Sari la conținut

Bolt tractor pe ES 250


m72story
 Share

Postări Recomandate

IMG-20210207-WA0014.thumb.jpeg.730a7160c3f6fd57c2054c0b0e0050d9.jpegM-am sucit, invartit, gandit si razgandit, in final m-am apucat de treaba.

Un bolt de piston de tractor(are diametrul 32), se corecteaza pe cota de presare si se taie pe dimensiune.

O biela perfecta de ETZ (mi-a dat-o cineva de proiecte tamaduitoare, banuiesc dupa dinensiuni ca este de ETZ) la care am montat colvia aferenta si role noi INA.

A fost necesara corectia platanelor cu 4mm, biela fiind mai lata decat cea de ES.

In loc de colivie am montat bucsa bronz la partea superioara a bielei.

Promit solemn in fata Marii Adunari Nationale sa revin cu evolutia proiectului

IMG-20210202-WA0032.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La treaba cu vibratia inca nu pot sa iti spun prea multe.

Inainte de instalare l-am prins intre varfuri si arata foarte bine.

Desigur ca este o echilibrare statica si nu dinamica.

Dupa cum stim asta este o problema omniprezenta la monocilindru, si anume ca fara arbori compensatori este cam imposibil de echilibrat. 

In privinta IJ-ului pot sa iti sugerez o solutie:

Un cap de biela de ETZ pe coada originala de Ivan. Am vazut cu ochii mei biele sudate in functiune, aveau ani de utilizare si inca mergeau, iar toate astea nici nu aveau facuta vreo revenire dupa sudura.

Ramane problema pistonului, ochiometric pistonul de Ivan este mai inalt, are alta harta a timpilor de distributie.

Ivanul datorita cursei foarte mari este un motor care nu merge in ture, ii place mersul de TN-u, jos in cuplu. Iar toate astea te ajuta datorita fortelor inertiale mai mici fata de alte trompete carora le plac turele.

20210209_225206.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cyka a spus:

Dar,cum asezi perfect perpendicular capul pe madular ..? 

(stanga,dreapta etc ..)

p'orma mucii aia de sudura influenteaza la gramaj (s'aşa miju vibreaza destul,da-l in pielița mea .. 😁)

Biela la comanda sau bolt cu rola de japo si tratam capu' ,s-apoi om mai vedea ..

Abaterea de axialitate cu niscai 2-3 zecimi nu este nicicum o problema, cel mai important pasaj este paralelismul dintre cele doua axe, al boltului maneton si al boltului piston. La ce posibilitati de sudura avem astazi se da cu alifie.....

Intr-un manual de mecanica moto din anii 70 citeam ca se monteaza pistonul fara segmenti, se introduce cilindrul si se masoara cu lera jocul in planul cilindrului care este tangent la boltulul pistonului.

Acolo unde pistonul va strange lera, se introduce o prelungire si se corecteaza inclinatia pistonului.

Treaba cu biele la comanda.... nu face daraua cat ocaua, ti-o spune unul care are la locul de munca posibilitatea de desene in Autocad si prelucrari pe CNC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu IJ-ist n-am fost si nici ca voi fi vreodata in aceasta viata.

Chiar si asa ambielaj de Planeta 5 fara gaura in boltul maneton nu am vazut, asta desigur nu inseamna ca nu exista, poate te refereai la IZH 56.

Apoi ce are gaura din boltul bielei cu carburatoarele, avansul, aprinderea.... nu prea inteleg, in aceasta cheie desigur ca poate inflenta si horoscopul

la treaba cu vibratia este de discutat, desigur ambielajul ca tot a fost proiectat ca fiind fara gaura prin montarea unui bolt cu gaura iei masa in dreptul bielei fara a reechilibra piesa.

Cum banuiesc ca va este clar ca  intotdeauna biela cu masa mare atasata ei, data de boltul manetonului, piston si boltul pistonului, sunt cele care dezechilibreaza ambielajul, tocmai din acest caz sunt date gaurile laterale boltului pentru a compensa surplusul de greutate care vine odata cu mecaismul biela -manivela.

D-aia fetele astazi fac biela de titan si aluminiu, pentru a micsora masele in miscare... fortele inertiale si a putea creste turatia.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai My Man,

Noi palavrageam ici sa despre boltul cu gaura si boltul fara gaura.

Cota de presare si faptul ca pleaca ele din centrare este o alta vorba'n alta traista.

Ceea ce am facut eu ii facut de mine, strunjit de mine, presat de mine si da, gaurit de ei....cred ca de provenienta India....

Apai la treaba cu presarea.....

Stramta a fost o singura data, prima data!

Apoi la fiecate presare se largeste, mai grav este ca de fapt se ovalizeaza...trebuie bolt majorat, cu cat????? Eu le fac la 4 sutimi si n-am avut situatii de care povestesti, si asta la M, unde suncile, presarile , bolturile si riscurile de a pleca sunt mai multe.

Sk la M, mai este o treaba, conicitate, bolturile au o conicitate de 5 sutimi  practic ele strang pe con, astfel cota de presare este pe toata lungimea suncilor.

In caz contrar se strange mai tare spre biela si mai putin spre exterior.

Conicitatea are si rolul de a pastra axialitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Cyka a spus:

Includeamaici  si cota de presare,atat si calitatea materialului cat si modul lor de prelucrare (grele,strâmbe etc ..)

