Jump to content

A greşit fabrica sau am greşit eu la calcule?


Recommended Posts

La pistonul (Taiwan, vezi poza) cu o dublă tăietură longitudinală în "fustă" (manta) de 1 + 1 mm = 2 mm în Siluminiu ca şi spaţiu de compensare a dilatării termice pe circumferinţă respectiv 1/pi pe diametru pare acoperitor pentru un maximum de 0,6 mm spaţiu de compensare elastică pe diametru.

Nici poveste de cele 2-3 sutimi recomandate de fabrică care conduc la gripaj sau la proastă funcţionare (neştiută de nimeni)  :)

Sigur, asta la un diametru de piston de 72 mm, nu de 52,48.

6286-1945R.thumb.JPG.6b3a88ebd8ee7b02c4f4011aaf3e2975.JPG25379-101596.thumb.JPG.1c6a70dd473b4cfa147e9dacde00299d.JPG

Dar principiul rămâne (proporţional) acelaşi.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 6 minute, Silver Arrow a spus:

Eu  am scris ca trebuie ca la temperatura nominala, sa fie practic inchisi pentru a putea asigura o etansare cat mai buna. Daca ramane o despicatura nu ne deranjeaza?


Ce facem, negociem? “Despicatura” e un rau necesar principiului functionarii segmentilor si anume aerul comprimat care ii apasa inspre cilindru. 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, yo4hgx a spus:


Ce facem, negociem? “Despicatura” e un rau necesar principiului functionarii segmentilor si anume aerul comprimat care ii apasa inspre cilindru. 

Temperature-distribution-in-the-piston.thumb.png.468faf110fbef99667b8b890025c5fc1.png

Plus iaca ... 300-350 de grade C la nivelul primului segment, căldură de la piston.

Care mai dilată câte ceva, pe ici ... pe colo.

image-239.thumb.jpg.d26283f315937d3f4dc1232f3853e4ee.jpg

Link to post
Share on other sites

@Silver Arrow are dreptate, "end-gap" -ul este dimensionat şi funcţie de încarcarea termică.

Nu le ştiu pe toate, le descoperim împreună  :)

 

 

 

 

Şi le corectăm pe cele "greşite" pentru binele mobrelor noastre.

Link to post
Share on other sites
Acum 55 minute, mobiletron a spus:

 

Asa e dar o toleranta de 0,15 mi se pare mare.

Neaahh, e numa' bună! 

Dar pt un clopot. :crack:

Exemplu: la un motor arhaic, tuci 100% mai puțin pistoanele și un alezaj de 95mm, pistoanele aveau 94.95mm, iar pt varianta racing se lăsa toleranță 0.1mm. Deci o zecime la aproape 100mm.

În rest așteptăm să se umfle secmoții de la aerul comprimat. :moron:

Mă mai mir că au apărut o grămadă care și-au făcut motoarele și ba nu pornesc, ba merg ca cooru'... 🤦‍♂️

Acum 55 minute, mobiletron a spus:

 

Asa e dar o toleranta de 0,15 mi se pare mare.

Neaahh, e numa' bună! 

Dar pt un clopot. :crack:

Exemplu: la un motor arhaic, tuci 100% mai puțin pistoanele și un alezaj de 95mm, pistoanele aveau 94.95mm, iar pt varianta racing se lăsa toleranță 0.1mm. Deci o zecime la aproape 100mm.

În rest așteptăm să se umfle secmoții de la aerul comprimat. :moron:

Mă mai mir că au apărut o grămadă care și-au făcut motoarele și ba nu pornesc, ba merg ca cooru'... 🤦‍♂️

Iar s-a dublat, eram pe pag 1 și părea că nu se încarcă postarea... 🤬

Link to post
Share on other sites

Şi le corectăm pe cele "greşite" pentru binele mobrelor noastre.

Acum 41 minute, john17 a spus:

Iar s-a dublat, eram pe pag 1 și părea că nu se încarcă postarea... 🤬

:tempted:

Dacă şi cu parcă ... se cărau în barcă ...

