Sari la conținut

Motociclist Viu în România


Mereu Incepator
 Share

Postări Recomandate

aia cu intrat pe sina de tramvai cu traverse ca nu era mumina afara plecand de la semafor insemna ca trebuie sa mergi la un oftalmolog, nu are a face cu motociclismul incepator. daca erai cu o masina joasa nu mai ieseai de acolo. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 05.10.2020 at 20:58, Mereu Incepator said:

... Atenție la frânarea de urgență. Dacă ești pe accelerație, apoi închizi gazul brusc și tragi violent frâna față, o să derapezi instant. E necesar să aștepți o fracțiune de secundă să se încarce parțial furca și să tragi treptat maneta, din ce în ce mai puternic, până la oprire. Dacă tragi treptat de ea, o să fii surprins de cât de puternic poți să ajungi să strângi maneta aia, fără să derapezi. Dozează gradual intensitatea și fără mișcări de dute-vino, căci poți rupe aderența roții, dacă eliberezi și tragi succesiv de manetă. E foarte important să traversezi cu accelerația închisă și chiar în ușoară frânare zonele deosebit de periculoase, cum ar fi intersecțiile unde ai prioritate, pentru a putea să acționezi rapid și la întregul potențial frâna față, la nevoie. Când un șofer nu îți acordă prioritate, concentrează-te să frânezi și/sau să-l eviți. Nu te gândi să turezi motorul în gol sperând că o să te faci auzit și o să te ferească el. Dacă te apuci să turezi motorul, pierzi timpul de reacție pentru frânare și evitare.  Dacă reușești să frânezi, e de vis. Dacă nu apuci să te oprești până în el, faci o manevră de evitare cât mai inteligentă. Când accidentul e inevitabil, e bine să fi apucat să încetinești cât mai mult înainte de impact....

 

This !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
On 10/5/2020 at 10:21 PM, john17 said:

N-am avut răbdare să citesc tot, dar mi-am adus aminte că un coleg spunea că vaca trebuie să se curenteze de 3 ori la gardul electric ca să nu se mai apropie de el. Cât am apucat să citesc cred că ajunseseși la nr magic de trânte, dar eu încă nu parcursesem jumate din postare, mă intreb ce ai mai scris după... 

 

Poate ar fi fost mai înțelept să citești tot înainte să comentezi. Ai fi avut satisfacția să afli cum, la un moment dat, naratorul însuși se compară cu o vacă. Sau poate nu trebuia să citești deloc, căci nu cred că ți se adresează mesajul. Tu pari un motociclist cu experiență, acumulată chiar fără să fi fost necesar un număr magic de trânte. Probabil de aceea te-ai și oprit din citit. Totuși, rămâne o necunoscută de ce ai emis acest prim comentariu la articol.

Editat de Mereu Incepator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
On 10/6/2020 at 9:40 AM, Adrian M. said:

M-ai pierdut la prima fraza. Cum adica nu merita sa te apuci de motociclism? Pai daca nu merita, ce mai cauti....pe un forum de motociclism? Si daca nu merita, de ce dupa ce te-ai lasat , ai revenit? SI de ce ti-ai luat sportiva de 1000cc?

Ți-a răspuns foarte bine Vlad The Sinner.

 

On 10/6/2020 at 9:40 AM, Adrian M. said:

Le-ai bifat pe toate. ADICA, din ce am citit-si am citit tot, ai facut cam toate tampeniile/greselile posibile pe moto. Si in repetate randuri, ai afirmat ca n-ai invatat nimic. Asta ar trebui sa te puna pe ganduri. Poate ca nu i de tine? Poate ca anturajul tau, pe 2 roti, nu i potrivit? Poate ca NOAPTEA, daca ai avut atatea intamplari, ar fi MAI bine sa nu mai MERGI? Ca nu ai vizibilitate?

Corect. Pățaniile relatate sunt „antiexemple”. Din fericire, autorul a trecut viu de acea etapă. Sper ca și cititorii începători să țină cont de remarcile tale.

 

On 10/6/2020 at 9:40 AM, Adrian M. said:

Poate ca dupa un 125 cu care ai patit atatea, era mai ok o moto de cilindree mai mica, ceva usor de pilotat? Mai ales ca mergi mai mereu in oras, unde o sportiva este chinul naibii.

AI scris mult, insa lasi impresia ca totusi n-ai invatat mare lucru din ce ai scris. Si ca ai invatat sa mergi pe moto, dupa ureche(asa cum o facem cam toti, din pacate, in RO). 

Bine punctat, mai puțin partea cu „n-ai învățat mare lucru”. Sper și cred că am învățat câte ceva. Și mă bucur că deja există comentarii ale unor începători, care confirmă că articolul cuprinde elemente utile pentru ei.

 

On 10/6/2020 at 9:40 AM, Adrian M. said:

Poate ar trebui sa faci ceva in acest sens, niste cursuri, pana nu patesti ceva mai serios. Lasi impresia ca faci parte din categoria celor care isi joaca sansele, pana li se termina, si fac un accident mai serios. 

