Sari la conținut

Incarcare baterie BMW F700 GS


misionaru
 Share

Postări Recomandate

Salutare, am testat putin bateria de la motor, daca tot am desfacut capacul de sus. 

 

Am obtinut cateva citiri dubioase, mai ales la turatii mari, asa ca am decis sa fac si un filmulet.

 

Are cineva idee despre ce ar fi vorba? Link filmulet:

 

Multumesc!

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca e contact imperfect la firul de plus al aparatului de masura pe acumulator.Tine-l apasat corespunzator,atat minusul cat si plusul pe durata functionarii.Apoi repeta filmarea.

Si opreste motorul de la butonul on/off,nu de la cheie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, m-am gandit ca poate este contactul sau chiar aparatul de vina. Citirile sunt cam exagerate, mai ales acel 0 care apare la un moment dat. 

 

O sa repet cu un alt multimetru si revin :)
Multzam de sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca ai "infipt-o" la borna,tot exista o trepidatie generala ce iti creeaza imperfectiunea contactului.

 

Cu placere. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, misionaru a spus:

In mod normal, imi trebuiau fise cu clestisori care sa se fixeze pe borne, mai ales daca faci de unul singur testul...o sa caut sa imi cumpar si asa ceva :)

Sau un prieten sa le tina ferm pe baterie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, Christian 1 a spus:

Si opreste motorul de la butonul on/off,nu de la cheie.

De ce!?!? :huh: Eu unul nu folosesc deloc butonul ăla... 

 

 

E bine, bre, doar că nu fac contact ferm țepușele aparatului! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, john17 a spus:

De ce!?!? :huh: Eu unul nu folosesc deloc butonul ăla... 

 

 

E bine, bre, doar că nu fac contact ferm țepușele aparatului! 

Mi-a zis un nene motociclist batran ceva legat de descarcarea curentului generat in timpul functionarii,la oprire,in instalatia electrica.Ca nu e sanatos pe termen lung pentru CDI/ECU. :)

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, N.R. a spus:

Salutare,

Buronul/switch-ul ala e rosu pentru un motiv, e oprirea in caz de urgenta a motorului, nu operatiune normala. 

Scuze pt offtopic!

E si pentru asta,corect.

Doar ca la astea moderne,nu-si mai pre are rostul,cel putin la rasturnarea motorului caci ai senzorul de rasturnare.

In fine,faceti fiecare cum doriti cand opriti motorul motocicletei. :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, john17 a spus:

De ce!?!? :huh: Eu unul nu folosesc deloc butonul ăla... 

 

 

Eu am patit la o alta motocicleta sa imi oxideze contactul de killswitch (din cauza de nefolosire + umezeala normala) si sa mi se opreasca motorul in mers de cateva ori. Scary as hell, si pe la 140 dar mai ales pe la 10 la ora intr-o intersectie cand viram la dreapta, de era sa ma coste lipit + vopsit carene mai mult decat 20 de switch-uri. Si mi-a luat vreo saptamana sa-i dau de capat, ca am inceput verificarile cu d'alea grele, CDI, bobine, contactul cu cheie, etc.

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfaturi!

 

Sincer, legat de prima citire, din cate stiu eu, fara consumatori bateria ar trebui sa aiba 12.6-12.8V una sanatoasa. Bateria mea avea faza mare, si avariile puse inainte sa dau drumul la motor. Nu se pune deloc acest fapt? trebuie sa stea tot la 12.6V cu tot cu consumatorii astia?

 

Citirea de 0.00 e inexplicabila, intr-adevar. Cel mai probabil, provine de la contactul cu fisele, asa cum au zis si ceilalti "colegi". 

 

O sa mai fac o citire cu motorul la cald, sa vad ce diferente sunt. Si eventual, cu cineva care sa imi tina fisele fixate pe borne :)

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am facut eu:

 

- baterie noua, pt ca murise cea veche, dupa o vreme invartea greu la pornire, dupa alta vreme doar asistata cu cabluri, masuratorile de incarcare si consumatori nu indicau nimic iesit din comun

- toti au zis ca depozitare incorecta peste iarna etc

- luat alta baterie

- luat un voltmetru ca cel din imagine, conectat la borne (sub 20 lei), am gasit cu greu, la un magazn obscur

- surpriza: dupa un mers de 20 minute incepea sa incarce 17 volti

- luat releu de incarcare sh de scuter care se apropia de caracteristici

- nici o problema de atunci

 

 

VOLTMETRU.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, easy ride on! a spus:

Am văzut asta.

Deci topicul corect ar fi "Descărcare baterie BMW F700 GS" :)

 

 

Ar fi bine sa fie de la baterie doar :)

 

Acum 2 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

Cum am facut eu:

 

- baterie noua, pt ca murise cea veche, dupa o vreme invartea greu la pornire, dupa alta vreme doar asistata cu cabluri, masuratorile de incarcare si consumatori nu indicau nimic iesit din comun

- toti au zis ca depozitare incorecta peste iarna etc

- luat alta baterie

- luat un voltmetru ca cel din imagine, conectat la borne (sub 20 lei), am gasit cu greu, la un magazn obscur

- surpriza: dupa un mers de 20 minute incepea sa incarce 17 volti

- luat releu de incarcare sh de scuter care se apropia de caracteristici

- nici o problema de atunci

 

 

VOLTMETRU.jpg

 

Buna ideea cu voltmetrul. Cred ca cea mai buna treaba cu el e ca te scuteste de surpriza lasatului in drum, in special in situatiile in care drumul e departe de casa...

