Sari la conținut

Debit in rampa culbutori


m72story
 Share

Postări Recomandate

La japoneze nu exista cuzineti de reparatie pt ca arborii sunt nitrurati si nu carburizati. Nitrurarea, in gaz sau lichid, durifica suprafata la o adancime f mica (max niste sutimi), deci nu poti rectifica arborii fara sa ii renitrurezi (se poate, dar e mai complicat). Carburizarea, conoscuta pe-aici ca si cementare, durifica suprafata pana la 1mm profunzime, motiv pt care arborii carburizati (ca le cele mai multe motoare de masini mai vechi) pot fi rectificati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca in final fiecare intelege ce vrea si cat poate.

Pe toti cei prezenti ii invit la vara pe Bicaz Chei pentru a vedea la locul faptei  cum si ce vorbim.

Este un circuit de anduranta pe care il organizam de 4 ani.

Iau parte in final cei care au presiune in instalatie....

 

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Intervin doar ca sa constat si sa apreciez nivelul deosebit de tehnicitate si inginerie in care s-a ajuns in ceea ce priveste reparatiile/bricolajele comuniste. Citesc si ma minunez (cata pasiune!!)

 

In 2002-2003, pe cand Simsoneam, ca mecanic absolut ageamiu (de ala care nu-ti repara nici bicicleta) am desfacut singur motorul pana la piston, am schimbat pompa de ulei, mi-am bagat manutzele jegoase la aprindere, desfacut cardan complet, l-am pus la loc si a functionat fara probleme...AWO 425T, cred ca ar fi functionat si cu ulei de floarea soarelui, un motor cu x niveluri de contingency.

Un singur kaka mecanic, ovalizarea gaurii de fixare a carcasei grupului de fuga de cadru si jocul aferent klonk KLONK. Ma rog, si simeringul bulit care baga ulei pe disc de am mers cu 30 a 4-a.

 

FUN TIMES!

 

Obisnuiam simsonarii sa le zicem nepristilor (erau mai increzuti ei un pic:)): Ein zylinder, ein problem, zwei zylinder...

Editat de fressko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nicule cehii la care faci referire (asta daca nu sunt mai multi) i-am intalnit in ultimii doi ani pe Transalpina.

Nu s-au oprit sa ne imbratisam....eram cu IZH-uri si Nipre...

Treceau pe coborare ca glontul, polizau cu totii  scaritele de asfalt si ritmul era din punctul meu de vedere kamikaze  mai ales in curbele stranse care ingusta vizibilitatea .

Toate astea cu Javre si CZ-uri anii 60 unele post 60, cu cadrul semirigid.

Concetatenii nostri le da polish cu crema de ghete si isi dau intalnire pe net sa mai filmeze un ralantiu in atelier.

 

Poate sunt eu romantic dar in anii 80-90 cand am avut eu primul contact cu lumea asta lumea avea mai multa sange in instalatia....de ungere ca sa ramanem pe subiect.

 

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avem 6 ani cand am plecat in ceea ce facea omul in primul an cu o Dacie noua: rodajul.

Rodajul lui taica-miu era un tur al Romaniei, vedeai Piatra Neamt, Maramuresul, Timisoara si veneai pe Defileul Dunarii.

Acest circuit a durat o luna, plecam 5 masini din bloc.

Se dormea la cort, cate 6 in cort de 4, pe plapuma caci nu erau prea multe vrajeli de campat, se manca la comun.

Masinile erau pregatite de un an inainte si cu toate astea tot faceam 2-3 opriri neprogramate pe zi.

Se aduma benzina cu un an inainte, erau cartele, nu mai retin ratia.Stocul era depozitat pe balcon, iar pe drum la picioarele noastre, practic Dacia era o cisterna in miniatura.

Nevoia ne-a invatat.

Tatutul si cu al sau Popor Eliberator zic eu ca nu a fost prea iubit nici de noi si nici de cehi. Singurul merit daca este sa ii spunem merit, este ca a adus o coeziune intre oameni , lucru pe care azi nu il mai vad. Este ceea ce probabil aduce traiul greu si saracia..cam acelasi efect l-a avut comunismul.

De ce nu ne-au salutat?...pai probabil nu s-au mai obosit sa opreasca.....poate nu mai porneau.

 

.aduc nu aduce

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei,si-n cele din urma,a ajuns oloju asta contemporan sus?Gargariseste rampa?Debitul este necesar nu numai pentru a spala pe dinti(ace,etc)culbutorii,ci si pt a spala pa cap si calota interioara a chiulasei ca balast termic;daca pelicula de ulei n-are consistenta adecvata,chiulasa devine un prajitor de oloj;se circuleaza cu-n motor supraincalzit,lubrefiat in scurt timp cu matreatza neagra.Misto cehii astia cu blitzkrieg-ul lor prin perimetrul fostului Pact de la Varsovia.Foarte functionali;Daca unul din ei avea o problema tehnica minora spre mediu,nu se oprea toata brigada,doar se incetinea tempoul.,asteptind colegul la prima halta.Simpli,fara pretentii,campare oriunde-i prindea hamurgu.Personalmente,interceptind o brigada de 5 fumigene productie 61-82,m-am simtit misto,ca-n anii 90 la inceput.English,cam 12 cuvinte per total din partea lor ,..vodka ruseasca adusa din Moldova de ei,rachiu secuiesc de la trusa mea de scule,si la miezul noptii comunicam in Braille.Dupa ce le-am povestit legenda Janecek-Wanderer.(numa astea doua cuvinte cred ca le-au inteles),unul din ei a lacrimat,mi-a dat adresa si mi-a dat sora de nevasta,altu a scos din portofel doua garnituri nou-noutze de robinet JIkov si mi le-a-n-minat...PURA VIDA!     hai cu debitu,ca aici pe persoana fizica ma seaca ,la propriu!s-a terminat si pet-u asta la 2,5l!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da confirm, i-am vazut grabiti.

Mergeau cu iutimea maxima pe care o putea conferi o Javra, cu piloti slim, exact ca nadragii contemporani care ar trebui sa iti lase la vedere gleznele epilate.

Acum ca mi-ai zis de vodka ruseasca adusa pe filiera Chisinau si rachiu secuiesc imi dau seama si de motivul iutimii.

Cat despre fumigene....nu vad de ce ar trebui sa ai un aer superior tu ceh venit din Cehia, cu o motocicleta generatia......fifties fata de un MT 10, IZH 56, sau M72....

Asta desigur daca nu ai vreo suferinta pragheza.

Deci ai stat la masa si ati complotat....fie si prin limbaj tactil:

TRADARE ZIC.....dar sa stim si noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...