Sari la conținut

Debit in rampa culbutori


m72story
 Share

Postări Recomandate

Salutam cu respect,

Am plecat de la premisa in care datorita luftuluu excesiv la cota dintre prezon si chiulasa, mare parte din debit refuza sa intre prin canalul oblic al prezonului.

S-a efectuat un canal de 0,4 pe raza cu cutitul de debitat. Am bobibat cu banda de teflon in canal.

Dupa infiletare excesul de banda se curata la fata chiulasei.

Personal nu as face canal de oring sau as adanci mai mult de 0,4 pe raza pentru a nu slabi rezistenta prezonului.

Subliniez ca pompa este montata fara garnitura pe capac ci doar planata, la monraj un film translucid de Yamabond 4 pentru a obtura eventuali pori ai corpului pompei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine in sat inainte sa ma bag in seama cu cineva il salut.

1. Topic-ul se refera la Simson, nu la DNEPR.

2, Ati avut Simson?

3.Ati avut DNEPR?

4, Aveti habar care este raportul dintre turatia arborelui motor si a axului pompei de ulei la AWO? Dar la DNEPR?

Cunoasteti din intamplare diametrele orificiilor de revenire a uleiului in baie la Simson? Dar la DNEPR?

Voi incheia cu un anunt de la Radiio Erevan: 

Ati fost la New York?

Nu, dar am mai vrut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu riscul de a nu fi la obiect, voi face si eu o comparatie nefericita.

Uralul 650 (si nu numai) are unsa rampa (care e pe bucsi de culoare galbena - bronz e probabil prea optimist spus) din uleiul care balteste prin chiulasa si e miscat p-acolo de miscarea culbutorilor. Ramplele pe ace, cum is la Simson si Ural >2009, au nevoie de mai putin ulei decat rampele pe bucsi. Deci, f probabil ca la Simson sa fie arhisuficient ce ajunge acolo cu tot cu prezoanele "slobode" prin chiulasa. 

Daca ajuta cu ceva, raportul de rotatie dintre ambielaj si pompa de ulei este 9:1. AWO are pompa de ulei mult mai mica decat Sport-ul, si debitul depinde in primul rand de pompa folosita. Supapa de suprapresiune din pompele de AWO si Sport ~'56-'57 e reglata la ~3 bari din fabrica. Sporturile mai noi nu au valva de suprapresiune.

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dimethyl in 2001 mi-am cumparat primul Simson.

Ghici unde era pompa de ulei?

Era cazuta in baie, am descoperit la 3 luni dupa achizitie.

 in intentia de a regla tachetii am observat faptul ca chiulasa era uscata.

Nemtii, popor inteligent pesemne, au prevazut atelajele astea cu rulmenti mai peste tot, bravo lor!

Rulmentul nu are nevoie de presiune ci de vapori/picaturi.

Am 6 (sase) rampe  cu uzuri excesive pe camasa rampei, unde vin acele de 2x15,5mm lungime ( memorie, posibil gresesc), asezate  pe doua ramduri deci 31mm cota de rostogolire

Cat crezi ca ar fi rezistat acel mecanism al culbutorilor daca avea ulei in cantitate optima?

ETERN, era un Greuceanu al culbutorilor.

Chernare pe capacul ambielajului, chernare pe cota rulmentului ambielajului, luft in prezon.

Toate astea duc la un debit slab in rampa.

Din punct de vedere al tehnicii si inovatiei, eu personal n-as pune ca target motocicletele rusesti.

Scopul, costul, materialele, utilajele si oamenii care le produceau aveau in vedere a face un produs ieftin, accesibil celor care nu isi permiteau autoturisme. 

Si la kz-ul de 400(din dotare)la culbutori gasim bucsa bronz, insa ulei garla.

Vorba cantecului:

Fara ulei viata este vanare de vant.

In anii 70- 80 Kawasaki (z1200, z1000, z900) faceau ambielaje multilink la motoarele in 4 cilindrii.

Un fel de Ural la puterea a ...cat vrei tu.

Ambielajele sunt unse fortat, practic vine ulei fix ca la cuzinet.

Aceste ambielaje desi au 100.000 km pe putin sunt ca si noi. Rezista la un upgrade de pana la 200 cai fara probleme. (am desfacut unul)

Se cheama tratament si ulei, un mix minim pentru a obtine maximul.

Le trateaza si rusii...cu indiferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimabile,

Mai devreme ai amintit de DNEPR.

Acest motor are in fata un palier de transfer al uleiului din bloc in arbore.

In momentul cand rulmentul arborelui frontal capata uzura (si capata) presiunea s-a dus pe copca...sau pe Robin Hood....in varianta bastinasilor Iancu Jianu.