Apropo de releul de la scooter, lucrurile sunt ok daca intrunesc aceleasi caracteristici, in general, mai la orice as presupune. De exemplu, in loc sa cumpar o pompa de benzina pentru o Aprilia Pegaso Strada, care costa o caruta de bani, am cumparat o pompa de benzina pentru o Vespa, care m-a costat la sfert. Si cu acea pompa, am mai mers inca cel putin 30k km, pana sa vand motorul si nici dupa aceea, nu am aflat sa fi picat acea pompa. Deci da, sunt convins si eu ca exista variante fiabile si la pret mai mic, atata timp cat respecti cerintele "proiectului". :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlade,Aprilia Pegaso 650 Strada avea voltmetru de fabrica in bord. La Mulahen,nu avea,dar am montat eu un voltmetru digital cu doua prize usb, pe ghidon.

IMG-20181008-WA0030.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si acum, intrebarea fireasca ce imi vine mie in minte: de ce nu se mai practica, in zilele noastre, monitorizarea sub orice forma (voltmetru, bec, etc...), a capacitatii bateriei de pe motocicleta, macar, sau/si a puterii de incarcarcare a sa? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, misionaru said:

Si acum, intrebarea fireasca ce imi vine mie in minte: de ce nu se mai practica, in zilele noastre, monitorizarea sub orice forma (voltmetru, bec, etc...), a capacitatii bateriei de pe motocicleta, macar, sau/si a puterii de incarcarcare a sa? 

 

Pentru ca sistemele de incarcare sunt suficient de mature ca sa nu mai fie nevoie de martor de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, misionaru said:

Dar sunt suficient de mature incat sa ma avertizeze atunci cand releul de incarcare incarca cu 17V in loc de 14V?

 

N-ai inteles, cel putin in trecut incidenta problemelor la sistemele de incarcare era suficient de mica pentru a permite renuntarea la martorii de incarcare, martori care iti aratau daca nu incarca, nu si daca incarca prea mult. La masini era simplu, avand alternator martorul de incarcare era acel idiot light care facea parte din sistemul de excitare la pornire. La moto nu era asa de simplu pentru ca generatorul de curent nu lucreaza cu excitatie si nici nu au punte de redresare (redresarea se face in releu), astfel ca ar fi trebuit facut un ansamblu special ca sa arate incarcarea iar asta insemna costuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, mobiletron a spus:

 

N-ai inteles, cel putin in trecut incidenta problemelor la sistemele de incarcare era suficient de mica pentru a permite renuntarea la martorii de incarcare, martori care iti aratau daca nu incarca, nu si daca incarca prea mult. La masini era simplu, avand alternator martorul de incarcare era acel idiot light care facea parte din sistemul de excitare la pornire. La moto nu era asa de simplu pentru ca generatorul de curent nu lucreaza cu excitatie si nici nu au punte de redresare (redresarea se face in releu), astfel ca ar fi trebuit facut un ansamblu special ca sa arate incarcarea iar asta insemna costuri.

 

De acord, procentual vorbind, aparitiile erorilor de acest gen sunt prea mici incat sa merite costurile in plus. Insa, intrebarea mea se mentine, de ce nu exista, macar la nivel minimal, o simpla verificare a sistemului electric de pe motocicleta?  Si aici ma refer la modelele noi de motoare, poate exista si eu nu stiu...dar, ca un exemplu, Aprilia Pegaso Strada 650 avea un voltmetru, iti arata tensiunea la baterie, din calculatorul de bord. De ce nu mai exista asa ceva? o simpla verificare fara sa trebuiasca sa cumperi un voltmetru sau orice alt multimetru.

 

In fine, imi dau seama de raspuns, costurile spun totul. Multumesc de atentie, apreciez! :)

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, misionaru a spus:

Si acum, intrebarea fireasca ce imi vine mie in minte: de ce nu se mai practica, in zilele noastre, monitorizarea sub orice forma (voltmetru, bec, etc...), a capacitatii bateriei de pe motocicleta, macar, sau/si a puterii de incarcarcare a sa? 

Pentru ca exista "stiinta" numita uzura morala planificata. ca sa fi un bun cetatean, trebuie sa consumi.

Ai sa ramai surprins,Aprilia mai are pe modelele ei,voltmetru. :)

 

 

Acum 2 ore, mobiletron a spus:

 

Pentru ca sistemele de incarcare sunt suficient de mature ca sa nu mai fie nevoie de martor de incarcare.

Luca, e si asta un punct de veder.Dar din ce ar mai trai reprezentantele si service-urile? :)

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...