Sari la conținut

Cum bag motorul la iernat corect?


G4bz
 Share

Postări Recomandate

Salut forum, m-am tot uitat de 4 ori pe forum am cautat dar degeaba, tot nu am gasit un raspuns corect, intrebarea mea de idiot sau incepator este urmatoarea: am pus moto in garaj, la temperatura de afara, nu e incalzit sau ceva, e garaj simplu cu beton jos, i-am luat bateria si am pus 2 paturi pe el, ce altceva mai trebuie facut? trebuie sa mentionez ca momentan nu am uneltele necesare pentru curatare lant, antigel,etc. Mi-am tot intrebat prietenii care au si am fost luat la misto, pe forum inca nu stiu exact ce sa fac asa ca astept de aici un raspuns, imi cer scuze daca am deschis iar subiectul cu nr 999 pe tema asta dar sunt confuz .. :)) Incerc sa o pregatesc cat mai bine sa nu ma trezesc la primavara sau in timp ca ma lasa in drum sau ca face plici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuia sa faci si un pat de paie pe care sa stea motocicleta, sa nu-i tina rece la roti ca pe urma raceste la chiulasa si o ia tusea exact la primavara cand o sa vrei sa iesi cu ea la plimbare. Daca n-ai paie poti sa pui si niste coceni de porumb, la voi la tara acolo trebuie sa aveti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aș adăuga că ideal ar fi să fie suspendată pt a preveni deformarea anvelopelor, dacă are cric central treaba e 1/2 făcută. Altfel ar fi bine să mai rotești roțile la 2-3 săptămâni, să le schimbi poziția. Nu strică nici o presiune cu 0.5 bar mai mare decât cea recomandată în anvelope. Dacă moto are carburator/oare e bine să golești benzina din ele, de regulă au un șurub prevăzut pt asta. 

A, și pe tipul cu paiele și cocenii îl poți băga la "ignore", ajută la liniștea interioară! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, john17 a spus:

Aș adăuga că ideal ar fi să fie suspendată pt a preveni deformarea anvelopelor, dacă are cric central treaba e 1/2 făcută. Altfel ar fi bine să mai rotești roțile la 2-3 săptămâni, să le schimbi poziția. Nu strică nici o presiune cu 0.5 bar mai mare decât cea recomandată în anvelope. Dacă moto are carburator/oare e bine să golești benzina din ele, de regulă au un șurub prevăzut pt asta. 

A, și pe tipul cu paiele și cocenii îl poți băga la "ignore", ajută la liniștea interioară! :crack:

Atunci trebuie bagat la ignore si ala care pune doua paturi pe mobra, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca e ok ca am pus 2 paturi ca nu am mai bagat la “iernat” nimic pana acum, baiatul de oras parlit cu paiele de mai sus sper sa iesim prin Bucuresti la o tura sa te invat sa aplauzi cu urechile alea zici ca sunt oglinzi de tir 🤣. Motorul nu are cric central, e o Yamaha XJ6 naked din 2014

Editat de G4bz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

important e s-o bagi toata, si ca sa citez "bag-o de bag-o toata".

 

mai baieti, caterinca trebuie apreciata :D 

 

intrebati-l pe cel cu casca cumparata de noua cu viziera opaca :)  

(nu daduse jos folia de protectie de pe viziera)

 

s-a miscat repede admin si a sters postu, eram si eu curios sa vad ce-a debitat colegul.

 

acum ca ma credeti sau nu umorul e semn de inteligenta. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Pana sa pui astfel de intrebari pe forum, te-ai gandit sa te uiti si tu in MANUALUL DE UTILIZARE facut de PRODUCATOR? Nu de alta, dar netul este plin de experti. Cel mai bine ar trebui sa stie PRODUCATORUL, ca doar el a fabricat moto.

Asa ca fa bine si cauta l pe net, daca nu l ai, si vei gasi o sectiune legata de LONG THERM PARKING, sau similar.

Acum, deja ai primit niste sfaturi, iar in manual, vei gasi, functie de moto, 2 variante generale-cea pentru moto pe carburatie, si cea pentru moto pe injectie.

Ca idee: daca sta mai mult de 3 luni, de regula se demonteaza bateria.  Producatorii bateriilor zic ca se pierde cca 5% pe luna, la o baterie normala. Din experienta proprie, cu baterii noi cat si ceva mai vechi, pe acolo e. O baterie noua, mai buna, poate sta 1 luna fara sa piarda nimic-Probat pe Yuassa. Depozitare in casa, la loc racoros. Practic, le masor in fiecare luna de curiozitate, si cand vad ca au scazut cu 10%, le dau o incarcare ,cu ciclu de intretinere. Daca ai garaj, ai si TENDER pentru baterie-adica poti lasa bateria pe moto, si bateria legata la tender. Eu nu ma complic, si n-am avut probleme pana cacum.

