Sari la conținut

18 OTT 11 - Gran Premio Michelin® de Aragón & 25 OTT 12 - Gran Premio de Teruel MotorLand AragónSPAIN


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

@wbmtGreseala mea,am vazut-o pusa pe un grup cu descrierea "cauciucul lui AM dupa cursa de astazi" si am luat-o de buna.

 

What went wrong for Fabio Quartararo?

"We had an issue with the front tyre, it is so strange that the pressure went so high in these circumstances, normally we have these problems in Malaysia or Thailand [where it is hot],

“We had a big problem and could not corner how I wanted, we had a good first lap but the problems started on lap two. The tyre pressure rose and went too high to a point where we could not control the bike.”

 

Ce nu inteleg eu....de ce se ridica presiunea in gumele lor? Nush,intreb - ei nu au azot in gume?merg cu aer normal???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 178
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 10 ore, Method a spus:

Ce nu inteleg eu....de ce se ridica presiunea in gumele lor? Nush,intreb - ei nu au azot in gume?merg cu aer normal???

 

diferenta de presiune la variatie de temperatura e in sutimi de bar la aer vs azot

deci chiar daca ar avea aer in cauciucuri (de obicei nu au din alte motive) nu ar fi asta explicatia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azotul e gaz inert - e consistent in "comportament" si reactioneaza mult mai slow la schimbari de temp etc - adica exact ce i s-a intamplat lui Quarta.

Si cel mai important - umiditatea - aerul atmosferic are un procent de umiditate mai mare sau mai mic,etc,care influenteaza presiunea,azotul zero.

Sper ca nu baga aer,ca ar fi culmea,adica nu e ca si cum azotul ar fi 500e/suta de grame,e 3lei 30

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Method a spus:

Azotul e gaz inert - e consistent in "comportament" si reactioneaza mult mai slow la schimbari de temp etc - adica exact ce i s-a intamplat lui Quarta.

Si cel mai important - umiditatea - aerul atmosferic are un procent de umiditate mai mare sau mai mic,etc,care influenteaza presiunea,azotul zero.

Sper ca nu baga aer,ca ar fi culmea,adica nu e ca si cum azotul ar fi 500e/suta de grame,e 3lei 30

 

ia 2 calculatoare si fa simulari

https://icemeister.net/backroom/calculators-2/nitrogen-pressure-vs-temperature-calculator

http://physics.bu.edu/~schmaltz/deflate.html

 

azotul si aerul reactioneaza aproape identic la schimbari de presiune/temperatura

daca platesti azot la vulcanizare aia e taxa de fraier

 

da, ai dreptate, umiditatea e unul din motivele pentru care nu cred ca folosesc aer la motogp, ca la f1 (unde parca era o regula care interzicea metodele de eliminarea a umiditatii din aer, dupa ce i-au prins pe ferrari cu mixul de fluorocarburi)

oricum, un calcul facut acum ceva ani pentru un cauciuc de f1 gasise putin peste 0.1g de apa intr-un pneu (la umiditate relativa de 75%), te cam prinzi care ar fi efectele

la f1 ii intelegi, alora le poate strica calculele

la motogp cred ca poti baga si aer dintr-o sauna, aia n-ar observa

 

pe scurt, quartararo merge prost ca e bolovan, nu e nici o conspiratie aici, nu a cazut pe 18 fiindca i-au pus 0.02g de apa in cauciucul fata cand l-au umflat

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, prafrau a spus:

pe scurt, quartararo merge prost ca e bolovan, nu e nici o conspiratie aici, nu a cazut pe 18 fiindca i-au pus 0.02g de apa in cauciucul fata cand l-au umflat

Asta e adevarat,la acest nivel sa gresesti o presiune in pneuri e o greseala de incepatori,dar sa o gresesti de 2 ori e deja...exclus.Ca el ca echipa ca whatever,nici nu conteaza.Nu am mai vazut niciodata atatea greseli in gp ca anul asta,nu stiu parca s-au prostit toti de cand a iesit MM.Eh,l-a taxat Mir dur pt asta luandu-i puncte in campionat,si bine face.

