Sari la conținut

TM18JSU Timisoara


the_tavi
 Share

Postări Recomandate

Mult mai des este atitudinea foarte comuna “eu am pus semnal, ies, voi trebuie sa ma protejati si sa imi faceti loc ca asa am auzit eu ca e in Germania”. Multa lume, putini soferi. Majoritatea nu cunosc semnificatia benzii de accelerare sau a marcajului continuu de pe banda respectiva.

Majoritatea conduc ca niste gaini fara cap, asteptand ca “ceilalti” sa ii protejeze, in numele unor concepte necunoscute din capul lor gol. La fel si amaratul ala care si-a rupt capul. In loc sa accelereze sau sa franeze, a ales cea mai proasta varianta, sa se urce pe ala de pe banda 2. Si unii au impresia ca a fost decizia corecta si ca “celalalt” sau “ceilalti” ar fi vinovati, ca de obicei. E foarte interesant cum majoritatea isi schimba regulile de prioritate si de vinovatie in functie de vehicului pe care il conduc in acel moment. Ca daca era TIR, ca daca era avion, ca daca era OZN...

 

Daca vreti neaparat vinovat moral (nu exista in regulament deci nu conteaza), e ala care a intrat din banda de accelerare. Cel de pe banda 2 nu are nici un fel de vina, oricat ar vrea unii sa fie “solidari” si sa ii inventeze una.

 

De asemenea, ce e trist, s-a mai zis, nimeni nu invata nimic din astfel de accidente. Fiecare are fixurile lui, ca ala tre sa ma protejeze, ca ala a facut, ca ala a dres. E foarte greu sa isi vada fiecare lungul nasului si propriile greseli si sa evolueze cat de cat.

 

Cand zic soferi ma refer in aceeasi masura la conducatorii de autoturisme, motorete, biciclete, trotinete, tir-uri etc.


My $0.02, puteti sa ma injurati, nobody cares.

 

 

Edit: si inca un concept foarte intalinit la “motociclistii” romani - a scris cineva mai sus, nu comentez persoana, ci conceptul - ca soferul de pe banda 2 “nu i-a permis” sau “nu i-a creat conditiile” sa acorde prioritate la schimbarea benzii. Mai era unul acum un an-doi care a iesit de pe cedeaza si s-a facut (cuvant urat), apoi comenta ca soferul care venea pe prioritate nu i-a asigurat totate conditiile pentru a acorda prioritate. Really?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

9 minutes ago, asdglasfk said:

a ales cea mai proasta varianta, sa se urce pe ala de pe banda 2. Si unii au impresia ca a fost decizia corecta

Poate a fost singura varianta,nu reusesc sa vad mai mult in clipul respectiv;daca tu consideri ca ala care mergea cu 150 kmh e victima,ma opresc de la alte comentarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e decat treaba politiei cu ce viteza mergea ala.

Caz concret, documentat cu acte: directorul de la j’info tours a depasit coloana in curba fara vizibilitate. Cand a venit masina din fata, era in dreptul meu. M-a privit in ochi, a tras dreapta si a intrat in mine. La politie a declarat senin ca doar nu era sa intre in ala care venea din fata.

 

Cine isi imagineaza ca este “protejat” de altii din trafic, ar face bine sa isi revizuiasca stilul de condus, altfel nu va ajunge departe.

 

Ca fapt divers, am mai zis, in lumea civilizata pe care o vreti toti dar de fapt nu o vreti, la scoala de soferi ti se explica clar: daca ceva sau cineva face o manevra neregulamentara, nu faci nimic, intri in el (chit ca e pisica, caine, om care nu e pe trecere sau motociclist care schimba benzile aiurea). De obicei incercarea de a evita in panica va provoca mai mult damage sau chiar vei crapa tu. E dur, dar e adevarat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, asdglasfk a spus:

...

 

Ca fapt divers, am mai zis, in lumea civilizata pe care o vreti toti dar de fapt nu o vreti, la scoala de soferi ti se explica clar: daca ceva sau cineva face o manevra neregulamentara, nu faci nimic, intri in el (chit ca e pisica, caine, om care nu e pe trecere sau motociclist care schimba benzile aiurea).


