Sari la conținut

Finala sezonului - 8.11 - GP de Europa + 15.11 Valencia + 22.11 Portimao


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 9 ore, Method a spus:

Sunt convins ca ai dreptate in legatura cu punctajul.Omitem insa un lucru crucial - anul trecut Marquez a fost prezent in competitie ! asta face o diferenta enorma intre cele 2 performante ale lui Quarta,nu?

Nush cine a zis...Marquez parca? - e mult mai usor sa ai rezultate bune din postura de underdog decat sa fii the man to beat si toata presiunea pe tine - iata ca unii cedeaza in asemenea postura.

Unii insa castiga."Asta devine dupa facultati" vorba lui Preda :P

Nu e doar Quarta in situatia asta. Dovi, Vin si Rins au in momentul asta sezon mai slab decat anul trecut. Rins are sanse reale sa-l imbunatateasca. Ceilalti doi, nu. Toti trei sunt campioni la clase mici. Fara MM pe pista, ar fi trebuit sa zburde, nu? 
Mir se descurca foarte bine acum, insa este in situatia lu‘ Quarta de anul trecut. E (oarecum) surpriza. Vedem in sezonul viitor daca face fata presiunii

 

 

Acum 9 ore, Method a spus:

Ce zice Rossi....sa-ti reamintesc ca in 2017 Rossi si Vinales au bombanit tot anul ca motoreta e de calcat,ca TC e de vina si ca trebuie lucrat la TC ca nu functioneaza bine?si ca la sf anului Rossi (spre cinstea lui) a recunoscut ca nu e problema TC'ul ci el dimpreuna cu maestrul Vinales au ales motorul gresit la inceput de sezon?Deci iar cu Rossi dezvoltatorul...nu.


Aici amesteci lucrurile. Declaratia cu motorul este corecta. Au zis ca, in retrospectiva, poate nu au ales bine intre cele doua tipuri de motoare pe care le-au avut in teste. Au mers pe cel mai puternic.

Insa prin asta nu au abslovit de vina TC-ul. Nu au zis ca problema e strict alegerea motorului. Cele doua sunt separate. Mai mult, in sezonul urmator au continuat sa spuna ca problema cu TC-ul e inca acolo/nerezolvata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 267
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 8 ore, Method a spus:

 

Nu.Deci nu.Iar cu Yamaha e praf?Daca ziceai ca managementul lui Yamaha adica Jarvis ia niste decizii de tot calcatul,da,perfect de acord.Dar o motoreta pe care se castiga majoritatea?

 

Da si eu ma bucur ca Dovi n-a luat campionatul,chiar a mers execrabil sezonul asta.

Sa o luam altfel: Yamaha nu este o motocicleta praf, dar raportata la ceilalti competitori, nu se prezinta cu cel mai echilibrat (si competitiv) pachet. Este ok, pana o pui alaturi de Suzuki, de exemplu. Atunci se vede ca nu mai este atat de buna. Este o motocicleta care are performante doar intr-o plaja foarte restransa de conditii meteo, are preferinte doar pentru anumite circuite, are mari probleme in a pune puterea la asfalt, etc, cu alte cuvinte trebuie sa se alinieze prea multe variabile, ca sa poata castiga Yamaha o cursa. Cel mai bun exemplu este chiar cursa de ieri... un circuit pe care ar fi trebuit sa fie la bataie pentru victorie, toate motoretele M1 au fost jalnice. Suzuki a zburat, Yamaha s-a tarat.

Cea mai buna, cea mai echilibrata motocicleta, in acest moment, este Suzuki. Spun asta, in conditiile in care Honda este o mare necunoscuta, pentru ca nu au nici un pilot, in acest moment, care sa arate adevaratul potential al acelei motociclete. Si KkTM-ul incepe sa contureze un pachet foarte echilibrat. Asa ca Yamaha ar trebui sa se puna serios pe treaba. Sasiul lor trebuie redesenat aproape de la 0, motorul trebuie sa mai castige niste caluti, sa isi rezolve problemele de fiabilitate, etc... 

