Sari la conținut

Constructie motor de Ural


Dimethylmercury
 Share

Postări Recomandate

De ce constructie? Pt ca nu am reparat un motor, ci am construit unul din diverse piese luate din diverse colturi ale lumii...

Am inceput cu un "shortblock" luat de langa Bremen, care nu fu desfacut veci. Volanta s-a opus depresarii cu toate resursele, dar in final totusi a cedat. Am spalat riguros toate piesele si am ramas cu urmatoarele piese in stare foarte buna: bloc motor + capac de distributie + baie de ulei, arbore cotit, axa cu came, tacheti, pompa de ulei. Flansa rulmentului fata a arborelui (bearing carrier) fu rebut, flansa din spate a plecat la zeii aluminiului din alte motive.

De aci incepe puzzle-ul.

Am zincat toate prezoanele din bloc si le-am pus la loc cu Loctite albastru.

Blocul gol:

IMG_20200815_135623.thumb.jpg.284f811b14be453a2b19c7d24c694d13.jpg

Arbore original de Ural Tourist (povestea cilindrilor mai inclolo):

IMG_20200609_120718.thumb.jpg.1c82724156e1805c6e5d21a6deef462e.jpg

Bucsile pt bolturi le-am schimbat cu unele facute din Cu Sn7 Zn4 Pb7-C laminat, dupa care le-am alezat la 21.02

IMG_20200815_135044.thumb.jpg.5fc17c71e179a607f730d3ff8a87415e.jpg

Pt palierul din spate am ales sa folosesc un rulment NJ207 Nachi. In motorul de Ural 650, palierul din fata al ambielajulului este fix, iar cel din spate este "mobil", motiv pt care rulmentul spate isi face joc pe ambielaj sau in capacul spate de aluminiu. Solutia cu NJ207 previne acasta problema. Gata de asamblare:

IMG_20200815_135028.thumb.jpg.1ed9b1335691cf06d4063ec064ebbdbf.jpgIMG_20200815_135126.thumb.jpg.a1ac2ceb5a0357ee4c2f8e4dcf259c64.jpgIMG_20200815_134959.thumb.jpg.ff6c42fc884542648a4e68894b28b228.jpgIMG_20200815_135016.thumb.jpg.b749089128aad5f6a6d30f0a5fcdaec8.jpg

Fata de poza, am intors rulmentul in capacul de aluminiu ca sa asigure o toleranta mai mare la deflectorul de ulei la flexarea ambeilajului. In poza se vad si flansa noua pt rulmentul spate (Ural Zentrale) si flansa din fata noua (oldtimer garage; +0.1mm pt a asigura strangerea corecta in bloc). Se mai vede si o saiba ondulata in spatele camasii interioare a rulmentului NJ207, care provine de la arbore de Trabant si are rolul de a tine acea camasa interioara lipita de volanta. Asa zic masuratorile ca ar fi optim... Se vad si pinioanele Herzog, dar incerc sa pastrez o cronologie...

Blocul a intrat la cuptor, dupa care au intrat in el pe rand: flansa pt rulmentul fata al arborelui, rulmentul 6207, capacul rulmentului si arborele. Erau prea multe chestii fierbinti ca sa mai fac si poze...

IMG_20200904_132345.thumb.jpg.acf1a5a5f319f0b4bd3e9bea77762820.jpgIMG_20200904_132226.thumb.jpg.49e70d25174f9dd4f058ca21bd08b629.jpgIMG_20200904_133550.thumb.jpg.95935c9f3490f1852359acd10585b934.jpg

Se poate vedea un o-ring pe capacul rulmentului fata al arborelui, in zona acelei tevi care asigura ungerea distributiei. Fara acel o-ring, "toleranta" de 0.5mm din fabrica permite o pierdere semnificativa de flux de ulei care tre sa ajunga pe pinioanele de distributie. Ce nu se vede, este o saiba de 1mm in spatele rulmentului, care era necesara deoarece flansa de la oldtimer garage e o combinatie de M/K si Ural 650. Tot din aceasta cauza, a trebui sa rectific capacul rulmentului 1mm, sa fie identic cu cele de M/K. Dupa asta, am montat si flansa de aluminiu din spate si simeringul SKF pt volanta