In ce tara civilizata ai facut tu scoala de soferi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate eu am facut-o in aceasta tara necivilizata, de doua ori. La ambele categorii mi s-a explicat ca nu ma invata nimic altceva decat sa iau plasticul. Din fericire, dupa aceea am facut (si continui sa fac) eforturi sa invat si sa ma pazesc. Multi nici nu stiu ca centrul imaginar al interectiei se ocoleste prin stanga de multi ani, sau ca in giratoriu se circula pe benzi, nu drept si nu se semnalizeaza stanga, asa ca pretentii sa avem... prioritatea e ceva facultativ, bazat in general pe marimea utilajului sau pe marimea imaginata de fiecare a propriilor bilute. Trist.

Editat de asdglasfk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca am condus mult in lume si am vorbit cu multi conducatori de vehicule din multe tari.

Stiu ca pare dur si etc, dar daca te gandesti putin, are sens. Nu e treaba ta salvezi toti idiotii de pe sosea, punandu-ti propria viata in joc. Sau, mai rau, sa omori pe altii incercand sa salvezi un animal (cu 2 sau 4. Picioare). Statisticile sustin ceea ce predau ei in scoala.

 

Desigur, daca ai posibilitatea, eviti. Problema e cum decizi asta si cum te educi pentru asta. Mai greu cu regulile la noi, e mai simplu sa facem orice ne trece prin cap si sa cerem altora sa ne fereasca. Dupa care vin prietenii si zic vai dar ce baiat bun era, “ailalti” sint de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, mihai c a spus:

moto a fost singurul care mergea mai preventiv

Mda, dacă neasigurarea la schimbarea benzii o consideri atitudine preventivă... :moron:

Acum 5 ore, yo4hgx a spus:

lipsa benzilor de accelerare

Astea sunt prezente în multe locuri, doar că bizonul autohton în loc să mărească viteza rulând pe acea bandă și să intre în trafic la viteză egală sau măcar apropiată de a celorlalți se îmbulzește pe banda 1 cu 2 km/h la oră. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Lasa  @john17 ca ei stiu cum e treaba pe afara , dar cu fiecare vorba scoasa demonstreaza contrariul.

Italia e plina de SS-uri cu limita 90-100 si cu benzi de accelerare comic de scurte ...dar italianu se descurca de minune . De foarte multe ori si rampa de iesire este extrem de scurta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, asdglasfk a spus:

cel de pe banda 2 nu are nici un fel de vina

Adică e normal ca ăla sa meargă cu 150 într-o zonă cu limita de viteza muuult mai mică?! Really? (asta ca sa folosesc romgleza asta de cacao care ție văd că îți cam place). Daca ar fi avut 100, sau maximum 110, oare ar fi putut să-l evite pe amărâtul ăla de motociclist, care pentru o greșeală a plătit cu capul, la propriu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
8 hours ago, george05 said:

Aceeași protagoniști din nou la concursul de măsurat poola. De asemenea acceasi protagoniști la "analize/expertize" și la împrăștiat experiența lor vasta. Al' bătrân cu experienta oricum ii depășește pe aia cu poola mare. 🤮

 

Uitati aici exemplu de om care stie sa se asigure ca nu da nimeni peste el ...intra in discutie dar nu zice care crede ca ar fi de vina.

Asta se numeste forumit preventiv?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Goe, eram ironic și postul meu era cu trimitere directa la felul în care decurge treaba aici și cum aceeași inși pun aceeași placa de fiecare data, niciodată nu se schimba nimic. 

Părerea mea? Vina cui a fost? Simplist, s-a întâlnit Bula+Strula+Itic și a ieșit nasol. 

1)cel de pe "bretea" consider ca "trebuia" văzut mult mai devreme și acționat în consecință cu calm(și asa mergea lejeruc mobristul) , nu e ca și cum a apărut din senin și a întrat perpendicular în principal. 

2)manevra motociclistul e cel puțin idioata. Cum plm sa reacționezi/acționezi asa în cazul ala? Dacă avea de evitat un caine/om/bomba în mijlocul benzii ce făcea, decola direct în sus? 

3)masina cu 150kmh? Sa stabilească politia dacă e de vina și ce merita. 

Poți arunca cu pietre și sa fii cât vrei de ironic, subtil sau cum vrei. Mie personal mi se rupe de cele mai multe ori de regulile de circulație la modul general când sunt cu moto. Am modul meu preventiv de a circula și pana acum a funcționat fără cusur. Ca nu e legal cum merg? True. Dar ma consider genul de șofer care nu ii pune pe alții în pericol și care în același timp își vede de propria piele mai presus de orice lege scrisa. Nu o (mai) ard cu viteze peste 120-130kmh cu moto de câțiva ani buni, nicăieri dar nici nu ma târăsc. Deh, mai pe nou cu SM-ul e mult mai ușor sa fac asta. 