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, easy ride on! said:

Şi datorită expansiunii mecanice. Temperatura lor este mult mai mare decât a cilindrului.

Aşa ţi se pare (subiectiv), dar calculele la dilatare aşa sunt corecte.

Altfel pistonul se umflă bine pe la 200-250 de grade (Celsius) în cilindru şi frânează degeaba risipind energie şi carburant doar pentru "silenţiozitate" la pornire la rece.

25379-101596.thumb.JPG.1c6a70dd473b4cfa147e9dacde00299d.JPGTaiwan, fantă de compensare a dilatării prin elasticitate la manta.

... că dacă nu ar fi (nevoie) nu s-ar povesti ...

 

Un exemplu de care m-am lovit recent pt ca a trebuit sa caut prin manual sunt pistoanele de BMW R80 si R100GS, au toleranta de 0,03-0,04mm iar la 0,08mm este deja considerata uzura. Am dat exemplul acesta pentru ca e un motor relativ modern si este racit cu aer, la motoarele racite cu apa vorbim si de 0,025mm toleranta. De aia spun ca 0,03mm la un piston aftermarket de calitate indoielnica pt MZ mi se pare putin 0,03mm.

 

Piesele de Motor-Bike sunt in majoritatea lor produse de cooperative, nu sunt de calitate. Cumpar si eu piese de la ei dar nu componente de motor pt ca nu am incredere in ele.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, mobiletron a spus:

Piesele de Motor-Bike sunt in majoritatea lor produse de cooperative, nu sunt de calitate. Cumpar si eu piese de la ei dar nu componente de motor pt ca nu am incredere in ele.

Posibil, dar pozele lor sunt clare şi edificatoare iar dimensiunile pieselor sunt comunicate cinstit faţă de alţii comercianţi "secretoşi" în confuzie oferită din plin clienţilor.

De exemplu, cei (mai noi) de la https://www.pieces-motos-mz.net/

pretind că pistoanele pentru MZ RT, ES, ETS şi TS sunt identice cu cele pentru ETZ deşi este cu totul altă poziţionare a umerilor pentru bolţ la ETZ:

https://www.pieces-motos-mz.net/piston-52-50-mm-is-mz-rt-125-3-mz-es-ts-ets-125-hu.html

 

cota C = 24,5 mm

588-39001.thumb.jpg.c95cd9daa397cb1c4dd7b9afa38f4224.jpg

cota C = 28,5 mm la ETZ, o "mică" diferenţă de 4 mm.

569-34001.thumb.jpg.05ea16d91fb6724320b3453739973e21.jpg

Iaca, şi cota A diferă de la 67 la 72 da' ce contează ...  :tempted:

că şi cota B diferă notabil.

Acum 21 minute, mobiletron a spus:

pistoanele de BMW R80 si R100GS, au toleranta de 0,03-0,04mm

Să nu confundăm toleranţa de prelucrare (+/- 1 sutime) cu jocul de montaj.

La alţii "toleranţa" la vânzarea de pistoane este de la 4 mm la 7,5 mm la cotele dimensionale de fabricaţie (Hu) - vezi mai sus.  :crack:

Noroc cu băieţii de la motorbike-bg care nu glumesc la d'astea.

Cât despre BMW:

https://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/Piston-Clearance-Chart.pdf

jocul pleacă de la 0,056 mm în sus (0,0022").

Iaca la 0,0889 (0,0035") la modelul 3.0/3.2 L Race Engine (2004).

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, easy ride on! said:

Să nu confundăm toleranţa de prelucrare (+/- 1 sutime) cu jocul de montaj.

La alţii "toleranţa" la vânzarea de pistoane este de la 4 mm la 7,5 mm la cotele dimensionale de fabricaţie (Hu) - vezi mai sus.  :crack:

Noroc cu băieţii de la motorbike-bg care nu glumesc la d'astea.