 

Dovi nu a uitat sa piloteze, de anul trecut si pana in prezent. Incearca sa vezi lucrurile in context. De cand s-a anuntat despartirea de Ducati, echipa si uzina nu ii mai acorda nici un sprijin. Toate resursele sunt indreptate catre pilotii Pramac. Asta pe de o parte, pe cealalta, GP20 este vai de mama lui. Cu motocicleta aia nu se poate emite pretentii la titlu. Si ce este mai grav, este faptul ca Gigi pare sa nu realizeze. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, xt600 a spus:

Sa o luam altfel: Yamaha nu este o motocicleta praf, dar raportata la ceilalti competitori, nu se prezinta cu cel mai echilibrat (si competitiv) pachet. Este ok, pana o pui alaturi de Suzuki, de exemplu. Atunci se vede ca nu mai este atat de buna. Este o motocicleta care are performante doar intr-o plaja foarte restransa de conditii meteo, are preferinte doar pentru anumite circuite, are mari probleme in a pune puterea la asfalt, etc, cu alte cuvinte trebuie sa se alinieze prea multe variabile, ca sa poata castiga Yamaha o cursa. Cel mai bun exemplu este chiar cursa de ieri... un circuit pe care ar fi trebuit sa fie la bataie pentru victorie, toate motoretele M1 au fost jalnice. Suzuki a zburat, Yamaha s-a tarat.

Cea mai buna, cea mai echilibrata motocicleta, in acest moment, este Suzuki. Spun asta, in conditiile in care Honda este o mare necunoscuta, pentru ca nu au nici un pilot, in acest moment, care sa arate adevaratul potential al acelei motociclete. Si KkTM-ul incepe sa contureze un pachet foarte echilibrat. Asa ca Yamaha ar trebui sa se puna serios pe treaba. Sasiul lor trebuie redesenat aproape de la 0, motorul trebuie sa mai castige niste caluti, sa isi rezolve problemele de fiabilitate, etc... 

 

 

cam asa zic si eu, :) doar ca tu ai expus pe intelesul lui Method. daca el vrea sa inteleaga depinde doar de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

Reia topicul trecut,deja incepusera sa apara carcotelile despre campioni care nu castiga titluri "pa merit" si apropouri la Hayden care "a furat" titluri.

 

cand jumatate din pluton ia cate o cursa ar fi fost aiurea tocmai campionul sa nu castige nimic

si ocazii a avut

austria nu se pune, e mai vinovat el ca nu si-a pastrat nici un cauciuc decat quartararo cand are presiune gresita in pneu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Sa o luam altfel: Yamaha nu este o motocicleta praf, dar raportata la ceilalti competitori, nu se prezinta cu cel mai echilibrat (si competitiv) pachet. Este ok, pana o pui alaturi de Suzuki, de exemplu. Atunci se vede ca nu mai este atat de buna. Este o motocicleta care are performante doar intr-o plaja foarte restransa de conditii meteo, are preferinte doar pentru anumite circuite, are mari probleme in a pune puterea la asfalt, etc, cu alte cuvinte trebuie sa se alinieze prea multe variabile, ca sa poata castiga Yamaha o cursa. Cel mai bun exemplu este chiar cursa de ieri... un circuit pe care ar fi trebuit sa fie la bataie pentru victorie, toate motoretele M1 au fost jalnice. Suzuki a zburat, Yamaha s-a tarat.

Cea mai buna, cea mai echilibrata motocicleta, in acest moment, este Suzuki. Spun asta, in conditiile in care Honda este o mare necunoscuta, pentru ca nu au nici un pilot, in acest moment, care sa arate adevaratul potential al acelei motociclete. Si KkTM-ul incepe sa contureze un pachet foarte echilibrat. Asa ca Yamaha ar trebui sa se puna serios pe treaba. Sasiul lor trebuie redesenat aproape de la 0, motorul trebuie sa mai castige niste caluti, sa isi rezolve problemele de fiabilitate, etc... 

 

Dovi nu a uitat sa piloteze, de anul trecut si pana in prezent. Incearca sa vezi lucrurile in context. De cand s-a anuntat despartirea de Ducati, echipa si uzina nu ii mai acorda nici un sprijin. Toate resursele sunt indreptate catre pilotii Pramac. Asta pe de o parte, pe cealalta, GP20 este vai de mama lui. Cu motocicleta aia nu se poate emite pretentii la titlu. Si ce este mai grav, este faptul ca Gigi pare sa nu realizeze. 


pe langa ce ai zis, eu as mai pune si o echipa slaba in general.

