Jump to content

Telecomandă pentru tractoraș de tuns iarba ?


Recommended Posts

Da. M-am uitat la Schneider. Copiat 100%, inclusiv datele tehnice 🤣

Avand in vedere ca va lucra la 12VDC, curentul nominal creste suficient. Posibil sa fie chiar mai mare de 3A 🤔

Vorbim de regim de lucru inductiv.

 

Nu conteaza de cate ori intrerupe pe secunda curentul alternativ, ci depinde cum il prinzi tu cu intreruptul de la buton.

L-ai prins la trecere prin zero= lipsa arc electric. L-ai prins pe Umax = iti trage un arc bestial.

Pentru ca nu stii cum il prinzi, pui un grup RC paralel cu butonul , si descarci energia din bobina motorului prin rezistor. 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, binox a spus:

(IE)Curent nominal de utilizare : 0,27A la 250V DC

Nu stiu cum se calculeaza curentul maxim in CC fata de cel in CA in acest caz, defapt nu cred ca exista vreo formula de corelatie directa.

Există ceva: 0,27A la 250V înseamnă o putere de "rupere" de cam 60W. Asta ar fi 4-5A la 12-14V.

P (puterea) = U (tensiunea) x I (curentul).

0,27A x 250V = 67,5W

5A x 12V = 60W

4A x 14V = 56W

DC = curent continuu (direct)

O diodă 1N4007 conectată antiparalel peste motor va suprima tensiunile autoinduse şi va proteja comutatorul.

Dacă alimentezi în DC = curent continuu; altfel se complică parametrii "mustăriei".

Link to post
Share on other sites

Intrebarea fusese alta si rationamentul tau nu prea e corect si asta e simplu de observat daca te gandesti la faptul ca niste chestii metalice dimensionate  sa reziste la 0.27A nu prea au cum sa reziste cu brio si la un curent de 20 de ori mai mare. Pe anumite intervale poti aproxima cu formula puterii dar trebuie sa te ghidezi dupa informatiile producatorului care la un produs de genul asta arata cam asa:

IEC/EN operational characteristics in AC15 category:

[V] 12 24 48 120 240

[A]  6   6   6    6      3

IEC/EN operational characteristics in DC13 category:

[V] 12       24     48     125     250

[A] 0.55  0.55  0.55   0.55    0.27

Deci nici vorba de 5A la 12 V :)

Link to post
Share on other sites
La 17.12.2020 la 9:30, binox a spus:

EC/EN operational characteristics in DC13 category:

[V] 12       24     48     125     250

[A] 0.55  0.55  0.55   0.55    0.27

Deci nici vorba de 5A la 12 V :)

Parţial ai dreptate, nu suportă 5A în permanenţă (pentru durabilitate), ci doar 1A, după curbele astea:

Anwxu.thumb.png.e2183f5571ebfcdd749b1af16c119974.png

Dar am precizat necesitatea unui circuit de stingere

La 17.12.2020 la 0:36, easy ride on! a spus:

O diodă 1N4007 conectată antiparalel peste motor va suprima tensiunile autoinduse ...

 

Respectiv suportă 40 x 10+4= 400.000 de conectări/deconectări la 1Acc, iar la o sarcină inductivă (motor) - curentul de conectare va fi mult mai mic decât cel nominal.

De acord?

mag_LR_fig3.thumb.gif.f58aafc31a09027a1a0fc07abf7f33a0.gif

Curentul la conectare este (teoretic) zero cu sarcină inductivă.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, pinnochio a spus:

Eeeee....😁😁😁😁 o venit jucăria,e bine👍

20201218_164641.jpg

20201218_164652.jpg

Simpatica jucarie.

Cele 2 axe (stanga/dreata si inainte/inapoi) sunt interblocate mecanic?

Adica poti face simultan sa zicem manevra dreapta si inainte, sau nu?

 

 

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Parţial ai dreptate, nu suportă 5A în permanenţă (pentru durabilitate), ci doar 1A, după curbele astea:

 

Dar am precizat necesitatea unui circuit de stingere

 

Respectiv suportă 40 x 10+4= 400.000 de conectări/deconectări la 1Acc, iar la o sarcină inductivă (motor) - curentul de conectare va fi mult mai mic decât cel nominal.

De acord?

 

Curentul la conectare este (teoretic) zero cu sarcină inductivă.

Pe sarcina inductiva problema o reprezinta intreruperea alimentarii.

Daca ii pune paralel pe contact o rezistenta serie cu un condensator protejeaza si contactele si motorasul.

Ma indoiesc ca rezistenta de contact este problema care limiteaza curentul maxim in regim DA 100% prin contacte.