Cât despre BMW:

https://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/Piston-Clearance-Chart.pdf

jocul pleacă de la 0,056 mm în sus (0,0022").

Iaca la 0,0889 (0,0035") la modelul 3.0/3.2 L Race Engine (2004).

 

Nu e era toleranta de prelucrare ci jocul de montaj dintre fusta pistonului si cilindru, am si mentionat ca la 0,08mm e deja considerata uzura.

 

Lista de motoare din linkul tau nu pare sa fie pentru motoare iesite din fabrica ci motoare modificate, deci nu este relevanta pentru motoarele obisnuite despre care discutam noi.  Eu la Dnepr/Ural las 0,06mm daca am pistoane de calitate superioara (Almot sau pistoane auto) sau 0,08 daca am pistoane rusesti NOS. Piese de cooperativa nu montez pt ca as munci degeaba.

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, yo4hgx a spus:


Ce facem, negociem? “Despicatura” e un rau necesar principiului functionarii segmentilor si anume aerul comprimat care ii apasa inspre cilindru. 

Nu negociem nimica. Acest concept cu umflatul segmentilor nu il cunosc si mie mi se pare o prostie. 

Segementul sta elastic lipit de cilindru si teoretic end-gap este zero la temperatura nominala. 

Daca acest concept cu umflatul este folosit in calculul motoarelor din ziua de astazi foarte bine. Si drept urmare nici nu ma mai surprinde calitatea lor.

Toleranta intre piston si cilindru la motoarele auto este (era)  intre 4 si 6 sutimi. Acuma cum aceste aspecte nu le-am mai urmarit este evident posibil sa gresesc, adica sa fiu out-dated (cum ar veni pe romaneste stafidit 😂). 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

Nu negociem nimica. Acest concept cu umflatul segmentilor nu il cunosc si mie mi se pare o prostie. 

Segementul sta elastic lipit de cilindru si teoretic end-gap este zero la temperatura nominala. 

Daca acest concept cu umflatul este folosit in calculul motoarelor din ziua de astazi foarte bine. Si drept urmare nici nu ma mai surprinde calitatea lor.

Toleranta intre piston si cilindru la motoarele auto este (era)  intre 4 si 6 sutimi. Acuma cum aceste aspecte nu le-am mai urmarit este evident posibil sa gresesc, adica sa fiu out-dated (cum ar veni pe romaneste stafidit 😂). 

 


Nu e nou deloc ci de cand lumea, unul dintre principiile de baza ale functionarii motoarelor cu pistoane si clindri... dar nu o sa insist ca n-am nici un chef sa invat pe nimeni cu forta. Sa fii iubit!

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, mobiletron a spus:

Lista de motoare din linkul tau nu pare sa fie pentru motoare iesite din fabrica ci motoare modificate, deci nu este relevanta pentru motoarele obisnuite despre care discutam noi.

Nu chiar motor ... "obişnuit".

Ideea era de a "ascunde" cu totul altceva sub forma clasică a unei motociclete fabricată în 1959 cu cilindru monobloc din fontă şi dimensionată pentru a funcţiona cu benzină CO75 la 6,5 hp (4,8 KW).

Adică un alt raport de compresie, cu "lumini" modificate de admisie, transfer şi evacuare, implicit cu alte turaţii şi alte solicitări termice.

Spre exemplu la un motor CR 125 se ating 41 hp (30 KW) răcit cu lichid în raport de compresie 8,7 / 1, aşa că la răcirea clasică cu aer, fie puterea şi pe jumătate (20 hp) şi tot este ok  :)

 

https://www.quora.com/Whats-the-tolerance-limit-for-clearance-between-a-piston-and-cylinder-wall

"the gap clearance should be 0.03 mm for each 10 mm of cylinder diameter, measured in the unworn part of the bore"

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Si tu la fel🤗.

Dar ca sa vezi ca nu sunt obtuz voi vorbi despre asta cu un motorist.