 

Intrebat in conferinta daca a folosit noul amortizor spate Ohlins,AM a zis naiv "nu stiu,nu am idee,trebuie sa intreb inginerul".Deci da.Oare MM ar fi stiut? :)

Cred ca ar fi fost mult mai bine sa spuna "i'm not at liberty to say" cum spunea MM razand cand il intrebau detalii prea "personale" despre Honda.Nu stiu trebuie sa intreb pe inginer?A dat urat,ca e dublu campion mondial mai nene ma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt piloți care habar n-au de tehnică, încalecă și DIIIIIII. Vin la bixe și spun "acolo face așa, dincolo altcumva", inginerul știe unde să mai dea 2 clickuri, nu-i musai să vină pilotul să zică "2 clickuri în plus pe rebound" dacă nu e pe felie cu tehnica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oo,da,nu am zis ca AM are datoria sa cunoasca detaliile tehnice,dar un nou amortizor spate as zice ca e ceva deja vizibil.Si care face o oarecare diferenta.Un dublu campion mondial nu ar trebui sa fie chiar tamaie.Ok,nu i se cere asa ceva,mai ales la HRC unde daca nici acolo n-au ingineri si tehnicieni nu mai au niciunde,dar totusi....apar invariabil comparatiile cu MM.Care spunea "vreau sasiul asta,vreau aero de anul trecut" samd samd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, john17 a spus:

Sunt piloți care habar n-au de tehnică, încalecă și DIIIIIII. Vin la bixe și spun "acolo face așa, dincolo altcumva", inginerul știe unde să mai dea 2 clickuri, nu-i musai să vină pilotul să zică "2 clickuri în plus pe rebound" dacă nu e pe felie cu tehnica. 

Exact. Asa cica era stoner.

A venit, s-a urcat, i-a dat cox.

Acum 7 ore, Method a spus:

Oo,da,nu am zis ca AM are datoria sa cunoasca detaliile tehnice,dar un nou amortizor spate as zice ca e ceva deja vizibil.Si care face o oarecare diferenta.Un dublu campion mondial nu ar trebui sa fie chiar tamaie.Ok,nu i se cere asa ceva,mai ales la HRC unde daca nici acolo n-au ingineri si tehnicieni nu mai au niciunde,dar totusi....apar invariabil comparatiile cu MM.Care spunea "vreau sasiul asta,vreau aero de anul trecut" samd samd

Poate schimba prea multe prea des si pierzi sirul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, john17 a spus:

Dințosu voia șasiul x sau y după ce încăleca 2 variante și o simțea mai bună pe una din ele, mă îndoiesc că alegea el componentele din "catalogul de piese". 

ahaha,da bun asta cu catalogul de piese

 

Stoner a zis ca le-a explicat ca spatele era pe niciunde dar nu il deranja atat de mult pt ca fatza era beton.Stoner era....Stoner.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, danypop a spus:

 

122116062-631990004152023-29626163139715

Ieri facea biceps.Si dupa cum se vede,lucreaza si la bratul cu probleme,ceea ce mai demult nu facea - se antrena la tot in afara de bratul drept.Deci e pe drumul cel bun.

Sunt curios daca poate reveni la Valencia II macar.Sau Portimao?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

 

122116062-631990004152023-29626163139715

Ieri facea biceps.Si dupa cum se vede,lucreaza si la bratul cu probleme,ceea ce mai demult nu facea - se antrena la tot in afara de bratul drept.Deci e pe drumul cel bun.

Sunt curios daca poate reveni la Valencia II macar.Sau Portimao?

 

alea par de 4 kg, o ia incet, probabil mai are

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da am citit si eu in Mundo Deportivo niste zvonuri : se pare ca nu se simte ok cu recuperarea si nu e multumit de progres si ar vrea sa incerce o a 3a operatie.

Mundo Deportivo e o publicatie foarte respectata si nu prea iese fum fara foc.

Sa speram insa ca sunt doar povesti si ca il vom vedea anul acesta pe motoreta.

Ok daca e o problema asa de grava ar trebui sa o rezolve si sa se pregateasca pt anul viitor,nu are de fapt nici un sens sa revina in acest sezon daca nu e complet recuperat.Miza pt el e aproape nula,e mai degraba psihologica treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai incercat ultima data cu un "mindset", dar nu a fost deloc ok, cred ca mai bine se concentreaza pe "full-recovery of body", si la anul poate face instructie linistit cu cei din MotoGP, prea sunt dezorientati anul asta, sa-i lase asa cum au cazut, care pe unde au apucat...ba in clasament, ba pe circuite...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.10.2020 la 8:23, Kagemusha a spus:

.... Cu toate acestea, a spus că va continua să o facă, inclusiv în cursa de duminică. Îl voi urmări cu interes,fără ironie.

S-a sucit.A lasat balta prostiile :

Vinales, who raised eyebrows by revealing he believed he could improve his starts - often the weakest point of his race - by turning off launch control, had passed Quartararo to take the holeshot at turn one on Sunday.