nu poti sa uiti sa pilotezi de la o cursa la alta. Cand toti pilotii zic ca au pierdut feelingul inseamna ca ceva s-a facut gresit.

daca ascultati declaratia lui Rossi vis-a-vis de Suzuki zice o chestie intresanta. Ca  Brivio a reusit sa creeze o echipa intre europeni si japonezi, lucru de care s-a mai plans in trecut Rossi. Acuma, pb ca are un interes la Suzuki, dar up&down-urile astea nu poti sa le pui doar pe seama pilotiilor...

doar parerea mea. Deciziile se iau greu la yamaha, si pb ca orice decizie se duce pana-n Japonia si inapoi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Kagemusha a spus:

Nu este vorba (doar) de stilul lui Dovizioso. Problema este că noile anvelope afectează performanțele pe frânare.

A,foarte posibil.Eu doar spuneam fix ceea ce a zis el in conf de presa pre-race.

@TETEA.Nu am spus-o gandindu-ma la tine,chiar nu mai stiu cine ce zicea,insa mi s-a parut la acel moment aiurea ca Mir sa isi atraga deja antipatii, baiatul asta ar trebui aplaudat pt ca (aproape) a castigat un titlu venind din postura de favorit xspe si nu haterit pt ca nu a bifat toate casutele pt a-i da lumea like.Asta e tot.

Acum 4 ore, Kagemusha a spus:

La urma urmei, un titlu este un titlu, asta rămâne în statistici. 

:10: ...si un titlu reflecta dupa parerea mea faptul ca respectivul e cel mai bun din lot.Ca restul aveau potential mai mare,dar nu le mere motoreta,nu gasesc ambreiajul,au cazut pe ud,nu stiu presiunea in roti,si-au rupt picioare maini samd - PROBLEMA LOR.Inseamna ca au fost mai slabi ca si campionul.

Acum 3 ore, ilarionciobanu a spus:

 Fara MM pe pista, ar fi trebuit sa zburde, nu? 
.....Vedem in sezonul viitor daca face fata presiunii

Foarte adevarat.Am zis in multe randuri - de cand a plecat MM ai impresia ca astia sunt gaini fara cap.Bai cand era el nu facea lumea atatea prostii inexactitati si amatorisme.Nu stiu,ii baga in priza,ceva era.Rossi 4 greseli?Din care una la Barcelona?wtf is that?Nu stiu,a fost razna anul asta.

Foarte adevarat si cu Mir,ar fi cazul insa sa faca fata presiunii.Asa ar face un campion.Aa,ca la anul sansele sale de a repeta titlul se duc odata cu venirea lui MM,asta e altceva.

Acum 3 ore, ilarionciobanu a spus:

Aici amesteci lucrurile. Declaratia cu motorul este corecta. Au zis ca, in retrospectiva, poate nu au ales bine intre cele doua tipuri de motoare pe care le-au avut in teste. Au mers pe cel mai puternic.

Insa prin asta nu au abslovit de vina TC-ul. Nu au zis ca problema e strict alegerea motorului. Cele doua sunt separate. Mai mult, in sezonul urmator au continuat sa spuna ca problema cu TC-ul e inca acolo/nerezolvata.

Mda,a mai fost discutia asta si in dunga s-a discutat,au venit colegii cu harti valori samd.TC'ul e la fel pt toti,nu mai intru in discutia aia interminabila cu Rossi care zicea cu manta ca Ducati si Honda au gasit ei o magie la electronica si de aia merg bine.Repet,tot anul au baiguit ca electronica electronica si la sfarsit a venit Rossi si a zis "mda,de fapt am ales noi motorul gresit".Eu nu mai zic nimic la asa ceva,ca nu mai am ce.

Rossi s-a plans si in 2017 ca Yamaha v2016 era mult mai buna (si de aia mergea Zarco asa de bine,nu din alta cauza) samd samd.

Rossi&Vinales si in 2019 au zis ca Yamaka e de calcat pana a inceput Quarta sa mearga brici cu ea dupa care si-au schimbat putin discursul - Rossi a tacut brusc,iar Vinales a zis (cinstit) - "he's much faster than us - trebuie sa iau telemetria lui Quarta sa vad ce pot imbunatati".QED.

Deci fara nici o rautate si hatereala o zic - sa ma ierti daca nu pun mare pret pe diagnosticele celor 2.