 

PS:mai face nevasta-mea mișto de mine ca mi-oi rupe gatul și ochii într-o buna zi de la atâta uitat în oglinzi și asigurat peste umăr. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, goe 75 a spus:

 

Unde am zis eu ca am mers cu 150 in zona aia exact pe la 5-6 seara ? Deci chiar refuzi se te trezesti la realitate , doar o dai inainte cu ideile fixe . La  16:00 plec din Bucuresti ...deci pe acolo ajung pe intuneric dar absolut mereu dupa 5-6 seara , da?

 

eu am zis ca in contitiile date - noapte, cam aglomerat, trafic care se taraie cu 50-60 - sanse mari sa o incasezi la 150

nu te-am intrebat la ce ora pleci de unde

ai zis ca pe drumul ala cu motorul nu ai fi lasat-o sub 150, nu ai dat limite de ore

 

acum zici ca vorbeam de lucruri diferite? atunci ce ai raspuns ca nu am inteles

 

pana la urma ai fi mers cu 150 fix in conditiile alea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
25 minutes ago, prafrau said:

 

 

pana la urma ai fi mers cu 150 fix in conditiile alea?

 

Nu stiu si nici nu ma intereseaza .Am destul cerebel sa stiu ca ce se vede pe filmarea e una si realitatea poate la fata locului poate fi alta alta. Nu e tranmisiune pe telesport cu mai multe camere.

 

Singurul regret este ca nu am avut destula inspiratie sa fac fragmentul pus pentru inflamarea salvatorilor anti-eutanasie , ceva mai de succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, asdglasfk a spus:

Daca vreti neaparat vinovat moral (nu exista in regulament deci nu conteaza), e ala care a intrat din banda de accelerare.

 

Oare cum ai reusit sa-l scoti pe ala vinovat? Soferul din masina semnalizat intentia si n-a calcat nici macar in momentul impactului linia despartitoare.

 

acctm.thumb.jpg.e171553c29c5167a6bf9b3530c4df6e7.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Starcream a spus:

Mergi un sezon fara oglinzi la motocicleta, sa vezi ca dupa ce le pui la loc, nici vorba sa te asiguri doar uitandu-te in ele. 

Nici nu-ți trebuie un sezon sa realizezi ca oglinzile sunt doar asa, un mod în plus de a te asigura în afara de a întoarce capul. 

 

Acum 4 ore, cuki a spus:

 

Partea naspa este cand facem poc, pentru ca atunci vine ala cu legea in mana. 

 

 

Prefer sa fac poc și sa fiu de vina(dacă se poate și viu evident) decât sa mi-o iau(consider ca să șansele sunt de N ori mai mari și mai dese) în cine știe ce fel doar ca sunt o "măicuța neprihănit". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, vladf a spus:

 

Oare cum ai reusit sa-l scoti pe ala vinovat? Soferul din masina semnalizat intentia si n-a calcat nici macar in momentul impactului linia despartitoare.

 

acctm.thumb.jpg.e171553c29c5167a6bf9b3530c4df6e7.jpg

 

e o bordura acolo, nu o linie, masina aia trebuia sa fie foarte hotarata sa intre pe banda 1 peste moto

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest accident, ca si toate celelalte, arata ca intr-o astfel de intamplare fiecare participant are partea sa de vina. Daca macar unul dintre ei ar fi procedat altfel, atunci istoria se scria altfel.

1. motociclistul: daca avea grija sa tina sub observatie ce se intampla in spate, mai ales ca se apropia de o bretea.  Si daca schimba banda. macar asa nu franeze. Pentru mine inca este un mister de ce a franat.

2. Soferul care a dat in el: daca circula legal, si avea un pic de imaginatie ca ajungand in dreptul bretelei este bine sa aiba un pic de grija

3. Soferul care a intrat de pe bretea: aici nu se vede clar daca a fortat sau nu intrarea intr-un asemenea mod incat sa il oblige pe motociclist sa treaca din scurt pe banda a 2-a.

 

A spus cineva mai sus de Final Destination. Pur si simplu s-au adunat toate cate trebuie, cand trebuie si unde trebuie ca sa se intample ce s-a intamplat.