IMG_20200815_174903.thumb.jpg.8096ec8ad1a18039094fac0c8066a50c.jpg

Dupa asta am montat si pompa de ulei si baia de ulei

IMG_20200815_170211.thumb.jpg.1fe70fd9852d501b097764ce4d7e74b7.jpgIMG_20200815_175713.thumb.jpg.8988034dc513ef7cc25e3e1b2fc438b4.jpgIMG_20200815_180737.thumb.jpg.f0cfaf031607497791dc01f1d639cff0.jpg

Si distributia Herzog, preluata personal la Jilava. Bagsama fu facuta de puscariasi...

IMG_20200904_132051.thumb.jpg.24a5eb3373c6891075c8343a8d7b294e.jpgIMG_20200904_132218.thumb.jpg.dcc6a48012c0d35d81abc884c5eba909.jpgIMG_20200904_143249.thumb.jpg.e39125512b49bb2997f967c6e3c9fc14.jpgIMG_20200904_133611.thumb.jpg.b6f730aee5e1b822a50fd7179fee86d5.jpgIMG_20200904_160638.thumb.jpg.996b89356d78cf4927ca83fa941cfc07.jpgIMG_20200904_161913.thumb.jpg.8234caab3594a6724cad61ef1ee1cfa1.jpg

In poze apare si pinionul alternatorului, asezat acolo doar pt a ma asigura ca e la nivel cu cel de pe axa cu came. Dupa asta, a urmat capacul de distributie cu tot cu epuratorul nou de gaze de carter.

IMG_20200927_084240.thumb.jpg.ff97f01d74935b3e61ffe026a0ceaf18.jpgIMG_20200927_084254.thumb.jpg.66e2a924f213463eec7fd65cabf61254.jpgIMG_20200927_094024.thumb.jpg.78d6fdba89f1efaa9be029e1c836d2f1.jpgIMG_20200927_094913.thumb.jpg.ff0769a8d276d6fc2f381eaaf2a7d309.jpg

Am folosit suruburi de inox pt capac cu pasta ceramica antigripare. Montajul capacului a fost provizoriu, pt ca urma sa reglez jocul de flanc pt alternator dupa ce il aveam si pe acela.

Restul suruburilor fu de la 8.8 in sus pt hexagonale si de la 10.9 in sus pt cele cu cap de imbus.

 

To be continued... Voi incerca sa prezint tot legat, asa ca as aprecia eventuale discutii de maine dimineata incolo. Multumesc.

 

Luat-am un set motor folosit cu niste pistoane bombate nemtesti. Am identificat si segmentii auto potriviti si i-am procurat si aceia. Bolturile sunt evazate in capete, iar greutatea totala a pistoanelor e mult sub cea a originalelor.

IMG_20191228_152314.thumb.jpg.064ccdab415f508020847ddfd1cb8476.jpgIMG_20191228_152324.thumb.jpg.e2a9bd5c9070e3ea0bc17382c35429bc.jpgIMG_20200112_095233.thumb.jpg.995b6d1be43aa8b577c217e0a05ba10f.jpgIMG_20200112_095211.thumb.jpg.ad39267f6e6890ada5c01054c8c924de.jpg

 

Am mascat bine cilindrii, i-am sablat si i-am vopsit cu o vopsea de renume in speranta ca vor tine

IMG_20200608_121511.thumb.jpg.4c1b9d80c9399402c6224bced91d52aa.jpgIMG_20200608_121516.thumb.jpg.a4f59392ba98a93fad51534916433062.jpgIMG_20200608_121518.thumb.jpg.a7108d66b0b336f1dc099a2858243199.jpgIMG_20200608_121834.thumb.jpg.157ee7dd906d20cdad347fb90982a1ce.jpgIMG_20200608_123252.thumb.jpg.44d5241a3806fa8a5bfe035e98b7682c.jpgIMG_20200608_123258.thumb.jpg.cb2d065d574172de81f3babcae313fc2.jpg

Dupa indelungi cugetari, am decis totusi sa alezez cilindrii, iar pistoanele de cota 0 le-am dat la schimb pe niste chiulase. Am luat pistoane forjate de 69 (Autotehnologia Rusia), segmenti NPR, bolturi KIA si sigurante BMW.