Cam târziu pentru cursuri. La vremea când ar fi fost foarte utile, nu prea erau oportunități în acest sens. Cred că toți ne jucăm șansele, deși nu asta urmărim. Iar șansele depind de abilități, atenție și noroc. Iar scopul articolului este să scadă „șansele”. Să fim atenți la elementele pe care le putem controla. Din păcate, norocul nu îl putem controla. 

Tot din păcate, sub iluzia că marea experiență deținută pe 2 roți ne face invincibili, forțăm norocul, care este limitat.

Recomand începătorilor care nu se pot abține să îi dea câte o forjă, să își pună la punct și condiția fizică, deoarece în caz de căzături, mușchii pot să mai reducă din „damage”.

 

On 10/6/2020 at 9:40 AM, Adrian M. said:

NImeni NU VREA SA TE OMOARE! Victimizarea MOTOCICLISTILOR este o prostie. Traficul este cum este in RO, si mai ales in Bucuresti. Trebuie sa te adaptezi, astfel...patesti una dupa alta, cam ce ai patit tu. Fara suparare, dar din ce ai scris, esti exemplul de NU FACETI CA MINE :) 

Era doar o figură de stil. O mentalitate care pornește de la premise greșite, dar are consecințe benefice asupra stilului de pilotat și siguranței motociclistului în trafic. Nu este o scuză și nu are de-a face cu victimizare.  Corect, mare parte din pățanii sunt „antiexemplu”, după cum ți-am mai spus.

 

On 10/6/2020 at 9:40 AM, Adrian M. said:

Am o curiozitate, ce varsta ai?

Nici ție nu pare să ți se adreseze acest articol, deoarece pari experimentat. Dacă totuși comentezi, concentrează-te asupra mesajului și nu asupra autorului.

Editat de Mereu Incepator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.12.2020 la 18:25, Mereu Incepator a spus:

Ți-a răspuns foarte bine Vlad The Sinner.

 

Corect. Pățaniile relatate sunt „antiexemple”. Din fericire, autorul a trecut viu de acea etapă. Sper ca și cititorii începători să țină cont de remarcile tale.

 

Bine punctat, mai puțin partea cu „n-ai învățat mare lucru”. Sper și cred că am învățat câte ceva. Și mă bucur că deja există comentarii ale unor începători, care confirmă că articolul cuprinde elemente utile pentru ei.

 

Cam târziu pentru cursuri. La vremea când ar fi fost foarte utile, nu prea erau oportunități în acest sens. Cred că toți ne jucăm șansele, deși nu asta urmărim. Iar șansele depind de abilități, atenție și noroc. Iar scopul articolului este să scadă „șansele”. Să fim atenți la elementele pe care le putem controla. Din păcate, norocul nu îl putem controla. 

Tot din păcate, sub iluzia că marea experiență deținută pe 2 roți ne face invincibili, forțăm norocul, care este limitat.

Recomand începătorilor care nu se pot abține să îi dea câte o forjă, să își pună la punct și condiția fizică, deoarece în caz de căzături, mușchii pot să mai reducă din „damage”.

 

Era doar o figură de stil. O mentalitate care pornește de la premise greșite, dar are consecințe benefice asupra stilului de pilotat și siguranței motociclistului în trafic. Nu este o scuză și nu are de-a face cu victimizare.  Corect, mare parte din pățanii sunt „antiexemplu”, după cum ți-am mai spus.

 

Nici ție nu pare să ți se adreseze acest articol, deoarece pari experimentat. Dacă totuși comentezi, concentrează-te asupra mesajului și nu asupra autorului.

  Iar ai comis o eroare, din punctul meu de vedere. Cum adica e cam tarziu pentru cursuri? NICIODATA NU E PREA TARZIU! Sau sa inteleg ca pana la urma te-ai lasat de moto? Daca nu, atunci cursurile sunt recomandate, benefice, iar in unele tari, chiar obligatorii, pentru cei pe 2 roti.  Indiferent de experienta, pricepere, tip moto, etc etc. Vei fi surprins cate lucruri faci/ai invatat sa le faci gresit. 

  Scoala moto din RO este o gluma, foarte putine scoli sunt ok, si inveti peste nivelul necesar obtinerii permisului. Cate scoli scot elevii in afara localitatii, sa le explice cum sta treaba?  IN cazul meu, in 2016 ,nici macar plecarea din rampa nu m-au invatat cum sa o fac. Ghici ce, de planta ce sunt, incepator, am culcat moto fix la prima plecare in rampa.  

