Jump to content

A greşit fabrica sau am greşit eu la calcule?


Recommended Posts

Acum 7 ore, Silver Arrow a spus:

Nu imi dau seama cat s-ar pierde din gazele din cilindru prin lipsa acestei forte suplimentare, si cat de repede apare ea comparativ cu plecarea la plimbare a pistonului.

Partea "veselă" este că la motoarele în 4T forţele axiale (nu radiale) se aplică segmentului pe flancul superior în cursele de admisie şi pe flancul inferior în cursele de compresie, detentă şi evacuare.

La motoarele în 2T, forţele axiale se aplică numai pe flancul inferior al segmentului, fără tranziţie de la un flanc la altul, respectiv fără pierderi de etanşare şi fără pierderi de gaze prin canalele port-segment.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Am inteles asta. Treaba buna. Segmenti corect ca se freaca pe oloi doar ca ma gandesc ca  daca maresti presiunea prea mult risti sa rupi filmul de ulei. Sunt convins ca nici chimistii nu dorm.


Nu asta e problema cea mai comuna, cel mai frecvent apare fenomenul de glazurare, cand datorita rodajului prea bland honuiala se astupa cu ulei solidificat si da senzatia de cilindru “oglinda” ... dupa care totul intra in vrie, creste temperatura si mai mult, se uzeaza segmentii, creste consumul de ulei si aia e, motor copt. Iar asta am aflat-o pe propria piele, bani si munca... 

 

Ideea era, si cu asta am terminat, ca segmentii nu ating “cota ideala” prin dilatatie termica-mecanica ci se umfla doar pe perioada unde e nevoie de ei, dupa care se dezumfla ca sa nu mai frece aiurea si ca sa de mai raceasca si ei oleaca.

Link to post
Share on other sites

Ca să se răcească ar trebui să cedeze căldură către cilindri și mai departe către "mantaua" de lichid sau atmosferă dacă motorul e răcit cu aer. 

Dacă se fac mici și merg acasă nu prea văd unde s-ar duce căldura... 

În sfârșit a zis easy ceva de flancurile segmenților, începe să fie călduț. 

Link to post
Share on other sites
Citat

Ruşii, la pistoanele pentru K125, au pus diametrul de 52,43 (nu 52,48) deci un spaţiu de 7 sutimi, nu de 2 sutimi ca la pistoane (Hu).

Evident, ungurii puteau preucra in cote mai stranse decat rusii. 

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, einstein1984 a spus:

cote mai stranse decat rusii. 

Da, dar la fel de greşite sau ciudate.

Acum 22 ore, yo4hgx a spus:

se umfla doar pe perioada unde e nevoie de ei, dupa care se dezumfla ca sa nu mai frece aiurea si ca sa de mai raceasca si ei oleaca.

Cam aşa se pare că se întâmplă.

La XR-ul meu big-bore este ceva şi mai ciudat: dacă rămâne fără benzină (robinet închis) nu prea mai are compresie pe "uscat".

Fabricantul zice şi că a dimensionat (critic) agregatul astfel încât să se răcescă cu benzină, respectiiv să funcţioneze numai cu amestec bogat (altfel se distruge).

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, einstein1984 a spus:

eu zic ca sunt mici sansele sa fii tu mai destept decat inginerii care au facut motorul ala acu 50 de ani. 

Adica astia care au facut asa ceva:

Ce norma euro o fi  ca nu prea vad fum iesind din tevi 🤔

 

Sau astia care au facut tancurile cu demaror cu volanta

 

Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, easy ride on! a spus:

Da, dar la fel de greşite sau ciudate.

 

Bati campii, fabricantul nu da cote gresite sau ciudate, problema e ca nu mai ai piese NOS pe care sa le montezi conform parametrilor din fabrica. MZ iti da trei sutimi si tu montezi piston aftermarket care este facut dintr-un aliaj slab (ieftin) si te miri ca gripeaza. Un piston facut prost nu va functiona corect indiferent ce toleranta o sa-i dai.

 

Acum 17 ore, easy ride on! a spus:

Cam aşa se pare că se întâmplă.

 

Oau, ai descoperit apa calda.

 

Acum 17 ore, easy ride on! a spus:

La XR-ul meu big-bore este ceva şi mai ciudat: dacă rămâne fără benzină (robinet închis) nu prea mai are compresie pe "uscat".

 

Bati campii.

 

Acum 17 ore, easy ride on! a spus:

Fabricantul zice şi că a dimensionat (critic) agregatul astfel încât să se răcescă cu benzină, respectiiv să funcţioneze numai cu amestec bogat (altfel se distruge).

 

Se raceste o laie cu benzina, merge cu amestec bogat pentru ca astfel flacara are temperatura mai mica. Din acest motiv motoarelor racite pe aer nu le prieste amestecul sarac iar acum sunt mari probleme de proiectare a motoarelor racite cu aer pt ca este greu sa faci un motor nepoluant care sa mearga pe amestec bogat. Se incearca marirea suprafetei de racire (aripioare mai mari) si pistoane care rezista la temperaturile mai mari generate de amestecul sarac dar asta inseamna costuri mai mari.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...