IMG_20200925_092837.thumb.jpg.f201a30372c996b97d1e5b5d3a3fb432.jpg

Am montat/reglat tuburile pt tijele impingatoare in cilindrii (in final cu Loctite verde, nu cu ce e in poza), si am montat setul pe bloc. Garniturile pt tevile tijelor impingatoare sunt made in EU (Ural Hamburg)

IMG_20200927_101348.thumb.jpg.bc16b11ab3d49c5cdcfa2157fabdd077.jpgIMG_20200927_101354.thumb.jpg.476a43876c33d1e0aa204c4452cb061c.jpgIMG_20200927_101413.thumb.jpg.5dbf1bd208e524db33e70b95cdf6ff11.jpg

Am luat si niste prezoane de calitate pt chiulasa de 10.9 (ural.de) si le-am fixat cu Loctite albastru

IMG_20200928_142114.thumb.jpg.eba6c10091d0c61e40c29ced7a9d00fc.jpg

Intre timp, am curatat chiulasele primite la schimb pe pistoanele nemtesti

IMG_20200620_132641.thumb.jpg.594124f9e07e4688222f66dca0877ff8.jpgIMG_20200620_135300.thumb.jpg.55297d6c31f4cd851552903f65087c6a.jpg

Pt ca jegul era foarte mult si bine inchegat, le-am sablat ulterior. Am scos ghidurile vechi, insa cele de pe evacuare erau deformate de la caldura excesiva, motiv pt care au deformat alezajele aferente. Dupa corectarea alezajelor, am facut ghiduri noi din CuSn8 (un bronz care e un lagar de alunecare excelent si pt oteluri necalite), le-am batut in chiulasele incalzite si le-am alezat la cota. In poze se vad 3 alezoare: 8.00, 8.02 si 8.03. Supapele sunt AE, de admisie, insa facute din inox non-magnetic, care se foloseste in mod normal pt supape de evacuare. Supapa de evacuare a trebuit micsorata in diametru. Deasemenea, talerele superioare are arcurilor au trebui modificate pt semiconurile VW/Audi. Frezat, slefuit, planat (inclusiv capace de culbutori), etc. Rezultatul:

IMG_20200630_213717.thumb.jpg.c6ba54c0ab4a5592d437be95801134c5.jpgIMG_20200924_182148.thumb.jpg.0d5b577afd24363f3a21ad5965b98921.jpgIMG_20200924_181919.thumb.jpg.0c169caf5bf40b1dbaf7aadc76e531c3.jpgIMG_20200924_182054.thumb.jpg.64131ce2622992c5fd0607d041afdcff.jpgIMG_20200924_182725.thumb.jpg.2bb8ea60336abafb2112a6221b4fe1f0.jpgIMG_20200924_185038.thumb.jpg.93cf72e42e56877949ded9f8e02c154b.jpgIMG_20200924_185103.thumb.jpg.11b3c32d6a9a4c64821b04390fa7ff64.jpgIMG_20200924_185119.thumb.jpg.2d8013d6990e150487ec1d4474fd9753.jpgIMG_20200924_190152.thumb.jpg.14616e19a4db7a292141ead1f85f9fb6.jpgIMG_20200924_190515.thumb.jpg.02461bb1559ba75c9849a7ca74b3776d.jpg

 

Stuturile pt admisie sunt originale Ural (din Rusia) iar garniturile pt capacele de culbutori sunt made in EU (Ural Hamburg)

Culbutori in stare f buna, tije noi, garnituri de chiulasa contemporane (Ural Zentrale), piulite duritate 10, si totul la olalta:

IMG_20200928_173531.thumb.jpg.c6bac9ce937858726f9c717a0bb5c67d.jpgIMG_20200928_213824.thumb.jpg.81b9398fb6f700735c3843d347ce0af0.jpg

Garniturile de chiulasa s-au dovedit a fi proaste, pt ca sunt facute din straturi de metal unite fara adeziv, motiv pt care scapa ulei la conducta de retur din chiulasa. Asa ca, le-am schimbat ulterior cu unele originale de Ural din tabla de alu de 0.5mm.

