Jump to content

A greşit fabrica sau am greşit eu la calcule?


Recommended Posts

Acum 19 minute, yo4hgx a spus:


Oho, ce onoare pe capul meu! Hai bine, daca tot m-ai rugat atat de frumos am gugalit eu pentru tine...

 

 

80CB9BEE-06D4-4BF2-8ED2-C7B0504B1E00.png

Am inteles la ce te referi. 

 

Forta data de presiune pe suprafata interioara a segmentului contribuie la etansare, nu este esenta etansarii.

 

Forta cu care apasa segmentul pe cilindru este suma fortei elastice a segmentului si forta data de presiunea gazelor pe segment. Din pacate nu stiu raportul dintre ele, dar o sa sap....

 

Apreciez ca ai goagalit pentru mine.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 7 minute, easy ride on! a spus:

Că nimeni (sper că) nu o fi atât de nebun să pună segmenţi noi pe cilindrii ovalizaţi şi canale de piston amprentate de vechii segmenţi.

În practică +90% dintre segmentări se fac "măsurând" cel mult cu unghia pragul de pe cilindru! 

Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

Am inteles la ce te referi. 

 

Forta data de presiune pe suprafata interioara a segmentului contribuie la etansare, nu este esenta etansarii.

 

Forta cu care apasa segmentul pe cilindru este suma fortei elastice a segmentului si forta data de presiunea gazelor pe segment. Din pacate nu stiu raportul dintre ele, dar o sa sap....

 

Apreciez ca ai goagalit pentru mine.


Pe explozie ce pondere crezi ca are forta elastica? Sau altfel explicat, stii ca poti comprima un segment ... doar cu degetele! Hai ca esti baiat destept, nu se poate sa nu incepi sa realizezi...

 

Cum ziceam, sa fii iubit!

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, john17 a spus:

În practică +90% dintre segmentări se fac "măsurând" cel mult cu unghia pragul de pe cilindru! 

Asta este şi metoda organoleptică prin care ţăranul se pune cu coorul direct pe pământ pentru a "măsura" umiditatea solului şi vremea semănatului :lol:

Link to post
Share on other sites

Pe vremea mea motoarele aveau timpul util ardere și detentă, explozia era considerată ceva distructiv. :blbl:

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 54 minute, john17 a spus:

Pe vremea mea motoarele aveau timpul util ardere și detentă, explozia era considerată ceva distructiv. :blbl:

 

Aveau pe dracu, tu habar nu ai sa reglezi niste tacheti de Opel. A ajuns yo4hgx sa va dea lectii si asta e unul dintre aia slabi care stie, sau cel putin stia, doar teorie.

 

Vai de cwrul vostru sfertodoctilor...

Link to post
Share on other sites
Acum 32 minute, Nguyen a spus:

 

Aveau pe dracu, tu habar nu ai sa reglezi niste tacheti de Opel. A ajuns yo4hgx sa va dea lectii si asta e unul dintre aia slabi care stie, sau cel putin stia, doar teorie.

 

Vai de cwrul vostru sfertodoctilor...

Asa este. Vai de noi.

Evident ca tu stii cum sta treaba.

Asa ca spune-ne care este forta cu care apasa segmentul pe cilindru la momentul aprinderii amestecului. Ordinul de marime, ca sa nu spui ca suntem carcotasi.

Da te tog sa ne dai o cifra , nu vrajeli si invective.

Te asteptam cu o cifra. Pentru un motor Otto. 

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, Silver Arrow a spus:

Asa ca spune-ne care este forta cu care apasa segmentul pe cilindru la momentul aprinderii amestecului. Ordinul de marime, ca sa nu spui ca suntem carcotasi.

 

Exact cum spuneam, multa teorie, nu zic ca nu e buna dar degeaba o memorati daca nu stiti sa aplicati. Ia explica tu forma acestui segment, cel de deasupra:

 

34271-1024x768.thumb.jpg.5d7af6f9bc1ecda7270d34d84bfd4ddc.jpg

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, john17 a spus:

Pe vremea mea motoarele aveau timpul util ardere și detentă, explozia era considerată ceva distructiv. :blbl:

Adică dzici de pură deflagraţie şi nu de explozie sau implozie, in termenii de inginerie minieră de pe vremea ta.

