Sari la conținut

Verificare stator


Sebiosip
 Share

Postări Recomandate

Buna seara.

Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie, este vorba despre o motocicleta honda deauville.

Initial nu incarca deloc, am verificat si dupa masuratori am ajuns la concluzia ca e dus statorul, am desfacut si statorul intradevar era prajit rau....

Am trimis statorul la rebobinat, dupa ce a ajuns l-am montat sus pornesc masor, intre faze am 22v, intre alte 2 faze am 25v si intre ultimele am 11v.

Firele de la stator cand le bag in regulator dupa aprox 3min incep si se incalzesc, asta fara sarcina, mai exact cu firele de la iesirea regulatorului in aer.

Intre firele de la iesire am 16v, daca pun la loc si mufa de la iesire nu mai incarca deloc.

Intrebarea e...oare sa fie bobinat corect statorul? Mentionez ca intre fiecare fir de la bobina si masa am continuitate.

Am sa postez si niste poze sa vedeti despre ce e vorba

 

E normal ceea ce e la stator?

1603383406356699300735564175390.jpg

16033834474867432790073236069254.jpg

16033834675413863718370320327322.jpg

16033834867561061864523243603027.jpg

16033835584913699600673733460878.jpg

16033836051453345479005449414854.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, easy ride on! a spus:

Defect cu străpungere la masă. Probabil că s-a zgâriat sârma pe undeva şi atinge miezul magnetic.

Bateria este cu borna minus la masă, deci ansamblul stator trifazat + redresor trifazat + regulator şunt nu are cum să mai funcţioneze.

580100836_RegulatorRectifier.thumb.png.d27e0412d2bd6338a97f6b30991103fc.png

 

  ce e mah asta ?? schema tactica de lupta cu pieile rosii?? numa sageti si scuturi pe acolo 

Editat de Taz Asg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, easy ride on! a spus:

2 contacte parazite la masă care şuntează parţial o fază din stea cea de 11V alternativ.

Ar fi trebuit să se încingă tare zona aia, eu mizez pe legături încurcate. Soluţia pare a fi alt stator din dezmembrări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, easy ride on! a spus:

din trei în trei bobine, acelaşi număr de spire şi în acelaşi sens.

3 capete împreună (nul) şi izolat, celelalte 3 capete sunt cele 3 faze de ieşire (firele galbene).

 

Aşa chiar ar merge, rămâne de găsit CuEm la secţiunea corectă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci in concluzie bobinator=varza 😛

Motocicleta e a unui cunoscut, cand am vazut masuratoriile cu statorul rebobinat si continuitatea la masa asa m-a dus si pe mine gandul direct la stator cu continuitate la masa, am vorbit cu omul i-am spus si am zis sa mai asteptam sa ma mai documentez dar se pare ca e la ce m-am gandit si eu.

Ideea e bobinele ar trebui sa fie relativ ca la alternatoarele auto, am vreo 50 de bucati da nici la alea nu are continuitate nici un fir de bobina la masa.

M-am gandit si eu sa il rebobinez personal dar am zis ca daca gaseste sa il rebobineze ar fi mai ok ca eu stau mai rau cu timpul...

Sarma de bobinat pentru cei interesati eu am gasit pe mivarom daca ajuta pe cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult mai problematic mi se pare tratamentul după bobinare, respectiv lăcuirea și coacerea. Așa cum am mai îndrumat pe cineva, pe topicul VStrom-iștilor am vz niște postări cum că ar exista o variantă fiabilă de rebobinare (modelul respectiv fiind destul de predispus la "prăjirea" statorului). 

Ar putea exista și varianta aftermarket, de exemplu am livrat recent cuiva un stator de Triumph la 600 și ceva de lei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cunostintele mele as zice ca e mai mult o problema de proiectare, mai exact....pe acel stator vine ulei incins din motor, initial credea ca e spart dar sunt vreo 3...4gauri care se vede ca sunt frezate din fabrica, pe langa asta un alternator tot timpul ar teebui sa fie calculat cu o rezerva de putere nu la limita, deci consumul normal nu ar trebui sa fie o problema.

Concluzia care o trag eu este ca e calculat la limita, se incinge plus uleiul incins din motor rezulta un stator "african" asa mai prajit :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, Georgica_Popescu a spus:

Ca se prajesc.se.prajesc ...asta e finalul ...dar pe nici un forum nu am vazut cauza ! 

De ce se prajesc ?  

Cine este de vina ...consumerismul , sau proiectarea proasta ? 

cat ai vrea sa tina o viata? are cati ani motoreta 15-20 ani? nu-s destui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare colegi revin.

Am vorbit cu cei care au rebobinat statorul, intrebarea mea este, cum  trebuie sa fie bobinat in stea sau in triunghi?

Ea mi-a zis ca l-au rebobinat in triunghi dar din cate stiu nu ar trebui sa fie bobinat in stea?

 

Ce m-a amuzat a zis ca sa mai verific si eu daca nu se atinge pe undeva firu si daca e nevoie pot sa dau cu ciocanul cu un lemn ca sa imping sarma de unde se atinge, a zis ca pot sa dau linistit ca nu are nimic 😂😂😂

A zis si ea a intradevar nu trebuie sa aiba continuitate la masa :))

da chestia cu bobinatul in triunghi m-am cam pus pe ganduri ca eu stiu ca astea ar trebui sa fie in stea nu? Sau gresesc eu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu cum e cu legarea in stea si triunghi doar ca asa stiam ca la alternatoare e legare in stea si cand am auzit-o pe femeia aia zicand ca a bobinat in triunghi si nu am acces la capetele firelor.... m-a cam pus pe ganduri.

Cel mai pribabil din cauza asta am si tensiuniile mai mici 22, 24 si 10...11v, nu am lucrat chiar asa mult la motociclete dar totusi stiam ca tensiunea in gol fara sarcina trebuia sa fie mare spre 60...70v.

Deci in concluzie bobinajul ala nu e de nicio culoare, are si continuitate la masa si e si in conexiune triunghi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Sebiosip a spus:

...urca pana pe la 27v, de era pe baterie cam fierbea 😂😂😂

 

Aia e ac neregulata 😁 nu are ce cauta pe bacterie 

Tensiunea e ca fumeia , daca o regulezi bine , nu ai treaba cu ea 

Editat de Georgica_Popescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, easy ride on! a spus:

Pacsirta?

Am şi eu unul, funcţionează. Iaca, o sârmă mai lungă ca antenă.

OIP.jpg.7bda189ca1cb2484aa41418f8a106cef.jpg

Dar are şi o bară (antenă) de ferită pe interior.

stiu ca are :)  si al meu functioneaza .

  insa am in apropiere o linie de inalta tensiune ... si nici jvc-ul nu prinde nimic fara antena exterioara 

 colegul yo4hgx ....  e mai familiar cu undele ;)

 

apropo ... cum stai cu tweterele? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, easy ride on! a spus:

Nu le-am mai auzit de mult dar sunt la locul lor (mecanic).

folie de supravietuire  decathlon.  devin noi ;) 

 

  

ps , daca vrei schema electrica... da un chiot 

si cred ca cu oleaca de chin se poate acorda in banda vestica ;)  is satul de chineji 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...