Sari la conținut

Suzuki DR 350 S, SE


Postări Recomandate

Va salut!

 

Sa ma scuzati ca incep un nou topic de intretinere, dar ma gandeam ca mai fac cunostinta si cu alti practicanti offroad si pot adresa si intrebari ceva mai specifice.

 

1. Cat timp sa astept pana sa spal motorul? Eu am stat aproape 20 de minute, dar am inteles ca in teorie ar trebui si 2 ore.

2. Conteaza cat de aproape tii furtunul de spalare fata de anumite componente pentru Suz 350?

3. Intretinerea de lant am inteles ca ar fi bine sa o fac cu spalare motorina (pentru a nu ataca o-ringurile) si apoi cu ulei de motor (eventual fara a-mi da sub roata.

 

4. Ceva ce trebuie sa am in vedere in mod specific pentru DR 350?

 

Ce ar trebui sa mai am invedere cand merg prin trasee mai noroioase? Ma refer la intretinerea/spalarea de dupa. (sunt bine venite si alte sfaturi desgigur!)

Plus, din ce inteleg, trebuie sa reung lantul dupa fiecare iesire/spalare?

 

Offroad-ul e cu totul altceva fata de street. Imi place mult, mai ales ca nu mai ma "impinge" traficul de la spate si poti merge la ritmul tau. In plus, imi place la nebunie kickstarter-ul, chiar daca ma omoara cateodata cand sunt obosit.

E o senzatie aparte cand esti in mij. campului si te intrebi, oare mai pleci de aici sau nu? :)) si dupa, intra kick-ul norocos.

 

Multumesc in avans pentru citirea postarii si astept sa va citesc raspunsurile! Toate cele bune.

 

 

20201215_173001.jpg

20201215_173010.jpg

20201215_173018.jpg

20201215_173032.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare-se ca pana la urma ai luat motocicleta de care intrebai intr-un topic anterior! Felicitari si sa te bucuri de ea.

1. Dupa fiecare tura de noroaiala incerc sa ma duc direct la spalatorie (self-service) si astept cat e coada. Nu am asteptat special sa se raceasca motorul. Ce faci cand ai de trecut printr-un rau? Opresti motorul si astepti 2 ore?
2. Tine presiunea departe de tot ce inseamna electrica (far, comenzi de pe ghidon, etc). A ta nu are prea multe dar incearca sa nu insisti cu presiune pe ce inseamna electrica. Se aplica si la zona bujiei.
De asemenea incearca sa tii presiunea departe de rulmenti (roti, jug, etc)
Pe de alta parte, cu cat o cureti mai bine, cu-atat o sa iti fie mai usor sa lucrezi la ea si o sa intarzii ruginirea suruburilor, blocarea lor. Evita sa o lasi cu noroiul pe ea foarte multa vreme.

Pentru traseele noroiase:
- mers in picioare si porceala placuta! 

 

O sa trebuiasca sa te familiarizezi cu sculele si sa iti faci singur mentenanta la motocicleta pentru ca dupa turele de enduro mereu o sa ai ceva de mesterit: mai rupi, mai spargi, uzura e mult mai mare decat la mersul pe strada si ar trebui ca macar lucrurile de baza sa le poti face singur.

Altfel, da-i gaz si voie buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 6 ore, Trusty a spus:

 

 

 

1. Cat timp sa astept pana sa spal motorul? Eu am stat aproape 20 de minute, dar am inteles ca in teorie ar trebui si 2 ore.

Ai tras in spalatorie si treci la treaba. Cu Dr-ul. Nu stiu cum este la cele racite pe lichid. Incepi si tu cu bascula, suspensia, scutul, rotile, nu te bagi direct la motor.

 

2. Conteaza cat de aproape tii furtunul de spalare fata de anumite componente pentru Suz 350?

Namol si praf serios nu prea ajung in zona carburatorului, electricii, filtrului de aer si farului. Cu astea trebuie sa fii mai cumpatat. 

La Tenere singurele locuri unde am dat cu apa cu simt a fost manunchiul de cabluri de sub bord. Carburatorul si electromotorul (unde se mai fereste lumea), sunt destul de etanse.

In rest spalat ca omul (nu cu jet de la 15-20 cm).

La comenzi/manete este indicat sa iti faci de lucru cu wd40, spray de contacte, motorina + ulei (cabluri) macar o data la mijlocul sezonului. 

 

3. Intretinerea de lant am inteles ca ar fi bine sa o fac cu spalare motorina (pentru a nu ataca o-ringurile) si apoi cu ulei de motor (eventual fara a-mi da sub roata.

Eu spalam la spalatorie cu spuma activa, il zvantam pana la garaj si acolo foloseam orice aveam la indemana. Spray de lant enduro, spray de lant de lant de la magazine auto, ulei, orice, numai sa nu ramana neuns. Daca mai ai si un spray de curatat lantul, care elimina apa by default, si mai bine (au la Louis buteliile alea Procycle mari cat o zi de post).