Oho, ce onoare pe capul meu! Hai bine, daca tot m-ai rugat atat de frumos am gugalit eu pentru tine...

 

 

80CB9BEE-06D4-4BF2-8ED2-C7B0504B1E00.png

Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, easy ride on! a spus:

raport de compresie

Raportul e de comprimare și nu de compresie, asta că tot vă plac delicatețurile. 

 

Acum 20 minute, yo4hgx a spus:

am gugalit

Eram sigur că la ceva de genul te referi, doar că nu știu cine ar duce săgețile alea doar în spatele segmentului și nu ar veni unele și din partea ailaltă, mai ales că performanții  l-au desenat rotunjit în partea unde atinge cilindrul! Acolo n-o apăsa aceeași presiune dar în sens contrar? :huh: Și la cursa descendentă nu l-ar "suge" în interiorul canalului a.î. să aspire mai multe gaze din carter și mai puțin aer/amestec carburant? 🤔

Așa e când toate cunoștințele se rezumă la a căuta pe google, ncsf, internetul e (și) o mare groapă de (n)gunoi. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, john17 a spus:

...

Eram sigur că la ceva de genul te referi, doar că nu știu cine ar duce săgețile alea doar în spatele segmentului și nu ar veni unele și din partea ailaltă, mai ales că performanții  l-au desenat rotunjit în partea unde atinge cilindrul! Acolo n-o apăsa aceeași presiune dar în sens contrar? :huh: Și la cursa descendentă nu l-ar "suge" în interiorul canalului a.î. să aspire mai multe gaze din carter și mai puțin aer/amestec carburant? 🤔

Așa e când toate cunoștințele se rezumă la a căuta pe google, ncsf, internetul e (și) o mare groapă de (n)gunoi. 


Nelutule, nelutule... esti sigur ca nu esti clona aluia de-l pomeneai mai devreme?

 

Tu ma acuzi pe mine de gugaleala... cand voi nu aveti macar habar despre principiu? Chiar te astepti sa-mi pierd timpul cu explicatii suplimentare? Am pus si eu prima poza care mi-a picat... mai departe e treaba voastra daca vreti sa studiati mai departe sau sa ca pierdeti timpul cu atacuri de hiene...

 

Eu ma opresc aici!

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, john17 a spus:

Raportul e de comprimare și nu de compresie, asta că tot vă plac delicatețurile. 

Da, corect, raportul este de comprimare, doar testerul comercial de la EMAG ar fi cel de compresie  :)

https://www.emag.ro/tester-compresie-motoare-benzina-g-g02502/pd/DL9ZKRBBM/?X-Search-Id=7d0b003dbd375e31e95d&X-Product-Id=60737907&X-Search-Page=1&X-Search-Position=1&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

Limba rumunească evoluează mereu ...

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, yo4hgx a spus:

Eu ma opresc aici!

Foarte bine faci, deși și mai bine ar fi fost să nu începi. Întâmplător știu mai multe fenomene care se petrec pe acolo și sigur am făcut mai multe motoare (care, culmea, au și mers bine) decât voi, doar că nu sunt dispus să țin cursuri gratis. 

Toată lumea măsoară fantele segmenților și aproape nimeni uzura canalelor pistoanelor, dar toți sunt pricepuți. 

Link to post
Share on other sites

Incerci tu sa o intorci ca la Cluj... dar tot ce-ai scris anterior denota altceva. Crede-ma, daca vrei sa nu te afunzi mai adanc in ridicol acum e momentul sa lasi ciocu’ mic... 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, john17 a spus:

Toată lumea măsoară fantele segmenților și aproape nimeni uzura canalelor pistoanelor, dar toți sunt pricepuți. 

La pistoane şi segmenţi noi!

Că nimeni (sper că) nu o fi atât de nebun să pună segmenţi noi pe cilindrii ovalizaţi şi canale de piston amprentate de vechii segmenţi.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...