Sari la conținut

TM18JSU Timisoara


the_tavi
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

3 minutes ago, megamotoreta said:

Despre parapetii de protectie care decapiteaza,nu stie nimeni nimic? Nu e primul accident in care se comporta asa urat.

In alte tari exista si parapeti pentru motociclisti, unde banda metalica acopera stalpii si in partea de jos. Dar nici acolo nu sunt regula, ci mai degraba exceptia (poate e doar impresia mea, sunt destui forumisti care bat Europa si pot confirma sau infirma). Iar la noi oricum jumatate din parapeti sunt ruginiti si jumatate lipsesc :(

 

3 minutes ago, Georgica_Popescu said:

In tari cu apa mai călâie , au aparut role , sau inca o banda jos .

Cand o descoperi cineva ca se pot face bani si din asemenea contracte , or sa apara si la noi ...pana atunci ...grija mare 

Cine stie ce anume e in "neregula" cu parapetii astia... Daca nu s-au pus este probabil din cauza ca nu se poate fura destul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, mihai c a spus:

discutam si noi, poate mai invatam ceva..

pt mine e clar ca daca TT-ul (si stim toti d-astia cu imitatii de masini sport gen hyunday coupe sau Mitsubishi lancer aspirat ) mergea legal nu se intimpla absolut nimic .Chiar daca moto a actionat speriat de celalalt ,era totul ok la viteza legala.

 

 

Perfect de acord!

 

Din pacate, mai spunem RIP unui coleg... Pacat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, _Raul_ a spus:

te decapiteaza si are apoi tupeul sa spuna ca tu i-ai pus viata in pericol. 

Expresia a fost'si eu mi-am vazut moartea cu ochii'..Da,dar tu ai vazut-o dintr-o masina..Ca la cinema..Si eu ma 'minunez' de multe ori la vinovatii socati cat de degajati povestesc..Nu spun ca mi-as smulge parul din cap dar din start as refuza dialogul cu orice cameraman..

Editat de iulia_boris
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi ce asteptari aveti de la unul care o arde cu 150 pe unde trebuie cu 50 km/h?

Sa isi puna cenusa in cap ca a murit un om? Daca ii pasa de altii nu gonea ca nebunul.

Judcata acestor indivizi este simpla: da-l in plua mea (ca sa citez pe marele sef Orlando de la ISU vorbind despre mortii din Colectiv). Bine ca plange ma-sa si nu plange mama.

Pun pariu pe orice ca soferul nu a sunat la 112 ci la avocat, prieteni sau cunostinte din Politie etc. Si pina la "interviu" a incins telefonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, mihai c a spus:

mie mi s-a parut ca soferul din dreapta mergea 'umar la umar' cu moto urmind sa intre oricum (adica asa ca de obicei ,cu tupeu) pe soseaua de centura si daca e asa L-A OBLIGAT pe motociclist sa faca manevra ce s-a dovedit  fatala

in ce priveste limitarea la 50 kmh ,asa a zis stirista din materialul Protv,nu stiu daca asa si era

 

Am facut putina lumina sa fie mai clar.

 

acctm.thumb.jpg.e171553c29c5167a6bf9b3530c4df6e7.jpg

 

Cum anume l-a obligat? A semnalizat regulamentar si nu s-a apropiat niciodata de linia despartitoare. Ce putea sa faca mai mult incat sa nu devina automat "tupeist" pentru motociclistii de pe forum?

 

Din punctul meu de vedere motociclistul a uitat de "conduita preventiva", cum ar zice organul. Sunt aproape sigur ca a fost surprins si de masina din dreapta, deaia a si schimbat brusc directia, iar semnalizarea? M-am uitat de mai multe ori si nu se vede sa semnalizeze, doar stopul se aprinde. 

 

La o intrare de genul trebuia sa fie atent in primul rand in dreapta si sa schimbe banda, incetineasca ori accelereze cu mult timp inainte, farurile celui de pe banda de accelerare trebuia sa il faca usor de observat din timp. Faptul ca nu a observat masina din stanga, e de nescuzat si in cazul de fata fatal. Oricat de tare ar fi venit cel din stanga, noaptea trebuia sa ii vada farurile in oglinzi timp de cateva secunde, daca nu le-a vazut, mie nu-mi spune decat ca motociclistul era complet pierdut, neatent.