Acum 3 ore, ioio_viola a spus:

cam asa zic si eu, :) doar ca tu ai expus pe intelesul lui Method. daca el vrea sa inteleaga depinde doar de el.

Ma frend,lasand la o parte insinuarile samd,uita-te la rezultate inainte sa blamezi motoreta aia - cum iti explici ca :

-Jerez - Quarta imbatabil,Vinales pe 2,Ross 3 - a functionat Yamaha?As zice un mare DA.

- Brno - Morbi pe 2,Vinales pe 14 (am uitat ce a bombanit - no grip no grip),Quarta pe 7 (prima presiune?),Rossi pe 5 - a functionat Yamaka?PAI daca Morbi a iesit pe 2 la mare dist de restul,as zice ca a functionat chiar si in conditii de low grip.Se remarca insa greselile celorlalti.

- Austria -  Rossi pe 5,restul pe niciunde.Ok,aici a fost o problema.Dar in Austria tata stop'n'go'ului,e de inteles.

- Rimini - o Yamaha a castigat ambele curse.Mai e ceva de zis?NU.

- Catalunya - Yamaha a castigat cursa,Morbi bun,Rossi poate si mai bun,a cazut ca tartanul.No comment.

- LeMans - pe ploaie,au fost praf.Ok,aici iarasi e o problema pt Yamaha,dar avand in vedere ploaia,e scuzabil.

- Aragon - Morbi a castigat Aragon 2,Quarta si Vinales au facut pole si loc 2 in Aragon 1,Vinales a mers bine in Aragon1,Quarta iar presiunea.Functioneaza Yamaka pe Aragon?Pai daca faci pole si castigi cursa...

- Valencia - praf toti.Temp scazuta.Dar pe partea cealalta sa nu uitam ca Lorenzo mergea bine cu Yamaha aici,nu Yamaha in sine.

 

In concluzie,trecand peste "impresia artistica" si declaratii,rezultatele ne arata ca cel putin o Yamaha a fost competitiva (competitiva insemnand cel putin podium daca nu victorie) pe majoritatea circuitelor,exceptie facand Austria,LeMans ploios si Valencia.A fost motocicleta Yamaha competitiva in acest sezon?Eu din aceste rezultate as trage concluzia ca DA.Echipa Yamaha a fost competitiva?Nici pe departe.

Cand cu aceeiasi motoreta si provenind din aceeiasi echipa,un pilot castiga si celalt nu iese nici in primii 8,aia e problema de pilot/echipa,nu de material.

Am zis de la inceput - problema nr.1 este in primul rand managementul Yamaha care face numai si numai prostii.

Acum 3 ore, prafrau a spus:

austria nu se pune, e mai vinovat el ca nu si-a pastrat nici un cauciuc decat quartararo cand are presiune gresita in pneu

Era foarte mica sansa unei intreruperi..Ok,ai dreptate,cand ceilalti au si tu nu ti-ai pastrat o guma - vina ta/a echipei.Ce vroiam sa subliniez era faptul ca ar fi castigat relaxat cursa aia in conditii normale.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, caracterincompatibil a spus:

Singurul care a furat un titlu,e lorenzo.cu ajutorul cu MM

 

 

si plus concursul Dorna.... / Ezpeleta

 

 

 

Acum 56 minute, Method a spus:

A fost motocicleta Yamaha competitiva in acest sezon? Eu din aceste rezultate as trage concluzia ca DA. Echipa Yamaha a fost competitiva? Nici pe departe.

 

 

mda, bine punctat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, damager a spus:


pe langa ce ai zis, eu as mai pune si o echipa slaba in general.

nu poti sa uiti sa pilotezi de la o cursa la alta. Cand toti pilotii zic ca au pierdut feelingul inseamna ca ceva s-a facut gresit.

daca ascultati declaratia lui Rossi vis-a-vis de Suzuki zice o chestie intresanta. Ca  Brivio a reusit sa creeze o echipa intre europeni si japonezi, lucru de care s-a mai plans in trecut Rossi. Acuma, pb ca are un interes la Suzuki, dar up&down-urile astea nu poti sa le pui doar pe seama pilotiilor...

doar parerea mea. Deciziile se iau greu la yamaha, si pb ca orice decizie se duce pana-n Japonia si inapoi.