  NU ma consider experimentat, si nici nu o voi face pe viitor. De aceea am cautat mereu sa invat, sa exersez, sa ma duc la cursuri.  Sunt un motociclist mediocru, nici mai mult nici mai putin. Dar dupa 5 sezoane, uite ca sunt ok. Am scapat fiecare motocicleta in parcare,  o data am culcat o la intrarea intr o parcare, venind de pe asfalt si intrand pe pietris, si o data mi-a intrat unul in lateral crashbar, viteza mica, pe fondul neacordarii de prioritate. N-am patit nimic, iar moto, zgarieturi pe crashbar.  Dar asta, cred eu, fiindca am abordat foarte serios pasiunea, am cautat sa invat, si mi-am recunoscut permanent nivelul-la genunchiul broastei, cautand sa il imbunatatesc.

  Daca e sa rezumam ceva, este ca sirul tau de intamplari este fix ceea ce se poate intampla daca nu abordezi motociclismul cu prudenta, si nu inveti sa mergi preventiv. ASta i valabil si la auto.

Salutari.

 

Iar asta cu mushii, mi se pare cea mai misto, serios acum :)))

Faci muschi, ca atunci cand pici, sa pici pe... tare? 

Daca era sa dai un sfat, mai bine ziceai sa isi cumpere veste aribag, decat sa faca muschi:))

Conditia fizica este importanta, dar nu pentru a atenua trantele, ci in general. Iar atunci cand mergi sportiv-circuit-tare, ori enduro-motocross, datele problemei se schimba, organismul fiind puternic solicitat. Dar motociclistii normali, de zi cu zi....nu trebuie sa fie Iron man ca sa invarta de gaz/traga frana :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Adrian M. a spus:

cam tarziu pentru cursuri

Adică de-acu' poate să predea el la cursuri, ce n-ai înțeles?!? 

Era o zicală, "cine știe face, cine nu știe îi învață pe alții cum se face"! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Adrian M. a spus:

 

Iar asta cu mushii, mi se pare cea mai misto, serios acum :)))

Faci muschi, ca atunci cand pici, sa pici pe... tare? 

Daca era sa dai un sfat, mai bine ziceai sa isi cumpere veste aribag, decat sa faca muschi:))

Conditia fizica este importanta, dar nu pentru a atenua trantele, ci in general. Iar atunci cand mergi sportiv-circuit-tare, ori enduro-motocross, datele problemei se schimba, organismul fiind puternic solicitat. Dar motociclistii normali, de zi cu zi....nu trebuie sa fie Iron man ca sa invarta de gaz/traga frana :))

 

Adrian, era o ironie partea cu muschii, eu asa o vad. Cred...sper...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.10.2020 la 12:22, easy ride on! a spus:

Să învăţăm şi să nu greşim, nici nouă, nici altora. Asta era ideea.

 

[Inceputul intelepciunii este frica de Domnul; si stiinta sfintilor este priceperea. (Prov.9:10)]

Corect?

Offtopic: Mi-a ramas cartofu' in gat🙄. Unde naiba s-au dus motociclistii aia satanisti🤭?!

 

Ontopic: Un motociclist isi spune umila lui parere (bine scrisa, fara greseli gramaticale, prea lunga ce-i drept) si restul scriu doar ca sa se afle in treaba (inclusiv eu). Pentru mine articolul nu e util, ca-s baba, dar pentru cineva la inceput de drum mi se pare chiar bun (asta daca iti place sa citesti mai mult decat carti de joc). Iar restul de mesaje, cocina nene, ca tot vorbeam de porc. Nimic constructiv, nimic educativ, nimic amuzant, nici macar o ironie fina, bai...(aproape) nimic... Si-acu hai cu hate-ul ca macar la asta sunteti experti.😐

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ana. pareri avem cu totii, sunt ca nasurile. Insa u ele sunt mai placute de privi decat altele. Intre parerea coleglui si topicul similar al lui Oresti (@oldschool) Dumnezeu sa-l ierte, eu il prefer pe al doilea. Nu ca l-am cunoscut, ci si pentru ce CV avea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai era un nene care scrisese postul de căpătâi al motociclistului, preluat și de publicații moto. Acum câțiva ani a murit în somn... avea vreo 50 de ani. Oresti parcă-și zicea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Ana. a spus:

Iar restul de mesaje, cocina nene, ca tot vorbeam de porc. Nimic constructiv, nimic educativ, nimic 

Euzic ca nu toate mesajele au fost inutile. Eu chiar am incercat sa evidentiez niste lucruri, i-am raspuns punctual, l-am intrebat punctual cate ceva, si i-am facut si niste sugestii. Dar cand el o da la final ca MUSCHIU CONTEAZA, ca face bine la trante, s-a terminat, cum ai vrea sa reactionam? :)

Eu il consider UTIL doar din perspectiva ASA NU, cum am mai spus deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Grasimea nu ajuta? Ca aia de la sumo vad ca le au pe amandoua, si iau trante des. 

Acum 18 ore, vis-a-vis a spus:

Mai era un nene care scrisese postul de căpătâi al motociclistului, preluat și de publicații moto. Acum câțiva ani a murit în somn... avea vreo 50 de ani. Oresti parcă-și zicea...

Asa il chema in buletin. 

   pentru comparatia publicului cu mesajul din topicul asta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...