 

hai cu psd.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Imi place ca oricum o dati, tot cel din masina e vinovat. Nicicum mobristul ... Daca se intampla exact invers, adica pe a 2-a banda sa vina mobristul tare si de pe prima banda sa intre cu masina peste banda 2, tot cel cu masina era vinovat, asa-i ?! Ca ce pana mea, eu cu motorul merg pe banda cum vrea muschii mei, este ?! Ipocrizia e mare. Eu va intreb, cand franati de urgenta la semafor/trecere de pietoni, voi va uitati in oglinda din spate ? (transpuneti acum acest fapt la accidentul acesta). Daca dai semnal poti sa te bagi orice ar fi peste oricare banda indifierent de situatie ?(aici nu vreau sa mai zic de cate ori nu ne ascundem in chichita asta, ca sa avem dreptate in trafic, chiar daca nu suntem vizibili si in nici o secunda conserverii se trezesc cu noi langa ei). Eu nu inteleg cum conduceti si cum cititi voi traficul ... Si aici nu ma refer din punct de vedere legal, ci de condus efectiv. Eu unul sunt participant la trafic, nu conduc singur in trafic, daca intelegeti la ce ma refer .... Revin la vorba aia din strabuni : ai prioritate cand ti se acorda ! In rest inseamna sa mori cu dreptatea in mana...

In concluzie, moarte conservarilor ! Nici n-are rost sa ne gandim la altceva, ca nu cumva sa ne gasim si pe noi mobristii vinovati, Doamne fereste ! Noi suntem regii soselelor si ar trebui sa se dea la o parte toti din calea noastra....

 

Rip colegului. Un eveniment nefericit din pacate ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, cuki a spus:

1. lovitura este din spate, motociclistul fiind in momentul loviturii complet pe banda 2. Conform legislatiei, conducatorul de autovehicol trebuie sa pastreze distanta, in asa fel incat sa poata frana in conditii de siguranta.

 

Nimic mai gresit decat asta si asta e exact motivul pentru care multi iti tai calea cu incredere, lipsa cunoasterii legislatiei rutiere. Distanta fata de ce? Se deplasau pe benzi diferite iar masina urma sa devanseze motocicleta.

 

Iti e familiar art. 54, cap V din OUG 195/2002 ?

 

Citat

 Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

 

E absolut irelevant din ce directie lovesti un alt vehicul, se rezolva spete prin "cel din spate e vinovat" doar cand nu se poate demonstra ca vinovat e de fapt cel din fata. Soferul n-a fost prost c-a dat filmarea.

Editat de vladf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, vladf a spus:

E absolut irelevant din ce directie lovesti un alt vehicul, se rezolva spete prin "cel din spate e vinovat" doar cand nu se poate demonstra ca vinovat e de fapt cel din fata. Soferul n-a fost prost c-a dat filmarea.

 

argumentul la proces o sa fie ca motociclistul nu se putea asigura din cauza vitezei prea mari a masinii

e acelasi care apare cand loveste cate o racheta tractorul care iese din camp

 

nu prea inteleg daca se discuta aici despre vina legala sau despre lispa de instinct de conservare a motociclistului

pare ca vina legala e impartita si pare ca motociclistul a facut o greseala pentru care a platit

acum ca unul a platit cu viata si alalalt o sa-si ia 1 an cu suspendare e altceva, si toti de pe aici ar trebui sa fie deja obisnuiti cu asta

 

daca nu va convine, ramane cum zicea grigoras, du-te ba la sah

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambii participanti la trafic sunt vinovati intr-o mai mica sau mai mare masura. Unul mergea racheta, altul a facut o manevra imprudenta. Cat si cum, stabileste instanta. In rest, ne putem da cu parerea si sa invatam ce e de invatat.