"Big round of applause! I started first! I’m so happy!" he joked. "I did it with [the launch control] electronics. The first corner is very close here so it easier to make a good start."

Si a tras o concluzie foarte buna zic eu :

"I think what we did this weekend was we concentrate just on riding style. We forget about grip and about tyres. I used just S compounds to put a lot of corner speed. It seems to work."

O cursa f buna a lui Vinales zic eu pt ca a fost cea mai buna Yamaha in conditiile in care celelalte s-au cam scufundat.In general cand sunt conditii improprii pt Yamaha,Vinales merge cel mai rau sau pe aproape,acum iata ca a obtinut un loc decent zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Method a spus:

S-a sucit.A lasat balta prostiile :

Vinales, who raised eyebrows by revealing he believed he could improve his starts - often the weakest point of his race - by turning off launch control, had passed Quartararo to take the holeshot at turn one on Sunday.

"Big round of applause! I started first! I’m so happy!" he joked. "I did it with [the launch control] electronics. The first corner is very close here so it easier to make a good start."

Si a tras o concluzie foarte buna zic eu :

"I think what we did this weekend was we concentrate just on riding style. We forget about grip and about tyres. I used just S compounds to put a lot of corner speed. It seems to work."

O cursa f buna a lui Vinales zic eu pt ca a fost cea mai buna Yamaha in conditiile in care celelalte s-au cam scufundat.In general cand sunt conditii improprii pt Yamaha,Vinales merge cel mai rau sau pe aproape,acum iata ca a obtinut un loc decent zic eu.

 

Pai cateva posturi mai inainte ziceai ca iar s-a dezumflat Vinales :).

Din punctul meu de vedere, atat a putut yamaha sapt trecuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,am spus ca e un pilot slab si ca Yamaha nu ar trebui sa mai piarda timpul cu el.Echipele de talia Yamaha,Honda,Ducati,echipe de uzina care investesc destui de multi bani in gp si unde se cer rezultate,zic eu ca nu isi pot permite sa cultive piloti care iata au probleme la actionarea ambreiajului,la mersul cu rezervorul plin,la plecarea de pe loc,vise ca ei dozeaza mai bine accel decat un LC,chestii din astea.Chiar am dat citatul ala din decl lui pt a sublinia faptul ca batea campii cu gratie cursele trecute - deci am avut dreptate in legatura cu LC nu? 

Insa printre multele curse penibile si demne de ras ale lui Vinales,si printre multele lui probleme existentiale,probleme si performante care efectiv n-ar trebui sa existe la un pilot care activeaza la Yamaha factory,cursa trecuta a facut o cursa buna - o cursa buna facuta in conditii nu tocmai propice pt Yamaha,conditii in care Vinales de obicei era pamant.Chiar daca nu sunt fan,nu pot sa spun ca merge prost cand merge bine.Asta nu inseamna insa ca Vinales a devenit brusc viitor campion mondial,sau ca e in stare sa se bata cu MM,cum ar trebui sa faca un pilot de la Yamaha factory.

Din punctul meu de vedere nu atat a putut Yamaha cursa trecuta...daca ar fi terminat unul pe 5 unul pe 6 si unul pe 7,adica f apropiati si cu performante asemanatoare,ok.Dar cand unul e pe coispe ca whatever,altul si-a bagat presiune prea mare in roti si e pe 22? iar pilotul cel mai slab in conditii impoprii Yamaha se claseaza pe 4,asta clar nu inseamna ca atat a putut Yamaha cursa trecuta.

Yamaha ar trebui sa se trezeasca pt ca le ia campionatul Suzuki care baga 3 lei in gp doar pe constanta si pe profesionalism.Just by doing their job.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

Da,am spus ca e un pilot slab si ca Yamaha nu ar trebui sa mai piarda timpul cu el.Echipele de talia Yamaha,Honda,Ducati,echipe de uzina care investesc destui de multi bani in gp si unde se cer rezultate,zic eu ca nu isi pot permite sa cultive piloti care iata au probleme la actionarea ambreiajului,la mersul cu rezervorul plin,la plecarea de pe loc,vise ca ei dozeaza mai bine accel decat un LC,chestii din astea.Chiar am dat citatul ala din decl lui pt a sublinia faptul ca batea campii cu gratie cursele trecute - deci am avut dreptate in legatura cu LC nu? 