Ca solutie rusii au montat in palierul frontal simeringuri pentru a presuriza sistemul (am avut DNEPR si am facut lucrarea, face toti banii).

Este ca in viata degeaba ai Pitpalacul bun daca crapa instalatia, se cheama AVC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul pe care l-am deschis aici este unul tehnic.

V-am pus cateva intrebari pentru a afla cu cine vorbesc, nu ati binevoit sa raspundeti.

Va rog sa aveti amabilitatea de a nu mai polua acest topic.

Cantati la alta masa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

La DNEPR se cheama chitara, sau cel putin asa o numesc amicii de la Est.

Este principala hemoragie a DNEPR-ului.

Initial palierul ar trebui sa aiba o toleranta de 3 sutimi fata de palier. Datorita rulmentilor slabi acolo apare o uzura excesiva. La demontare se constata chiar o frecare a palierului in capac datorata uzurii rulmentilor, ceea ce aduce cu sine o pierdere a presiunii, la un motor cu sistem de lubrifiere presurizat.

Ideea este simpla: pe aici suntem unii care nu numai ca am condus dar am si reparat, servisat si  upgradat motocicletele in cauza.

Majoritatea probabil ca legati la ochi le facem un montaj integral.

Daca doriti sa facem polemica facem dar pentru a intra in polemica zic eu ca macar trebuie sa fi desfacut acel motor macar o singura data.

Folositi un ton contondent si superior, pe alocuri obraznic, aici nu este cazul.Nu suntem, admiratori, pasionati, simpatizanti, utilizatori.....

SUNTEM FANATICI ale unor marci.

AVEM MI DE ORE DE STAT CU CHEIA IN MANA, unii dintre noi 20 de ani de repatii si cateodata inventii nebrevetate, niciodata nu vor fi.

 

 

Acum 7 ore, easy ride on! a spus:

 

Constatarea mea (veselă) este că şi din titlu şi din prima dvs. postare lipseşte subiectul (Simson), şi apare

Se pare ca dumneavoastra ati uitat unde va aflati: "Totul despre Simson"

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai CTIS si gaura e mica decat diametrul tevii de intrare, nu se dezumfla. 

eu ziceam ca la cuzinet jocul marit fata de arbore iese mai mult ulei, dar la un rulment daca se uzeaza bilele/corpurile de rulare, nu afecteaza sectiunea de trecere a uleiului totusi, nu? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, einstein1984 a spus:

eu ziceam ca la cuzinet jocul marit fata de arbore iese mai mult ulei, dar la un rulment daca se uzeaza bilele/corpurile de rulare, nu afecteaza sectiunea de trecere a uleiului totusi, nu? 

Aici se face diferenta dintre teorie si practica.

Imagineaza-ti ca nu rulmentul este cel care asigura presurizarea sistemului in cazul palierului frontal al DNEPR-ului ci toleranta lui.

Nu discutam de jocuri de milimetri....nu este cazul, discutam de uzuri la nivelul sutimilor.

Aceste sutimi care apar in axialitatea rulmentilor aduc cu sine o ovalizare a palierului frontal.

Din proiectare au considerat ca prezenta unui semenring nu se impune caci acolo nu vor fi uzuri asa mari.

In practica este dovedit contrariul.

Easy

Filmul este unul orientativ in privinta presurizarii sistemului de ungere al DNEPR-ului, nu este dat ca exemplu de cum se monteaza un rulment.

Si cu toate astea nu am gasit niciodata joc in palierul frontal al unui DNEPR(vorbesc de cota rulmentului si cota de asezare a capacului) ,,,, pe cand la Simson din vreo 8 motoare nu am gasit niciunul nechernaruit si pe interior si pe exteriorul capacului , desi este adevarat ca discutam de 30 de ani diferenta intre generatii.

 

DEJA AR TREBUI MUTATA DISCUTIA LA TOTUL DESPRE DNEPR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu arata rau.

Marele beneficiu al unei astfel de inatalatii este ca evitand sa treci uleiul prin cilindru practic il racesti, ceea ce este foarte bine.

Eu as fi montat pe acea aductiune niste aripioare de racire, este un arc specific compresoarolor  tocmai spre a maximiza racirea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate configura oloierea si intern printr un santz aditional la cicindru;colegul a vrut debit si racire.Eu am circulat cu chiulasa sport pe awo T;incarcasem cilindrul sa aduc oloju de la prezon spre gaoaza aferenta din chiulasa;invers ca la colegu.El avea si doua bujii pe hiulasa...he he...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

On 12/6/2020 at 9:47 AM, m72story said:

La DNEPR se cheama chitara, sau cel putin asa o numesc amicii de la Est.