 

Pai tot ceea ce am spus in postul anterior, are drept cauza, in ultima instanta, exact ceea ce spui tu, echipa si managementul defectuos. De acolo se trag atat relele, cat si "succesurile" (vezi cazul Suzuki sau KTM). Si daca vorbim de management defectuos, atunci trebuie sa discutam pe doua niveluri: echipa de pe circuit si factorii de decizie din Japan... pana la urma, pestele de la cap se impute. 

 

Lipsa feelingului trebuie vazuta si in contextul conditiilor atmosferice in care se ruleaza, stiut fiind ca motoreta lor este foarte sensibila la oscilatiile climatice.. :D 

 

Cu siguranta Rossi are un interes la Suzuki, dar pana la urma, ceea ce spune este o realitate cat se poate de vizibila. Acolo lucrurile merg. Si sunt convins ca batranelul stie ce vorbeste.

 

@Method,  numai statisticile si clasamentele nu sunt suficiente ca sa poti sa afirmi ca de fapt Yamaha este mirobolanta. Rezultatele sunt influentate de un complex de factori, o multime de variabile intra in ecuatia unei victorii sau a unei infrangeri. Trebuie sa te uiti cu mai multa atentie si la ce se intampla pe circuit, sa vezi comportamentul motocicletelor, in anumite situatii, sa vezi prestatia lor generala, etc... Vezi cursele de atata vreme, se presupune ca ai un ochi cat de cat format, ca stii la ce sa te uiti. Si ceea ce se vede pe pista, nu este prea incurajator.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

Ca restul aveau potential mai mare, dar i-a facut dințosu jocul lui iorghe și au câștigat pe perechi

Fixed! 

Pe scurt, pt cine n-are timp să citească romane diaree, yamaha e bună de ceva sau nu? :huh:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, john17 a spus:

Fixed! 

Pe scurt, pt cine n-are timp să citească romane diaree, yamaha e bună de ceva sau nu? :huh:


eu unul m-am hotarat sa vand yamaha si sa incerc un suzuki. 
asa ca, vand yamaha r1 pregatita de circuit, ready to race... detalii despre echipare si pret in privat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rossi: "

"It's a difficult situation, also for the engine because we have reliability problems. So it's not a great weekend. They have to try to understand the way to improve."

Rossi emphasised that it's not simply the usual case of Yamaha's rivals getting stronger as the season goes on.

"It's true that like a lot of times happened, we are fast at the beginning of the season and afterwards looks like the other manufacturers bring a lot of new things, so they need some races to fix, and by the end of the championship they are very strong.

"But this year it depends also race-by-race because last week Franco won but here in Valencia it was difficult for all the Yamahas.

"I think and always said to them that the engine is a big problem for us because we are always slowest in the straight, but at the same time we have reliability problems. We have a lot of problems to finish the season with five engines.

"So we don’t have performance and also we don’t have enough reliability.

"Also the engine character that was for a lot of time a strong point for the Yamaha, now it looks like the other engines are more smooth in acceleration than us.

"So if you put all these problems together this is the place where we [need to improve]."

While there is an engine development freeze until the end of next season., Rossi is confident improvements to Yamaha's engine performance can still be made for 2021 by working in areas like the electronics, exhaust and cooling."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca Aprilia il curteaza pe Lorenzo, nu doar pentru postul de pilot de teste, ci ca pilot cu norma intreaga, in competitie: https://www.gpone.com/en/2020/11/09/motogp/aprilia-tempts-jorge-lorenzo-possible-return-as-a-rider-in-2021.html

 

 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

Fixed! 

Pe scurt, pt cine n-are timp să citească romane diaree, yamaha e bună de ceva sau nu? :huh:

 Nu e ok ce faci,cand am zis eu ce ai citat tu acolo? Eu inteleg ironii and shit dar deja o dai in diverse.

Acum 6 ore, xt600 a spus:

@Method,  numai statisticile si clasamentele nu sunt suficiente

Mda,am uitat ca tu esti cel pt care rezultatele "nu reflecta" adevarul.Mhmm,okk...daca te deranjeaza rezultatul sau judeci vorba colegului in principal dupa impresia artistica,asta nu e vina mea.Realitatile virtuale ale fiecaruia sunt problema lui,eu trageam niste concluzii bazate pe ceea ce s-a intamplat efectiv si ce reflecta rezultatele,nu pe declaratiile unui pilot.