Link to post
Share on other sites

Nu face două comenzi deodată,are ceva grănițuire înnăuntru.Dacă va face stg-dr, suntem mulțumiți🍾🍾🍾🍾🍾

Edited by pinnochio
Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, Silver Arrow a spus:

Pe sarcina inductiva problema o reprezinta intreruperea alimentarii.

Daca ii pune paralel pe contact o rezistenta serie cu un condensator protejeaza si contactele si motorasul.

Ma indoiesc ca rezistenta de contact este problema care limiteaza curentul maxim in regim DA 100% prin contacte.

Este corect ce zici.

Limitarea curentului maxim o face capacitatea de răcire a contactelor (cantitate de material) la stingerea arcului amorsat prin autoinducţie. Energie care poate fi "descărcată" şi prin diode (supresoare, mai scumpe) sau circuit RC paralel.

Link to post
Share on other sites
Citat

Parţial ai dreptate, nu suportă 5A în permanenţă (pentru durabilitate), ci doar 1A, după curbele astea:

Nu stiu daca am sau nu dreptate ca nu eu am facut tabelul ala ci producatorul unui produs similar cu cel in discutie.

Graficul postat de tine este clar pt un dispozitiv gandit sa reziste la minim 1A si este aiurea sa aplici acel grafic la un device cu care nu are nici o legatura.

Citat

 iar la o sarcină inductivă (motor) - curentul de conectare va fi mult mai mic decât cel nominal.

De acord?

Nu sunt de acord deloc cu aceasta afirmatie pt ca nu exista sarcina pur inductiva, un motor de genul celui in discutie chiar are un curent de pornire foarte mare deorece infasurarile au o rezistenta foarte mica.

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, binox a spus:

un motor de genul celui in discutie chiar are un curent de pornire foarte mare deorece infasurarile au o rezistenta foarte mica.

Alooooo!

Rezistivitatea unei bobine are circuitul echivalent în serie (nu în paralel) cu inductanţa bobinei.

La ce şcoală zici că ai fost?

202_2016_472_Fig17_HTML.thumb.png.a6ed3662a2a6ba1c6d3655efb0bd3a3c.png

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, binox a spus:

Nu sunt de acord deloc cu aceasta afirmatie pt ca nu exista sarcina pur inductiva, un motor de genul celui in discutie chiar are un curent de pornire foarte mare deorece infasurarile au o rezistenta foarte mica.

🙈

Adica dupa ce a pornit motorul si functioneaza in CC au rezistenta mai mare infasurarile si scade curentul? 🤦‍♂️  Ca de impedanta in  CC eu nu am auzit.

E clar, trebuie sa reiau studiul cu regimurile tranzitorii 😂

 

Contactele electrice se distrug din cauze electrice in 2 feluri:

- in regim de functionare prin incalzirea contactelor, daca suprafata de contact este prea mica => rezistenta de contact mare => si se incinge contactul ca resoul si nu are cum sa disipe caldura => kaput

- in regimul tranzitoriu, la deschiderea contactelor, cand ai un cosumator inductiv si vrea sa descarce pe undeva campul electromagnetic, si o face prin arcul electric care apare pe contacte (uneori daca ai ghinion o face in interiorul bobinei, adica strapunge izolatia). Aici exista variante de protectie.

 

Daca mai cunosti alte variante datorate corentului electric ma bucur sa le invat.

 

Link to post
Share on other sites

Ai recomandat un produs (pe care initiatorul l-a si cumparat) si un mod de utilizare incorect(cuplare directa la motor). Am atras atentia ca poate omul nu vrea sa i se strice jucaria repede.

S-a bagat in seama si Easy ride cu niste argumente aiurea si tot insistati cu mistouri ieftine.

Mie mi se pare de bun simt sa nu recomanzi folosirea unui contact specificat la 0.55A cu un motor care poate trage lejer un curent de 10A in sarcina si chiar mai mare la pornire iar voi spuneti ca defapt curentul la pornire e mai mic decat nominalul.....si ma intrebati pe mine de scoala....

Link to post
Share on other sites

Stați puțin🍻 pasul următor,ar fi să leg joysticku la motoraș,să obțin rotație stg-dr. Pot sa fac asta prin ceva relee de 30 A. Sunt câteva prin atelier.Nahhh...să fac așa,sau mai aștept să vă certați...😁

Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, pinnochio a spus:

Stați puțin🍻 pasul următor,ar fi să leg joysticku la motoraș,să obțin rotație stg-dr. Pot sa fac asta prin ceva relee de 30 A. Sunt câteva prin atelier.Nahhh...să fac așa,sau mai aștept să vă certați...😁

Pune motorul prin 2 relee, stanga si dreapta si gata. Le vei folosi oricum cand pui radiocomanda.