Totuşi, nitrometan pentru motociclete (încă) nu se găseşte pe la noi. Poate doar ceva nitroceluloză sau fulmicoton dar asta este off-topic  :lol:

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

Ia explica

ia sau la-lal-la ...  :)

Segmentul acela este pentru raclaj şi câta economie la consum de ulei.

https://www.rasfoiesc.com/inginerie/tehnica-mecanica/CONSTRUCTIA-PISTONULUI-LA-MOTO91.php

80_20.jpg.bd5f7b150a74f8e336392bd9010d536c.jpg

82_23.thumb.jpg.0d0d8d71e12a54643550ed00180e10b4.jpg

OIP.thumb.jpg.07e0e0dc189c45706023b8e208e91d41.jpg

rings.thumb.jpg.ef21176a426ffe725ebecd64d2c78b4c.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 33 minute, easy ride on! a spus:

Segmentul acela este pentru raclaj şi câta economie la consum de ulei.

 

Care ulei bre ca este segment de foc pentru Piaggio Si :laugh:

 

Duceti-va bah la culcare!                  

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Nguyen a spus:

 

Care ulei bre ca este segment de foc pentru Piaggio Si :laugh:

 

Duceti-va bah la culcare!                  

Procentul de ulei din amestec, breee!

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

Exact cum spuneam, multa teorie, nu zic ca nu e buna dar degeaba o memorati daca nu stiti sa aplicati. Ia explica tu forma acestui segment, cel de deasupra:

 

34271-1024x768.thumb.jpg.5d7af6f9bc1ecda7270d34d84bfd4ddc.jpg

 

 

 

 

Teoria iti foloseste ca sa intelegi despre ce este vorba in practica.

Tu esti modelul tipic de individ care stie cat de cat literele si poate sa citeasca, adaptat insa secolului XXI  - adica dai fuga pe goagal - dar nu pricepe ceea ce citeste (adica analfabet functional).

Apoi mai tragi si tu cu urechea pe la cate o discuite intre unii care stiu carte, prinzi o idee in zbor si te se pare ca este mult mai destept dupa ce ai aflat ca daca invarti de robinetul cu buina rosie vine apa calda la chiuveta.  Uau!!

Si evident orice intrebare ti se pune raspunzi fie cu un rahat de intrebare despre o chestie pe care tocmai ai auzit-o si ti se pare ca le-ai inchis gura la toti, iar daca nu ai intrebarea incepi cu  insultele.

Ceea ce nu intelegi tu este ca daca esti prost gramada nu deranjezi pe nimeni. Poti fi prost dar simpatic sau destept si antipatic. Iar tu suferind mania persecutiei, fiind stresat de educatia tehnica limitata pe care o ai si pe care nimeni nu ti-o reproseaza, resusesti sa fi si prost si antipatic.

Probabil ca asa cum ti se pare ca esti persecutat si nu ti se recunoaste valoarea profesionala a celor doua specializari ale tale si ai ajuns un sofer la o firma, la fel ai ajuns si misogin pentru ca ai impresia ca esti splendid ca Fat Frumos din Lacrima dar nu ''te iubeste femeile'' si asa mai departe.

 

Ca sa vorbesc pe intelesul tau:  desi nu ti-am spus-o ti-o repet - stim ca esti muuult mai destept si instruit ca noi, si acceptam ca nu putem ajunge ca tine (Doamne fereste!). Am priceput ca suntem sfertodeocti, este suficient. 

 

Poti sa ne lasi in pace in incultura noastra?

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, Nguyen a spus:

Care ulei bre

Ăsta:

"Tornado is often used at a mixing ratio of 1 part oil to 50 parts fuel, or the mixing ratio required by the engine manufacturer. Tornado is a fully-synthetic self-mixing motor oil that may also be used in automatic lubrication systems"

https://www.kroon-oil.com/en/catalogue/product/777/tornado/60/

Dacă tot umblii pe Piaggio ... botezat SV1000  :lol:

Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, easy ride on! a spus:

Procentul de ulei din amestec, breee!

 

Acum 21 minute, easy ride on! a spus:

Ăsta:

"Tornado is often used at a mixing ratio of 1 part oil to 50 parts fuel, or the mixing ratio required by the engine manufacturer. Tornado is a fully-synthetic self-mixing motor oil that may also be used in automatic lubrication systems"

https://www.kroon-oil.com/en/catalogue/product/777/tornado/60/

Dacă tot umblii pe Piaggio ... botezat SV1000  :lol:

 

Easy, lasa gargara, segmentul ala in profil L este facut astfel ca sa se "umfle" si sa etanseze mai bine pe cilindri, nu e pentru raclare. Si ce sa racleze la 2T? Orice ai face la 2T uleiul tot pe esapament ajunge. Asta e, esti bata, de aia nici nu-ti merg motoarele si se gripeaza.

