiti, mai multe marimi si o sa ai banii aia blocati vreo 2-3 saptamani.

image.thumb.png.7e8ffc76ea3429a0ec58b39ff922b724.png

Daca iei de la fc-moto vezi ca au si o reducere daca te inscrii la newsletter - vreo 10% parca.

Oricum iesi mai ieftin decat daca iei de la noi - stiu ca eu ma uitam la gt air2..ei era diferenta de vreo 200 ron intre fc-moto si motorteam. Din pacate pentru motorteam..nu aveau marimea dovleacului, iar pentru mine, cand mi-am gasit marimea dovleacului..nu avea forma.

Si inca ceva - nu iti lua cu viziera neagra, fumurie. Sau..ia-ti dar sa o ai si pe aia transparenta. Si cauta sa iti comanzi si vizorul pinlock ..ca acu vine vremea rece.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, NewRider a spus:

Salut viitori colegi,

 

Sunt un viitor motociclist, iar acum sunt in cautarea echipamentului potrivit pentru viitoarea motocicleta ( va fi o honda cbr ).

Castile urmarite de mine sunt urmatoarele (in ordinea preferintelor):

HJC RPHA 70 Carbon (pret aproximativ 2400 ron)

SHARK SPARTAN GT CARBON (pret aproximativ 2200 ron)

Scorpion exo 1400 air carbon (pret aproximativ 1700 ron)

 

Evident, ca orice motociclist, ma intereseaza in primul rand siguranta, apoi confortul.

Pentru confort, cred ca o casca trebuie sa aiba ochelari de soare, sa fie silentioasa,  aerisire buna, pinlock

Precizez ca momentan bugetul alocat este depasit de primele 2 optiuni, dar pana voi da examenul moto, probabil nu va mai fi vreme de mers cu motocicleta, deci am timp pana la urmatorul sezon sa revizuiesc bugetul alocat.

Rog pareri pro si contra.

Va multumesc!

Drumuri bune

 

 

Am probat și eu un Shark Spartan Carbon (nu mai stiu daca GT sau nu) și nu era cu adevărat de carbon. Era doar laminata ȘI cu fibra de carbon, la exterior, peste structura de fibră, ca să arate frumos. Iar la Shark Spartan-ul meu simplu s-a rupt o prindere de la viziera după nici un an. Și mai e și zgomotoasă. E adevărat că e comodă și arată bine, dar per total nu aș recomanda-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Criteriile avute in vedere pentru alegearea castii, mie imi par foarte ok. Din cele trei enumerate eu zic sa o alegi pe cea care se potriveste mai bine. Daca ai posibilitatea, probeaza casca inainte sa o cumperi. Inca un aspect foarte important - sa nu fie neagra! Se incalzeste foarte tare vara (spun asta dupa ce am avut 4 modele de casti toate negre). Acum daca trebuie sa aleg alta casca cu siguranta o sa fie una cat mai deschisa la culoare.

Bafta in alegere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Iti recomand din experienta de cativa ani:

 - probeaza casca pentru mai multe minute in magazin pentru a descoperi puncte de presiune;

 - cat de zgomotoasa este depinde de protectia la vant oferita de motocicleta detinuta;

 - culoare nu conteaza decat pentru tine, nu te culca pe o ureche ca vei fi vazut pentru ca ai casca verde, portocalie;

 - viziera rezistenta la zgarieturi;

 - pinlock;

 - pregatita pentru intercom, o sa-l doresti cat de curand;

 - asigura-te ca poti beneficia de garantie repede si usor;

 

Ca posesor de Scorpion exo 1400 air carbon:

 - viziera nu e rezistenta la zgarieturi;

 - ochelarii fumurii incorporati s-ar putea sa aiba o miscare sus-jos de 05cm f enervanta (sper ca e doar in cazul meu), intr-un final s-a rupt un piciorus;

 - s-a rupt clemaposterioare de la buretele de drept;

 - zgomotoasa cu deflector stock, deflector touring si deflector suplimentar peste cel touring;

 - buretele de sus creeaza puncte de presiune la tample pentru ca s-a incretit

 

Daca imi mai vine ceva in minte, revin.

Marius

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, NewRider a spus:

Evident, ca orice motociclist, ma intereseaza in primul rand siguranta, apoi confortul.

Pentru confort, cred ca o casca trebuie sa aiba ochelari de soare, sa fie silentioasa,  aerisire buna, pinlock

In privinta sigurantei nu ai nici o metoda sa testezi, asa ca nu ai cum sa alegi. Te bazezi pe faptul ca sunt certificate si aia e tot, certificate sunt toate. Carbonul nu iti da nimic in plus la siguranta si nu prea face banii, dar aia e problema ta daca vrei sa dai bani in plus sau nu.

