Sari la conținut

Africa Twin supraalimentată...


Postări Recomandate

Se pare că Honda nu mai ține pasul cu puterile astronomice reușite de concurență pe motoarele adventure, drept pentru care s-au depus niște patente pentru un motor supra alimentat prin compresor mecanic.

 

https://www.advpulse.com/adv-news/honda-files-patent-for-supercharged-africa-twin/

 

image.thumb.png.9d8882ab06f3792c95317e9bd6ac15af.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am citit si eu alaltaieri pe visordown aceeasi stire, dar aveam o inspiratie vadit ironica si am amanat postarea 😊 😆.

Cum vorbeam si cu un prieten in seara asta - daca Hondele cu turbine vor deveni motociclete, KTM si Ducati vor deveni master blastere. 

 

Pe de alta parte, experienta mea de o zi cu Kawa Z H2 se rezuma strict la un consum incomparabil mai mare, de neam prost, la suta de km.

Regim identic de exploatare cu un Z 900.

In viata reala, H2 nu este un salt radical in comparatie cu 900-le. Probabil ca Z 1000 este si mai aproape de el. 

 

Nu ma pricep la mecanica, departe de mine, dar daca consumul inuman va fi o caracteristica a motocicletelor cu turbina, atunci, nu, multumesc, nu este nici o smecherie whoomph-ul specific care iti da triluri pe sira 2 secunde.

 

Anyway, japonezii mai au nevoie de cateva milenii ca sa sa inteleaga nevoile umane in categoria adventure. 

Indiferent de ce "upgrade-uri" tehnologice aduc, ar trebui sa inteleaga ca motocicletele sunt niste vehicule concepute si fabricate pentru placerile si bucuriile oamenilor, nu pentru carat dovleci.

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, _Raul_ said:

Nu ma pricep la mecanica, departe de mine, dar daca consumul inuman va fi o caracteristica a motocicletelor cu turbina, atunci, nu, multumesc, nu este nici o smecherie whoomph-ul specific care iti da triluri pe sira 2 secunde.

 

Motorul supra alimentat nu consuma mai mult daca faci raportul consum/putere dezvoltata. Marele lui avantaj este faptul ca poti gestiona mult mai usor valorile motorului (cuplu, putere) si noxele care acum devin o problema foarte mare pt producatorii de moto. In acest moment cea mai usoara solutie sa treci testele de poluare este marirea capacitatii cilindrice dar asta nu o poti aplica oriunde.

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi e normal ca un vehicul care trece de 400km/h să consume ceva mai mult carburant.

Eu cred că Africa Twin e cea mai reușită mobră de adventure, mai ales aia cu DCT. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

usor cu congelatorul pe scari :D , e vb despre honda, n-o sa aiba putere mai mare , asta e clar, o sa fie mai castrata si cu feeling de masina de oras.

 

compresorul o sa-i dea un raspuns la acceleratie mai lent decat al unei motocositoare , minim 10 kile in plus pt compresor tubulatura si ce mai e pe acolo

 

si da, o sa consume mai mult pentru ca motoarele supralimentate au nevoie de amestec mai bogat pentru a pastra o urma de raspuns la acceleratie 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, cuki a spus:

 

Mda, asa este cand iti dai cu "parerea" fara sa cunosti nitel mai aprofundat subiectul.

muhahahah, ironia sortii sau inertia mintii?

 

nu mai crede in pliante , vezi cat mai ai timp sa editezi , poate ti se face rusine de ce ai spus dupa ce inveti cu supraalimentarea nitel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amestecul bogat e acolo ca sa previna detonatiile la sarcini mari, nu pentru raspuns la acceleratie... Dar stim ca nu te pricepi daca nu stii de diferenta de raspuns  intre turbo si compresor mecanic. 

Acum 14 ore, _Raul_ a spus:

 

 

Pe de alta parte, experienta mea de o zi cu Kawa Z H2 se rezuma strict la un consum incomparabil mai mare, de neam prost, la suta de km.

Regim identic de exploatare cu un Z 900.

In viata reala, H2 nu este un salt radical in comparatie cu 900-le. Probabil ca Z 1000 este si mai aproape de el. 

 

 

 

 

cat timp ai mers la peste 240 la ora ? Ca asa si un BMW M5 consum mai mult ca o miata in acelasi regim de exploatare. Faza e ca un Z900 nu poate fi exploatat in acelasi regim ca un H2

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, cuki a spus:

 

Unii vorbesc din experienta, altii din pareri. 

 

chiar nu sesizezi ironia?