Acum 37 minute, Silver Arrow a spus:

Poti sa ne lasi in pace in incultura noastra?

 

As putea sa va las dar vad ca se raspandeste prea mult prostia, este datoria mea civica sa o combat. Cand ajunge yo4hgx sa va scoleasca inseamna ca situatia este critica.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

Asa este. Vai de noi.

Evident ca tu stii cum sta treaba.

Asa ca spune-ne care este forta cu care apasa segmentul pe cilindru la momentul aprinderii amestecului. Ordinul de marime, ca sa nu spui ca suntem carcotasi.

Da te tog sa ne dai o cifra , nu vrajeli si invective.

Te asteptam cu o cifra. Pentru un motor Otto. 


Parca era vorba ca intrebi un motorist... nu soferul de pe masina de gunoi?

 

Te amseteci cu laturile, te mananca porcii! Nu inteleg de ce intri in dialog cu astfel de specimene, eu nici macar nu-i vad postarile ca l-am blocat demult.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, yo4hgx a spus:


Parca era vorba ca intrebi un motorist... nu soferul de pe masina de gunoi?

 

Te amseteci cu laturile, te mananca porcii! Nu inteleg de ce intri in dialog cu astfel de specimene, eu nici macar nu-i vad postarile ca l-am blocat demult.

Eram prins cu treaba si am zis CA CAuta repede nguyen pe goagal (are aptitudini) pina iese nevasta sefului de la coafor si trebuie sa plece sa o duca la piata. 🤣

 

Am socotit, asa ca ordin de marime. Am considerat ca treaba se intampla asa frumos cum au pus aia sagetile pe desen. Presiunea din camera de ardere ajunge brusc subit si dintr-o data in spatele segmentului si da-i si impinge. Nu se ezista caderi de presiune, nu scapa gazele ''pe supt'' segment, nu apare contrapresiune de la gazele care scapa printre segment si cilindru, etc.

Si a iesit o forta surpinzator de mare.

Acuma in lumea reala, distanta aia de 4-6 sutimi de mm lucreaza ca un drossel. Apoi fenomenele sunt foarte rapide, nici nu a apucat sa faca poc amestecul ca a si plecat pistonul, apar pierderi si problemele de mai sus.

Asa ca ce mi-am zis eu? Sa consider ca util mai apare o forta de 3-5% din cea teoretica. Zic ca ar fi  rezonabila aprecierea. Daca ar fi forta fix cat aia teoretica probabil ca s-ar incinge motorul de l-ar lua draqu si s-ar pili segmentii foarte repede.

Chiar si in aceste conditii vitrege , forta ramane semnificativa, si aparent cam cu doua ordine de marime mai mare decat cea elastica. Cel putin la momentul exploziei amestecului.

Nu imi dau seama cat s-ar pierde din gazele din cilindru prin lipsa acestei forte suplimentare, si cat de repede apare ea comparativ cu plecarea la plimbare a pistonului.

Acuma daca tot se poate folosi gaselnita, cu siguranta ca are un efect pozitiv  si nici nu implica o complicatie tehnica.

 

Interesanta chestie. Multumesc.

Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, Silver Arrow a spus:

Eram prins cu treaba si am zis CA CAuta repede nguyen pe goagal (are aptitudini) pina iese nevasta sefului de la coafor si trebuie sa plece sa o duca la piata. 🤣

 

Am socotit, asa ca ordin de marime. Am considerat ca treaba se intampla asa frumos cum au pus aia sagetile pe desen. Presiunea din camera de ardere ajunge brusc subit si dintr-o data in spatele segmentului si da-i si impinge. Nu se ezista caderi de presiune, nu scapa gazele ''pe supt'' segment, nu apare contrapresiune de la gazele care scapa printre segment si cilindru, etc.

Si a iesit o forta surpinzator de mare.

Acuma in lumea reala, distanta aia de 4-6 sutimi de mm lucreaza ca un drossel. Apoi fenomenele sunt foarte rapide, nici nu a apucat sa faca poc amestecul ca a si plecat pistonul, apar pierderi si problemele de mai sus.

Asa ca ce mi-am zis eu? Sa consider ca util mai apare o forta de 3-5% din cea teoretica. Zic ca ar fi  rezonabila aprecierea. Daca ar fi forta fix cat aia teoretica probabil ca s-ar incinge motorul de l-ar lua draqu si s-ar pili segmentii foarte repede.

Chiar si in aceste conditii vitrege , forta ramane semnificativa, si aparent cam cu doua ordine de marime mai mare decat cea elastica. Cel putin la momentul exploziei amestecului.