Acum 3 ore, ioio_viola a spus:

In conditii ideale pentru un anumit pilot, da e cea mai buna :)))

Vezi sa nu cazi si tu in spirala asta cu rezultatele nu sunt suficiente,eu te indemn sa tragi concluzii bazate pe rezultatele celor 4 motorete Yamaha la fiecare cursa.

ti-am insiruit acolo rezultatele lor,le poti vedea si in statistici,fa-ti o opinie bazata pe ele si nu pe povesti...NU,nu e buna doar in conditii ideale,cand motoreta aia a castigat aproape la fiecare circuit si mai ales cand un pilot castiga iar ceilalti tot pe Yamaha sunt la 30s de el,asta ce ne spune?Ca motoreta e praf?Lasati Ducati sa se planga ca nu le merge motoreta anul asta cu noile gume,nu mai plangeti pe"saraca" Yamaha.

 

Reveniti-va mai nene mai,ati ajuns sa spuneti ca motoreta cu cele mai multe victorii de etapa DE DEPARTE !!!,cele mai multe puncte stranse si care ar fi castigat si titlul la constructori relaxat daca nu era chestia cu supapele e cea mai proasta de pe grila?"Ce conteaza ce zic rezultatele,uite ce a zis Rossi",asta e justificare?omfg :moron:

De fapt na,ce ma tot mir eu,tifossi tot tifossi raman...

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Method- o motocicleta care nu e fiabila este una proasta!Au papat motoarele si acum se taraie cu seconduri.

               La disperare au incercat schema cu supapele.Degeaba ai castigat cateva curse daca au fwtut motoarele.Singura smecherie era daca un singur pilot castiga alea cinci sau sase curse.Asa nu au facut nici o smecherie.Acum pentru ca sunt praf cu motoarele au toti cei trei piloti ,care aveau sanse,scosi din lupta pentru titlu.Victoriile alea sunt frumoase dar mincinoase,Au valoare doar pentru palmaresul lui Fabio,Vin si Morbido,Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

 

Mda,am uitat ca tu esti cel pt care rezultatele "nu reflecta" adevararul.Mhmm,okk :ok: daca te deranjeaza rezultatul sau judeci vorba colegului in principal dupa impresia artistica,asta nu e vina mea.Realitatile virtuale ale fiecaruia sunt problema lui,eu trageam niste concluzii bazate pe ceea ce s-a intamplat efectiv si ce reflecta rezultatele,nu pe declaratiile unui pilot.

Man, cifrele, statisticile au rostul lor (cand este cazul toti ne uitam pe fisele cu rezultate) si, interpretate corect si nuantat, pot spune multe, dar in discutia de fata, nu sunt suficiente DOAR statisticile. Cifrele acelea sunt influentate sau chiar determinate de multe variabile, de un complex de factori, de intamplari. De pilda, numarul de victorii Yamaha, pe care le tot invoci, se poate sa fi fost mai mic, daca Rins nu o trantea de doua ori, cand avea sanse mari la victorie, daca Mir nu isi compromitea sansa la inca o victorie, pentru ca nu a avut un kkktt de pneu, daca MM nu isi foootea tot sezonul, etc, etc. Cifrele nu spun totul, trebuie sa VEZI cursele, sa OBSERVI prestatia motocicletelor pe pista, sa vezi povestea, contextul din spatele fiecarei victorii. Sa VEZI cursele, nu sa le PRIVESTI cu ochi tristi si goi, in asa fel incat sa intelegi ceva din ele. De aceea ne uitam la curse, sa vedem prestatia pilotilor si a motocicletelor si sa putem trage propriile concluzii, nu sa le luam pe a altora, digerate gata. Ei bine, cursele VAZUTE pana acum, mi-au arata ca Suzuki este mult, mult, peste Yamaha in acest moment, chiar daca cifrele nu confirma aceasta superioritate. Imi mai arata ca Honda s-a pus pe treaba si au pus la punct o motoreta cu care pot obtine performante si alti piloti, in afara de MM, ca Ducati este pe niciunde, etc, etc.. 

Si vezi ca si declaratiile pilotilor sau a unor oficiali, citite printre randuri si puse in context, pot oferi informatii interesante.  Acum sper ca ai inteles ce am vrut sa spun... mai politicos si mai simplu de atat, nu stiu cum sa iti mai spun.    