 

Ochelarii de soare interni sunt greutate in plus si nu intotdeauna buni: ori sunt prea sus si te deranjeaza lumina care intra pe sub ei, ori au joc in mers, etc. Eu prefer viziere fumurii, am una clara in top case daca se face seara si aia e tot, de peste 10 ani de cand merg cu viziera fumurie nu am regretat alegerea. Da, sunt si casti cu viziera bune, dar mult peste bugetul tau.

 

Silentioasa si aerisita sunt cerinte contradictorii, nu le poti avea pe amandoua. Aerisirea produce zgomot.

 

Pinlock acum e cam standard la orice casca peste 1500 de lei.

 

La HJC unele modele curente au chestia aia rosie din poza pentru a putea scoate casca de pe cap la nevoie fara sa misti capul. Implementarea e foarte proasta, cand iti dai jos casca de pe cap tot se desfac buretii din sistemul de prindere, e enervant. Modelele anterioare nu aveau problema asta, am avut 3 casti HJC inainte si au fost excelente, asta de o am acum e o pacoste.

 

Canalele pentru ochelari si decupajele pentru difuzoare sunt utile, nu stii cand ai nevoie de ele, difuzoare aproape sigur o sa vrei sau macar earbuds si decupajele tot o sa te ajute.

 

Dupa primele luni de mers pe motocicleta greutatea castii nu o sa o mai simti, o sa mergi si cu casca de 2 kg si nu o sa te deranjeze. Am avut si casti de peste 1.8 kg si sub 1.3, in afara de diferenta pe cantar in mers nu le-am simtit diferit. Muschii gatului se acomodeaza, oricum o sa te doara o vreme daca mergi tare din cauza curentului care o sa iti impinga capul spre spate, dar te obisnuiesti si totul va fi ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am fost in aceeasi situatie anul trecut . Am cumparat Scorpion exo 1400 air carbon ,a venit cu viziera clara+pinlok si viziera  fumurie inclusa .  Viziera este de o calitate foarte slaba , se zgarie foarte usor , mecanismul de la ochelarii de soare se blocheaza , interiorul este de calitate slaba . Transpiram destul de tare in ea . Problema nu este neaparat ca transpiri ci faptul ca interiorul retine umiditatea , dupa cateva purtari interiorul a inceput sa inceput sa miroasa ciudat  😀 .  In general casca este de o calitate indoielnica . A doua casca cumparata a fost Bell Star . Pretul este similar cu Scorpion Exo 1400 , vine doar cu viziera clara+pinlock . Bell Star DLX vine si cu viziera fumurie inclusa dar este mai scumpa . Calitatea este net superioara in comparatie cu Scorpion . Viziera este excelenta , interiorul este de o calitate  buna , nu retine umiditatea . Din punct de vedere al sigurantei are certificare  Snell M2015 .  Ca si minusuri , nu are ochelari de soare inclusi , fie cumperi viziera fumurie fie o porti cu ochelari de soare obisnuiti. Problema cu ochelarii de soare este ca iti reduc putin campul vizual . Alt minus ar fi ca este destul de grea 1500 g . Una peste alta este o casca de o calitate buna la un pret decent .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.09.2020 la 11:12, NewRider a spus:

In primul rand, din punct de vedere al starii actuale(pendemie, stare de alerta) , as prefera sa comand. Apoi pentru ca, nu am vazut nici un magazin fizic unde as putea s ale vad pe toate cele 3 precizate mai sus.

M-am orientat catre ceva din carbon pt siguranta si totodata greutate scazuta (scorpion avand undeva la 1260g, HJC undeva la 1300 iar SPARK aproape 1400(daca nu ma insel).

Toate 3 sunt carbon, deci toate vor fi negre(dar am de cand sa pun un colant pe ici-colo pentru a o face mai vizibila in trafic)

Cele mentionate de tine, din carbon, imi depasesc cu mult bugetul.

Deci merita o casca cu 250 g mai usoara ? se simte diferenta in trafic? (momentan nu ma gandesc sa fac drumuri lungi cu motorul)

Casca se ia pe probate.

Pana acum, doar la HJC am gasit o casca confortabila pentru forma capului meu. Am avut o scurta perioada un Nolan, insa nu ne-am impacat.

De la HJC sunt la a doua flip si la prima integrala (RPHA 70). Daca la una am avut L, la RPHA 90 si RPHA 70 a trebuit sa trec la XL.

