Sari la conținut

Loud pipes save lives. Oare?


RedRat
 Share

Postări Recomandate

La 03.12.2020 la 11:44, Bigfoot a spus:

Jamuri fumurii la auto (pe folie, nu sticla fumurie de fabrica) ar trebui sa aibe vehicululul confiscat, si daca au tupeul de a comenta sa primeasca si amenda pe langa confiscarea vehiculului.

 

 

Ieri pe la ora 15 la rondul de la Herestrau/Soseau Nordului era un Audi cu geamuri nu fumurii-NEGRE erau, tras de politiie pe dreapta si baiatul   racheta elegant folia de pe geamuri, avea toata tristetea universului in el:))

Nu salveaza nimic, de cele mai multe ori nici nu intelegi de unde se aude urletul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Djenavar a spus:

... de cele mai multe ori nici nu intelegi de unde se aude urletul

 

 Nici salvarea habar n-ai de unde vine, dar te uiti dupa ea cand o auzi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Cap0ne a spus:

 

 Nici salvarea habar n-ai de unde vine, dar te uiti dupa ea cand o auzi :)

Te uiti ca sa ii faci loc ca poate salveaza o viata cu secundele castigate. Dupa unu cu burlane goale te uiti sa ii faci loc sau dai muzica mai tare si iti vezi de drum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

La o emisiune tv ziceau ca masinile pt urgente au sirena cu doua tonuri diferite special ca sa te ajute sa identifici din ce directie se aude ...nu am retinut mai mult.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Different types of siren sound are useful in different applications. The generic siren wail (a slow rise and fall of the pitch) is very easy for people to hear from a long way away, but it’s hard for people to know which direction it’s coming from. Police will move to yelp or phaser with faster oscillation or use an electronic digital buzz sound containing many more frequencies which is more easy to locate.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

Te uiti ca sa ii faci loc ca poate salveaza o viata cu secundele castigate. Dupa unu cu burlane goale te uiti sa ii faci loc sau dai muzica mai tare si iti vezi de drum?

Nu stiu ce faci tu, dar eu ma uit. In primul rand ca sa nu dau peste el (ca na, astia care suntem motociclisti stim cum e) si, daca e cazul si pot sa fac loc fac, ca nu-mi scad gradele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Cap0ne a spus:

Nu stiu ce faci tu, dar eu ma uit. In primul rand ca sa nu dau peste el (ca na, astia care suntem motociclisti stim cum e) si, daca e cazul si pot sa fac loc fac, ca nu-mi scad gradele.

Pai si eu ma uit si eu fac loc daca stau aiurea in coloana la semafor si fac asta pt toti pe 2 roti. Da cum te ajuta bubuiala din tobe sa nu dai peste el? Si in ce situatii dai peste aia de nu le bubuie tobele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Pop Mihai Lucian a spus:

Pai si eu ma uit si eu fac loc daca stau aiurea in coloana la semafor si fac asta pt toti pe 2 roti. Da cum te ajuta bubuiala din tobe sa nu dai peste el? Si in ce situatii dai peste aia de nu le bubuie tobele?

Chiar trebuie sa ne facem ca despicam firu in 4 doar ca sa ne dam de lucru ? Ce draq, suntem oameni mari zic eu. Nu cred ca trebuie sa iti povestesc io de unghiuri moarte, canale de ocolit si alte cacaturi care pot duce la eventuale incrucisari de traseu, ca le stii si tu foarte bine.

Si vorbiti numai de situatii ideale, pur teoretice and stuff, cand de fapt situatia acolo live e oleaca diferita. Gen nu stii sa scanezi traficul in jurul tau. Bro ma lesi ? Tu stii mereu, 100% din timp 100% ce este in jurul tau vrei sa zici si 100% tie nu ti se va intampla niciodata sa te surprinda o situatie... Si hai sa zicem ca esti tu ala perfect. Din pacate restul nu sunt.

A, plus ca bagati in aceeasi oala orice toba aftermarket si care se aude suficient cand e mobra pe langa tine dar fara sa fie deranjanta, cu cacaturile de burlane goale si eventual nesimtitii care trag de ele la miez de noapte in 12k ture...

Hai sa ne scoatem ochelarii de cal mai bine, sa lasam extremismul deoparte si sa vedem ca situatia e de fapt mai gri spre roz decat incercati sa o pictati ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Cap0ne a spus:

Chiar trebuie sa ne facem ca despicam firu in 4 doar ca sa ne dam de lucru ? Ce draq, suntem oameni mari zic eu. Nu cred ca trebuie sa iti povestesc io de unghiuri moarte, canale de ocolit si alte cacaturi care pot duce la eventuale incrucisari de traseu, ca le stii si tu foarte bine.