Nu imi dau seama cat s-ar pierde din gazele din cilindru prin lipsa acestei forte suplimentare, si cat de repede apare ea comparativ cu plecarea la plimbare a pistonului.

Acuma daca tot se poate folosi gaselnita, cu siguranta ca are un efect pozitiv  si nici nu implica o complicatie tehnica.

 

Interesanta chestie. Multumesc.


 

Asta nu e ceva usor de gasit pe gugal, tocmai d-aia probabil domnu’ sofer a stat pitit la cutie pana s-au mai clarificat apele... sa stie in ce tren se urca.

 

Poate o sa ti se para interesant si urmatorul pas... pistoane cu gauri in cap care elimina jocul axial si dirijeaza presiune de expandare direct in spatele segmentilor? 
 

Din pacate, din motive evidente necesita demontare si curatare mult prea deasa ca sa poata fi folosita la motoarele comerciale dar tehnologia exista si este larg inalnita la curse sau printre pasionati.

 

 

8FE502F4-8DF6-4C1A-BCB8-01E2039F8B42.jpeg

Link to post
Share on other sites

 

@yo4hgx

Probabil ca solutiile astea sunt pentru astia care fuck curse cu masinile/mobrele si se muncesc sa prinda fiecare bar din camera de ardere.

Deci am banuit corect ca apare un efect de drossel si niste inertii care incurca socoteala.

Acuma sa te tot gandesti la forme de segment, gauri si canale in piston prin care sa se duca repede presiunea la locul faptei.

E floare la ureche sa complici treburile in motor.

Dar aici ajung astia care alearga de nebuni la curse si unde nu m-ar mira ca pilotul inainte sa se suie in masina sau pe mobra se fie nemancat si eventual sa isi mai faca si o clisma inainte de cursa ca sa aiba matele goale si sa fie cu 500 gr mai usor 😂

Link to post
Share on other sites

Tu tot refuzi sa intelegi ca “radial gas porting” din primul exemplu este principiul care sta la baza functionarii tuturor motoarelor cu pistoane clasice, inca de la inventarea lor. Si oricum segmentii aia nu se freaca direct pe peretii cilindrilor ci “patineaza” pe uleiul din honuiala.

Link to post
Share on other sites

Italienii care duc motorul Honda K20A (de 2000 cmc aspirat) la 340 CP se pare că n-au aflat că dacă găuresc pistoanele mai câștigă niște 🐎 🐎, îți trimit mailul lor să-i înveți? 

Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, john17 a spus:

Italienii care duc motorul Honda K20A (de 2000 cmc aspirat) la 340 CP se pare că n-au aflat că dacă găuresc pistoanele mai câștigă niște 🐎 🐎, îți trimit mailul lor să-i înveți? 


Parca iti recomandasem sa lasi ciocu’ mai mic dupa prostiile anterioare?
 

Nu sunt domnisoara de pension, tin la o gluma, fie si mai grosolana, etc., atata timp cat vine de la cineva cu un minim potential. Pe jmekerasii irecuperabili ii blochez asa ca daca continui cu caterinca ieftina sa nu te miri ca vorbesti singur...

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, yo4hgx a spus:

Asta nu e ceva usor de gasit pe gugal, tocmai d-aia probabil domnu’ sofer a stat pitit la cutie pana s-au mai clarificat apele... sa stie in ce tren se urca.

 

Bosorogule, daca asteptam un tren in nici un caz nu-l asteptam pe paratul de yo4hgx care bubuia numai de teorie, practica era problema la el. Nu stiu daca odata cu trecerea anilor a pus si mana pe cheie sa surubareasca dar e clar ca e peste voi, inginerii lu' peste. Si tocmai asta ma ingrijoreaza, ca yo4hgx a ajuns sa dea lectii...

 

Asa ca aburelile cu trenul si cu search-ul pe google nu sunt argumente, despre felul si tehnicile de etansare ale segmentilor am invatat cu multi ani in urma si teoretic si practic.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, yo4hgx a spus:

Tu tot refuzi sa intelegi ca “radial gas porting” din primul exemplu este principiul care sta la baza functionarii tuturor motoarelor cu pistoane clasice, inca de la inventarea lor. Si oricum segmentii aia nu se freaca direct pe peretii cilindrilor ci “patineaza” pe uleiul din honuiala.

Am inteles asta. Treaba buna. Segmenti corect ca se freaca pe oloi doar ca ma gandesc ca  daca maresti presiunea prea mult risti sa rupi filmul de ulei. Sunt convins ca nici chimistii nu dorm.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...