 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A-pro-pos de yamaha, cred ca Rossi a spus destul de bine: yamaha incepe foarte bine sezonul, dupa care pe parcurs nu mai reusesc sa tina pasul. 
or fi pilotii, or fi inginerii, o fi comunicarea dintre ei....

cert e ca nu e prima data cand Yamaha incepe f bine si apoi se stinge...si nu cred ca pilotii se sting asa, de la o etapa la alta.

 

@Method, a-pro-pos de Mor, el a declarat cand a castigat, ca diferentele intre motorul lui si ce a lui Qua sunt atat de mari, incat nu se pot compara cele 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, damager a spus:

A-pro-pos de yamaha, cred ca Rossi a spus destul de bine: yamaha incepe foarte bine sezonul, dupa care pe parcurs nu mai reusesc sa tina pasul. 
or fi pilotii, or fi inginerii, o fi comunicarea dintre ei....

cert e ca nu e prima data cand Yamaha incepe f bine si apoi se stinge...si nu cred ca pilotii se sting asa, de la o etapa la alta.

 

@Method, a-pro-pos de Mor, el a declarat cand a castigat, ca diferentele intre motorul lui si ce a lui Qua sunt atat de mari, incat nu se pot compara cele 2.

Mai as zice ca are dreptate Rossi daca nu castiga Morbi la ultimul mare premiu :bounce: ...si daca el nu se imprastia de 4 ori pe greseala personala.Si nu ca a castigat Morbi,a fost de neatins."ce a facut diferenta? - pregatirea temeinica,the right setup (hello Forcada :) ) and concentration",ceva in genul a explicat Morbido.Deci?Deci da.Asta in timp ce restul Yamaha boyz culegeau papadii.

 

Da,ai dreptate Morbi a zis ceva in genul ,dar nu ce zici tu (conf de presa Teruel) - intrebat daca face comparatii intre telemetria lui si a lui Quarta a spus ca nu face si nu au sens pt ca 1.Quarta este mult mai agresiv ca si stil decat el si are alt setup (iarasi revenim la best way to drive a Yamaha si lectia Lorenzo),si 2.motocicleta in sine (nu motorul) a suferit atatea upgrade uri fata de a lui incat nu mai e viabila comparatia.Deci moto lui Quarta ar trebui sa fie chiar mai performanta decat a lui (daca iar venim cu placa M1/2017/2018...2020 e de fapt mai slaba decat vers anterioara i give up).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Method a spus:

Mda,a mai fost discutia asta si in dunga s-a discutat,au venit colegii cu harti valori samd.TC'ul e la fel pt toti,nu mai intru in discutia aia interminabila cu Rossi care zicea cu manta ca Ducati si Honda au gasit ei o magie la electronica si de aia merg bine.

Componenta motocicletei (ECU) este la fel pentru toti, insa asta nu inseamna ca lucreaza la fel pentru toti. Ea trebuie mulata pe caracteristicile motocicletei si, in special, pe cele ale motorului. Cand ai in echipa pe cineva care a lucrat inainte cu componenta aia sau a participat la dezvoltarea ei, e foarte probabil sa poti lucra mai bine cu ea. Asa cum e posibil ca o alta echipa sa aiba oameni (mai) slabi pe sectorul respectiv si sa nu reuseasca sa seteze cum trebuie.

Anvelopa este o alta componenta care este la fel pentru toti. Unii piloti se impaca mai bine cu ea ca stil personal, altii nu. Pe unele motociclete anvelopa se muleaza mai bine din start, pe altele mai putin. Poti sa ai oameni care sa fie capabili sa micsoreze diferentele sau nu. Aminteste-ti parerea ta despre motivul pentru care KTM a reusit victoriile.

 

Acum 21 ore, Method a spus:

Deci fara nici o rautate si hatereala o zic - sa ma ierti daca nu pun mare pret pe diagnosticele celor 2.

Absolut, esti liber sa intepretezi informatiile si sa iti formezi o parere.

Incearca, insa, sa nu amesteci lucrurile, nici macar pentru a-ti forma parerea. Declaratia legata de motorul ales gresit nu a exclus declaratiile legate de TC. Nu au retras niciodata declaratiile alea si nu au spus, direct sau indirect, ca era (doar) problema motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum nu țin minte să fi avut vreodată cel mai puternic motor din grilă - în ultima vreme zic. 