 

Degeaba ne tot gandim noi ce si cum.

Ar fi intersant de vazut cum va decide expertiza si justitia ce s-a intamplat.

Treaba este sa ne mai amintim noi de acest eveniment peste 3-4 ani cand se va finaliza cazul.

 

Sunt atatea accidente nasoale prezentate pe aici si cine mai stie cum s-au inchis ...

 

De ex. ce a patit duduia care l-a facut praf pe un motociclist pe centura Focsanului? Prin iulie 2017 s-a petrecut accidentul? Ar fi trebuit ca pana acuma sa fie finalizat cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

 

1. motociclistul: daca avea grija sa tina sub observatie ce se intampla in spate, mai ales ca se apropia de o bretea.  Si daca schimba banda. macar asa nu franeze. Pentru mine inca este un mister de ce a frânat. 

2. Soferul care a dat in el: daca circula legal, si avea un pic de imaginatie ca ajungand in dreptul bretelei este bine sa aiba un pic de grija

3. Soferul care a intrat de pe bretea: aici nu se vede clar daca a fortat sau nu intrarea intr-un asemenea mod incat sa il oblige pe motociclist sa treaca din scurt pe banda a 2-a.

 

1)serios? Dar în fata nu era cazul sa beleasca ochii? În pana mea, vad eu pe filmare mașina aia ce vine de bretea. Și e un jeg de filmare... Mobristul nu a avut nici un gram de grija de pielea lui și atenție la ce se întâmplă ÎN JURUL LUI. 

2)serios?daca dacă dacă dacă dacă. 

3)vezi punctul 1).

 

Eu as spune ca DACA(da, dacă) mobristul nu dormea pe el, nu conta nici ca vine racheta din spate nici dacă cel de pe bretea întra PERPENDICULAR pe drum. 

Ce contează partea legala în tot accidentul asta(și nu numai)? Cui ii pasa de ea? 

Ar trebui sa fie vorba de ce poți face ca mobrist sa apuci ziua de mâine, nu dacă legal e de vina unul sau altul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, george05 a spus:

1)serios? Dar în fata nu era cazul sa beleasca ochii? În pana mea, vad eu pe filmare mașina aia ce vine de bretea. Și e un jeg de filmare... Mobristul nu a avut nici un gram de grija de pielea lui și atenție la ce se întâmplă ÎN JURUL LUI. 

2)serios?daca dacă dacă dacă dacă. 

3)vezi punctul 1).

 

Eu as spune ca DACA(da, dacă) mobristul nu dormea pe el, nu conta nici ca vine racheta din spate nici dacă cel de pe bretea întra PERPENDICULAR pe drum. 

Ce contează partea legala în tot accidentul asta(și nu numai)? Cui ii pasa de ea? 

Ar trebui sa fie vorba de ce poți face ca mobrist sa apuci ziua de mâine, nu dacă legal e de vina unul sau altul. 

Ai inteles exact ceea ce am vrut sa spun.

Motociclistul nu a avut grija ce se intampla in jurul lui. A fost cu ochii doar in fata. De aceea am si scris in primul comentariu ca cine stie pe unde era cu gandurile.

Si exact cum ai spus: o serie de potriviri nefericite, de greseli inlantuite care duc la accident.

Si daca unul singur proceda altfel rezultatul poate ar fi fost altul.

Viteza legala conteaza in sensul in care daca era respectat ar fi oferit soferului ambulantier timp (spatiu) de reactie mai mare, si poate in urma impactului nu ar fi zburat motociclistul drept in parapet. Dar nu a fost asa.

 

Da, cand te sui pe motocicleta trebuie sa faci tot ce depinde de tine ca sa ajungi intreg acasa, fara sa pui baza in ceilalti. Asta inseamna inclusiv sa gandesti si sa actionezi pentru altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca unii analizam situația asta atât din punctul de vedere al motociclistului distrat cat și din punct de vedere al șoferului racheta.

Vina pentru accident și deces o văd împărțită între motociclist (in cea mai mare măsura) și șoferul ce mergea se pare cu 150km/ora

Daca motociclistul nu intra fără sa se asigure pe banda 2, nu s-ar fi întâmplat nimic (o fi fost distrat, se gândea la altceva, o fi fost amețit sau obosit, oricum ghinionul de a ti se întâmpla așa ceva este sper foarte redus)

Întrebările ce nu au deocamdata un răspuns sunt:

- dacă mașina rula cu 100km la ora (sau cat era vit maxima legală in acel loc) nu ar fi avut oare timp sa-l vadă și sa-l evite pe motociclist prin stânga?

