Sari la conținut

Sunet yamaha r6 2000


Albert1995
 Share

Postări Recomandate

Decat sa iau una "buna" mai bine fac eu una buna din asta cu banii care ii dadeam pe una "buna" si cu 30k km in 20 de ani.

Am zis eventual sa imi verifice si supapele. Nu cred ca iti mai ia inca 1000lei pt un joc de supape verificate. 

App ce inseamna un mecanic bun?. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Albert1995 a spus:

Decat sa iau una "buna" mai bine fac eu una buna din asta cu banii care ii dadeam pe una "buna" 

Raționamentul ăsta poate funcționa atunci când te pricepi și 1. faci singur reparațiile fără să plătești bani pt manoperă și 2. - f important - ai abilitatea de a evalua de la început natura defectului și costul reparațiilor. Și și atunci poți da greș, uite, eu am luat acum vreo 3 ani o mașină cu distribuția ruptă, am făcut calcule cât costă piesele (având firmă de piese beneficiez de niște discounturi). Ei bine, când am demontat am găsit un arbore cu came gripat, am căutat câteva luni piesele sh, am pus pompă de ulei 9, am demontat și baia să mă uit la cuzineți și în final s-a lăsat cu o reparație generală de motor care a costat mai mult decât mașina. Bașca muncă, niște zeci de ore. Drept că acum e perfectă, dar m-a costat mai mult decât aș fi plătit pe una funcțională. Iar dacă ar fi trebuit să plătesc un mecanic, fie el și "ok la preț", clar ar fi fost un mare chix dpdv financiar. Să fi făcut lucrarea pt un client? Exclus, clar ar fi plătit omul mult mai mult decât valoarea mașinii, ar fi meritat poate la un exemplar de colecție. Asta ca fapt divers. 

Mecanic bun = unul care nu e dorel și e capabil să facă o reparație de calitate. Mult mai complicat de găsit decât pare, și probabil mult mai scump decât te aștepți tu! Nu pt înlocuit un întinzător, ci pt o reparație de mai mare anvergură care s-ar putea să te pască. 

Succesuri

Apropo, cât estimezi tu că ar trebui să coste manopera pt înlocuirea distributiei, verificarea ȘI REGLAREA jocurilor termice ale supapelor? 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai presupun ca piesele o sa le cumpar eu. Intiznzator+lant aprox 1100lei +manopera fix pt distributie intre 500-800lei zic eu. +inca 200lei sa imi verifice supapele. (Ca tot e desfacut capacul) daca ar trebuii sa schimbe pastilele, asta numai stiu..inca 200lei zic. Nu sunt afon, am idee cu ce sa mananca. Zic asta pt ca imi repar singur masina acasa. Din astea uzuale, nu sa imi bag mana prin motor. Nu ca nu as avea idee ce si cum dar nu vreau sa risc. Dar la motor cred ca este cu totul altceva. Tinand cont la ce turatii merge fata de o masina obisnuita. Eu am spus ca o lucrare din asta ,vb fix de manopera sa ma duca undeva la 1500lei. Acum chiar nu stiu daca e ok sau nu. Nu prea ma intereseaza vreo factura la lucrare.

+ca nu e nevoie sa dea motoru jos.

Editat de Albert1995
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, l.u.v a spus:

https://goracing.ro/

https://zenklawa.ro/

https://www.grantmoto.ro/

Ordinea e aleatorie.

Toți fac treabă bună, au mecanici cu experiență, dar nu lucrează pe bani de semințe. 

 

Multumesc pt recomandari.😊

Editat de Albert1995
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Un "electrician" bun ar fi unul care ar fi absolvit Electro ... pe la Politehnică :)

Un "mecanic" bun ... similar.

(Regele Mihai era inginer)

810918045_Regelemotociclist.thumb.jpg.2d1c11b8af6c1614a043836756218241.jpg

Şi îşi repara singur "jucăriile", de la cele "umblătoare" la cele zburătoare.

Cam asta ar fi soluţia "king-size" (D.I.Y.)  :)

Tu vrei sa o stric mai rau😂

Chiar imi placea cand eram mic sa imi desfac masinutele sa vad ce se afla acolo. Intotdeauna ramaneam cu niste suruburi sau piese in plus. 😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un mecanic bun (bine, aici nu e vorba de alegzen, cu...guru la montoncinclente) nu iti va schimba intinzatorul "ca poate e de acolo". In functie de producator si/sau model uzura "distributiei" se masoara in anumite feluri. La unele se masoara distanta intre pini, la altele lungimea arcului (nu e cazul aici, nu e arc din ala) si tot asa... Iar schimbul pastilelor e fix munca de distributie, se da jos intinzatorul, se dau jos axele (cu toate suruburile alea minunate), se schimba garnitura de la intinzator, distractie... La modelul asta se verifica sa se miste liniar intinzatorul. Nu e mare lucru, pentru ca in 20 de ani arcul ala cel mai probabil a obosit. In plus se da jos radiatorul ca sa poti umbla la axe. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am revenit. Am defacut capacul mic de la distributie ca tot ma uitam pe forumuri si ma ingrozeam de cat de slab era lantul la altele. Intradevar este slab in partea dreapta.

20210220_092608.jpg

20210220_092617.jpg

Edit: l.am dus in tdc si lantul sa mai strans

20210220_095021.jpg

deci eu refuz sa cred ca este vreun sunet de biela, ca se aude de sus in dreapta unde sunt axele. saptamana viitoare o duc la mecanic, momentan astept intinzatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, john17 a spus:

Da, și când faci pană cauciucul se dezumflă doar la partea de jos. 😜

Chestia e ca l.am rotit si s.a mai strans, banuiesc ca intinzatorul nu este hidraulic. S.a strans dar tot il mai pot ridica un pic dupa cum se vede in poza.