Posibil ca vina din punct de vedere legal va fi impartita, sau chiar pusa pe seama riderului. Nu comentez referitor la ce se va decide legal. Personal si subiectiv insa, cunoscand zona ca in palma si fiind la fata locului intre primii cativa oameni dupa accident, pentru mine autorul moral este soferul automobilului. Viteza respectiva inainte de intrarea in giratoriu denota inconstienta si iresponsabilitate. Mai ales ca pe portiunea aia vine la intrepatrunderea cu drumul expres si breteaua de pe soseaua de centura. Nu ai ce sa cauti racheta pe acolo. Acelasi lucru l-as spune si despre un motociclist. Idiotii nu au un autovehicul preferat, pot fi pe orice fel de fier. Sunt intre noi, fratilor, aveti grija de voi. SI de cei din jurul vostru.

Editat de the_tavi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, cuki a spus:

 

Art. 48
Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta.

 

Art. 51
Conducatorul unui vehicul care circula in spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.

 

Eu iti dau dreptate, trebuie sa te asiguri cand schimbi directia de deplasare...doar ca si cel care vine din spate are niste obligatii. 

Deobicei insa este foarte greu de demostrat culpa celui care se "transforma in obstacol". 

 

Oricum, putem sa ne duelam in articole din codul rutier cat dorim...cert este ca peste 3-4 ani tot un judecator va stabili vinovatia. Eu vorbesc aici din cunostiinta de cauza, unde un amic a ramas asa cu buza umflata. Erau intradevar doar daune materiale, dar tot a ajuns in fata judecatorului contestand procesul verbal de constatare. 

 

 

Art. 48 e foarte general si nu se va putea aplica concret, nu ai cum sa fii vinovat ca n-ai reusit sa eviti pe cineva care vine spre tine, nu? Desi din articolul citat reise ca ai putea.

Art. 51 e imposibil de aplicat aici, daca cineva iti intra in fata nu se cheama ca n-ai pastrat distanta, inseamna neacordare de prioritate din partea lui. Inca odata, nu avea cum sa pastreze distana din moment ce el era in devansare.

 

Ma gandesc ca in cazul amicului tau nu s-a putut dovedi ca nu i-a fost cedata prioritatea iar celalalt nu-si recunostea vina. In lipsa dovezilor, evident dreptatea va fi al celui lovit in spate.

 

Gandeste-te putin in cazul de fata, sa presupunem ca motociclistul scapa iar filmarea nu exista, in instanta ar fi zis nu dom'le, eu circulam pe banda mea, a venit dementul si m-a luat din spate. Ai avea declaratia soferilor si dovezile fizice, motocicleta lovita in spate, masina lovita pe mijloc. Vinovat, evident soferul automobilului. Dar aici nu e cazul.

 

Intrebare: Daca avem masina 1 care circula legal si masina 2 care dupa o neacordare de prioritate accidenteaza masina 1, cine e vinovat? Dar daca soferul masinii 1 nu are permis valabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu pun pariu ca ies (chiar si cu masina) dintre 2 tiruri care merg la 90 de pe banda 1 pe banda 2a in mai putin timp decat franeaza cineva de la +130 la 90, dar daca ma loveste in spate si are filmare pe bord nu cred ca are cum sa il scoata cineva vinovat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, deci brake check-ul este legal, nu? Practic, nu eu am franat sa intrii in mine, tu n-ai pastrat distanta.

 

Acum 2 minute, cuki a spus:

Circuland regulamentar pe banda 2 (chiar si pentru o secunda, motociclistul conform filmarii era incadrat regulamentar pe banda 2) a fost lovit din spate de xulescu care circula cu 150km/h intr-o zona unde viteza maxima admisa era 50.

 

Never ever, aici gresesti. ( art. 54, cap. 5, oug 195/2002 ), faptul ca ai ajuns cumva in banda nu inseamna ca ai fost legal acolo, nu asa functioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, prafrau a spus:

nu poti fi pedant si sa scoti d-astea, e disonant ca sa-ti zic pe limba ta

 

Bun, atunci reformulez si zic ca in cazul de fata, nerespectarea art. 48 e cauza secundara iar principala cauza e neacordarea de prioriate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Viteza de 150km/h pe zona de 50km/h ... si inca se dezbate culpa? Ce sa te mai asiguri, cand, cum, mai ales noaptea. Ceva e stramb rau tare in lumea in care traim.