- dacă mașina rula cu viteza legală iar motociclistul efectiv i se urca pe mașina fără sa poată evita in niciun fel, o coliziune la vit max legală ar mai fi cauzat moartea Rider-ului?

- dacă mașina rula cu viteza legală oare Rider-ul și-ar fi dat seama ce face la un moment dat având timp sa se replieze?

Și eu sunt unul dintre cei care merg cu +49 și am senzația (clar greșita) ca sunt extraordinar de atent in acele momente și ca as putea evita astfel de situații.

Totusi limitele astea de viteza nu au fost setate doar pentru cei care conduc cu viteza și “își asuma” ceea ce fac ci și pentru cei distrati sau neatenți sau afectați de o problema intr-un anumit moment astfel încât sa aibă șanse mai mari sa trăiască și după ce au făcut o astfel de greseala.

Ambii erau obligați sa respecte regulile jocului, ambii le-au încălcat.

Groaznica situație sa “îți asumi” si sa moara un om.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, asdglasfk a spus:

Ca fapt divers, am mai zis, in lumea civilizata pe care o vreti toti dar de fapt nu o vreti, la scoala de soferi ti se explica clar: daca ceva sau cineva face o manevra neregulamentara, nu faci nimic, intri in el (chit ca e pisica, caine, om care nu e pe trecere sau motociclist care schimba benzile aiurea). De obicei incercarea de a evita in panica va provoca mai mult damage sau chiar vei crapa tu. E dur, dar e adevarat.

Nu iti va spune nimeni sa intri ca bolovanul in eventualele pericole, doar sa mergi legal si preventiv, cat sa ai o sansa sa le eviti. Ba mai mult, vezi ca in lumea “civilizata”, poti urca cu brio orice epileptic/schizofrenic/bipolar la volan, fara nici o problema, chiar si fara o scoala,pe cand in Ro, mult mai greu, plus ca procesul este invers si corect: dosar medical, scoala si examen(mult mai stufos).  Si cu toate astea, rata mortalitatii este mai mare in Ro. De ce? Pentru ca romani/melteni, asta este dur si adevarat. :smoke:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator goe 75
On 11/12/2020 at 3:00 PM, Ice-D said:

Nu iti va spune nimeni sa intri ca bolovanul in eventualele pericole, doar sa mergi legal si preventiv, cat sa ai o sansa sa le eviti. Ba mai mult, vezi ca in lumea “civilizata”, poti urca cu brio orice epileptic/schizofrenic/bipolar la volan, fara nici o problema, chiar si fara o scoala,pe cand in Ro, mult mai greu, plus ca procesul este invers si corect: dosar medical, scoala si examen(mult mai stufos).  Si cu toate astea, rata mortalitatii este mai mare in Ro. De ce? Pentru ca romani/melteni, asta este dur si adevarat. :smoke:

 

 

 

Colegu , eu daca iti spun povestea Scufita Rosie , dar inlocuiesc unul dintre caractere cun un altul din alta poveste ,o sa  descoperi greseala , dar te prinzi despre ce poveste este vorba , nu?  Asta daca ai avut o copilarie normala.

 

Exact asta a facut omul , a spus ceva real , dar pentru ca l-a prins prin telefonul fara fir a incurcat niste caractere.  Normal ca un sofer de duminica nu o sa se prinda despre ce poveste este vorba ... 

 

Ca sa facem putina ordine in povestea lui: 

 

Soferul din vest nu este invatat la scoala sa dea in prostii care se baga in el fara sa se asigure , dar este  presat de angajator si de catre  firma de asigurari a angajatorului sa faca exact asta , daca foloseste masina firmei si daca prin evitare risca sa loveasca altceva sau sa iasa in decor.

 

Eu am dat examen in vest pentru 4 categorii si am intalnit o singura situatie in care ti se spune la scoala ,  ca e preferabil sa intri in animal decat sa incerci sa eviti , dar numai atunci cand chiar este animal salbatic ...si logica vine in urma anilor de studiu care au demonstrat ca mai multi au murit rasturnandu-se incercand sa evite ( problema agravata de popularizarea suv-urilor) decat de la impact in plin , cu decelerare pe drept sau nu.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...