Link to post
Share on other sites

Aici :https://www.oslv.com/Products/Gearmotor-for-windshield-wipers-MRT62-43/98-25-1-en.html

ai un exemplu de specificatii reale ale unui astfel de motor. Cu siguranta exista variatii de la un model la altul dar nu au cum sa fie foarte mari.

Ce trebuie retinut e ca la un motor CC cu perii curentul de pornire e de cel putin 5 ori mai mare decat curentul nominal si sunt cazuri de astfel de motoare la care poate fi chiar si spre 20 de ori mai mare.

Daca ai un motor cc cu perii cu curent nominal de 3A cu siguranta curentul maxim( care apare la fiecare start sau cand blochezi axul) va fi mult mai mare de 5A.

Eu folosesc un astfel de motor si cand are sarcina serioasa ( probabil ceva mai mare decat cea pt care a fost dimensionat) trage peste 10A si axul se invarte repejor , departe de a fi blocat. La modelul asta (probabil ceva mai potent decat cel din link) nu m-as mira ca la start sa aiba un curent de 20A.

 

Link to post
Share on other sites

Curentul dat pentru contacte este cel pentru DA100%. Cand iti spune ca functioneaza in regim inductiv , au in vedere curentii de pornire. Fizic ei nu apuca sa incalzeasca contactele pentru a le distruge intrucat dureaza prea putin. Daca insa doresti,  poti sa dai in contacte pornind si oprind motorul pina le ia gaia. Imi pare rau ca nu stiu denumirea in romana. In germana se numeste Tippbetrieb.

Ma rog cu astfel de porniri si opriri continue faci praf si motorul.

De altfel sunt convins ca stii ca una dintre caracteristicile motoarelor este nr dr conectari pe ora. 

Arcul electric aparut insa la ruperea contactului unui consumator inductiv este belea curata. Si asta distruge contactele de relee, contactori etc. Si aici constructorii au grija ca contactele sa se rupa rapid ca sa opreasca arcul.

Da, motorul are un curent de pornire mai mare decat cel nominal, dar in nici un caz pentru ca la pornire are rezistenta electrica mica infasurarea. Rezistenta este cat este si eventual creste un pic cand se incalzeste motorul.

 

Gata. Ma opresc. Omul face o masinarie cu servo-directie electrica si comanda din joystick.

 

@pinnochio o sa ai masina de tuns drive by wire 😂 Sunt tare curiis cum se va misca directia.

Link to post
Share on other sites

Doi contactori,din cei patru,nu lucrează😕,din cele două putzulici,care-i comandă,una nu de acolo.S-a grăbit chinezu.Buahhhh....și am legat și nu merge,și nu merge,pun multimetru,plwa contact🤣🤣🤣🤣 Am chemat de la emag,două inchideri centrale cu telecomandă,ne mai jucăm cu ele pe servodireçție.Joysticku o să- l repar mai târziu.

20201221_105754.jpg

20201221_105557.jpg

20201221_105544.jpg

Screenshot_20201215-080839_Samsung Internet.jpg

Edited by pinnochio
Link to post
Share on other sites
La 21.12.2020 la 17:22, pinnochio a spus:

Am chemat de la emag,două inchideri centrale cu telecomandă,ne mai jucăm cu ele

Cum ziceam ... astea au şi relee de 10A.

OIP.thumb.jpg.c0eff8d28240dc699766eeb6f65a147e.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hărnicel !!!!! Așa-l numim,duce pământ,balastru,nisip,....tunde și iarba.Țuc-ui pistonu,și supapele lui...minunea😍😍😍😍Eeeee...de când mere telecomanda,nu am pus bocile pe scaun🤪🤪🤪🤪

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Felicitari Pinnochio! 

Ma tot  framinta si pe mine acelasi proiect , si anume masina de tuns  gazon  cu  RC  insa cu motorizare electrica.

Am  adunat de pe Youtube  un  numar  bun  de filme ale altor pasionati , o pun  aici  ,  poate  cineva gaseste  inspiratie

https://www.youtube.com/playlist?list=PLyQdLEQPeYBpmEnt84wVysDhST_bzxCPc

 

Astazi am masina de tuns iarba precum si elemente motrice inclusiv  motorul  de la scaune mobile medicale.

Daca cineva din Bucuresti este curios , il invit  cu  placere sa discutam si sa lucram.

 

Pentru a nu strica topicul tau , o sa creez altul nou dedicat.

 

Felicitari si spor la gradinarit!

Edited by Grigore1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...