 

Acum 3 minute, einstein1984 a spus:

amestecul bogat e acolo ca sa previna detonatiile la sarcini mari, nu pentru raspuns la acceleratie... Dar stim ca nu te pricepi daca nu stii de diferenta de raspuns  intre turbo si compresor mecanic. 

ia ghici... aieru are inertie? (sa vb pt parveniti)

nu stiu ce te framanta mai tare , ca eu stiu mai multe sau ca tu esti injiner ca Ponta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Supralimentatele vor consuma mai putin la sarcini mici, cand nu ai boost pentru ca motorul mic are lucru mecanic de pompaj mai mic si va merge cu clapeta de gaz deschisa mai mult. Adica fix cand mergi cu 40 la ora pe macadm de exemplu (asta ar trebui sa faci cu un adv, nu?). Posibil si la 130 sa fie cazul la fel, pe la 160 probabil consumul fata de un aspirat sa creasca. 

 

Ia uimeste-ma cum vindeci inertia aerului cu amestec bogat (compresorul banui ca face asta totusi mai bine ca benzina, impingand la 2 bari aerul fata de 1 bar la aspirat)? Ah stai, ca habar nu ai! condu si tu un mini cooper S sa vezi la ala raspuns la gaz. 

Inertie e la fraieru de mai sus, nu  la aeiru

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, einstein1984 a spus:

Supralimentatele vor consuma mai putin la sarcini mici, cand nu ai boost pentru ca motorul mic are lucru mecanic de pompaj mai mic si va merge cu clapeta de gaz deschisa mai mult. Adica fix cand mergi cu 40 la ora pe macadm de exemplu (asta ar trebui sa faci cu un adv, nu?). Posibil si la 130 sa fie cazul la fel, pe la 160 probabil consumul fata de un aspirat sa creasca. 

 

e mult mai complicat de atat, un compresor mecanic adauga atat o sarcina parazitara cat si restrictii pe admisie (de la compresor si intercooler)

daca apesi pedala la podea la sarcini mici poti sa te trezesti cu vacuum continuu pe admisie, in special la alea centrifugale, pana urca turatiile

asta se observa usor daca ai un ceas de boost care coboara sub 0

 

in cazul de fata, ala pare twin screw, care iti da boost aproximativ constant pe toata plaja (adica de la vreo 4000 de ture in sus in cazul asta) si are raspuns mai ok la acceleratie

si, ca h2, pare sa nu aiba intercooler

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

 

Acum 11 ore, einstein1984 a spus:

cat timp ai mers la peste 240 la ora ? Ca asa si un BMW M5 consum mai mult ca o miata in acelasi regim de exploatare. Faza e ca un Z900 nu poate fi exploatat in acelasi regim ca un H2

Facts:

Kawasaki Z 900 - o zi de bananait, trafic urban, drumuri nationale +  autostrazi - 19 litri de carburant la finalul zilei. Undeva la 300 km, deci 6%. 

Kawasaki Z H2 - o alta zi de bucurat de viata, aceleasi tipuri de drumuri si acelasi stil de dat. 37 de litri de carburant, aprox 400 de km, 9%.

Bonuri de benzina, eu nu am terminat mecanica.

 

Motociclete luate cu plinul facut, aduse inapoi cu plinul facut.

Regim identic de exploatare - mers cu ele la drum intins, in aceeasi zona/relief dar rute diferite, cum se merge cu motocicleta corect, in tari cu mai multe camere decat politisti, dar si cu autostrazi multe si pe alocuri fara limite de viteza

Nu stiu daca la 900 i-am dat mai mult de un 150-160 (motocicleta respectiva are multe alte calitati decat a fi cal de birjarit). 

Z-ul l-am dus la un moment dat la 240 pe autostrada dar nu aveam unde sa il intind din cauza traficului. 2-3 minute tot episodul? Am lasat-o balta fiindca avea aerodinamica unui cearsaf in configuratia respectiva. Singur, costum de piele ar fi fost altceva. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moama ce de ingineri pe aici ?!?!?! Totusi ma intreb, inginerii astia doar frecventeaza forumul sau se si dau ? Intreb pentru un prieten evident.

Prietenul in cauza mi-a spus ca la motocicleta lui de adv, geriatrica de altfel motorul trage de la 2000 iar la 2500 e blana, iar voi discutati de toata plaja de turatii, care incepe la 4000, unde motorul de adventure despre care discutam destul de rar se suie peste 5000.

Parerea mea de hater, e ca 'onda o sa scoata alt fas ca si DCT-ul, cu greutate de rinocer supraponderal dar cu "bold new graphics" la fiecare 2 ani, numai bune pentru parcat la starbucs de catre fetitele epilate pe piept si cu gleznele la vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...