Cu greutatea nu am avut pana acum probleme, asa ca nu m-a interesat o casca in carbon. Daca nu te intereseaza neaparat in carbon, gasesti la preturi foarte bune pe helmetcity.co.uk. Am comandat de 2 ori de acolo si am fost foarte multumit.

Din experienta cu HJC, pot sa-ti spun ca RPHA 70 e foarte OK: silentioasa, confortabila, etansa, Pinlock la pachet, ochelari de soare, se pot folosi ochelari de vedere,. A mea este Matt Black, nu pot sa spun ca m-am incins in ea. Insa in oras (pe scuter) folosesc RPHA 90 Hi-Viz (culoare neon). Pentru oras e foarte OK, daca o folosesc cand ies cu motocicleta este zgomotoasa.
HJC poti sa incerci fie pe Lizeanu, fie pe langa Parcul Carol (ca sa nu facem reclama aici).
Bugetul este un criteriu, insa pana in acest moment nu am fost interesat de carbon. Evident, fiecare face cum vrea.
Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dețin o cască Shark Spartan galbenă, versiunea din fibra de sticlă, de aproximativ un an și jumătate și 12000 km. Mi-a plăcut că a avut toate accesoriile de care aveam nevoie; unele modele vin fără Pinlock, altele n-au chin-guard, ochelari de soare etc. Am circumferința dovleacului de 57 cm și am ales mărimea M care e perfectă. Am o motoretă cu parbriz înalt care poate elimina complet turbulențele și-mi plac plimbările lungi, cu viteza maximă în jur de 100 km/h. Sunt mulțumit de toate aspectele, mai puțin de protecția la zgomot. Deși nu am parte de turbulențe, vântul parcă e amplificat în interior (e greu să fie silențioasă dar să aibă și canale de aerisire, decupaje pentru ochelari de vedere și difuzoare în același timp) și devine neplăcut după o perioadă, așa că trebuie să folosesc dopuri de urechi. Viziera arată și acum ok (o șterg cu lavetă de geamuri și Clin după fiecare folosire), ochelarii de soare sunt ok, cu mecanism intaqct, interiorul miroase absolut normal (am spălat bureții doar o dată, dar folosesc un spray de picioare de-ăla cu ioni de argint de la Deichmann după fiecare folosire) și-am purtat-o și cu cagulă și fără, și-am mers chiar și la 38 de grade.

Următoarea cască va fi Shoei GT Air 2 (este acum o ofertă pe championhelmets la 372 € pentru versiunea galbenă pe care mi-o doresc). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
La 22.09.2020 la 11:54, mariuspmg a spus:

Salut,

 

Iti recomand din experienta de cativa ani:

 - probeaza casca pentru mai multe minute in magazin pentru a descoperi puncte de presiune;

 - cat de zgomotoasa este depinde de protectia la vant oferita de motocicleta detinuta;

 - culoare nu conteaza decat pentru tine, nu te culca pe o ureche ca vei fi vazut pentru ca ai casca verde, portocalie;

 - viziera rezistenta la zgarieturi;

 - pinlock;

 - pregatita pentru intercom, o sa-l doresti cat de curand;

 - asigura-te ca poti beneficia de garantie repede si usor;

 

Ca posesor de Scorpion exo 1400 air carbon:

 - viziera nu e rezistenta la zgarieturi;

 - ochelarii fumurii incorporati s-ar putea sa aiba o miscare sus-jos de 05cm f enervanta (sper ca e doar in cazul meu), intr-un final s-a rupt un piciorus;

 - s-a rupt clemaposterioare de la buretele de drept;

 - zgomotoasa cu deflector stock, deflector touring si deflector suplimentar peste cel touring;

 - buretele de sus creeaza puncte de presiune la tample pentru ca s-a incretit

 

Daca imi mai vine ceva in minte, revin.

Marius

 

Pinlock si mecanism parbriz mai bun ca Shoei, asa ca sa fim obiectivi (nu ca Scorpion nu ar fi niste chinezarii totale, ca si Shark).

Shoei GT-uri sunt casti doar de vant in fata, aerisirea e pilaf la parbrize mari.

GT 2 nu se aseaza pe cap ca GT1.

RPHA 70 era 310 la Polo grafica din 2018 (gri/negru) si 450 cele actuale. 

La Louis era 500 carbonul (ori 11 ori 70, sau parca ambele pe acolo.

Cumpara caii prima data si dupa aceea saua.

