Sari la conținut

Mitsubishi Pinin - Panzerul meu


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

Ca sa nu lungesc povestea f mult, e din 2002, l-am luat ieftin adus din Austria... ieftin da' prost. Avea rugina cat cuprinde (la proba a plecat amortizorul fata cu oala cu tot), in momentul de fata are sasiu refacut, praguri, contra aripi si alte "peticeli" mici care imi scapa. L-am cumparat prin ianuarie-februarie 2018, iar pana prin mai a stat in service pt reparatii. Un fel de cazan pe care m-am ambitionat sa-l tin in viata... pe sosea nu e cel mai cel, consuma cam mult, da' pe offroad ma face sa zambesc. Evident, nimic extrem.

Pe langa tablaraie, s-au schimbat si suspensii (+5cm kit de inaltare), anvelope Maxxis AT (+1cm in plus garda la sol), de-a lungul timpului am refacut frane, bielete, ceva bucse, putina muzica, scaune comode de Chevrolet Epica (cele originale sunt inguste si incomode la sezut) etc. Din fabrica are LSD pe spate si blocant central (super select).

Deja sunt expert in clapeta electronica (se dezlipesc magnetii, greu de reglat ralantiul...), am schimbat si reparat 3 pana acum (una noua e ~1000 euro).

De pe la inceput troznea o planetara pe viraj maxim si fata cuplata (trage doar spatele in mod normal), in ultima luna a inceput si pe drept... cere schimbare. Tot in urma cu vreo luna m-am trezit ca-mi curge benzina din rezervor cand fac plinul (trebuie dat jos si vazut, sunt niste furtune buclucase fix pe centru), mai aveam o problema cu garnitura cutiei de viteze (pierde ulei)... drept urmare va ajunge in service pt toate astea.

Masinuta am luat-o in principiu pe post de struto-camila, sa pot merge si in concediu cu familia (e slabuta la capitolul spatiu interior, dar cu o cutie pe plafon ne descurcam), dar sa ma duca si in varf de munte sau sa ma scoata din noroaie. Cine a urmarit topicul de detectie, a vazut ca sunt pasionat si, de multe ori, ajung in locuri greu accesibile. Din punctul asta de vedere, Panzerul poate mai mult decat da impresia, blocantul si lsd-ul fac toata treaba, iar anvelopele AT ajuta si ele. Da, stiu ca mergeau MT-uri sau Simex, dar nu sunt ce trebuie pe asfalt (90% din folosinta). A iesit si din noroaie, m-a dus si pe munti, si pe dealuri... si cu putina dragoste (si bani) ma va mai duce ceva ani.

Ca planuri de viitor: evacuare din inox, cea de pe masina se dezmembreaza. Un troliu pe fata, ascuns in bara (e cam necesitate, mai ales ca ies cu sotia si copilul, fara alte masini prin jur). Overfenders originale, cumparate deja (f rare pt varianta in 5 usi) dar cu defecte si trebuie sa mai lucrez la ele cu batoane de abs. Si un led bar, nu ceva exagerat de mare, cumparat deja dar nemontat (din lene). Plus maruntisuri mecanice, care inerent mai apar la o masina veche.

Cateva poze pt "delectare"

28054376_1613254635376898_1927847665_n.jpg

40498814_1855433724492320_2290613020822339584_n.jpg

44948691_1925981344104224_272333860375625728_n.jpg

93398362_2881131875255828_8805492321912094720_o.jpg

98471900_2961797473855934_720488228557160448_n.jpg

101068657_2991460610889620_3664727458592063488_n.jpg

118356693_307742360438201_163134786613244592_n.jpg

118362710_794959641277307_4394491167502550167_n.jpg

121964641_2521275681496229_5202653028307570884_n.jpg

122553661_3407115572657453_3678446128605372130_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate Mitsu au probleme cu rugina pe sasiu? Un prieten cauta un Pajero dupa 2010 si toate au problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca la offroad nu conteaza consumul, dar de curiozitate totusi:

Cat consuma in extraurban? 10-12% la mers batraneste 100-110km/h, din B pana la destinatia de offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, adidas a spus:

Toate Mitsu au probleme cu rugina pe sasiu? Un prieten cauta un Pajero dupa 2010 si toate au problema asta.

Corectie - toate offroader-ele asiatice au probleme cu rugina.

Alea mai noi nu au apucat inca sa rugineasca asa tare...

Acum 26 minute, Bigfoot a spus:

Stiu ca la offroad nu conteaza consumul, dar de curiozitate totusi:

Cat consuma in extraurban? 10-12% la mers batraneste 100-110km/h, din B pana la destinatia de offroad.

4x4 benzinar "mic" consuma 9-10% in regim urban.

Alea mai mari 12-15%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu07, la Land Cruisere n-am auzit sau n-am fost eu prea atent dar la Mitsu si Navara e jale. Prietenul asta de voia sa-si ia Pajero, tot ce a gasit pe OLX, masini cu un singur proprietar, erau mancate pe dedesubt. Inainte a avut o Navara '12 si era intretinuta maniacal, tinuta in garaj uscat, canci..ruginea vazand cu ochii. Cica se si rup in doua intre cabina si bena.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, cam toate japonezele stau prost la tabla... nu stiu ce naiba le-au facut. La a mea era terosonul solid, ziceai ca e bun sasiul de nu se poate... la primul ciocan dadeai gaura. Bine, e japoneza "made in Italy", sunt asamblate in Italia.