Nu vreau sa isc vreo polemica (ba dimpotriva - ideile constructive sunt binevenite oricand,egal din partea cui vin)

 

..da' io aşe ceva in motorul meu nu bag

 

Mno ..

omule,nu am nimic cu tine nu contest nimic din ce spui dar vorbeste si tu romaneste....stalcesti cuvintele(unele) si de multe ori imi e greu sa le inteleg(oi fi eu mai greu de cap).🍺

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

Stima pentru toti!

Astept cu interes parerile voastre, mai ales cele contra, sunt insetat dupa polemici, nu va jenati .

Aici suntem oameni trecuti prin surubelnita si cu degetele ciocanite, am vazut multiple modele si diferite solutii tehnice.

Ne exprimam fiecare in stilul sau caracteristic plecand si terminand cu respectul fata de interlocutor insa mai ales fata de onoratul cititor.

Nicu este o persoana care nu te lasa pe drum, are o inima cat un Kraz sovietic, Bogdan este un posesor si restaurator de ES si mare iubitor al marcii MZ.

Sunt bucuros si norocos sa va am alaturi, am ramas atat de putini pe aici ca mi-e groaza ca daca si voi plecati as putea ramane doar cu Easy.

PS

Revenind la subiect.

Deci a se retine:

am montat o biela de ETZ intr-un ambeielaj de ES, biela de ETZ, este mai lata cu 4mm pe cota de maneton, role mai lungi, suprafata mai mare de rulare si sper eu fiabilitate mai buna.

Interesat era daca aveam si o colivie sa pun in boltul pistonului dar pas.

In momentul de fata acolo este un bolt de tractor U650 banuiesc de origine indiana,  a costat 12 lei la magazinul din colt, tot asa de interesant este cat de bun este cementajul indian.

Ca sa il impac pe Easy ramana de vazut ce vibratii va da, in cazul in care imi cad protezele il desfac si ingramadim in gaura boltului un material tot asa de greu ca otelul deja presat.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...trebuie doar echilibrat.Masele in miscare de rotatie , complet, iar cele in miscare de translatie in jurul procentului de 50%...depinde cum vrei sa te vibreze stanga-dreapta(protezele se uzeaza mai tare!) sau sus-jos (protezele vor clantzani!)

Doctori in echilibrare , care, sa te lamureasca gaseti( la Galaț' , dai un leu si iei un braț...)

Editat de ubord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa am ajuns eu in Bucuresti la un nene recomandat de altii  trabantisti si nu numai.

Nu dau nume....persoana VIP.

-Am auzit ca dumneavoastra prelucrati ambielaje, ma puteti ajuta cu unul de M?

-Desigur

-Pot sa va intreb cum procedati?

-Corectez si pun role majorate zice dansul.

-Pai din ce stiu eu cementajul nu se uzeaza, ci se sparge zic eu, ori daca dumneavoastra corectati, ce facem cu cementajul?

Incepe sa se enerveze....

-Unde este spart il sudez si apoi il rectific pe cota zice dumnealui.

-Pai si cementajul?  zic eu nauc.

Il dati la tratament iar?

Auzi domnule  vad ca esti destept si le cunosti pe toate, fa-ti-o dunneata!

Si inchide telefonul.

Eu nu mai cred in Mos Craciun.

Daca exista acel mos sa imi arate si mie cuptorul de tratat si masina de rectificat si ii las ambielajul.....altfel vrajeala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da ca numa` ornitologi sunt pe aici , ca doar lor mă adresam nu?

La faza cu bolț și nu bolt recunosc, sunt leneș în a scrie diacriticește.

Iar cine își imaginează că ar putea monta un bolț de tractor pe rol de bolț de piston la un ES, îl sfâtuiesc amical să schimbe site-ul, nu este locul său aici.

 

PS acum mâ înțelegeți la ce mă refeream când spuneam că e greu cu Easy, deși i se spune Easy.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pornit!

Yacco by Stejar

Bate pistonul, ii voi articula unul de Trabant.

Pornirea si primul fum le dedic lui Nicu alias Krazul.

El are meritul  ca aceasta motocicleta a ajuns la mine in garaj de la un personaj din Oravita.

La achizitie proprietarul nu mi-a dat talonul motocicletei si rotile pentru ca dorea sa isi faca carucior de butelii cu jante de aluniniu. 

 

IMG-20210215-WA0015.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Ambielaj MZ versiunea Reload 

16318789901626927812195492042864.jpg

16318790800227770008208153850747.jpg

IMG-20210917-WA0032.jpeg

IMG-20210917-WA0029.jpeg

IMG-20210917-WA0028.jpeg

IMG-20210917-WA0024.jpeg

Rola de 4x20

Imi asum o treaba....n-are colivie,  va avea o uzura prematura decat daca ar fi avut.

Bielele nu sunt de ES,  sunt de ....ce-or fi tot un MZ zic eu, posibil un TS-u.

Acele sunt mai lungi cu 5mm fata de originale.

Exista pe ebay colivie cu dimensiunile necesare pentru cei acre doresc sa faca mai bine decat prototipul meu.

Bolturile le gasiti la oricare magazin de comert cu amanuntul pentru utilaje agricole, majoritatea se fac in India la Bollywood, costa 10-20 lei bucata in functie de inflatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...