Apoi rezervorul plin. Pentru carburatie, ti-au spus deja colegii ce sa mai faci.

Nu pune aditivi, sunt niste povesti inutile, ba pot sa faca mai mult rau.

Moto pe cric central, ori standere daca ai, ca sa protejezi anvelopele. 

O husa, si aia e. Daca moto sta afara, ar trebui sa fie la un loc ceva mai ferit de vant, ca se intampla uzual sa iti tranteasca vantul moto pe jos, datorita husei ce are efect de vela...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

intrebati-l pe cel cu casca cumparata de noua cu viziera opaca :)  

(nu daduse jos folia de protectie de pe viziera)

 

s-a miscat repede admin si a sters postu, eram si eu curios sa vad ce-a debitat colegul.

Monumentala... 

 

Acum 2 ore, G4bz a spus:

Nu stiu daca e ok ca am pus 2 paturi ca nu am mai bagat la “iernat” nimic pana acum, baiatul de oras parlit cu paiele de mai sus sper sa iesim prin Bucuresti la o tura sa te invat sa aplauzi cu urechile alea zici ca sunt oglinzi de tir 🤣. Motorul nu are cric central, e o Yamaha XJ6 naked din 2014

Eu zic s-o lasi mai moale. Mai ales ca ai iesit in evidenta de la inceput, avand in vedere cum suna titlul. Dar e greu in invatamant...
Revenind la subiectul discutiei, daca iti faceai temele si cautai putin pe forum, ai fi gasit niste sugestii care ti-ar fi permis sa incepi cu dreptul.
Daca tot vrei sa recapitulezi, ai deja niste puncte clare: baterie, curatat lant (nu-ti trebuie unelte), cauciuri, combustibil, schimb ulei. Pentru primele 3 toata lumea e de acord, pentru urmatoarele doua exista dezbateri. Le transezi cum crezi de cuviinta.
Succesuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Acum fff multi ani exista un topic intitulat "Pregatirea motocicletei pentru iarna" sau ceva asemanator. 

Probabil il vei gasi in secitiunea incepatori. Acolo am observat ca au fost salvate mai toate tutorialele importante. 

 

 

Poftim, spor: 

 

 

Si unul mai la obiect

https://www.motoroute.ro/tipstricks-pregatirea-motocicletei-pentru-iarna-sfaturi-si-mituri-despre-iernat/

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, _Raul_ a spus:

Acum fff multi ani exista un topic intitulat "Pregatirea motocicletei pentru iarna" sau ceva asemanator. 

Probabil il vei gasi in secitiunea incepatori. Acolo am observat ca au fost salvate mai toate tutorialele importante. 

 

Si unul mai la obiect

https://www.motoroute.ro/tipstricks-pregatirea-motocicletei-pentru-iarna-sfaturi-si-mituri-despre-iernat/

👍
+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Copy Paste din postul facut de colegu Alex Popescu (de la RAMS) pe fb :)

 

"PREGATIREA MOTOCICLETEI PENTRU IERNAT

Povestiri din Criptă/Service
Din ciclul povestirilor de genul “Sara pe deal, buciumul răsuna cu jale” și “A-nceput de ieri să cadă/ Cate-un fulg, acum a stat” se cam apropie de sfârșit și acest sezon atât de ciudat, pe stilul 2020.

Pentru cei care decid să pună casca-n cui și să ne revedem pe doua roti o data cu creșterea temperaturilor încerc să prezint câțiva pași “esențiali” în pregătirea motocicletei pentru iernat.

Dacă nu duci motocicleta la un garaj sau service specializat care să se ocupe cap coada de pregătirea motocicletei pentru sezonul 2021 sau măcar pentru “conservarea” ei, atunci cred ca aceste sfaturi ti se vor părea utile.

1. Spălatul lanțului. Pentru muritorii de rând, cei ce nu au cardan sau curele de transmisie, curățarea lanțului este un lucru esențial înainte de a trage motocicleta pe dreapta pe durata sezonul rece. Fie ca folosești soluții speciale pentru a-l curata sau o rețeta proprie (kerosen, benzina, motorina, etc), mie îmi place să-l spăl cu apă după curățare și să-l suflu la final cu un pistol cu aer. După ce spăl si motocicleta, abia atunci urmează ungerea lui.