Cel mai rau caz, daca nu mai am nimic de uns, pun wd40. La garaj/acasa eu spal lantul doar cu motorina. Perie, lighean si cartoane.

Pe de alta parte, nu am facut niciodata obsesie din intretinerea lantului. Nu m-a dus niciunul 10k de km, din cauza ca eu caut namolul si apa. Le intretineam frecvent dar nu faceam altar din ele.

Cand crapau, next. Consumabile.

 

4. Ceva ce trebuie sa am in vedere in mod specific pentru DR 350?

Stiu ca trebuie sa verifici fest (aka des) uleiul. Daca ramane fara ulei se gripeaza tachetii/supapele si pocneste motorul. 

Stiu ca cea mai cautata piesa de DR este chiulasa, dar eu vorbesc din can can. Ia legatura cu posesori si vezi la ei info concrete. 

 

Ce ar trebui sa mai am invedere cand merg prin trasee mai noroioase? Ma refer la intretinerea/spalarea de dupa. (sunt bine venite si alte sfaturi desgigur!)

Offtopic (fiindca nu sunt despre igiena):

- Sa ai gume cat mai bune si cat mai noi. 

- Sa nu iesi singur. 

- Sa ii dai gaz cat de repede si tare poti ca sa scapi de noroiul de pe gume (aproape imposibil in realitate daca prinzi portiuni de (zeci de) km de namol. 

 

Plus, din ce inteleg, trebuie sa reung lantul dupa fiecare iesire/spalare?

Eu il ungeam si in timpul turei. Sprayul era mereu la indemana.

Dupa ce treci prin apa si nisip lantul e curat ca dupa sablare. Eu foloseam in tura spray cu ulei, nu spray de lant (este mai putin lipicios). Undeam lantul cand ieseam la asfalt.

 

Namolul se usuca repede, insa doar aparent. 

Sub stratul exterior, uscat, ramane umed. O sa vezi repede rugina pe piesele pe care le lasi pline de namol. 

Eu pe a mea o spalam dupa fiecare iesire in off cel putin cu apa si cel putin o data pe luna cu spuma. 

Nu am avut niciodata probleme cu piesele de aluminiu (dar altii au avut daca la spalatoria respectiva s-a exagerat cu cantitatea de soda din sampon) 

Nu este fair play sa umbli cu namol serios pe mobra si sa scapi bucati mari pe sosea printre masini. Cele mai mari pica din aripa fata si de pe bascula dupa ce se usuca. Unele sunt cat un pachet cu cafea vidata.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In plus fata de ce au zis colegi mai sus, as mai recomanda la spalare sa nu insisti cu jet-ul pe lant. Daca e cu o-ringuri teoretic ar putea sa distruga oringurile sau sa intre apa intre ele, pe role.

Plus ca inainte sa intri pe asfalt, ar fii frumos de dat jos bucatile mai de noroi cu o surubelnita sau ce ai la indemana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bursyllac:

Da, foarte in detaliu in ceea ce priveste spalarea. O sa tin cont. Cat despre mentenanta, da cam asa e - simt ca daca nu incep sa invat incet, incet ceva notuiuni de baza de mecanica nu o sa pot tine ritmul cu ce mici probleme vor mai aparea pe parcurs. Ma bazez totusi ca Suzuki DR 350 (poate mai mult 650) a fost un model foarte folosit in afara si pot cauta solutii pe net pentru anumite probleme mai usor de rezolvat.

 

Referitor la porceala... Ce fel de porc ești tu dacă nu mănânci jir?

Imi place la nebunie titlul ala de pe youtube-ul tau. Parca e titlu de carte sau film. :))

 

 

_Raul_:

 

Foarte complet raspunsul! Multumesc frumos ca ti-ai luat timp sa imi scrii atat de in detaliu. In mare am cam inteles ce mi-ai spus. O sa caut sa vad cum se poate verifica uleiul.

Si foarte frumos ca mi-ai spus despre "norme de bun simt" de offroad. Nu prea mi-a trecut prin cam cum ca ar fi fost o problema asta. O sa tin cont. (probabil d-aia m-a claxonat unu putin dupa ce tocmai iesisem de pe un drum de camp? ... prioritate sigur ii dadusem :)) )

 

 

Pepsi:

 

In completare cu _Raul_, da, e o idee buna asta - o sa tin una dupa mine si o sa dau jos bucatile mai mari inainte sa intru inapoi pe carosabil.

 

 

 

Intrebare: am inteles cum ca daca las noroi/pamant (un strat fin, cam ce ramane de la spalare mai superficiala) si dau peste cu ulei de transmisie, se imbiba chiar mai bine decat daca ar fi fost sa dau jos cu motorina mai intai stratul?