Blochezi bani in ceva ce nu vei folosi

Iar modelele 2021 vor fi mai misto oricum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Salut,

 

Si eu sunt to incepator, deocamdata sunt in scoala si nu stiu ce casca (defapt tot echipamentul) sa imi iau. Ideea e ca as prefera ceva sub 1000 lei, pana acum m-am orientat spre nexx sx 100 sau un MT (thunder 3 sau revenge 2). Ce parere aveti, viitoare motocicleta va fi ceva cu motor in jur de 500.

 

Multumesc,

Razvan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.09.2020 la 10:21, NewRider a spus:

Salut viitori colegi,

 

Sunt un viitor motociclist, iar acum sunt in cautarea echipamentului potrivit pentru viitoarea motocicleta ( va fi o honda cbr ).

Castile urmarite de mine sunt urmatoarele (in ordinea preferintelor):

HJC RPHA 70 Carbon (pret aproximativ 2400 ron)

SHARK SPARTAN GT CARBON (pret aproximativ 2200 ron)

Scorpion exo 1400 air carbon (pret aproximativ 1700 ron)

 

Evident, ca orice motociclist, ma intereseaza in primul rand siguranta, apoi confortul.

Pentru confort, cred ca o casca trebuie sa aiba ochelari de soare, sa fie silentioasa,  aerisire buna, pinlock

Precizez ca momentan bugetul alocat este depasit de primele 2 optiuni, dar pana voi da examenul moto, probabil nu va mai fi vreme de mers cu motocicleta, deci am timp pana la urmatorul sezon sa revizuiesc bugetul alocat.

Rog pareri pro si contra.

Va multumesc!

Drumuri bune

 

 

Poftiti va rog:

 

 

Testate cum trebuie, profi. Din lista ta HJC e ce trebuie. Dar ar trebui probata inainte sa vezi daca iti vine calapodul lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, razvy2o13 a spus:

Salut,

 

Si eu sunt to incepator, deocamdata sunt in scoala si nu stiu ce casca (defapt tot echipamentul) sa imi iau. Ideea e ca as prefera ceva sub 1000 lei, pana acum m-am orientat spre nexx sx 100 sau un MT (thunder 3 sau revenge 2). Ce parere aveti, viitoare motocicleta va fi ceva cu motor in jur de 500.

 

Multumesc,

Razvan

Salutare. Pana acum am purtat doar Scorpion exo410 de care am fost foarte multumit. Recent mi-am luat si un MT Thunder 3. Are 2 aerisiri mari, una la barba si una sus care dau un flux puternic de aer, dar parca nu il circula in toata casca, ca la scorpion. Practic suiera si auzi un sunet ascutit. Totusi, nu stiu de ce, la aerisire imi place mai mult Thunder.La Thunder se abureste mai usor viziera. Revenge 2 are review-uri mai bune. Atata stiu, atata spun 🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, CipRo a spus:

Salutare. Pana acum am purtat doar Scorpion exo410 de care am fost foarte multumit. Recent mi-am luat si un MT Thunder 3. Are 2 aerisiri mari, una la barba si una sus care dau un flux puternic de aer, dar parca nu il circula in toata casca, ca la scorpion. Practic suiera si auzi un sunet ascutit. Totusi, nu stiu de ce, la aerisire imi place mai mult Thunder.La Thunder se abureste mai usor viziera. Revenge 2 are review-uri mai bune. Atata stiu, atata spun 🤭

MT-urile sunt foarte bune la banii la care sunt. Au omologari sunt sigure (cel putin teorie la fel ca marcile mari) sunt practic niste casti utilitare. Dar sa nu te astepti la cine site ce confort sau zgomot redus sau dotari (gen posibilitate instalare intercom etc). Eu am 2 MT-uri (un flip - up pentru mine si cealalta pentru pasageri ocazionali un Revenge 2) si le folosesc in oras si sunt foarte bune. Orice altceva in afara de oras incep sa se vada neajunsurile lor dpdv confort (suiera, intra aer pe unde nu ar trebui sa intre si la vreme rece e neplacut, destul de zgomotoase). Dar oricum ar fi trebuie probate inainte pentru a vedea daca se potrivesc pe forma capului. Am fost acum sa imi iau casca noua flip-up si am avut de ales intre 3 variante: Shoei Neotec 2, Schubert C4 pro si HJC RPHA 90S considerate top 3 astea. Shoei nu imi vine sub nici o forma, din primele secunde simt presiune in zona maxilarului, Schubert e prea mare (XL mi-e prea stransa iar XXL are joc prea mare pe cap ceea ce o face inutila in caz de Doamne fereste), iar singura care mi s-a potrivit este HJC si care imi vine bine. Singura chestie dupa o tura ieri este ca simteam o presiune in spatele urechii pe partea stanga, dar asta pentru ca am instalat prost intercomul lor. Dupa ce am scos si repus cum trebuie nu mai simt presiunea.