Insa printre multele curse penibile si demne de ras ale lui Vinales,si printre multele lui probleme existentiale,probleme si performante care efectiv n-ar trebui sa existe la un pilot care activeaza la Yamaha factory,cursa trecuta a facut o cursa buna - o cursa buna facuta in conditii nu tocmai propice pt Yamaha,conditii in care Vinales de obicei era pamant.Chiar daca nu sunt fan,nu pot sa spun ca merge prost cand merge bine.Asta nu inseamna insa ca Vinales a devenit brusc viitor campion mondial,sau ca e in stare sa se bata cu MM,cum ar trebui sa faca un pilot de la Yamaha factory.

Din punctul meu de vedere nu atat a putut Yamaha cursa trecuta...daca ar fi terminat unul pe 5 unul pe 6 si unul pe 7,adica f apropiati si cu performante asemanatoare,ok.Dar cand unul e pe coispe ca whatever,altul si-a bagat presiune prea mare in roti si e pe 22? iar pilotul cel mai slab in conditii impoprii Yamaha se claseaza pe 4,asta clar nu inseamna ca atat a putut Yamaha cursa trecuta.

Yamaha ar trebui sa se trezeasca pt ca le ia campionatul Suzuki care baga 3 lei in gp doar pe constanta si pe profesionalism.Just by doing their job.

totusi sa nu uitam ca o mana de ingineri Yamaha au fost izolati.

nu ai de unde sa stiu ce faceau acei ingineri si ce compromisuri a trebuit sa faca Yamaha. 

 

Acum 16 minute, damager a spus:

totusi sa nu uitam ca o mana de ingineri Yamaha au fost izolati.

nu ai de unde sa stiu ce faceau acei ingineri si ce compromisuri a trebuit sa faca Yamaha. 

 

 

Acum 3 ore, Method a spus:

Da,am spus ca e un pilot slab si ca Yamaha nu ar trebui sa mai piarda timpul cu el.Echipele de talia Yamaha,Honda,Ducati,echipe de uzina care investesc destui de multi bani in gp si unde se cer rezultate,zic eu ca nu isi pot permite sa cultive piloti care iata au probleme la actionarea ambreiajului,la mersul cu rezervorul plin,la plecarea de pe loc,vise ca ei dozeaza mai bine accel decat un LC,chestii din astea.Chiar am dat citatul ala din decl lui pt a sublinia faptul ca batea campii cu gratie cursele trecute - deci am avut dreptate in legatura cu LC nu? 

Insa printre multele curse penibile si demne de ras ale lui Vinales,si printre multele lui probleme existentiale,probleme si performante care efectiv n-ar trebui sa existe la un pilot care activeaza la Yamaha factory,cursa trecuta a facut o cursa buna - o cursa buna facuta in conditii nu tocmai propice pt Yamaha,conditii in care Vinales de obicei era pamant.Chiar daca nu sunt fan,nu pot sa spun ca merge prost cand merge bine.Asta nu inseamna insa ca Vinales a devenit brusc viitor campion mondial,sau ca e in stare sa se bata cu MM,cum ar trebui sa faca un pilot de la Yamaha factory.

Din punctul meu de vedere nu atat a putut Yamaha cursa trecuta...daca ar fi terminat unul pe 5 unul pe 6 si unul pe 7,adica f apropiati si cu performante asemanatoare,ok.Dar cand unul e pe coispe ca whatever,altul si-a bagat presiune prea mare in roti si e pe 22? iar pilotul cel mai slab in conditii impoprii Yamaha se claseaza pe 4,asta clar nu inseamna ca atat a putut Yamaha cursa trecuta.

Yamaha ar trebui sa se trezeasca pt ca le ia campionatul Suzuki care baga 3 lei in gp doar pe constanta si pe profesionalism.Just by doing their job.

 

 

vezi ca a centralizat un coleg ideile tale intr-un post. mai citeste din cand in cand ca sa intelegi cat de putin stim noi din acest sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,i-am raspuns si eu la "centralizarile" lui,nu mai reiau.Citeste si tu daca esti interesat.Iar daca nu,nu.Fiecare cu parerea lui.

Noi nu stim putin,noi nu stim nimic din acest sport,asta e clar.Faptul ca urmarim o competitie de pe margine nu ne da vreo opinie avizata.La nici unul din noi.

Insa daca cei de la Yamaha asa plini de ingineri,cu o motoreta foarte capabila (as zice eu si victoriile de etapa/podiumurile/pole'urile luate),rateaza titlul mondial in anul in care the great Marquez sta pe bara,si le fura Suzuki cu Mir mamaliga din mana,atunci putem spune ca au gresit?ca total fail?ca sunt incapabili?Nu stiu,in eventualitatea (iata,destul de ridicata) a unui asemnea contrarezultat,da tu o caracterizare a performantelor lor in lipsa celui mai mare rival,sunt curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...