 

2. Sofer de salvare, probabil mai trage cate un sprit cu garcea... sa respecte muritorii viteza legala!

 

3. In rromania nu se merge pe motor noaptea! Dar daca esti obligat de circumstante paranoia iti salveaza pielea. Sau capul in cazul de fata...

 

Urat tare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, yo4hgx said:

Viteza de 150km/h pe zona de 50km/h

Nu stiu de unde ati auzit sau ati citit, dar acolo nu e limita de 50km/h!!!

Drumul asta il fac des (zilnic inainte de pandemie) si acolo e limita de 100km/h aferenta drumului european.

Am trecut in seara accidentului pe acest drum dar din sens opus, asa ca pot confirma ca s-a intamplat in zona de 100km/h. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, emilian_rks a spus:

Nu stiu de unde ati auzit sau ati citit, dar acolo nu e limita de 50km/h!!!

Drumul asta il fac des (zilnic inainte de pandemie) si acolo e limita de 100km/h aferenta drumului european.

Am trecut in seara accidentului pe acest drum dar din sens opus, asa ca pot confirma ca s-a intamplat in zona de 100km/h. 

Desigur ca acuma se schimba datele problemei.

150 km/h pe un drum cu limita 100 km/h este ceva elegant.

De fapt se schimba pentru dobitocul de sofer care avea ''decat'' pina in 50 km/h in plus peste limita legala, chiar si pe un dispozitiv neomologat (care nu este asa, arata cam cu 20-30 km/h in plus. Sic!). A stiut avocatul soferului de ce sa puna la dispozitie inregistrarea.

Sincer mie mi se pare ca printre cei mai iresponsabili soferi din RO sunt cei de pe ambulante. Asta prin comparatie cu modul de conducere al soferilor de ambulante de prin occident.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Se moare pentru ca avem " soferi " care nu se pot asigura din cauza vitezei si se mai si lauda . 🤣🤣

 

De ce (cuvant urat) te asiguri daca nu de intersectarea cu x ,sau sa nu-i sari in fata lui y vitezistu( prea din scurt )? 

Iar au scapat injinerii liberi pe forum...

 

 

 

@Silver Arrow

 

Colegu, tu cu ce viteza mergi pe autostrada ? Sa zicem in Romania , sa tinem lucrurile simple.

Cu masina.

 

 

Eu cred ca nu va puteti asigura fata/spate/laterale , pentru ca sunteti cu ochii pe sus sa nu va cada un pian in cap. 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, goe 75 a spus:

@Silver Arrow

 

Colegu, tu cu ce viteza mergi pe autostrada ? Sa zicem in Romania , sa tinem lucrurile simple.

Hai salut!

 

In general cu duba merg 110-120 km/h, cu masina mica sau cu mobra 130-140 km/h.

Iar pe DN-uri, ca sa clarificam si asta, cu 100 km/h.

 

La fel si pe autostrazile din occident.

In Germania, cand sunt singur,  merg cu mobra/masina cu 150-170 km/h.  Daca sunt cu doamna pe mobra, sau merg cu fii-mea cu mobra ei, atunci raman la 130-140 km/h.

Si asta nu tine de faptul ca GW-ul nu este facut sa alergi cu el. Cand aveam BMW-ul R1200RT mergeam la fel si cu el. Am alergat o data cu el cu vreo 210 km/h pe autostrada in DE (nici nu stiu daca prinde real aceasta viteza, atata arata pe bord).

Eram curios cum se comporta. Si sincer mi s-a parut ca pierde din stabilitate de pe la 190 km/h in sus.

 

Dincolo de faptul ca esti pe langa lege sa mergi mai repede si nu am chef nici de parlamentari cu militia si nici sa stau pe tuse o luna, din punctul meu de vedere rezerva de manevra pe care o ai la dispozitie cand o arzi la blana se reduce, ceea ce inseamna ca posiblitatea unei evitari se reduce strict la ocolire si franare. Si cel putin o data, pe cand aveam BMW.ul, o accelerare m-a scos dintr-o situatie de cacao. Daca franam ajungeam pe jos, fiind in curba.