Din ce inteleg, rugina rezultata din noroi, vine de la faptul ca noroiul absoarbe umezeala, iar apoi ea este cea care lucreaza la rugina.

Insa daca dai cu ulei peste se face o crusta ...

Am atasat o poza sa vedeti cum arata dupa prima intretinere la lant. Acum vad ca a picurat un pic ( nu am inca husa ) si am impresia ca o parte din stratul magic mentionat de mai sus, a inceput sa se ia? Nu sunt sigur...

 

 

Va multumesc frumos pentru raspunsurile de mai sus!

 

 

PS: Cred ca tot o sa mai am intrebari cu timpul - sa revin aici pe postarea asta? sau fac un topic nou?

 

 

20201221_142624.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Trusty a spus:

 In mare am cam inteles ce mi-ai spus. O sa caut sa vad cum se poate verifica uleiul.

 

 

Adica inca nu ai verificat uleiul?

Vezi ca fix cea mai mare problema la DR-urile de 350 e faptul ca mananca ulei, si trebuie verificat dupa fiecare tura. Si completat. Nu degeaba cea mai cautat piesa la dezmembrari e chiuloasa, sunt multi ca tine care nu stiu sa verifice uleiul. Iau motorul, ies de 3-4 ori si apoi se intreaba de ce le-a crapat.....

 

Uite aici cum se schimba uleiul (desi ar fi trebuit sa fie prima ta grrija, sa schimbi uleiul la un motor luat SH).

Si iti si arata in link-ul asta ca ai un buson cu indicator al nivelului de ulei. Verifica-l dupa fiecare tura si completeaza cu ulei daca a mancat din el.

https://ridersrecycle.com/blog/oil-change-dry-sump-suzuki-dr350-enduro/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, mircea.cazachevici a spus:

 

Adica inca nu ai verificat uleiul?

 

 

 

 

Uleiul la ce am avut pana acum il schimbam periodic (cbr 250) (inclusiv imediat dupa ce mi l-am cumparat).

La DR nu l-am schimbat pentru ca sunt cel putin doua persoane de pe forum care-l cunosc pe proprietararul care mi-a vandut-o si il cred pe cuvant ca a schimbat uleiul acum 500 km in urma - Silviu este un tip pe cinste.

Mi s-ar fi parut exces de zel sa il mai schimb odata.

Insa faptul ca DR-ul tot papa ulei si trebuie completat nu mi-era asa de cunoscut. Asta chiar a fost de folos ca mi-ati spus si o sa tin cont.


 

Acum 1 oră, Georgica_Popescu a spus:

In ritmul asta ...ar trebui sa verifici periodic si filtrul de aer ...cu siguranta o sa gasesti nisip...cel mai mare dusman al mobrei 

 

Exact - ma gandeam ca poate o sa aiba probleme pe partea asta de la ce mai prinde din mers pe offroad.

 

 

Acum 1 oră, john17 a spus:

Pământ/nisip + ulei => un abraziv de excepție! Ideal ar fi să-l ungi "pe curat". 

 

Ok atunci, cu toate ca poate era o intrebare "no-brainer" am zis totusi sa va cer parerile.

 

 

Imi place mult DR-ul si vreau sa il intretin cat mai mult timp in forma buna. Va multumesc pentru sfaturi si o sa le pun in aplicare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand ma dau mai pe langa asfalt, tin mereu "pe stoc" un filtru de aer extra (nu stii cand prinzi o tura cu mult praf si dupa aia oleaca de umezeala si gata filtrul) si un schimb de ulei (ulei si filtre). Daca e ca la DR200 sau la DR650 si e cu burete, scapi de cumparat filtre de aer - numa' sa te asiguri ca buretele e in stare buna. Daca chinui DR-ul pe off, o sa trebuiasca sa ii schimbi uleiul mai des decat la folosirea pe strada. Practic o singura data cumperi doua, dupa care la fiecare schimb mai dai comanda de inca un rand. 
Pe vremea cand aveam un Djebel 200 (DR 200) l-am birjarit pe off oleaca mai tare (cilindree mica) si dupa 350 de km am schimbat uleiul. Arata mai rau decat arata dupa 6000 de km la un VStrom.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, filtrul de aer e ca la DR 200 si 650:

https://www.piesemotor.ro/filtru-aer-motocicleta/21978-Filtru-aer-Suzuki-DR-350-90--99-Cod-TWIN-AIR153403-HIFLO-HFF3020.html

 

 

 

Acum 10 ore, Trusty a spus:

 

Uleiul la ce am avut pana acum il schimbam periodic (cbr 250) (inclusiv imediat dupa ce mi l-am cumparat).