IMG_20201119_152329.thumb.jpg.fe81cb5153ce7c83ddaeacd02f47e0f2.jpgIMG_20201119_152345.thumb.jpg.aed79f6c282196f10d06100b657d6334.jpg

 

IMG_20200112_095308.jpg

IMG_20200620_135311.jpg

Urmeaza ambreiajul. Eu cred ca multe din problemele de cutile la Ural vin de la un ambreiaj prost. Asa ca, am depresat stifturile din volanta si am facut unele calumea. Am folosit 42CrMo4 (MOC), le-am cementat si le-am rectificat la ~12.08 (adica nu eu, ci un atelier). Le-am presat la loc folosind un distantier (facut din bolt de piston de Drobuster).

IMG_20201006_185842.thumb.jpg.cc4435adcb2061544098b9e1b8a1fbc1.jpgIMG_20201005_082808.thumb.jpg.d8c5fd66b494bcad7948f392e3d01c8c.jpgIMG_20201006_185655.thumb.jpg.e233225c1c43f5f57e252594f860f01d.jpgIMG_20201006_210614.thumb.jpg.7ba5d751b5a1af10678bef0596d5d10a.jpgIMG_20201006_210604.thumb.jpg.d4dbd67bc1a33d892faa45cf8e208b9b.jpg

Volanta rezultata am montat-o la loc si am strans-o la 210 Nm (maximul cheii)

IMG_20201006_213125.thumb.jpg.ccd61806f7cb44e9cb2d8a9efd994c7f.jpgIMG_20201016_211936.thumb.jpg.5d8276efce3fb16c39bc75786ffd097e.jpgIMG_20201016_212312.thumb.jpg.43b4d9b0e11d7870effbe9329e6e519f.jpg

Am luat un ambreiaj original complet de pe un Ural M67 de la un tip din Letonia, arcuri noi Europene de pe Ural Zentrale, si suruburi torx de pe ural.de. Le-am pus si astea la loc.

IMG_20201016_212641.thumb.jpg.f907ec82b97ed5bfb4bb4cfc1209a5d1.jpg

 

Alternatorul fu o poveste de 1 intreg an... Am luat un alternator bun de Tico de 600w, l-am desfacut complet, curatat temeinic si i-am revopsit nucleul. Am facut o flansa de aluminiu de adaptare, pe care a trebuit sa o frezez si sa ii fac gaurile pt a uni jumatatea ruseaseca de jumatatea Japoneza (pare a fi Denso). Am folosit rulmenti si simering SKF, ca de obicei.

IMG_20201211_210905.thumb.jpg.822b4806c4a88944a491d115641a914b.jpgIMG_20201211_212448.thumb.jpg.442628e06afbb9b32f8de1a8c0a471fa.jpgIMG_20201211_212456.thumb.jpg.3f02d37a95b77265f7f861d363864d1e.jpgIMG_20201211_213112.thumb.jpg.06e6ca975ab3519a1913d0c477c0aaf8.jpg

Iar am luat 42CrMo4 si am facut prelungire pt axul alternatorului. Piesa a iesit foarte bine, ea fiind rectificate pe toate suprafetele. Strangerea este de 5 sutimi pe rotorul alternatorului si am reusit sa o pun incalzita, fara a aplica vreo lovitura

IMG_20201005_082808.thumb.jpg.2287c5d1acff583c49c5976cee46b5d3.jpgIMG_20201203_131110.thumb.jpg.87ec9a1db112b45b98f6317134d796bb.jpgIMG_20201211_155514.thumb.jpg.dac5579c55b9d69cbeda44e85b4acc0f.jpgIMG_20201211_155537.thumb.jpg.0d9d4840a90785bb04dda2c8bf12cafa.jpgIMG_20201211_210436.thumb.jpg.a46e3804ff734f0e28499dc1b0eff9a3.jpg