Si vorbiti numai de situatii ideale, pur teoretice and stuff, cand de fapt situatia acolo live e oleaca diferita. Gen nu stii sa scanezi traficul in jurul tau. Bro ma lesi ? Tu stii mereu, 100% din timp 100% ce este in jurul tau vrei sa zici si 100% tie nu ti se va intampla niciodata sa te surprinda o situatie... Si hai sa zicem ca esti tu ala perfect. Din pacate restul nu sunt.

A, plus ca bagati in aceeasi oala orice toba aftermarket si care se aude suficient cand e mobra pe langa tine dar fara sa fie deranjanta, cu cacaturile de burlane goale si eventual nesimtitii care trag de ele la miez de noapte in 12k ture...

Hai sa ne scoatem ochelarii de cal mai bine, sa lasam extremismul deoparte si sa vedem ca situatia e de fapt mai gri spre roz decat incercati sa o pictati ;)

No nu te enerva. Explica-mi si mie cum dreq sa salvez viata la un laudpaipist cand il aud. La salvare stiu ce fac, incetinesc si opresc daca trebuie, ma trag pe dreapta etc.

La laudpaip nu stiu ce sa fac. Sa fac la fel ca la ambulanta sau sa imi vad de drumul meu si sa ii fac loc doar cand sta coloana pe loc, ca la alta moto, food panda, trotineta, bicicleta? 

Da tu cand tragi de volan sa ocolesti o groapa schimbi banda, incrucisezi trasee? Doar daca auzi laudpipe nu schimbi banda? Ce importanta are ocolitul gropilor cu laudpipe? Daca e un ZOE dai in el? 

Cand ai unghiuri moarte ce faci? Doar ciulesti urechile, intorci capul, amani manevra pana esti sigur?

Bro... eu tratez moto ca oricare alt vehicul cat timp e in miscare, cand stau pe loc ii fac loc sa se strecoare. Atat. Deci in cazul meu, laudpipe nu saves lives. Toti participantii la trafic beneficiaza de acelasi respect/dispret din partea mea.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da de ce crezusi bro ca ma enervez ? :) Doar scriu io mai cu patos asa uneori.

De explicat nu stau sa explic, fara suparare, ca io tot zic ca e logica treaba. Il auzi, scad sansele sa dai peste el din greseala. Atat. A, stiu, persoanele de fata nu gresesc. De restul alora din trafic zic io ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit comentariile, si cred ca ar prinde bine sa va povestesc din experienta personala.

 

 

DragStarul detinut cu ceva ani in urma avea laudpaip de la Cobra USA (model speedster long). Ceva intre teava goala si aftermarket de calitate. Adica sunet foarte fain, dar foarte bogat in decibeli.

Mergeam mult prin oras, cu un amic, care avea R6. Mergeam primul. Eram mai lat si mai galagios. Cand se circula bara la bara, sau statea lumea la coada, ambreaj si jdemii de ture. Se facea culoar in fata mea, si colegu' fericit se strecura in spatele meu. Dupa ce opream, dadea casca jos, scuturand din urechi de cateva ori, asteptand sa isi recapete auzul.

Asta a fost prima impresie. Eram si eu cu idea de 'loud pipes save lives'. Ce nu realizam este ca in situatiile alea, pericolul este minim. adica il pupi pe unu in fund, dai mobra pe jos si mai sclintesti o gleza. deschide unu portiera etc... nu e paguba mare.

 

Cand am inceput sa iesim mai mult pe 'afara' am observat ca gomotul, desi placut, devenea constant si din ce in ce mai deranjant, si nu prea vroia lumea sa stea in spatele meu. Eram depasit, dar cel ce ma depasea se aseza in fata mea. Eu neavand 'freedom'-ul necesar, il depaseam (cat poti sa dai in DragStar sa nu intre in modul vibrator la 3-4000+ ture?) si tot asa.

Ulterior mi-am dat seama ca ce ma deranja pe mine la sunet, pe cei din spate ii deranja de 10 ori mai tare.

 

O alta situatie specifica a fost cand eram cu baietii si megream vreo 20 la un eveniment. Ne tot schimbam formatia pana ce un amic cu goldwing a ajuns in spatele meu. La destinatie mi-a zis ca isi baga toate bagajele in toba mea, ca nu putea asculta muzica avand volumul la maxim.

 

Mda... asta m-a pus pe ganduri. Aveam laudpaip, dar atata timp cat eram pilot nu auzeam decat partial efectul, iar daca este asa o diferenta intre cel ce sta in spate, si cel ce calareste, testele din clipul original imi confirma faptul ca ala din fata mea nici atat nu auzea cat auzeam eu. Myth busted.

 

Pentru cei curiosi. Desi inregistrarile nu sunt facute cu acelasi aparat, va prezint 2 clipuri. Primul este Starul, cu cobra mai sus amintit. Ruleaza la relanti. Observati diferenta in functie pozitia de filmare. Al doilea este un clip (tot cu Starul) cand mergeam cu 2 prieteni la drum intins. Acum comparati cele 3 situatii. Din spate relanti, din fata relanti si pedaland cu vreo 110km/h.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...