Mai are o culoare ciudata , parca sa calit in zona aia.

Screenshot_20210220-180819_Video Player.jpg

Editat de Albert1995
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parere aveti despre aceste placute de frana?. Fostul prop a spus ca dupa ce a inlocuit placutele pe spate nu mai tine frana. Am facut o aerisire, am curatat etrierul..pistonasele se misca ok. Dar frana pe spate tot "spongioasa" este. Si nu tine.

20210225_165303.jpg

20210225_165309.jpg

Editat de Albert1995
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel aveam si eu frane"elastice" si dupa ce am trecut de la conducte de cauciuc la conducte metalice, fenomenul a disparut.Era vechi cauciucul conductelor si se "cam" umflau la presiunea facuta prin actionarea franei. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Christian 1 a spus:

La fel aveam si eu frane"elastice" si dupa ce am trecut de la conducte de cauciuc la conducte metalice, fenomenul a disparut.Era vechi cauciucul conductelor si se "cam" umflau la presiunea facuta prin actionarea franei. :)

Multumesc de sfat. Eu ma gandeam la pompa ca nu mai face presiune, sau placutele. Ai gasit conducte metalice pt modelul tau sau ai adaptat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masori lungimea lor si sa aiba prinderea la capete la fel.Decat ceva chinezarii no name fain vopsite in ceva culoare cool,mai bine cauta la ceva bani in plus de firma.Discutam de frane,nu te zgarci cu siguranta ta(si a celorlalti)din trafic. :)

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Christian 1 a spus:

Masori lungimea lor si sa aiba prinderea la capete la fel.Decat ceva chinezarii no name fain vopsite in ceva culoare cool,mai bine cauta la ceva bani in plus de firma.Discutam de frane,nu te zgarci cu siguranta ta(si a celorlalti)din trafic. :)

absolut. multumesc de sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Având în vedere că motocicleta are 76k sunt foarte mari șanse că patinele să fie tocite și lanțul întins și recomandat este să fie schimbat totul, lanț, patine, întinzător. Este foarte cunoscută problema întinzătoarelor la Yamaha. Distribuția o schimbi in 20 de minute, să ajungi la ea este lucrul dracului, carene, radiator ( nu neapărat, doar dacă vrei să ai mai mult loc), carburatoare, etc. Pompa de ulei este pe lanț, lanț care nu are patine sau întinzător, cu timpul uzura lanțului face ca acesta să devină zgomotos, acolo este bună mare, motorul trebuie desfăcut obligat forțat! Sunetul din video este dat de lanțul de distribuție care "ronțăie". Lanț-patine-întinzator nou, verificat reglat joc supape, bujiile noi dacă tot umbli, curățat sincronizat carburatoare dacă tot umbli, ulei filtre noi (dacă nu au fost schimbate în prealabil), o pasiune destul costisitoare atât timp cât vrei ca atelajul să îți mergea cum trebuie și să o ducă mulți ani fără probleme! 

Conform bulinelor albe de pe patine ele sunt cele originale de fabrică, deci, au uzură în ele cât cuprinde.

Editat de claudeel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v locked și unlocked this topic
Acum 1 oră, claudeel a spus:

Având în vedere că motocicleta are 76k sunt foarte mari șanse că patinele să fie tocite și lanțul întins și recomandat este să fie schimbat totul, lanț, patine, întinzător. Este foarte cunoscută problema întinzătoarelor la Yamaha. Distribuția o schimbi in 20 de minute, să ajungi la ea este lucrul dracului, carene, radiator ( nu neapărat, doar dacă vrei să ai mai mult loc), carburatoare, etc. Pompa de ulei este pe lanț, lanț care nu are patine sau întinzător, cu timpul uzura lanțului face ca acesta să devină zgomotos, acolo este bună mare, motorul trebuie desfăcut obligat forțat! Sunetul din video este dat de lanțul de distribuție care "ronțăie". Lanț-patine-întinzator nou, verificat reglat joc supape, bujiile noi dacă tot umbli, curățat sincronizat carburatoare dacă tot umbli, ulei filtre noi (dacă nu au fost schimbate în prealabil), o pasiune destul costisitoare atât timp cât vrei ca atelajul să îți mergea cum trebuie și să o ducă mulți ani fără probleme! 

Conform bulinelor albe de pe patine ele sunt cele originale de fabrică, deci, au uzură în ele cât cuprinde.

Multumesc mult de raspuns. Schimb tot ce e nevoie ca mobra sa mearga ok. Daca scap cu distributia sunt cel mai fericit😁😁

Revin cu un update.

Azi mi.a sosit intinzatorul. Si daca tot mi.a venit am zis sa il si montez, ca rau nu are ce sa ii fac. L.am scos pe cel vechi, blocandul cu o siguranta sa vad cam pana unde ajunsese.  Era cam la jumatate. Cert este ca dupa ce i.am scos siguranta ma asteptam sa nu se deschida la fel de mult ca cel nou. Nu parea sa aiba vreo problema..am tot apasat pe el, am zis ca poate nu mai tine. Am zis ca daca tot l.am desfacut, sa il pun pe cel nou. Dupa ce l.am pus pe cel nou, a disparut sunetul ,lantul sta mult mai intins. Cu toate ce cel vechi iesea la fel de mult ca cel nou. (Poza cu el blocat pe poziția in care a fost).

20210226_195954.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...