Ecu e una, softul cu totul alta! Dacă s-ar trage ecu-rile la sorți ca la unele cupe monomarcă da, ar fi valabilă teoria. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, damager a spus:


eu unul m-am hotarat sa vand yamaha si sa incerc un suzuki. 
asa ca, vand yamaha r1 pregatita de circuit, ready to race... detalii despre echipare si pret in privat.

hai ca ma tavalesc de ras: ce treaba are motocicleta de MotoGP cu aia de la tine din curte? Dai vina pe Quarta? 

Bafta la vanzare!

Hai Mir! Dii murguleee (46)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ilarionciobanu a spus:

Absolut, esti liber sa intepretezi informatiile si sa iti formezi o parere.

Incearca, insa, sa nu amesteci lucrurile, nici macar pentru a-ti forma parerea. Declaratia legata de motorul ales gresit nu a exclus declaratiile legate de TC. Nu au retras niciodata declaratiile alea si nu au spus, direct sau indirect, ca era (doar) problema motorului.

Nu a exclus,dar e un pachet.Iar inginerii stii f bine ca sunt limitati de unif soft,iar cand tu alegi motorul gresit si dupa aia tipi la ingineri...Aa,ca poate inginerii electronisti Yamaha erau mai slabi decat cei ai lui Honda (momiti de la Ducati,nu mai reiau frasuiala),se prea poate.Dar iarasi ajungem la managementul deficitar.Si iarasi ajungem la faptul ca si in 2017 nu a fost vorba de moto efectiva ci de team,acolo a fost buba.

 

Ce vroiam sa subliniez peste detaliile si discutiile de fapt useless la care s-a ajuns - o moto care isi adjudeca majoritatea victoriilor din an + podimuri grup+ pole uri + cele mai multe puncte acumulate (minus penalizare,deh) nu poate fi catalogata drept proasta slabutza,samd samd dupa cum tot o califica lumea pe aici,indiferent ce declara Rossi&Vinales.Rezultatele spun altceva.Motoreta buna - echipe slabe.Asta e problema,de asta nu au si pilot campion mondial.

 

Comparativ,Suzuki are cel mai bun pachet.Pachet inseamna motor+ingineri,tehnicieni etc+piloti+management.Fiecare cu aportul  sau desigur.

La fel cum Honda a avut ani la rand cel mai bun pachet (faptul ca MM cantarea in acel pachet enorm asta e alta discutie) - de aia au tot castigat titlurile.Acum nu,pt ca a plecat o componenta a pachetului.Btw,Bradl s-a calificat peste AM?Superb.

La fel si la Yamaha - motoreta e buna,draq de aia tot castiga,dar pilotii sunt inconstanti,gresesc mult,inginerii/sefii de echipa nu fac cele mai bune alegeri in materie de setup samd,managementul da numa dude samd samd.Si de aici toate problemele.

Chiar am citit un interviu cu Forcada despre Munoz in care spunea ca acesta nu e neaparat cel mai bun tehnician,ci a fost adus ca sa faca ordine mai mult,dupa Galbusera....ce ne spune asta?Ca lucrurile nu sunt deloc cum trebuie acolo.

Acum 38 minute, john17 a spus:

Oricum nu țin minte să fi avut vreodată cel mai puternic motor din grilă - în ultima vreme zic. 

Ecu e una, softul cu totul alta! Dacă s-ar trage ecu-rile la sorți ca la unele cupe monomarcă da, ar fi valabilă teoria. 

Au unif software,deci nici softul nu face diferenta.Setarea softului insa clar o poate face.

Intradevar demult nu au mai avut cel mai puternic motor de pe grila,insa avand in vedere ca diferentele de putere nu sunt enorme ca in f1,Yamaha poate dribla acest dezavantaj.Remember Aragon - si au dat seama ca au atata viteza pe iesirea din ultimul viraj incat sa poata face alt gearing si aveau niste viteze de varf aproape de competitori.Viteza pe viraje a fost intotdeauna cartea castigatoare zic eu,F1 ne invata asta.Iata ca va iesi campioana mondiala o motoreta care nu are nici pe departe cel mai puternic motor,ci cel mai bun pachet.

 

Revenind la prezent,Marquez a zis oficial ca nu mai revine in 2020,se pregateste sa fie la 100% pt 2021.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...