Cand am cautat masina am gasit un singur Pinin fara rugina, era impecabil, vreo 40.000km, dar cerea si vreo 6000 euro, bani pe care nu i-am avut. La 3000 gaseam unul o idee mai bun ca asta, dar peste 1 an tot aici ajungea, 99% au rugina multa. Am preferat sa dau 1800 si de restul sa fac tinichigerie.

Consumul e mare, dar rotile sunt mai mari (si mai grele) si in general merg cu "cosciugul" pe plafon. Pe autostrada, la 115-120km/h (adica 3500 ture) consuma in jur de 11-11.5%. La 135-140km/h mi-a luat 15% sambata. Bucuresti 12-13, iarna ajunge pe la 14-15, offroad cam 25 cu 4x4 cuplat. La 100km/h ia cam 10.

De urcat, urca. Oriunde am vrut, am ajuns... nu se poate compara cu un patrol modificat si cu anvelope simex, dar pt ce am avut eu nevoie e perfecta. Suspensia e putin cam dura pt gustul meu si parca ar merge sa flexeze mai mult pe spate... ramane sa investighez daca o bara panhard lungita ar mari si flexul.

Emotii mi-a dat doar de 3 ori, o data cand am urcat pe un traseu f greu (inclinatie mare, lespezi mari de piatra pe care cam alunecam, "drumul" cam luat de ape), o data cand m-am bagat pe un drum de taf (parea bun la inceput) de nu mai aveam cum sa intorc si am luat bolovani si cioturi de copaci pe sub masina (din fericire cu scutul si toba), o data cand am ramas suspendat pe 2 roti (in diagonala) si am reusit sa ies datorita lsd-ului. Ce ziceam mai sus de troliu... singura masina, departe de sosea, uneori fara semnal la tel. Eu, nevasta, copilul si... ursul.

 

Pe straduta aia nu aveam locul liber si am lasat-o acolo ca sa mut alta masina. Oricum dintr-un cap in altul tot trotoarul ala e plin de masini (sens unic, masini pe ambele parti). Stai linistit ca si eu am o problema cu nesimtitii, doar ca acolo, daca vrei sa opresti, ai doar 2 optiuni: pe trotuarul ala sau pe strada si o blochezi complet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

De nevoie, ca m-a lasat evacuarea originala de tot (rugina, evident), i-am tras o evacuare din inox cu tobe Borla. Dupa catalizator, intermediara si finala + teava.

Suna bine, putin mai tare dar nu deranjant, iar consumul pare ca s-a mai redus (stiu ca tot mare e, dar sub 10 nu vedeam). Acum astept o zi cu soare sa o duc la munte.

Inainte de asta s-au inlocuit si planetarele fata, cu peripetii... capetele dinspre roata erau praf la astea luate sh, ale mele praf inspre cutie, am comandat cap nou si nu s-a potrivit... au facut-o la service pana la urma, din 4 au iesit 2 bune.

200877308_2839285189659682_5042028657460546388_n.jpg

199320906_536939414380884_764864902885258509_n.jpg

203024991_295868642278040_8237970376385994482_n.jpg

200235849_1229395150834963_1488665731982103026_n.jpg

202366444_596559931324036_3915946736294610804_n.jpg

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Nu cred... o mananca "cancerul", rugina. Deja am observat niste bucati de lonjeron pe spate, la care nu s-a umblat pana acum si necesita reconstructie. Plus niste capete de prag-aripa.

Nu-mi dau seama momentan cat de rau e mancat pe acolo, o sa vad cand o iau de la mecanic. Daca e rau, o trag pe dreapta in parcare si vad mai la toamna cand o duc la tinichigerie iar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

😱 I-ai dublat valoarea cu reparația de motor! 

Din păcate face parte dintre mașinile jafoneze la care dacă închizi radio auzi cum le mănâncă rugina... 😖

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa era vorba, ca se ocupa baietii de tot... dar au zis ca nu e nevoie pe capete, ca e bine... si acum se pare ca nu mai e bine, a ruginit si unde nu au umblat. Sunt portiuni relativ mici, de 2-3 palme, dar importante pt ca au diverse prinderi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.08.2022 la 18:58, Geo_ZGA a spus:

Gata, e vie. Azi s-a inlocuit iar garnitura de chiulasa si prezoanele, prima montat (Ajusa) pisa putin antigel... cea Elring e mai solida si nu mai pierde nimic.

Dar suprafețele alea ale blocului și chiulasei or fi plane? Că nu m-aș baza că Elring e mai bună decât Ajusa și de aia nu curge. Ori e acolo ceva ca la unele motoare Honda de exemplu la care etanșarea se face pe o zonă îngustă pe care apare în timp coroziune? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiulasa a fost planata, iar blocul verificat si era plan. Nu erau vizibile urme de coroziune sau crapaturi.

Am luat ieri masina, merge bine cat mi-am putut da seama... momentan o tin in rodaj, accelerari mai lejere pana in 3000 ture. Si am gasit un mic cuib de viespi la usa portbadajului (uscat).

Va mai trebui sa comand un TPS nou si niste pipe pt bobine, ale ei au arcurile cam corodate.

296762868_5259113384178598_4940878508606318292_n.jpg

296810877_752359699303215_4757285305091951452_n.jpg

297499131_1232360840860724_5850458731628333603_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...