La DR nu l-am schimbat pentru ca sunt cel putin doua persoane de pe forum care-l cunosc pe proprietararul care mi-a vandut-o si il cred pe cuvant ca a schimbat uleiul acum 500 km in urma - Silviu este un tip pe cinste.

Mi s-ar fi parut exces de zel sa il mai schimb odata.

Insa faptul ca DR-ul tot papa ulei si trebuie completat nu mi-era asa de cunoscut. Asta chiar a fost de folos ca mi-ati spus si o sa tin cont.


 

 

Exact - ma gandeam ca poate o sa aiba probleme pe partea asta de la ce mai prinde din mers pe offroad.

 

 

 

Ok atunci, cu toate ca poate era o intrebare "no-brainer" am zis totusi sa va cer parerile.

 

 

Imi place mult DR-ul si vreau sa il intretin cat mai mult timp in forma buna. Va multumesc pentru sfaturi si o sa le pun in aplicare!

Vezi ca procedura de schimbare a uleiului e un "pic" diferita decat la motoarele cu carter umed, acesta de DR 350 fiind cu carter uscat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.12.2020 la 0:18, bursyllac a spus:

De cand ma dau mai pe langa asfalt, tin mereu "pe stoc" un filtru de aer extra (nu stii cand prinzi o tura cu mult praf si dupa aia oleaca de umezeala si gata filtrul) si un schimb de ulei (ulei si filtre). Daca e ca la DR200 sau la DR650 si e cu burete, scapi de cumparat filtre de aer - numa' sa te asiguri ca buretele e in stare buna. Daca chinui DR-ul pe off, o sa trebuiasca sa ii schimbi uleiul mai des decat la folosirea pe strada. Practic o singura data cumperi doua, dupa care la fiecare schimb mai dai comanda de inca un rand. 
Pe vremea cand aveam un Djebel 200 (DR 200) l-am birjarit pe off oleaca mai tare (cilindree mica) si dupa 350 de km am schimbat uleiul. Arata mai rau decat arata dupa 6000 de km la un VStrom.

 

Silviule, uita-te la ce face Serghei,cel cu Djebelul de 250 si rasta man:

 

 

 

 

 

Are mai multe chestii interesante pe canalul lui. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Buna la toată lumea, sunt absolut nou in ale Off-roadului, m-am băgat și eu pe un beta m4 cu motorizare de Suzuki Dr 350 cc, nu stiu dacă exista modelul acesta, sau e o modificare, m-aș bucura să aud niște păreri pro și contra despre “modelul acesta”. Multumesc 🍻

Editat de Drox
Corectare de ortografie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Beta M4 este la baza un supermoto:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Beta/beta_M4 motard 13.htm

Probabil cel de la care l-ai cumparat i-a pus roti de Beta Alp 4.0:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Beta/beta_alp4.htm

Am o Beta cu motorizare DR350 dar alt model decat cele doua de mai sus si nu am avut nicio problema in peste 9 ani de cand o am. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Kristian K a spus:

Beta M4 este la baza un supermoto:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Beta/beta_M4 motard 13.htm

Probabil cel de la care l-ai cumparat i-a pus roti de Beta Alp 4.0:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Beta/beta_alp4.htm

Am o Beta cu motorizare DR350 dar alt model decat cele doua de mai sus si nu am avut nicio problema in peste 9 ani de cand o am. :)

Mersi frumos pentru răspuns și măcar încă  9 ani tot fără probleme , deci exista Beta cu motorizare de DR350? Că pe internet nu am găsit… 🍻

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,le ai in linkurile de mai sus.

Motoarele si electronica la Alp 4.0 si M4 is Suzuki(cod motor K404), fata de Suzuki ce a avut DR 350 pana in 1997 cu kick starter,apoi pana in 1999 cu electromotor,Beta le are doar pe elecric sau/si pe electric+kick starter.

Un exemplu este Beta Alp 2.0 cu motor Suzuki DR 200(cod motor K402):

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Beta/beta_alp200_4t.htm

Apoi mai este Beta Alp 125:

https://bikez.com/motorcycles/beta_alp_125_2006.php

Asta are motorul de Suzuki de 125.

Si mai exista un clasic-cruiser tot de la Beta acelasi motor de DR 350, Beta Euro(este si Jonathan) 350,este deschis de mine topic aici:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 21.12.2020 la 14:35, Trusty a spus:

O sa caut sa vad cum se poate verifica uleiul.

salut !

 

In manualul DR-ului de 650 din '91, pentru a verifica uleiul, scrie asa:

*Pornesti motorul si il lasi la relantiu, cateva minute

*il opresti si il lasi 5 minute,dupa care verifici uleiul prin vizor.

 

Iti recomand sa cauti manualul motocicletei, gasesti acolo tot ce trebuie facut.

 

Bafta ! 

dr 650 - '91.JPG

Editat de ulei_moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...