Este principala hemoragie a DNEPR-ului.

 

Este principala hemoragie pe acolo dar chitara ar trebui schimbata cu una noua la fiecare reparatie a motorului. In afara de viciile de proiectare si fabricatie una din problemele la Dnepr este si proprietarul sau mecanicul care nu repara corect motorul din motive financiare sau necunoastere. Chitara are acea zona pe unde arborele ia uleiul, practic acolo trebuie sa ai cota de cuzinet, daca ai uzura chitara trebuie schimbata cu una noua iar asta se face cand repari motorul. Daca nu schimbi chitara atunci trebuie sa-i faci ceva si sunt exemple destule: oring, simeringuri, bucsa de bronz.

 

La un motor de Dnepr pe care l-am reparat am facut altfel, am gasit o chitara care era mai mica la cota decat arborele si am imperecheat piesele prin rectificare. Totodata am imbunatatit si pompa de ulei prin rectificarea axelor si introducerea de bucsi de bronz in corpul pompei. Rezultatul a fost ca vara prin oras la mers bara la bara nu se aprindea becul de ulei la relanti. Am pierdut legatura cu proprietarul dar la un moment dat trecuse de 5000km si motorul inca mergea foarte bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just Mobiltron,

Apropo de rectificare:

In 2005 am mers la Automecanica Diham cu un vibrochen de DNEPR.

L-am dus cu ovalitate de 2 sutimi, l-am adus acasa cu ovalitate de 4 sutimi.

DUPA RECTIFICARE.....Doreii nu dorm....se transforma.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, john17 said:

5000km înseamnă așa mult pt motoarele astea?!? 🤔

 

Nu, dar de regula problemele apar pana in 5000km. 

1 minute ago, m72story said:

Just.

Apropo de rectificare:

In 2005 am mers la Automecanica Diham cu un vibrochen de DNEPR.

L-am dus cu ovalitate de 2 sutimi, l-am adus acasa cu ovalitate de 4 sutimi.

DUPA RECTIFICARE.....Doreii nu dorm....se transforma.

 

Am doar doua locuri unde fac rectificari, la Baneasa si la Rune Auto, in altii nu am incredere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai sufocati motoarele cu presiune de ulei.

Nu mai axfisiati cuzinetii cu ulei bagat fortat.

Nu mai strangeti venisoarele DNEPR-ului.

Lasati cuzinetii sa zburde uscati, cu becuri de presiune falfaind din aripi la ralantiu.

Ca doar sunt ieftini ca braga.

Apoi va mirati de ce 5000 e mult la un motor pe cuzinet.

Care este diferebra intre: cuzinet, lagar, dar bucsa?

EASY cand un cuzinet sau palier este considerat uzat? 

Toate sistemele pe cuzinet sunt proiectate sa aiba presiune de ulei, altfel se topesc(cuzinetii) iar palierul sau manetonul se ovalizeaza.

Easy am toata admiratia pentru abilitatille tale in electrotehnica. In materie de mecanica.....intelegi tu.

 

La moticicletele japoneze cele intalnite pana acum de mine, majoriitatea din 70, 80 90 ca ani de productie., nu am gasit cuzineti de reparatie.

Asta pentru ca nu se fac, nu se fac pentru ca nu ai nevoie, nu ai nevoie pentru ca nu se uzeaza.

Japonezii au considerat ca presiunea care face ca biela sa leviteze in jurul manetonului, practic cuzinetul este lifetime, niciidata schimbat sau uzat.

Si atentie, vorbim de motoare cu mii de ture, peste 10.000 in majoritatea cazurilor si cu puteri de zeci de cai, acolo fiecare explozie este un baros in capul pistonului 

DNEPR-ul la care faceti voi referire, cu o plaja de motor stationar, cu o putere cat un TN-u in zile bune cu pompa standard si circuit standard, niciodata deafacut, motor stas, nu depaseate 30.000 fara licurici in bord., depinde de anii de glorie ai fabricatiei, MT 9 respectau stas-urile.

 

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Ca şi în ideea lui @m72story de a "sufoca" (pur şi simplu) circuitul de ungere spre chiulasă.

Idee pe care i-am combătut-o (spre binele motorului lui) dar s-a supărat pe mine, chiar dacă am dreptate

Ideea nu este de a sufoca, acea cota unde eu am pus mansonul era initial cota de alunecare, spre o pierdere cat mai mica a debitului si directionarea sa in rampa.

Ceea ce am facut a fost sa astup hemoragia datorata folosirii unor prezoane strambe si majorarii cotei respective.

 Practic am readus la faza initiala debitul in rampa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...