Sari la conținut

Problemă cu relanti-ul Kawasaki ER6F


Ionut99
 Share

Postări Recomandate

Buna. Am un Kawasaki ER6F din 2009 de 650cm3. L-am achizitionat recent. Motorul este in stare impecabila si are 47.000 km. Fara accidente si alte mici defecte estetice sau mecanice. Problema mea e urmatoarea:

 

Relantiul este setat la 1.400 de ture (la cald) de la rotita din dreapta, dintre carene. Problema mea este ca dimineata la prima pornire, in loc sa fie mai mare de 1.400 pana se incalzeste si sa scada treptat pana la 1.400 de rpm, el este mai mic si urca treptat. Adica sta cam la 800 rpm si da sa moara daca nu il ajut cu acceleratia 1 min.. fapt pentru care l-am setat la 1.800 rpm, astfel la prima pornire stand la 1.100 si crescand treptat. Stiu ca nu este tocmai normal sa fie invers mecanismul acesta pana ce motorul e cald. Imi puteti da niste sfaturi/variante? Ce as putea sa fac?

 

Precizez ca filtrul de ulei si uleiul le-am schimbat. Bateria e noua, iar filtrul de aer a fost schimbat la 40.000km..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Problemă cu relanti-ul Kawasaki ER6F
Acum 4 ore, TNG a spus:

Trebuie setat STV si senzorul lui pentru cold start.😉

Am inteles. Oare ce este STV-ul? Si ca idee, daca nu fac aceste lucruri si raman tot asa, o sa fie repercursiuni asupra motorului in timp?

Editat de Ionut99
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

https://www.stvsa.ro/

:D Serviciul de Transport Voluntari - STV

Cum stai cu bujiile, tot alea la 40.000km?

 

Nu, au fost schimbate la 30.000km aprox. Dar oricum pornirea efectiva este perfecta. O ia din prima oricat de rece ar fi. Nu tin butonul nici 1 secunda. Cu relanti-ul e problema.. 

 

ps. Dupa ce e cald nu mai are treaba, sta acolo unde e setat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Bujiile eu stiu ca sunt bune si la cum porneste asa se arata. Dar o sa ma interesez de acel cold start senzor, poate trebuie schimbat. Multumesc mult 😊

Editat de Ionut99
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand pornesti pentru prima data motorul la rece incerci doua variante:

1.Desfaci surubul de la senzorul STV (poza 1)si rasucesti senzorul in directia in care ai un relanti mai ridicat..1700/2000rpm

2.Daca nu ai nici un rezultat pui senzorul la jumatate si il blochezi acolo. Dupa incerci la surubul din poza 2 sa ridici rellantiul la valoarea dorita.

ATENTIE!

Trebuie ca aceste setari sa le faci doar cand motorul este rece si sa te incadrezi intr-un timp foarte scurt...10/15 scunde pentru ca motorul va intra in regim de relanti si se anuleaza cold startul.

Cu cat motorul se incalzeste cu atat timpul (fereastra)in care poti face reglaje se micsoreaza.

Este un mod empiric dar ok sa poti regla cold start fara sa ai acces la un tester de diagnoza in care poti regla senzorul dupa valori .

Daca nu te descurci,nu ai cunostinte tehnice,nu ai scule...atunci lasi pe cineva care se pricepe,pentru ca poti strica mult mai mult de cat a fost inainte.

Bafta!

2.JPG

1.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, TNG a spus:

Cand pornesti pentru prima data motorul la rece incerci doua variante:

1.Desfaci surubul de la senzorul STV (poza 1)si rasucesti senzorul in directia in care ai un relanti mai ridicat..1700/2000rpm

2.Daca nu ai nici un rezultat pui senzorul la jumatate si il blochezi acolo. Dupa incerci la surubul din poza 2 sa ridici rellantiul la valoarea dorita.

ATENTIE!

Trebuie ca aceste setari sa le faci doar cand motorul este rece si sa te incadrezi intr-un timp foarte scurt...10/15 scunde pentru ca motorul va intra in regim de relanti si se anuleaza cold startul.

Cu cat motorul se incalzeste cu atat timpul (fereastra)in care poti face reglaje se micsoreaza.

Este un mod empiric dar ok sa poti regla cold start fara sa ai acces la un tester de diagnoza in care poti regla senzorul dupa valori .

Daca nu te descurci,nu ai cunostinte tehnice,nu ai scule...atunci lasi pe cineva care se pricepe,pentru ca poti strica mult mai mult de cat a fost inainte.

Bafta!

2.JPG

1.JPG

Multumesc mult de info. Nu prea ma pricep. O sa il duc in primavara direct la service si ii voi ruga sa se ocupe ei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa incepi prin a schimba bujiile (17000 km ?!?!?), nu te mai multumi ca porneste repede. O bujie veche nu mai suporta asa bine un amestec bogat necesar la rece. Din 100 de scantei rateaza cateva, tu nu le sesizezi dar scade turatia care isi revine odata cu incalzirea motorului. In general am vazut ca bujiile se schimba la 10-12000 km.

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...