 

Asa ca la final: Probat castile (stat macar un 10 minute cu ea pe cap), sa aiba posibilitate de instalat intercom si ochelari de soare integrati. Mai tarziu vor fi foarte foarte utili. Acum daca alegerea este o casca sport-touring sau un flip-up depinde de fiecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, razvy2o13 a spus:

Salut,

 

Si eu sunt to incepator, deocamdata sunt in scoala si nu stiu ce casca (defapt tot echipamentul) sa imi iau. Ideea e ca as prefera ceva sub 1000 lei, pana acum m-am orientat spre nexx sx 100 sau un MT (thunder 3 sau revenge 2). Ce parere aveti, viitoare motocicleta va fi ceva cu motor in jur de 500.

 

Multumesc,

Razvan

Salutare!

Ca motorul este de 50 cc sau 500cc este mai putin relevant.

Asa cum ti s-a mai recomandat mai sus, o casca buna este HJC.

Am luat o HJC I90 DAVAN. Pretul este in jur de 1.200 Lei.

Este o casca Flip-Up, si este foarte buna si are si un pret bun.

In privinta intercom-ului nu sunt mare amator. Am avut unul montat pe Schuberth dar l-am dat jos. Nu mi s-a parut ceva foarte util.

Ceea ce insa iti recomand la casca sunt urmatoarele doua aspecte:

- sa aiba ochelari de soare integrati

- sa aiba sistemul Pinlock, acea dublura montata pe interiorul vizierei ca sa nu ti se abureasca vizera.  Cele doua casti pomenite de tine sunt ''Pinlock ready'', adica au cei doi pini de plastic in care se prinde dublura, dar pe care insa trebuie sa o cumperi tu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, lacroyx said:

Poftiti va rog:

 

Superb, foarte bine facut. Eu chiar la Shoei GT Air 2 ma gandeam dar fara sa inteleg toate aspectele. Ramane de vazut daca se potriveste pe forma capului meu. 

O sa merg sa o probez in jur de 20 de minute desi nu am deloc experienta, sper sa imi dau seama daca e in regula sau nu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut Nolan, Shoei mai multe(acum am Shoei GT Air1) si mai am doua Skorpion. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 12.06.2021 la 23:00, ionutpm a spus:

 

O sa merg sa o probez in jur de 20 de minute desi nu am deloc experienta, sper sa imi dau seama daca e in regula sau nu. 

Am o rapandula de casca Airoh care fix dupa 30 de minute incepe sa apese, pina la clipa fatidica nici n-o simt, e perfecta. SI am probat-o aprox 10 minute in magazin fizic.

Asa ca e cam greu de cuantificat un interval de timp optim pentru a proba o casca.

Nu-ti trebuie experienta, o sa simti ca-ti crapa teasta daca nu e potrivita.

Si e foarte nasol sa mergi pe motocicleta cu un topor infipt intre urechi 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-a ajutat casca de la scoala sa invat niste lucruri si anume faptul ca M imi e mic iar L e in regula. Doar ca la L-ul de acolo dupa ceva mai mult timp (cel putin 10-15 min) simteam durere (mica) pe frunte si cand o dadeam jos aveam urme acolo.

Mi-am luat Shoei GT Air II marimea L si pare ca vine foarte bine. Am probat si un M ca sa fiu sigur si cu mult chin am reusit sa il bag pe cap. Bine, din cate am vazut Shoei in general pot intra mai greu pe cap cu avantajul de a fi mai bine izolate fonic. Dar apoi am luat L-ul care desi intra greut sta bine pe cap si dupa 20 min+ nu ma durea nimic. Am mai stat si acasa cu ea si e foarte confortabila, puteam sa dorm cu ea (m-am gandit la asta la cat de incantat sunt de ea :D). Ah, mai stiam referitor la marime de la casca pentru snowboard - luasem un M ce parea ok in magazin dar a observat acasa ca imi e mica, am dus-o inapoi si am luat L care e perfect.

Ce pot face cei care nu sunt siguri e sa isi masoare circumferinta capului (trebuie facuta corect masuratoarea). Nu e singurul lucru necesar ca e la fel de importanta forma capului dar cred ca cei mai multi dintre noi avem capul "intermediate oval". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...