Silver Arrow Postat Decembrie 18, 2020 Share Postat Decembrie 18, 2020 Acum 8 minute, binox a spus: Nu sunt de acord deloc cu aceasta afirmatie pt ca nu exista sarcina pur inductiva, un motor de genul celui in discutie chiar are un curent de pornire foarte mare deorece infasurarile au o rezistenta foarte mica. Adica dupa ce a pornit motorul si functioneaza in CC au rezistenta mai mare infasurarile si scade curentul? Ca de impedanta in CC eu nu am auzit. E clar, trebuie sa reiau studiul cu regimurile tranzitorii Contactele electrice se distrug din cauze electrice in 2 feluri: - in regim de functionare prin incalzirea contactelor, daca suprafata de contact este prea mica => rezistenta de contact mare => si se incinge contactul ca resoul si nu are cum sa disipe caldura => kaput - in regimul tranzitoriu, la deschiderea contactelor, cand ai un cosumator inductiv si vrea sa descarce pe undeva campul electromagnetic, si o face prin arcul electric care apare pe contacte (uneori daca ai ghinion o face in interiorul bobinei, adica strapunge izolatia). Aici exista variante de protectie. Daca mai cunosti alte variante datorate corentului electric ma bucur sa le invat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 18, 2020 Share Postat Decembrie 18, 2020 Ai recomandat un produs (pe care initiatorul l-a si cumparat) si un mod de utilizare incorect(cuplare directa la motor). Am atras atentia ca poate omul nu vrea sa i se strice jucaria repede. S-a bagat in seama si Easy ride cu niste argumente aiurea si tot insistati cu mistouri ieftine. Mie mi se pare de bun simt sa nu recomanzi folosirea unui contact specificat la 0.55A cu un motor care poate trage lejer un curent de 10A in sarcina si chiar mai mare la pornire iar voi spuneti ca defapt curentul la pornire e mai mic decat nominalul.....si ma intrebati pe mine de scoala.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 18, 2020 Autor Share Postat Decembrie 18, 2020 Stați puțin pasul următor,ar fi să leg joysticku la motoraș,să obțin rotație stg-dr. Pot sa fac asta prin ceva relee de 30 A. Sunt câteva prin atelier.Nahhh...să fac așa,sau mai aștept să vă certați... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 18, 2020 Share Postat Decembrie 18, 2020 Acum 6 minute, pinnochio a spus: Stați puțin pasul următor,ar fi să leg joysticku la motoraș,să obțin rotație stg-dr. Pot sa fac asta prin ceva relee de 30 A. Sunt câteva prin atelier.Nahhh...să fac așa,sau mai aștept să vă certați... Pune motorul prin 2 relee, stanga si dreapta si gata. Le vei folosi oricum cand pui radiocomanda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 18, 2020 Share Postat Decembrie 18, 2020 Daca vrei sa te si tina joystick-ul ala conecteaza-l cu relee intermediare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 18, 2020 Share Postat Decembrie 18, 2020 @binox Motorul de la stergatorul de parbriz are undeva in jur de 40W. Curentul nominal pe la 3-3,5A iar in sarcina maxima 5A. Pentru proba cum se comporta directia cu motoras nu crapa joystick-ul. Daca l-ar folosi intens ar crapa. @pinnochio sa ne tii la curent.cum s-a comportat directia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 18, 2020 Share Postat Decembrie 18, 2020 Aici :https://www.oslv.com/Products/Gearmotor-for-windshield-wipers-MRT62-43/98-25-1-en.html ai un exemplu de specificatii reale ale unui astfel de motor. Cu siguranta exista variatii de la un model la altul dar nu au cum sa fie foarte mari. Ce trebuie retinut e ca la un motor CC cu perii curentul de pornire e de cel putin 5 ori mai mare decat curentul nominal si sunt cazuri de astfel de motoare la care poate fi chiar si spre 20 de ori mai mare. Daca ai un motor cc cu perii cu curent nominal de 3A cu siguranta curentul maxim( care apare la fiecare start sau cand blochezi axul) va fi mult mai mare de 5A. Eu folosesc un astfel de motor si cand are sarcina serioasa ( probabil ceva mai mare decat cea pt care a fost dimensionat) trage peste 10A si axul se invarte repejor , departe de a fi blocat. La modelul asta (probabil ceva mai potent decat cel din link) nu m-as mira ca la start sa aiba un curent de 20A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 18, 2020 Share Postat Decembrie 18, 2020 Curentul dat pentru contacte este cel pentru DA100%. Cand iti spune ca functioneaza in regim inductiv , au in vedere curentii de pornire. Fizic ei nu apuca sa incalzeasca contactele pentru a le distruge intrucat dureaza prea putin. Daca insa doresti, poti sa dai in contacte pornind si oprind motorul pina le ia gaia. Imi pare rau ca nu stiu denumirea in romana. In germana se numeste Tippbetrieb. Ma rog cu astfel de porniri si opriri continue faci praf si motorul. De altfel sunt convins ca stii ca una dintre caracteristicile motoarelor este nr dr conectari pe ora. Arcul electric aparut insa la ruperea contactului unui consumator inductiv este belea curata. Si asta distruge contactele de relee, contactori etc. Si aici constructorii au grija ca contactele sa se rupa rapid ca sa opreasca arcul. Da, motorul are un curent de pornire mai mare decat cel nominal, dar in nici un caz pentru ca la pornire are rezistenta electrica mica infasurarea. Rezistenta este cat este si eventual creste un pic cand se incalzeste motorul. Gata. Ma opresc. Omul face o masinarie cu servo-directie electrica si comanda din joystick. @pinnochio o sa ai masina de tuns drive by wire Sunt tare curiis cum se va misca directia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 21, 2020 Autor Share Postat Decembrie 21, 2020 (editat) Doi contactori,din cei patru,nu lucrează,din cele două putzulici,care-i comandă,una nu de acolo.S-a grăbit chinezu.Buahhhh....și am legat și nu merge,și nu merge,pun multimetru,plwa contact Am chemat de la emag,două inchideri centrale cu telecomandă,ne mai jucăm cu ele pe servodireçție.Joysticku o să- l repar mai târziu. Editat Decembrie 21, 2020 de pinnochio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 30, 2020 Autor Share Postat Decembrie 30, 2020 Salutare,soluția finală este,telecomandă pentru troliu,și releu solenoid ATV.Mâine-l montez pe drăcovenie.Am primit și un alternator micuț,poate trebuie. 20201230_142446.mp4 20201231_154626.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 12, 2021 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2021 Hărnicel !!!!! Așa-l numim,duce pământ,balastru,nisip,....tunde și iarba.Țuc-ui pistonu,și supapele lui...minuneaEeeee...de când mere telecomanda,nu am pus bocile pe scaun 20210112_121450.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore1 Postat Februarie 7, 2021 Share Postat Februarie 7, 2021 (editat) Felicitari Pinnochio! Ma tot framinta si pe mine acelasi proiect , si anume masina de tuns gazon cu RC insa cu motorizare electrica. Am adunat de pe Youtube un numar bun de filme ale altor pasionati , o pun aici , poate cineva gaseste inspiratie https://www.youtube.com/playlist?list=PLyQdLEQPeYBpmEnt84wVysDhST_bzxCPc Astazi am masina de tuns iarba precum si elemente motrice inclusiv motorul de la scaune mobile medicale. Daca cineva din Bucuresti este curios , il invit cu placere sa discutam si sa lucram. Pentru a nu strica topicul tau , o sa creez altul nou dedicat. Felicitari si spor la gradinarit! Editat Februarie 7, 2021 de Grigore1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.