Am asmblat cu suruburile zincate proaspat si am constatat ca se invarte totul exact asa cum trebuie. Am pus si pinionul Herzog, iar piulita am fixat-o cu Loctite rosu

IMG_20201212_085527.thumb.jpg.41cf12cc05f521dcf069dbf83edaa4bb.jpgIMG_20201212_085546.thumb.jpg.b2163fe7ab48056f73545c654e11e7f1.jpgIMG_20201212_085603.thumb.jpg.e876f7d30195700d1fe0cf2c5d7a6158.jpgIMG_20201212_085614.thumb.jpg.b9e3923c3d500dd9dfa3c98d8472b79a.jpg

La final, am regllt jocul de flanc si am verificat alinierea cu pinionul de pe axa cu came. A iesit f bine.

IMG_20201212_091535.thumb.jpg.c76a7f8e6d5f15acdfbc5d99f5ec2526.jpgIMG_20201212_091956.thumb.jpg.1993ddc40607a9a0e3f27d3312d79d46.jpg

Luat-am si o cutie cu marsarier din Letonia, care era cu rulaj minim, insa ii lipseau pinioanele de marsarier... z

IMG_20200120_170524.thumb.jpg.c248c94b78cbbc3b08209bc65a483e3d.jpg

Eh, nu-i bai. Am comandat din SUA pinion mare de kickstarter (cel care are si marsarier) original Ural, iar furca, baladorul si pinionul mic de pe oldtimer garage. Surpriza, ceva nu se pupa, si marsarierul nu putea fi decuplat

IMG_20200722_195903.thumb.jpg.e60b3cef25f8d4bd5d357f3c39af4732.jpgIMG_20200722_195913.thumb.jpg.22e3c09a591f5cba3a2f06b9976f1253.jpgIMG_20200722_200027.thumb.jpg.43197075ed64bd865111ae364589136e.jpg

I-am explicat la Leszek (oldtimer garage) si dupa inca o vreme si niste bani dati, am primit la schimb o piesa originala Ural, cu care marsarierul a devenit functional. Se vad si restul pinioanelor, care sunt practic noi. Dupa niste verificari de jocuri axiale, adaugare de saibe distantiere, niste rulmenti/simeringuri noi SKF, toate au mers la olalta cu maruntaie rezincata si suruburi de inox

IMG_20200722_200311.thumb.jpg.542380a285ca3c372a75aecfe5bd8323.jpgIMG_20200909_215742.thumb.jpg.7dd264c84df4fc58e32604706f953909.jpgIMG_20200909_215839.thumb.jpg.addb331a695c44feb7bd07bc421c22a4.jpgIMG_20200909_215917.thumb.jpg.8b68d3f5d90851867ea5434fe74a3c0b.jpgIMG_20200909_220003.thumb.jpg.cd8fa5263707b88f38d9aaf66eea7c17.jpgIMG_20200909_220019.thumb.jpg.2b97146d6ae352e9007dde736e2cde99.jpgIMG_20200909_220026.thumb.jpg.377d43d03091c4429cd6a0784dfd7937.jpgIMG_20200909_220906.thumb.jpg.8469f3aee8d6ef0b853d5178ae7b6597.jpgIMG_20200909_223503.thumb.jpg.fdcf1fa64a3e0127332123917298d2a5.jpgIMG_20200909_223954.thumb.jpg.6cb231a2f25261e9104ee2d11a39483d.jpg

Revenind la ideea ca ambreiajul este f important pt buna functionare a lucrurilor, am adresat problema rulmentului de presiune. Drobu a facut o bucsa de otel pt capacul din spate al cutiei de viteze, care a fost presat (si asigurat cu Loctite verde) dupa alezare si realezat dupa presare. Rulmentul de presiune e SKF, intre o saiba de rulare AS (1mm grosime) si una LS (2.75mm grosime). Bratul ambreiajului e nou (ural.de).