2. Spălatul motocicletei. Bagă-ți partenera de drum la mai mult decât un dus rapid de vara. Spal-o foarte bine pentru a înlătura orice urme de mizerie si reziduuri (mie îmi place să le spun pe scurt: căcat) ce îți pot afecta vopseaua și lacul, dar și pentru a împiedica zonele din fier să ruginească, iar zonele din aluminiu sa oxideze. Unul din “secretele” mele ar fi ca în spălatul motocicletei nu insist cu orele cu apă și spumă. Îmi place ca după baia propriu zisă să folosesc produse de întreținere + lavete/cârpe. Pentru zonele metalice și de aluminiu folosesc soluții precum WD40 sau alte “multi spray-uri”. In funcție de cat de murdară este prințesa, dau cu spray direct pe suprafața mizerabilă sau doar pe cârpa cu care șterg motocicleta. Încearcă să eviți să dai cu WD40 sau orice alt multi spray pe discuri, plăcute, manșoane și șa, din motive evidente. Pentru plastice și zone lăcuite ai mii de soluții de întreținere de la diverși producători cum ar fi Motul, Muc-Off, etc cu care poți “cerui” motocicleta după fiecare spălare, nu doar o data pe an, înainte de iernat.

3. Ai spălat motocicleta, ai uns lanțul. Bun. Dacă ai un rezervor metalic, acum ar fi timpul să-i faci plinul cu benzină. Eu personal n-am folosit în 15 ani nici un aditiv/stabilizator/tratament pentru benzina pe perioada iernii, dar dacă așa dormi mai liniștit, sunt o grămadă de asemenea soluții pe piața. Eu prefer doar să-i fac plinul ochi pentru a împiedica formarea condensului și a ruginii în rezervor. KTM-ul de exemplu, are rezervorul din plastic. Nu e musai să-i băgați zeamă. Eu oricum le țin în garaj cu plinul făcut pentru că nu îmi place atunci când ies la o tura cu motoreta să trebuiască sa fiu eu persoana aia din grup care mereu se trezește că trebuie să bage benzină.

4. Verifică antigelul. Antigelul nou este garantat că rezistă la temperaturi de până la -37 grade. Dacă nu ai un tester pentru antigel dă o fuga la un service. În perioada asta majoritatea testelor de îngheț se fac gratuit și durează câteva minute (depinde de motocicletă, marcă, model, an; la unele modele trebuie demontat ceva carenaj ca să ajungi la bușonul de la radiator și e posibil să implice niște costuri de manopera). Cartea spune că trebuie schimbat la doi ani. Dacă fostul proprietar nu a făcut asta sau tu știi clar că nu ai făcut asta în ultimii doi ani, poate vrei să ai în vedere schimbul lichidului de răcire. De ce este o operațiune FOARTE importantă acest verificat/schimb de antigel? Poate nu ai o locație unde să depozitezi motocicleta și o să o lași afară pe perioada iernii. Dacă temperaturile de afară scad mai mult decât poate antigelul tău să reziste, lichidul o să înghețe și o să spargă motorul. Te-ai cam c...t in ea de treabă. Așa că fă un efort și verifică-l înainte să faci o boacănă.

5. Uleiul. Legendele Olimpului ne-au lăsat în scris, daca nu mă înșel cred ca am văzut și pe undeva prin Biblie (era ceva cu Moise și cu Triumph, cred că era varianta în engleză) că uleiul și filtrul de ulei ar trebui schimbate chiar înainte de a baga motocicleta la iernat. Cum eu nu sunt un om religios, prefer să mă încred în logică. Uleiul nu conține numai lubrifianți și aditivi care reduc frecarea. Mai conține și anticorozivi. Dacă de exemplu uleiul din motocicleta ta are 4000 km și tu obișnuiești să faci schimbul undeva la 5000 km, este clar că uleiul este uzat și toți aditivii și anticorozivii au cam ajuns la finalul vieții. Pe majoritatea motocicliștilor îi cam prinde schimbul de ulei la sfârșitul sezonului, în afara de posesorii de KTM EXC. Ei schimba uleiul la 10 ore. Pe ei nu-i deranjează încă un schimb de ulei in plus. Ca să revenim la oile noastre, Honda-i Hondă și că sa fie Hondă și la anu’ ar fi bine să-i faci schimbul de ulei înainte de a o baga la iernat. De ce este un plus, când vor da primele raze de soare și vestitorii primăverii se vor da pe o roata pe lângă tine, dar tu nu poți să ieși cu motocicleta pentru ca service-urile moto sunt full si tu nu ai unde sa-ti faci un schimb de ulei. Profită de faptul ca acum, în perioada rece sunt mai liberi și du-o la un schimb de ulei. Sau dacă ai cunoștințele și sculele necesare, fă-o cu mâna ta. Vorba aia, când ți-o faci cu mâna ta se numește lucru manual.

