Sari la conținut

Curent acumulator


r3dlin3
 Share

Postări Recomandate

Va salut, 

am o intrebare la care, pana acum, nu am gasit un raspuns avizat si anume: un acumulator de motor, de 12v, 10ah, cat ar trebui sa se decarce daca nu este folosit?

Este vreo formula in functie de perioada, temperatura ambianta, etc?

Multumesc 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Or exista și formule, dar în mod sigur la răcoare (nu ger, peste limita înghețului) se descarcă mai puțin decât la căldură, iar cele cu gel se autodescarcă mai încet/puțin. Ar fi bine să-l încarci (cu un redresor) o dată pe lună. 

Oricum după mai mult de o lună de repaos nu mai garantează nimeni că îți pornește motorul. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M ar ajuta foarte mult sa stiu exact cat se descarca si in cat timp, sa vad daca bateria mai este in parametri sau trebuie alta.

Daca il las afara, nepornit de 2 zile, a treia zi trebuie sa ii dau curent sa porneasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, r3dlin3 a spus:

M ar ajuta foarte mult sa stiu exact cat se descarca si in cat timp, sa vad daca bateria mai este in parametri sau trebuie alta.

Daca il las afara, nepornit de 2 zile, a treia zi trebuie sa ii dau curent sa porneasca.

dar il incarci 100% sau doar mergi 10-30 minute cu motoretul?

 

daca il incarci full si in mai putin de 2 saptamani nu-ti mai porneste mobra trebuie verifici consumul in "stand by" al motocicletei , apoi sa schimbi bateria daca este moarta (cel mai probabil oricum trebuie schimbata)

 

consumul il verifici cu cheia scoasa din contact, un multimetru pus pe mA  , desfaci o borna care e mai la indemana si masori in serie 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, superbec a spus:

dar il incarci 100% sau doar mergi 10-30 minute cu motoretul?

 

daca il incarci full si in mai putin de 2 saptamani nu-ti mai porneste mobra trebuie verifici consumul in "stand by" al motocicletei , apoi sa schimbi bateria daca este moarta (cel mai probabil oricum trebuie schimbata)

 

consumul il verifici cu cheia scoasa din contact, un multimetru pus pe mA  , desfaci o borna care e mai la indemana si masori in serie 

Ok, si care este valoarea pe care ar trebui sa o vad? Pe multimetru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 4 ore, r3dlin3 a spus:

Daca il las afara, nepornit de 2 zile, a treia zi trebuie sa ii dau curent sa porneasca.

Eu nu știu ce formule magice aștepți, că nu ai decât 2 posibilități, baterie dusă sau ai vreun consumator parazit. 

Poți merge cu bateria la un centru de acumulatori și îți măsoară ei dacă este buna sau nu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30mA e la auto, o baterie de 10-12Ah cât au uzual mobrele se descarcă rapid la curentul ăsta. 

Oricum în 2 zile nu e vb de "cât ar trebui să se descarce", e buba! 

Dar dacă o bârâi 10 min pe loc din 2 în 2 zile la un moment dat, după al n-lea ciclu de 2 zile, clar nu va mai porni! Așa că problema nu e pusă corect aici. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, superbec a spus:

iti scrie in manualul motocicletei ,<30mA dar difera de la un model la altul , daca ai alarma poate si mai mult , de preferat e 0

cu 30 mA iti ingenucheaza un acumulator uzual de 11 Ah in 2-3 saptamani.

O mobra normala are 0, cand are contactul taiat. Posibil sa aiba acolo vreo 1 mA daca ai ceva ceas de bord.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, john17 a spus:

30mA e la auto, o baterie de 10-12Ah cât au uzual mobrele se descarcă rapid la curentul ăsta. 

 

 

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

cu 30 mA iti ingenucheaza un acumulator uzual de 11 Ah in 2-3 saptamani.

O mobra normala are 0, cand are contactul taiat. Posibil sa aiba acolo vreo 1 mA daca ai ceva ceas de bord.

 

 

ia masurati voi ceva noutz( nu mai vechi de 5 anisori) cu chip in cheie 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zici că rămâne la zeci de mA? Imediat după ce tai contactul posibil, dar în condițiile în care la auto am găsit destule care se stabilizează pe la 10-15mA sau mai puțin după ce "adorm" toate unitățile electronice m-ar surprinde să consume o mobră așa mult. Dar e doar o părere, n-am măsurat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, john17 a spus:

Zici că rămâne la zeci de mA? 

zic, in primul rand ,ca valoarea e data in manualul de servis , o sa ramai uimit ce valori se permit ... cum e 1L de ulei la 1000km gen.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt modele la care consumul in standby se reduce dupa o anumita perioada de stationare, de la cateva ore la cateva zile. ( de exemplu burgman 400 si FJR).

Pentru o verificare corecta trebuie citit cu atentie manualul de service si lasat ampermetrul conectat permanent o perioada mai lunga.

Sa ai consum in standby mai mare de 10mA cu tehnologia actuala inseamna ca proiectantii aia ori sunt slabi ori o fac intentionat sa ajungi mai des la service...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Contabil a spus:

@r3dlin3 La prima motoreta alarma imi consuma curent aiurea, dupa ce am dat-o jos, si-a revenit motoreta.

GPS-ul de pe BMW mi-a halit acumulator de 19 Ah in 3 saptamani. Mai precis cand am vrut sa o pornesc dupa 3 saptamani nici macar nu a mai guitat. Cine stie cat de repde a descarcat-o. Asa ca am renuntat la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...