IMG_20200909_225650.thumb.jpg.71f777fd56325a8a95c498214ddf60a6.jpgIMG_20200910_083919.thumb.jpg.9acf735b164ebe64e343c5a25b94d658.jpgIMG_20200910_083936.thumb.jpg.294932841b5d534b075d23f861ff7a07.jpg

 

Pt axul pedalei de pornire in loc le stiftul din mamaliga, am facut unul dintr-un surub 10.9. Sper sa fie mai durabil.

 

IMG_20201002_165026.thumb.jpg.24114519fdd8e8326c224ee0008f937c.jpgIMG_20201002_172237.thumb.jpg.707610a1cf29947dd38d90bb4d40f40e.jpg

Am folosit un ax cu caneluri care permite montarea unei manete de schimbator manual (ural.de) alaturi de o pedala pt marsarier.

 

Am mai luat si o aprindere electronica Sovek de ultima generatie (rotor tip pahar din tabla), carburi vacumatice de 26mm cu socuri manuale, furtune de radiator auto pt racord intre carburi si filtru de aer, un filtru de aer, un cot de esapament original 2 in 1, o cupla URSS noua si alte maruntisuri. Asa arata totul asamblat:

 

 

DSCF0017.JPG

DSCF0019.JPG

DSCF0020.JPG

DSCF0021.JPG

DSCF0022.JPG

DSCF0024.JPG

DSCF0025.JPG

DSCF0026.JPG

DSCF0027.JPG

DSCF0028.JPG

DSCF0029.JPG

DSCF0030.JPG

DSCF0031.JPG

Am pus si un filtru de ulei Hiflo si 1L de ulei bun in el pe care sa il pot balangani prin el sa ramana toate proaspete... Si un buson nou cu imbus...

IMG_20201009_185752.thumb.jpg.6311141211d0f88ac8b33bd34aad22b8.jpg

De ce toata povestea?

Motocicleta pe care urma sa pun ansamblul acesta a plecat, asa ca ma gandesc sa il vand. Am incercat sa lucrez doar cu piese originale sau mai bune unde era posibil, plus materiale adecvate aplicatiilor, iar costurile s-au adunat. Pe scurt, tot ce se vede in poze pleaca la 2000 de euro de la mine sau ramane stocat la temperatura constanta si umezeala minima pana voi ajunge iarasi intr-un punct al vietii in care ma voi putea ocupa de asemenea damblale.

Voie buna

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru efort.

Daca nu il insori cu un cadru si doua roti iti spun:

Asta-i nunta, unde e mireasa?

Daca vrei pot sa te ajut cu niste povete despre certificatul de casatorie dintre mire si mireasa....

Dupa atata efort merita sa il infiletam.pe un cadru si sa ne insotesti acolo unde ne vazuram asta-vara.

De cand ma holbez la pozele alea cu propulsorul ma mananca palma dreapta si brandul stang.

Doar un atasist poate intelege insemnatatea mancarimilor... 

Chit ca il montam pe un cadru de cursiera Tohani dar nu rezistam fara sa ii aud beat-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, ansamblul acesta urma sa ajunga in primavara pe motocicleta din dotare, insa motocicleta am vandut-o exact in ziua in care am strans ultimul surub pe acest motor. Deocamdata, prefer sa dau piesele astea si sa raman cu atasita mea de un sfert s-un pic, care m-a purtat fara griji oriunde am dus-o si oriunde m-a dus.

 

IMG_20190710_140653.jpg

Editat de Dimethylmercury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, inteleg.

Totusi grija mea este pentru acele pistonase neincinse, pentru segmentii virgini  pentru pinioanele neinvartite.

Sa iti dea cineva acei bani in Romanica...putin probabil, ca sa nu zic imposibil.

Sa o duci in Jermania.....chiar si asa nu vad o solutie. Nu ii vad pe nemti dispusi sa plateasca, cei care ii au prefera sa ii dea la un service cu garantie....unde se pot intoarce la o adica si sa se paruiasca. (Nicu ne poate lamuri).

Iti spun sincer si cu drag ca singurul mod de a iti recupera investitia este sa iti pui acel boxer pe un cadru si sa te bucuri de el.