6. Bacteria. Cum de unde bacterii? Trebuie să ai grija pe unde pui mâna, mai ales in zilele astea pline de guvid. Bateria motocicletei este cea mai mare mizerie care exista pe lumea asta. Într-un an (2017 sau 2018) am vrut să renunț să mai vând așa ceva in service, numai probleme de garanție. Poți să le faci ce vrei, să le sufli și în c....r, ele țin tot cât vor ele. Adică maxim 2-3 ani. Dacă bateria originală ținea cam 5-6 ani, cam tot ce se produce acum pe piața tine undeva la maxim 2-3 ani. Asta dacă ai noroc. Da, faptul că o dai jos de pe motocicleta și o ții în casă la căldura și eventual mai pui și un redresor (MOTO) pe ea ajută. E normal să îți mărești șansele să o mai poți folosi încă un sezon. Dacă o lași pe motoretă, într-un loc unde temperaturile pot scădea destul de mult îți reduci șansele de a mai da la automat încă un sezon împreună.

7. Anvelopele. Înainte de a bloca ghidonul pentru minim următoarele 3 luni asigura-te că ai presiunea corectă în anvelope (user manual). Recordul la service a fost un Rocket III care a venit cu 0.2 pe față după ce s-a lăudat ca i-a dat 160 pe A2. Bravo tata. La iernat presiunea corecta îți asigura faptul că nu vei deforma anvelopele. Posesorii de adventure sunt mai avantajați deoarece majoritatea au cric central. Pentru “bogați”, avem varianta stander fata-spate, pentru restu’ măcar 2-3 bari de la benzinărie, moca.

8. Husa. Nu îți apară motocicleta doar de apă, ci și de praf. Plus că nu este scumpă. Pe a mea o am de 5 ani și a stat zilnic pe motor afară pe timpul verii. Pentru a o acoperi în garaj merge și una dă 2uaji dă lei dă la Lidăl.

9. Ratatouille. Scuzați-mi franceza. Adică șobolanii. Nu numai motoreta ta vrea la căldurica. Ci si toți dăunătorii groazei de pe planeta asta, vor să mai păcălească un sezon, să mai treacă un an. Am avut ceva clienți la service cu instalația motocicletei roasa aproape complet. De ce să riști? Au la farmaciile veterinare pliculețe cu otrava sub forma de gel. Pune în colturile și pe lângă pereții garajului/locului unde ai de gând sa-ti ții prințesa. Doar ai grija să nu ai ceva căței sau pisici care să ajungă în zona aia. Nu ai vrea să-i ai pe conștiința.

Călătorului îi stă bine cu drumul și cititorului cu încheierea. Dacă mai aveți ceva trucuri utile pentru iernat lăsați scris în comentarii. Până la episodul viitor, dragilor, vă doresc bafta și zero umiditate la sol

Alexandru Popescu"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

1 oră în urmă, Cap0ne a spus:

 

 

Colegul Popescu este destul de "poetic" in exprimare.

As adauga peste randurile lui sarea, piperul, boiaua, chimionul, tarhonul si Vegeta necesare cand citesti randuri scrise, cred eu, de un om ce activeaza preponderent in zona de off.

Am citit pe sarite si ma refer la ce a zis legat de namolul de prin diverse cotloane, cum spala el lantul, bateriile care crapa la 3 ani, samd. Chestii valabile la motoare folosite in off, dar care nu prea se intampla la rutiere. 

Totusi, ca sa nu existe neintelegeri:

Trecand peste subtilitati, un material foarte bun.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru reply-uri, sunt incepator, exprimarea mea nu e tocmai buna, la scoala am avut 4 si 5 daca e cineva curios, iar in legatura cu “iernat” exista si el in DEX pe acolo. Multumesc pentru sfaturi, “paturile” sta bine pe ea, ca e multe aici la tara cum zicea colegu’ distrus care se baga in seama fara sa ii zici nimic, el e anonim il doare la banana, iar “iernatul merge”. 

 

dar imi place ca am pus o intrebare simpla, nu stiu ce si cum sa ii fac pt ca sunt incepator, si am cerut ajutor, dar am ajuns sa fiu luat la misto de un copil distrus si reply ca nu e ok ce am zis 🤣

Editat de G4bz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...