 

Economia de timp pe care o realizezi in RO cand alergi ca nebunul este din punctul meu de vedere nesemnificativa, in schimb creste riscul, omorul dat masinii si mai ales consumul.

Ma uit pe Valea Oltului la diversi retardati care alearga ca nebunii. Depasesc cate un camion doar ca sa ajunga apoi in spatele altuia si tot asa. Si pe cei 90 km/h fac o economie de cateva minute. Te intalnesti cu ei la benzinarie, tocmai dupa ce si-au luat cafeaua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Silver Arrow

 

Ok . Deci am stabilit ca poti merge si tu cu viteza de 150 km/h si ai observat la viteza aia  nu esti Mig sau F1...

 

Dar daca incepe ploaia reduci viteza pentru siguranta ? Si daca da , la cat/ h?

 

 

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, emilian_rks a spus:

Nu stiu de unde ati auzit sau ati citit, dar acolo nu e limita de 50km/h!!!

Drumul asta il fac des (zilnic inainte de pandemie) si acolo e limita de 100km/h aferenta drumului european.

Am trecut in seara accidentului pe acest drum dar din sens opus, asa ca pot confirma ca s-a intamplat in zona de 100km/h. 


 

91533BE1-7C6B-42B3-A3AD-123935AF63CB.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, goe 75 a spus:

@Silver Arrow

 

Ok . Deci am stabilit ca poti merge si tu cu viteza de 150 km/h si ai observat la viteza aia  nu esti Mig sau F1...

 

Dar daca incepe ploaia reduci viteza pentru siguranta ? Si daca da , la cat/ h?

 

 

La 150 km/h nu esti MIG, dar daca iti intra unul in fata precum mobra din acest caz si iti mai si franeaza, atunci e buba mare. Oricum distanta de franare pina la oprire intre 100 si 150 km/h aproape se dubleaza. Si una este sa ai timp de reactie cam 30 m si alta sa ai 60 m (adica fix cat sa te faci praf).

 

In plus depinde pe ce frane te poti baza, atat la mobra cat si la masina. Mai precis cat de mult te destabilizeaza o frana mai putin performanta ca sa spunem asa (alaturi de amortizoare, anvelope, si cat de bine sunt intretinute franele).

 

Pai cu ploaia depinde in primul rand unde te ploua (in ce tara) si cat de tare.

Cand am adus din Austria  anul acesta prin iulie un GW pentru un prieten si m-a prins ploaia prin HU, nu torentiala, am mers cam cu 100-110 km/h. Asfalt ud dar curat cu aderenta buna.

In schimb cand am intrat pe mareata A1 dupa Cosevita, pe portiunea aia cu limitare de 80 km/h, am mers pe prima portiune cu 60 km/h pentru ca dansa GW-ul sub koor pe mazga de pe asflat. Era burnitza si abia se inmuiase praful de pe asflat. Iar apoi pe la Sebes cand s-au rupt norii de nu vedeai la 50 m am mers cu 40 km/h, dar nu pentru mult timp. Am iesit de pe A1 pentru ca eram ud pina la oase si apoi nu vroiam sa ma trezesc luat in coarne din spate. Desi cam toata lumea circula cu 40 km/h. Iar unii se oprisera pe banda de urgenta de unde iarasi putea sa apara o situatie periculoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu aia am intrebat eu ...dar , in fine ...nu merge pe net ...si nu cu google in fata..

 

 

Fata-n fata si cu raspuns rapid si fara google multi legalisti s-au dat de gol ca au bagat si ei 40-50 /h peste legal

 

 

Eu va doresc succes in a elimina accidentele rutiere prin eforturile depuse pe net 🤣🤣🤣🤣🤣 si sa ramaneti ca vederea perfecta , ca invatat ceva din ce vedeti pe drum nu este nicio sansa . 

 

 

 

Foarte amuzant ca cineva care cica are experienta pe drumuri publice sa considere 150 in 100 ceva wow!

 

Ce nu ati mai vazut ? Ca pietoni sa fie loviti pe trecerea de pietoni? ...masini oprite imediat dupa curba , pe europene ? ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...