Dupa cum banuiesc ca cunosti:

Cand incepi un astfel de proiect fie ca e reabilitate, reconstructie sau constructie o faci cu un singur scop:

Personal, pentru uz intern. Niciodata  never ever, nu iti vei recupera investitia in timp ai bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, m72story a spus:

Da, inteleg.

Totusi grija mea este pentru acele pistonase neincinse, pentru segmentii virgini  pentru pinioanele neinvartite.

Sa iti dea cineva acei bani in Romanica...putin probabil, ca sa nu zic imposibil.

Sa o duci in Jermania.....chiar si asa nu vad o solutie. Nu ii vad pe nemti dispusi sa plateasca, cei care ii au prefera sa ii dea la un service cu garantie....unde se pot intoarce la o adica si sa se paruiasca. (Nicu ne poate lamuri).

Iti spun sincer si cu drag ca singurul mod de a iti recupera investitia este sa iti pui acel boxer pe un cadru si sa te bucuri de el.

Dupa cum banuiesc ca cunosti:

Cand incepi un astfel de proiect fie ca e reabilitate, reconstructie sau constructie o faci cu un singur scop:

Personal, pentru uz intern. Niciodata  never ever, nu iti vei recupera investitia in timp ai bani.

Scopul proiectului a fost intr-adevar uzul intern. Vanzarea nu a fost nici scopul constructiei, nici scopul topicului. Este doar o cale deschisa, dar nu am punctat-o eu asa cum trebuie. Nu ma supar deloc daca gasesc o motocicleta cu acte si fara motor. Chiar astept eventuale oferte in sensul acesta.

Asta cu Jermanica e o treaba f bizara, sa stii. Eu de multi ani cumpar piese de Simson si materiale brute (ex. bronzuri pt diferite aplicatii), si chiar si piese de bicicleta din Germania. Sunt prea sarac sa imi permit lucruri autohtone. Dupa vreo 10 discutii cu diversi bisnitari de piese din Moldova (inclusiv Gheorghita al tau), care toate s-au terminat cu "sigur, fac rost si te anunt", am ajuns la concluzia ca si solutia pt motocicletele estice e tot vestul (cu limitarile de rigoare, desigur). ...dar nu pt export, ci pt import. Legat de export, dupa ce neamtul fu fraierit de nspe mii de ori de Romani, crezi ca m-ar crede pe mine ca nu vand ciment intr-un bloc motor? Ar fi ciudat sa nu fie asa. Oricum, dezbaterea asta nu cred ca isi are locul aici.

Sa nu ma intelegi gresit, eu incurajez ideea de a gasi motoare bune (sau orice alta piesa) altundeva si mai ieftine. Am auzit ca din Moldova vin unele f bune la 200 de euro. Cu tot cu cutie! Si este unu' acolo mare mester, le face de zice ca "ar mere cu ele oriunde". Chiar am avut sansa sa ii autopsiez lucrarea, si confirm, ca "poti mere cu ea oriunde". Iarasi, deviez.

Acum 10 minute, pinnochio a spus:

Salutare,fain motoru,foarte fain👍👍👍Creierii mei bolnavi îl văd deja pe un avion ultraușor,sau pe un elicopter făcut acasă.

Desi chiar mi-am dat silinta, eu nu as pune motor de Ural pe obiect zburator (identificat sau neidentificat), nici macar pe avion de Kamikaze. Si acela tre sa pice tintit...

 

Revenind un pic la cele tehnice, am uitat sa mentionez ca ambielajul l-am verificat pt centrare si simetrie si i-am curatat temeinic tavile centrifugale. Am fost f placut surprins de faptul ca nici bataia, nici asimetria nu depaseau ~0.02 mm. Nu m-as fi asteptat.... In capacul din fata al rulmentului de la ambielaj a trebuit sa maresc gaura pt ca pinionul Herzog are diametru mai mare la baza decat cel original (pt rulmentul 6208 din motorul de Ural 750). Pistoanele sunt 79, nu 69, dar eu din inertie ma gandesc la dimensiuni Simsonale...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...